DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Sunday, November 15, 2009

Ketua Pemuda UMNO VS Naib Presiden PKR -> APABILA KUALI MENGATAKAN BONTOT PERIUK LEBIH HITAM


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Orang Melayu sebenarnya KAYA dengan perumpamaan atau BIDALAN yang diwarisi turun-temurun dan zaman berzaman.. Sekarang ini cuma beberapa KERAT aje generasi musa Melayu yang benar-benar berminat dengan BIDALAN.. Selebihnya? Takat ingat nama artis atau nama lagu tu memang mahirla.. KALAU JENIS 'BERCHOP' OXFORD ATAU CAMBRIDGE, RASANYA MEMANG JAHIL KOT DENGAN BIDALAN SEPERTI INI.. Kot tak, mesti dia tau MALU nak lakukan perkara salah seperti POLITIK WANG.. HE!HE!HE!

"APABILA KUALI MENGATAKAN BONTOT PERIUK LEBIH HITAM"..Sebenarnya perkataan 'BONTOT' nih agak SENSITIF nak diperkatakan.. Almaklumlah, ada yang 'TERASA' nanti terutamanya ahli-ahli PKR.. Namun, kepada mereka yang SENSITIF tuh, harap fahamlah maksud sebenar bidalan ini.. Maksudnya ialah apabila KEBURUKKAN KITA DIDIAMKAN SEBALIKNYA KEBURUKKAN ORANG PULAK DIDEDAHKAN.. Ini sangat bertepatan untuk ditujukan kepada dua orang ahli POLITIK yang dimaksudkan ini..

Apabila PESALAH POLITIK WANG yang berjawatan Ketua Pemuda UMNO mahukan penjelasan Naib Presiden PKR berhubung tuduhan soal pembelian saham RM8 juta oleh dia dan keluarganya, kita dah patut GELAK terbahak-bahak.. Inilah dia yang dikatakan "APABILA KUALI MENGATAKAN BONTOT PERIUK LEBIH HITAM".. Adakah Ketua Pemuda UMNO PESALAH POLITIK WANG itu 'BERSIH' sangat? Apakah dia BONGOK sangat hingga ingat rakyat lupa dia tu pun 2X5 jugak berbanding Naib Presiden PKR tersebut?

Menurut kata Ketua Pemuda UMNO PESALAH POLITIK WANG ini:-

"It is not wrong to buy shares, but an explanation is necessary as to how the purchase was financed. He must have an answer and an explanation, and we are waiting for the explanation," he told reporters after launching a consumer campaign to cultivate vegetable plots organised by Fomca at the Taman Tuanku Ja'afar community hall in Sungai Gadut near here on Saturday.

He was asked to comment on the allegation by Vigneswaran on the purchase of shares worth RM8 mil involving three individuals, including Azmin, in the early 1990s as reported in several newspapers


http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/11/14/nation/20091114144312&sec=nation


HE!HE!HE! ADAKAH DIA INGAT KITA LUPA JAWAPAN DIA SENDIRI APABILA DISOAL TENTANG PEMILIKAN SAHAM ECM LIBRA?

http://www.malaysiakini.com/news/99636

Itu jawapan Ketua Pemuda UMNO PESALAH POLITIK WANG apabila disoal tentang pemilikan saham ECM Libra.. Jawapan pun 2X5 aje.. Apa agaknya jawapan dia apabila disoal tentang kesalahan POLITIK WANG yang dilakukannya semasa pemilihan UMNO awal tahun ini?

Dia sendiri pun KELABU ASAP, ada hati pulak nak 'KENEN' orang lain.. Elokla tu.. Baik Ketua Pemuda UMNO PESALAH POLITIK WANG mahu pun Naib Presiden PKR ini, mereka berdua pun sebenarnya 'APPRENTICE' kepada individu yang sama.. Kenyataan akhbarnya ini pun TAK LEBIH sekadar PUBLISTI MURAHAN aje.. HE!HE!HE!

Sempena Hari Raya KORBAN tak lama lagi, UMNO harus mengambil inisiatif 'MENGORBAN'kan dia ini sekiranya mahu kembali meraih sokongan rakyat.. Kalau tak, memang UMNO yang akan 'DIKORBANKAN' dalam pilihanraya berikutnya nanti..

Wallahualam..

1 comment:

House PK said...

Saya setuju dengan tuan, kalau nak uMNo kembali kukuh, korbanlah si kitol ni, ala bukan rugi pun, dia ni memang BALA' pun untuk UMNO!

Syabas tuan, teruskan membongkar pasal si setan ni!

Nanti saya akan publishkan artikel ini di blog saya tuan, dengan izin..

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS