Kadang-kadang kita terlupa yang kita hanya menumpang di bumi ini.. Kita terlupa kuasa yang kita ada hanya sementara.. Kita lupa bila kita berlagak Tuan sedangkan kita hanyalah hamba dan macai.. Kita lupa sifat-sifat MAZMUMAH yang ada pada manusia..
DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong
Para Pembaca
HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
DOA KITA SEMUA
Thursday, March 31, 2011
DATUK T VS LELAKI Y - Adakah DATUK T perlu melakukan AKSI seperti dalam gambar untuk meYAKINkan RAKYAT?
ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..
Solat HAJAT memang SINONIM dengan Lebai PAS walaupun tidak ada HALANGan untuk orang ISLAM lain melakukannya.. Namun demikian, amat JARANG kita dengan Lebai-Lebai PAS melakukan solat HAJAT untuk menCARI keBAIKkan atau pun meMOHON petunjuk daripada Allah SWT.. Sebaliknya solat HAJAT yang dilakukan mereka SELALUnya samada nak MINTAK Allah SWT turunkan BALA kepada sesama umat ISLAM atau pun mintak Allah SWT ikut apa sahaja keHENDAK mereka terhadap musuh-musuh POLITIK mereka.. Seolah-olah Allah SWT ni kena IKUT kehendak mereka KONON-KONONnya mereka lebih ISLAM berbanding orang ISLAM lain?
Apa pun, kita sebagai umat ISLAM yang mungkin diLABELkan sebagai kurang ISLAM berbanding Lebai-Lebai PAS seharusnya sedar bahawasanya HAK Allah SWT terhadap makhlukNYA jauh lebih BESAR mengatasi segala-galanya.. Memang dalam ISLAM kita diTUNTUT memohon hanya kepada Allah SWT tetapi kita jika memohon perkara BURUK khususnya sesama umat ISLAM seperti yang Lebai PAS lakukan, tidakkah mereka meRENDAHkan aspek keTUHANan itu sendiri? Tambahan pulak, apakah JAMINAN bahawa Lebai-Lebai PAS mampu berSAYAP untuk naik ke LANGIT jika Allah SWT menurunkan BALA? Inilah PADAHnya hasil ajaran SESAT Pok Nik 'ALAIHISSALAM'..
Kalau kita TELITI balik tentang JUMLAH solat HAJAT yang dilakukan oleh Lebai PAS untuk menurunkan BALA kepada umat ISLAM lain, rasanya dah dekat beRIBU kali mereka lakukan.. Namun demikian, berapa KALIkah HAJAT yang mereka POHON itu dimakbulkan oleh Allah SWT? Sampai HARI ini kita HAIRAN tidakkah Lebai PAS melihat bahawa mereka sebenarnya pihak yang 'LOOSER' di sisi Allah SWT? Kali ini Lebai-Lebai PAS berHIMPUN untuk solat HAJAT untuk Penasihat PKR yang kini diTUDUH sebagai 'LELAKI Y' yang melakukan HUBUNGAN seks melalui pendedahan video oleh 'DATUK T'..
Sebelum ini, 'LELAKI Y' jugak diKATAkan individu yang 'menJUBOR' Saiful Bukhari melalui pemBUKTIan DNA? Tidakkah JIJIK Lebai PAS melakukan solat HAJAT untuk orang INI sedangkan dia sendiri ENGGAN berSUMPAH dengan nama Allah SWT meNAFIkan perBUATannya? PAYAHkah untuk menyebut "Wallahi Wabillahi Watallahi"? Sedangkan mangsa 'menJUBOR'nya begitu MUDAH berSUMPAH dengan nama Allah SWT? Malah, yang keLIHATan TAKUT dengan kes 'menJUBOR' sebenarnya adalah Penasihat PKR sendiri yang asyik menangguhkan perBICARAannya berpuluh-puluh KALI? Tidakkah ini petunjuk jelas daripada Allah SWT tentang siapa yang BENAR? Atau Lebai PAS nih semuanya DUNGU?
Kita TIDAK nafikan gambar seperti yang diPAPARkan dalam akhbar PKR tersebut akan diGUNAkan untuk meraih SIMPATI sebanyak MUNGKIN.. Samalah seperti penyebaran gambar mata LEBAM semasa PRU tahun 1999 dahulu.. Namun demikian, mereka tetap tidak dapat menahan TAKDIR Allah SWT yang menyaksikan Penasihat PKR menghuni 'HOTEL Sungai Buloh' kerana diSABITkan dengan keSALAHan menJUBOR dan salah guna KUASA? Adakah gambar ini mampu menutup FOBIA Lebai-Lebai PAS terhadap gambar berSUMPAH dan gambar menunaikan HAJI di Makkah oleh Saiful Bukhari? Begitu jugak dengan kes video seks 'LELAKI Y' kali ini.. Adakah penDEDAHan menerusi video seks tersebut boleh diHALANG dengan gambar seperti ini?
Hinggat SAAT ini kita masih HAIRAN kenapa Penasihat PKR yang diKATAkan sebagai 'LELAKI Y' dalam video seks tersebut TIDAK melakukan:-
1) Mengambil tindakkah MAHKAMAH terhadap 'DATUK T' berhubung penayangan video seks tersebut?
2) BerSUMPAH dengan nama Allah SWT meNAFIkan dirinya adalah 'LELAKI Y' dalam rakaman video seks tersebut?
3) Mengambil tindakkan MAHKAMAH terhadap Nallakarupan dan Ummi Hafilda Ali yang sering menDEDAHkan salah laku Penasihat PKR di KHALAYAK ramai?
Malah, lebih mengejutkan apabila BLOG Kickdafella mengatakan 5 SOALAN berikut telah diKEMUKAkan oleh salah seorang 'DATUK T' terhadap Penasihat PKR bagi menDESAKnya mengaku sebagai 'LELAKI Y' dalam video seks tersebut:-
1) Sejak dua tahun lalu berapa kali Anwar ke Thailand?
2) Siapa yang menyambut Anwar di Thailand?
3) Di hotel mana Anwar menginap?
4) Apa Anwar buat di bilik hotel tersebut?
5) Siapa yang menyelesaikan semua bayaran tersebut?
Kita YAKIN pihak 'DATUK T' sudah tentu ada SKEMA jawapan untuk 5 SOALAN tersebut ->KLIK<-..
Utuk setakat INI, kita masih menyimpan rasa RAGU terhadap MOTIF sebenar 'DATUK T' melakukan penDEDAHan video seks ini.. Seperti yang kita MAKLUMkan sebelum ini, adalah LUMRAH untuk Penasihat PKR menJATUHkan KREDIBILITI pihak yang menDEDAHkan salah LAKUnya seperti apa yang berlaku terhadap Saiful, Ummi, Azizan dan ramai lagi.. Cuma mungkin untuk 'DATUK T' dia tidak perlu berSUSAH payah sangat kerana KREDIBILITI 'DATUK T' sudah pun diperSOALkan dengan penDEDAHan video seks tersebut.. Tambah pulak 5 soalan 'DATUK T' itu sendiri memBAYANGkan dia pun 'tumpang SEKAKI' bersama Penasihat PKR sebelum dia mengatakan dirinya dah INSAF! HE!HE!HE!
Namun demikian, jika 5 SOALAN tersebut tidak diJAWAB oleh Penasihat PKR, sudah tentu keRAGUan tersebut akan HILANG.. Tidak ada GUNAnya mengeji satu pihak sahaja jika 'DATUK T' berjaya memBUKTIkan keKEJIan Penasihat PKR yang dilakukan bersama-sama.. Tidak HAIRAN jika Penasihat PKR akan dilihat sebagai INDIVIDU yang rendah MORALnya dan sanggup melakukan perbuatan KEJI dan diKUTUK agama ISLAM.. Walaupun gambarnya berDOA sedemikian rupa disebarkan untuk meraih SIMPATI, apakah perlunya kita berSIMPATI terhadap orang yang KEJI tetapi berpura-pura berDOA sedemikian rupa demi menyembunyikan perbuatan KEJI yang dilakukannya?
Wallahualam..
Labels:
Fikir-fikirkan
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA
KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?
Melayu dikhianati?
Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.
''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.
Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:
''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?
Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.
Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''
Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?
-Awang Selamat-
Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.
''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.
Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:
''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?
Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.
Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''
Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?
-Awang Selamat-
PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM
KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)
1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.
2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.
3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).
4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.
5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.
6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.
7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.
8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.
9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.
Ibrahim Ali
25 April 2009
1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.
2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.
3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).
4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.
5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.
6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.
7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.
8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.
9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.
Ibrahim Ali
25 April 2009
No comments:
Post a Comment