DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Thursday, March 05, 2015

Apabila MANTAN MENTERI 'DEADWOOD' masih diBERIkan JAWATAN, terpaksalah DS Najib yang 'COVERLINE'kan mereka..

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Antara perkara yang kita TIDAK SUKA dengan penTADBIRan DS Najib ialah keCENDERUNGan dia untuk meLANTIK MENTERI PENCEN 'DEADWOOD' ke dalam AGENSI-AGENSI kerajaan.. Kita tak KISAH kalau MENTERI PENCEN itu terBUKTI SUMBANGannya semasa dia dalam kerajaan seperti TUN Daim, TS Rafidah atau sesiapa yang masih SIHAT dan kePIMPINannya masih diperlukan.. MALANGnya, DS Najib meLANTIK yang SPESIS 'DEADWOOD' yang bukan aje takde IDEA BARU, sebaliknya makin meROSAKkan apa yang telah diRANCANGkan oleh kerajaan.. Apakah keLEBIHan orang ini untuk DS Najib jadikkan 'BOSS' SPAD?


Sampai sekarang kita PELIK dan kita PERCAYA RAMAI lagi RAKYAT di LUAR sana yang turut PELIK.. Nak KATA dia pernah jadik MENTERI PENGANGKUTAN atau pun MENTERI KERJA-RAYA, itu JAWATAN 'PUSAKA' untuk MCA dan MIC? Jadik, kenapa agaknya dia diLANTIK oleh DS Najib mengetuai SPAD? Mungkin AHLI-AHLI UMNO boleh mengorek CERITA dari mana-mana KETUA BAHAGIAN yang berPERUT 'BOROI' meLAHAP segala PROJEK dan TENDER kerajaan pasal ini? Ye la.. Karang, kalau kita MINTAK Rafizi 'LEMBU' atau Tony 'PHUA Chu Kang' buat SIASATan karang, ada yang mengGELUPURlah pulak..

Yang NYATAnya, antara perkara paling 'BANGANG' yang pernah diLAKUkan semasa dia mengetuai SPAD ialah memindahkan TERMINAL BAS EKPRES ke Pantai Timur ke TBS.. Kita pernah menulis pasal ini sebelum ini.. NAMPAK jelas keBEBALan mereka dan PERASAN SYOK sendiri.. NAMPAK sangat mereka TIDAK 'PLANNING' dan apa yang mereka LAKUkan JAUH lebih menyusahkan RAKYAT daripada menyenangkan RAKYAT.. Apa agaknya yang ada dalam KEPALA dia ini? Kita meRUJUK kepada LAPORan seBUAH BLOG seperti berIKUT.. ->KLIK<-


SPAD cuba memBERIkan GAMBARan KONONnya mereka cuba mementingkan keSELESAan PENUMPANG yang mengGUNAkan BAS EKSPRES ke Pantai Timur.. Walhal, HAKIKATnya RAMAI PENUMPANG yang terSEKSA hanya untuk meNAIKi BAS di TBS sebelum mereka dapat ke Pantai Timur.. Di sinilah BUKTI bahawa DS Najib langsung TIDAK menDAPATkan MAKLUM-BALAS yang TEPAT dan hanya berSANDARkan kepada apa yang di'MUNTAHkan' oleh 'DEADWOOD' ini ke dalam TELINGAnya.. Mungkin DS Najib patut IMBAS semula REKOD 'DEADWOOD' ini semasa NEGARA kita keHILANGan Pulau Batu Puteh kepada Singapura dalam satu pengHAKIMan ICJ dahulu?

MeRUJUK kepada BLOG tadi, kita teMENUNG kejap memikirkan kenapa agaknya mereka di dalam SPAD begitu TIDAK TAHU mengGUNAkan OTAK hingga mereka seolah-olah nak memperBODOHkan orang sebegini? Ini aje ke tahap pemikiran?

"Untuk memberikan kemudahan kepada penumpang SPAD telah diminta untuk melanjutkan perkhidmatan bas RapidKL bagi tujuan  untuk menghubungkan keperluan penumpang  dari Greenwood ke stesen LRT Titiwangsa.

Bagi pengunjung sekitar  dari Batu Caves, Taman Wahyu, Kg. Batu, Batu Kentonmen dan Sentul boleh menggunakan perkhidmatan KTM Komuter (Sentul – Pelabuhan Klang) dan meneruskan perjalannan mereka ke KL Sentral"


RASAnya TIDAK ada orang yang sebegitu 'BANGANG' untuk menyangka bahawa Greenwood itu terLETAK di Klang atau Semenyih.. Jugak TIDAK ada orang yang 'BANGANG' yang TIDAK TAHU bahawa mana-mana BAS ke Pantai Timur WAJIB melalui Greenwood sebelum MASUK ke TOL Gombak seterusnya MASUK ke LPT.. Jadik? Apa RELEVANnya untuk para PENUMPANG BAS EKSPRES ke Pantai Timur  di kawasan Greenwood, Gombak dan Selayang nak kena NAIK LRT ke TBS entah berapa JAM dan berapa BELAS STESEN? Berapa BANYAK MASA yang terBUANG? Sebagai PENGERUSI SPAD, apakah dia tak mengenali RAJAH apakah di bawah?  


RASAnya, BUDAK yang BARU PANDAI mengGUNAkan LRT pun lagi FAHAM RAJAH kat atas daripada 'DEADWOOD' yang jadik 'BOSS' SPAD tadi.. Ye la.. Kalau dia FAHAM, dia tak akan ARAHkan pemindahan BAS EKSPRES  ke Pantai Timur di TBS.. Kita dah DEDAHkan sebelum ini para PENUMPANG BAS bukan sahaja dari arah Gombak dan Selayang, malah para PENUMPANG dari Ampang, Ulu Klang, PJ dan Damansara pun terSEKSA dengan ke'BANGANG'an 'DEADWOOD' ini di atas KEPUTUSANnya.. Bukan PENUMPANG sahaja memBANTAH, para peMILIK BAS EKSPRES ke Pantai Timur pun 'HANGIN' dengan ke'BANGANG'an sebegini.. 


"Mengapa SPAD hanya mengambil tindakan terhadap operasi bas ekspres ke Pantai Timur sahaja, sebaliknya tidak kepada pengendali bas ekspres ke Selatan. Jelas sekali pengendali mengambil dan menurunkan penumpang di tengah-tengah bandar raya yang sudah tentu menimbulkan kesesakan lalu lintas.

Sebagai contoh berhampiran pusat beli-belah Berjaya Times Square, Hotel Corus, One Utama, Bangsar dan di Stesen Kereta Api Tanah Melayu Berhad (KTMB). Kami berharap pihak bertanggung-jawab mendengar suara rakyat yang menjadi pengguna perkhidmatan ini sekali gus mengutamakan kehendak pengguna demi kemudahan dan kebaikan bersama," ->KLIK<-

Antara ALASAN yang diKEMUKAkan bagi mengHALALkan ke'BANGANG'an SPAD yang memindahkan OPERASI BAS EKSPRES ke Pantai Timur di TBS ialah kerana KONONnya keMUDAHan PRASARANA di TBS begitu SELESA.. BAIKlah, kita tak NAFIkan pun keSELESAan sedemikian.. Malah, kita SETUJU jika TBS dijadikkan 'STANDARD' bagi SEMUA TERMINAL BAS di seluruh NEGARA.. Namun begitu, bagi PENUMPANG BAS, mereka hanya nak NAIK BAS untuk ke DESTINASI yang mereka dah PILIH di dalam TIKET.. Mereka bukan nak meLEPAK berJAM-JAM hanya untuk ber'SHOPPING' di dalam TBS dan nak PUNGGAH ke dalam BAS pun!

Lagi pun, segala LRT, KOMUTER dan ERL tuh bukannya ada dalam BANGUNAN TERMINAL pun.. SEMUA PENUMPANG kena GUNAkan 'ESCALATOR' yang selalu ROSAK ini untuk masuk ke dalam BANGUNAN TERMINAL jika mengGUNAkan keTIGA-TIGA PENGANGKUTAN AWAM tadi.. Itulah kot keSELESAan yang diJANJIkan dan diWAR-WARkan sebegitu RUPA?


Apa GUNAnya segala keMUDAHan ini jika PENUMPANG nak ke TBS pun bukan MAIN SEKSA? Sedangkan BAS EKSPRES ke Pantai Timur bukan berMULA dari TBS pun? KeBANYAKkan BAS EKSPRES ke Pantai Timur mengGUNAkan 'ROUTE' ini..

Klang - Shah Alam - KL - Pantai Timur
Puchong - Putrajaya - KL - Pantai Timur
Kajang - KL - Pantai Timur 

Apabila BAS-BAS EKSPRES ini diLENCONGkan ke TBS dek kerana 'BANGANG'nya 'DEADWOOD' tadi, jadiklah JALAN-JALAN ke TBS adalah JALAN yang selalunya SESAK.. Bukan sahaja menyusahkan mereka yang nak ke TBS, malah mereka dari Pantai Timur yang TURUN di TBS jugak turut 'HANGIN' kerana memBUANG MASA di atas JALAN RAYA.. Dari TBS ke TOL Gombak, dah SEJAM dah untuk keluar dari KL.. PENGALAMAN kita dari Pantai Timur pulak, BAS patut sampai dalam PUKUL 7 petang tapi seMATA-MATA kerana SPAD mengARAHkan TURUN di TBS, maka kenalah TEMPUH keSESAKkan dalam KL berJAM-JAM hingga ke tengah MALAM..

Bila dah tengah MALAM, anda RASA BANYAK mana sangat TEKSI di TBS tuh? Sampai PUKUL BERAPA sangat LRT dan  SEMUA tuh berOPERASI setiap HARI? Sampai PAGI ke?


BAYANGkan RUMAH anda di Gombak, Ampang, atau PJ.. Agak-agak BERAPA RM pulak perlu dikeluarkan sebagai TAMBANG TEKSI dari TBS ke RUMAH anda? Dah la TAMBANG BAS EKSPRES  tak diTURUNkan pun oleh 'DEADWOOD' tadi? Tak pasal-pasal akibat ke'BANGANG'an dia, TAMBANG keSELURUHan peJALANan mengGUNAkan BAS EKSPRES jadik MAHAL seTANDING dengan TAMBANG NAIK 'FLIGHT'.. Oppss~! Jangan BISING pasal inilah NKRA oleh DS Najib sendiri..


NKRA begini atas KERTAS memanglah CANTIK tetapi apabila diTUGASkan pulak seorang 'DEADWOOD' untuk meLAKSANAkannya, HABIS jadik LUNYAI SEMUA.. 

Wallahualam..

15 comments:

Quantum Metal Consultant said...

Kayu reput dia akan lantik kayu mati
Orang bangang lantik orang bengong
Tak ada akai dia lantik orang otak selut
Bodoh tak boleh di ajar
Cerdik tak boleh ditumpang

Anonymous said...

Kerana nak jaga hati seorang dua tubuh badan badan bangang macam spad.....lepas ni apa Lagi dia Nak buat????!!!

Anonymous said...

Ajak le org yg berkenaan naik sendiri bas ke pantai timur. Org tua itu patut turun dari opis naik bas @ teksi terus ke tbs. Minggu depan suruh pecacai dia hantar pegi k.bharu, suruh dia balik sendiri naik bas. Aku rasa awal bulan depan route tersebut akan berubah. Cubalah.

razman said...

Sengaja cari pasal untuk rakyat tolak undi umno..

Anonymous said...

Org kelantan bukan nk ngundi umno pun...betul tindakan spad tu...jln greenwood ni tak sesuai utk bas ekspres ytk turun naik penumpang

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

BONGOK punya ANON.. Orang Selangor, KL dan Penang pun tak UNDI UMNO? Apsal tak PINDAHkan aje PWTC dari KL?

KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

Anonymous said...

Org selangor, kl dan penang takde ramai2 nyemak ke kelantan....mcm irg kelantan nyemak dtg negeri kami....hang yg bongok dan tak sedar diri....

Anonymous said...

SPAD ni satu badan yang tak ada kepala.Sejak dari awal penubuhanya SPAD ni memang bodoh tahap dewa gaban.Nak kata buat kerja menguatkuasa undang undang pengangkutan darat agar berada ditahap yang terbaik tidak juga .Nak dikata merancang pembangunan pengangkutan darat termasuk pengangkutan rail ...jauh pangang dari api lah gamaknya .Manakan tidak segala pembangunan aset rail hanya tertumpu di lembah klang saja dan tidak keseluruh negara .Apa punya pukimak SPAD ni kerana merika berangapan orang orang luar bandar tidak memerlukan LRT dan sebagainya untuk bergerak ...dan luar bandar tidak membangun jadi tidak memerlukan LRT .
Pada aku SPAD ni ditubuhkan hanya sebagai alat memuas nafsu pihak tertentu untuk mendapat laba dari pembangunan projek dan jauh sekali dari keperluan rayaat jelata.Sudah sampai masanya kita sebagai rayaat bersuara dan bertindak .
yang paling tak senonoh sekali ialah orang orang dari SPAD ini akhirnya akan dilantik menerajuaai Prasarana Malaysia BHD.sungguh tak senonoh percaturan merika ini semua .Segala kelemahan didalam Prasarana akan disembunyi dan disapu dibawah tikar ...dan akiirnya hasrat murni perancangan tidak akan tercapai.lihat sajlah apa yang berlaku sekarang ini....boleh dikatakan semua projek Prasarana lambat disiapkan bertahun tahun terlambat....tapi pembayaranya advance dari milestone projek......kenapa ini terjadi?malahan pihak kementerian kewangan pun boleh setuju untuk membuat pembayaran ......macam ada yang tak kena.....Dan campur tangan pihak SPAD seolah olah mendesak operator untuk menerima agar pembayaran tersebut boleh dibayar dan akhirnya Jadi CEO prasarana .....nampak nampak permainan merika .

Anonymous said...

kelemahan utama pengangkutan awam adalah penyelarasan maklumat perjalanan. ini sebab kerajaan, mot dan spad terlalu centralisedkan perjalanan dari tbs dan puduraya. sepatutnya maklumat perjalanan tu yang dicentralisedkan dulu. contohnya hentian di shah alam jugak ada perjalanan ke Bandar negeri2 lain oleh pelbagai operator bas. tapi tak ramai yang tahu. terpaksa bukak website operator bas kalau nak tahu masa perjalanan bas. of course kekerapan bas dan destinasi mungkin tak sebanyak pusat terminal di pudu atau tbs tapi sekurang2nya orang ramai ada pilihan kalau tak mau ke pusat terminal atas factor jarak dan masa dari tempat tinggal.

jentayu

Anonymous said...

Politik amno da Kaya bagi kayo lagi..tubuh SPAD APMM PLKN semua nak isi perut meka ini...by end of the day.. RAKYAT KIAN BENCI..

IBU RISKA said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...

Nampaknya Admin ni telah ketinggalan keretapi dalam soal public transport. Pemindahan bas2 express ke TBS adalah keputusan yg terbaik dari SPAD. Di TBS semua rail based transport melaluinya. Ini memudahkan penumpang yang mahu ke PJ/Klang/Gombak. Lagi pun semua kemudahan ada disitu. Counter tiket yg banyak dan tak payah beratur panjang.
Pergilah tengok sendiri dan jangan mengkritik ikut emosi. SPAD bukan tak da kelemahan. Ada juga seperti kenaikan tambang pengangkutan awam baru2 ni. Tapi yg baik harus juga dipuji. Melainkan Admin ada agenda tersendiri.

Anonymous said...

Salepas zaman Tun Dr Mahathir, lantikan ke jawatan Kerajaan dsb nya banyak berdasarkan kpd loyalty kpd Presiden parti. Maka deadwood lah hasil nya.

Dlm pada itu pun, apa kah loyalty Syed ini? Boleh ke dia membawa banyak undi atau pengaruh kpd banyak Bahagian UMNO supaya menyokong Najib dan menyokong ura ura menggantikan Najib? Tak nampak pun.

Memang, Khairi Jamaludin dengan orang orang double e nya di beri jawatan, termasuk pendapatan lumayan di Tabung Haji. Depa Pemuda UMNO mengaku bawak banyak undi di PRU13. Tak jelas kpd saya - di masa kempen PRU13, tak banyak pun berita depa membawa pengundi pengundi baru berdaftar.

Rosak UMNO di buat Najib kalau tindakan nya mirip kpd melayan yang pandai mengampu.

Anonymous said...

2:11:00 PM,

Yang rakyat benci ada lah kamu. Jenis yang menuduh liar, tanpa bukti, tanpa justifikasi.

Jenis Pakatun yang merudum pecah seribu keping. Btw, Al Juburi amacam?

Anonymous said...

Bukan saja MENTERI 'DEADWOOD' masih diBERIkan JAWATAN, yang 'questionble integrity' pun begitu juga.

Nyata Khairy Jamaludin di dapati bersalah korapsi politik wang dek JK Disiplin UMNO dulu. Pa hal di lantik Menteri juga? Memang, JK itu tidak melarang dia bertanding jawatan UMNO spt Isa bekas MB NS. Tapi bukan tak ada orang lain.

Kalau begitu, jika Khairy dapat naik hingga ke jawtan PM nanti, habis lah UMNO, di pimpin dek seorang yang terbukti korap. Sekali korap, tak tentu tak korap lagi.

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS