DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Friday, September 18, 2015

Apabila NIAT MURNI untuk perJUANGan AGAMA, BANGSA dan NEGARA diLAKUkan dengan cara yang KOTOR lagi MENIPU..

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

HE!HE!HE! 'PenCACAI' DS Najib mengatakan dalam MEDIA MILIK mereka KONONnya biarlah GAMBAR yang berBICARA.. Kita TAHU bahawa GAMBAR memang TIDAK boleh berBICARA tetapi GAMBAR boleh menjadi MEDIUM untuk menDAPATkan MAKLUMAT.. Oleh itu, apa KATA dengan mengGUNAkan beBERAPA GAMBAR daripada KOLEKSI yang kita RAKAM sendiri dan dari INTERNET, kita memBUATkan seolah-olah GAMBAR itu berBICARA dan memBERIkan MAKLUMAT yang seBENARnya pasal HIMPUNan RAKYAT BERSATU Rabu lepas.. HE!HE!HE!


GAMBAR di bawah ini diRAKAM oleh kita pada sekitar PUKUL 14:40 di STESEN LRT Masjid Jamek menuju ke Dataran Merdeka (DEPAN DBKL)


GAMBAR di bawah ini pulak menunjukkan perarakan dari arah PWTC yang kemudiannya bertembung dengan perarakan dari kumpulan dalam GAMBAR di atas tadi.


Jalan MASUK ke Padang Merbok agak SESAK kerana perTEMBUNGan 2 GEROMBOLAN tadi.. Tak HAIRANlah BANYAK MEDIA menyebarkan GAMBAR yang diambil sekitar kawasan ini..


OKlah kita memang takde TEKNOLOGI seperti DRON pun untuk mengambil GAMBAR secara 'BIRD EYE VIEW' atau 'AERIAL PHOTO'.. Untuk itu, kita PINJAM GAMBAR daripada AKHBAR The Sun untuk menujukkan SUDUT-SUDUT GAMBAR yang kita ambil semasa HIMPUNan tadi.. KREDIT dan POHON keBENARan daripada PIHAK berKENAan untuk mengGUNAkan GAMBAR 'AERIAL PHOTO' ini untuk TUJUAN penerangan dan memBUKTIkan keBENARan..

GAMBAR-GAMBAR dari SUDUT yang kita ambil tekah diTANDAkan dengan NOMBOR dari 1 hingga 6 seperti di bawah ini.. Kita POHON kepada anda SEMUA untuk memBUAT ANGGARan apakah BENAR JUMLAH keHADIRan adalah 200 RIBU seperti yang diHEBOHkan oleh Utusan Malaysia dan jugak di BLOG-BLOG para 'PenCACAI' DS Najib..

GAMBAR SUDUT 1

GAMBAR SUDUT 2

GAMBAR SUDUT 3

GAMBAR SUDUT 4

GAMBAR SUDUT 5

GAMBAR SUDUT 6

Jadik? Ada ke CECAH sampai RATUSan RIBUan orang? SEDIH jugak kita sampai begitu sekali TAHAP para 'PenCACAI' DS Najib nih nak memperBODOHkan orang.. Bukannya orang lain pun.. SeSAMA UMAT Melayu/ISLAM lah jugak.. Apa yang mereka DAPAT daripada MENIPU para PAKCIK dan MAKCIK serta ADIK-ADIK pra UNIVERSITI/POLITEKNIK yang tak TAHU apa-apa pun? HARAPnya BLOG ini BERJAYA menDEDAHkan betapa BUSUKnya PENIPUan para 'PanCACAI DS Najib yang diKATAkan diBIAYAi oleh PMO  berTUJUAN untuk memperBODOHkan RAKYAT..


Mungkin sudah TIBA pulak MASAnya pulak SURUHANJAYA DIRAJA diTUBUHkan untuk menyiasat PMO di Putrajaya kerana terlalu BANYAK memBUAT ONAR dan PENIPUan terhadap RAKYAT dan NEGARA.. SIASATan perlu diLAKUkan untuk mengeTAHUi sudah BERAPA BANYAK dan dari mana SUMBER DANA yang telah diLEBURkan untuk mereka ini memBOHONGi dan MENIPU RAKYAT.. RAKYAT memilih kerajaan yang TELUS dan JUJUR untuk berKHIDMAT kepada mereka.. Bukannya memilih entah 'MALAUN' mana pulak yang berMAHARAJALELA memperGUNAkan NAMA kerajaan dan PARTI pemerintah untuk MENIPU RAKYAT kembali..

Jika kita bukak FB, kita akan DAPATi BANYAK sekali 'POSTING' yang meLUAHkan keMARAHan seperti berikut.. Kenapa agaknya mereka MARAH ye? HE!HE!HE!


Kita SARANkanlah kepada mereka yang meLEPASkan GERAM di dalam FB sebegini supaya mengambil TINDAKan perUNDANGan jika meRASAkan IBU BAPA atau mana-mana ahli keluarga mereka di'KENCING' oleh para PENYANGAK dalam UMNO yang mengambil kesempatan sebegini.. 


MANFAATkan RUANG yang diBERIkan oleh SISTEM perUNDANGan NEGARA ini selagi boleh.. Walaupun mungkin KALAH di MAHKAMAH tetapi seKURANG-KURANGnya dapat memBUKA kePINCANGan dan penyelewengan yang telah diLAKUkan oleh mereka..

Kita tak NAFIkan bahawa RAMAI yang HADIR kerana terPESONA atau terPEDAYA dengan perKATAan 'Melayu', 'PengHINAan', 'MemBELA', 'ISLAM' dan sebagainya.. TAMBAH pulak RAMAI yang HADIR tuh ialah KETUA-KETUA kepada NGO-NGO Melayu/ISLAM di NEGARA ini..


Namun begitu, adalah lebih BIJAK untuk kita mengetahui terlebih dahulu OBJEKTIF ianya diadakan kerana KULIT tak semestinya meLAMBANGkan ISI.. Bukan SEMUA PIHAK nak berTERUS-TERANG mengatakan perHIMPUNan atau DEMONSTRASI yang diadakan berTUJUAN untuk menunjukkan SOKONGan kepada PEMIMPIN yang KORUP dan menZALIMi RAKAN sePARTInya sendiri.. Ibarat PE'EL orang kita yang MUDAH sangat meLEBURkan HARTA untuk SKIP cepat KAYA atau pun KORBANkan diri sendiri untuk Tok GURU AJARan SESAT..


Inilah dia SIFAT Melayu yang selalu diTANGISi oleh NEGARAWAN TUN DR. Mahathir semasa berUCAP dalam perHIMPUNan AGONG UMNO dahulu.. MUDAH sangat kena 'KENCING' oleh PIHAK yang memperALATkan perKATAan 'Melayu', 'ISLAM' dan sebagainya.. 


Agak-agaklah, kalau perHIMPUNan terSEBUT diNYATAkan secara TERANG-TERANGan ianya demi memBELA DS Najib yang GAGAL menJAWAB kenapa dalam AKAUN PERIBADInya ada RM2.6 BILION, ada ke orang nak HADIR? Kesian pulak kita tengok kat ABANG-ABANG dalam VIDEO tuh.. KeLAPARan dan tak TAHU BAS nak balik ada kat mana.. KAH!KAH!KAH!

Apa pun, jangalah pulak kita LUPAkan NILAI-NILAI POSITIF dalam HIMPUNan 2 hari lepas seperti di bawah nih.. Janganlah kerana KEMARUK nak MAKI HAMUN DAP La'anatullah, kita pun menjadik PENGOTOR seperti mereka.. #KIPIDAP #DONGIBAP


Haa.. Yang ni perlu kita PUJI dan SEBARkan.. Inilah antara NILAI-NILAI MURNI yang perlu diTERAPkan walaupun seharian meLALAK meMAKI HAMUN orang sekalipun.. BESAR sungguh KEBAJIKAN yang mereka dah LAKUkan ini walaupun PENYANGAK yang menjadi pengANJURnya pada MASA yang SAMA dok sibuk jadik BATU API perKAUMan kat Jalan Petaling sana.. HE!HE!HE!


MASALAHnya dalam UMNO nih, yang KOTOR dengan yang BERSIH diCAMPURkan sekali.. Sukar untuk UMAT Melayu/ISLAM memilih SUCI dalam TAHI.. KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

31 comments:

Anonymous said...

Awak ni memang pencacai DAP memang buruk je la BN. Gambar padang yang lengang tu pukul berapa? Gambar yang penuh tu pukul berapa? Rujukan awak media Dap memang kena tipu la.

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

KAH!KAH!KAH!

ANON PenCACAI, GAMBAR diambil sekitar PUKUL 4 ptg 16hb September 2015.. Takdenya nak ambil sebelum PUKUL 3 pasal takde orang GILA nak berKUMPUL tengah-tengah PADANG sebelum MAJLIS berMULA pasal PANAS.. KAH!KAH!KAH!

MALU tak bila dah KANTOI?

Wallahualam..

Gabenor johor said...

kenapa DAPig pencacai x amik gmbar baju merah bawa Penyapu n Keris dan juga gambar pijak LGE LKS Anwar Azmin Ambiga Tun Maria Chin dll..lebih elok amik gambar Baju Merah tgh kencing dan berak..barulah kami semua rakyat Malaysia sokong BERSiH4 dan BERSIH 5 6 7 8 9 10 ..........1000000..barulah DAPig dpt memerintah Malaysia

Anonymous said...

alahai tukang dok peghati, nama tidak menggambarkan perlakuan. kalau hang sentiasa peghati apa yang berlaku, situasi yang berlaku dan ada di mana perhimpunan itu berlaku, hang pun tak sampai hati untuk menulis begitu. orang yang kerjanya 'copy paste' tidak akan sama dengan yang hadir sendiri ke 'majlis'. pukul 4 ptg hang ada tang mana? kalau betullah hang ada situ, pasti ada gambar2 berbagai sudut yang hang 'snap' sendiri. baik tukaq nama, kasim selamat ka, kasim tak selamat ka. ni dok pulun dari blog yang tiba2 mesra dap...pasai pa!

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALIAKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita ada DEKAT 70 KEPING GAMBAR pelbagai SUDUT sepanjang perHIMPUNan itu dari PUKUL 14:40 sampailah PUKUL 5 tapi nak LAMBAKkan SEMUA BUAT apa kalau dah MENTALITI PenCACAI DS Najib ENGGAN menerma HAKIKAT walaupun kita dah BUKTIkan? HE!HE!HE!

Lagi pun kita DEDAHkan ini pun dah KIRA dari SUDUT yang BAIK dan takde nak MALUkan PenCACAI sangat.. Kalau DEDAHkan dari pelbagai SUDUT yang ada 'KOSONG' dan 'LOMPONG' kang lagi 'HANGIN' pulak PenCACAI DS Najib nih?

HE!HE!HE! Lain kali jangan menCACAI secara meLAMPAU sangat.. MUSUH kamu dah ada pelbagai TEKNOLOGI nak ambil GAMBAR untuk KENAkan sebarang perHIMPUNan kamu.. Kamu pulak masih nak ambil GAMBAR dari atas PENTAS UTAMA aje seMATA-MATA KONONnya nak TUNJUKkan RATUSan RIBUan orang HADIR akalupun tak JUTA-JUTA! KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

ted manoff said...

Maaf sekadar bertanya..adakah saudara ni pencacai mohd najib..? Berapa dapat utk sertai baju merah kelmarin..? Dgn perhimpunan kelmarin adakah ekonomi melayu berjaya di tingkatkn..?mohon pencerahan..KAHKAHKAH

Anonymous said...

Dengan ini saya mengistiharkan akan kehadiran rapat umum tempoh hari berjumlah 'tujuh ratus juta ribu billion triilion orang Dan derma tunai'.....hidup najib puihhhhhhhhhhh

Dari DNA Lebai Malang said...

Sebenarnya apa yg dihebohkan sangat berapa org yg datang, dan apa tujuan perhimpunan ... benda ni pada aku jatuh nombor 2.

Yg patut dibanggakan ialah Melayu/rakyat dari semua lapisan masyarakat tanpa mengira fahaman politik, musuh dan kawan, jauh dan dekat berhimpun bersama-sama utk merapatkan KESATUAN dan PERSATUAN.

Adakah krn marah Najib org Melayu tak boleh bersatu?
Adakah krn Najib dikatakan menerima 'rasuah' org Melayu 'mesti' berpuak dan berpecah-belah dan bermusuhan?

Duduk, tenangkan fikiran, dan introspeksi diri sendiri!

Rasanya baru Tuhan bagi sikit pengetahuan, kepandaian dan keberanian dari ilmu Tuhan yg spt lautan tidak bertepi, masing-masing tuduh menuduh antara satu sama lain, dan yg paling hebatnya menjadi 'hakim' tak bertauliah dialam siber.
Adakah dgn ego kita merasakan apa yg kita katakan betul itulah yg BENAR disisi Tuhan?

Anonymous said...

Alahai... kalau dah pencacai dap... saya putar Halim... Dr Mim dan ramai lagi dah jawab segala penipuan bodoh ko ni... pencacai dap memang bau hancing, gambar org baru masuk padang yang ditayangnya... 70 konon?? bhahahahah....

Dgn penjilat dap ni memamng kena jawab gini je... bagi dia sejuk sikit "mana ada orang yang sokong baju merah ni... takat 10 org je yg datang..." bhahahah...

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA?

Dr. MIM? KAH!KAH!KAH! Dia pergi ke sana? KAH!KAH!KAH!

Dia INGAT orang dok berHIMPUN dari PUKUL 10 PAGI lagi ke kat tengah padang yang PANAS tuh? Dia INGAT orang nak sangat dok tengah padang yang PANAS tu sebelum DATUK Zainal Sakom MULAkan MAJLIS dengan DOA pada PUKUL 3? KAH!KAH!KAH!

Selain GAMBAR dari atas PENTAS UTAMA dan JALAN MASUK ke Padang Merbok, BERANI tak Dr. MIM TUNJUKkan GAMBAR dari SUDUT lain kalau nak TUNJUK sangat RATUSan RIBUan orang? KAH!KAH!KAH!

POLIS sendiri KATA sekitar 50 RIBU orang pasal kesian kat DS Najib kot.. KATA 200 RIBU tuh PenCACAI dengan UTUSAN aje.. KAH!KAH!KAH!

HE!HE!HE! Nak Melayu BERSATU memang BETUL tapi yang KORUP tuh kena TOLAK tepi dulu la! UMPAMAnya, nak ke kamu PAKAI BAJU dan SELUAR yang CANTIK tapi KOYAK kat celah KETIAK dan diPONGGONG? KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

ted manoff said...

Maaf sekadar bertanya...adakah saudara/i ni macai mohd najib...?

Anonymous said...

Buduh punya blog

Anonymous said...

12.20

Jika ada nama najib bermakna jangan sokong perhimpunan, menghadiri perhimpunan ini samalah kita memberi pengakuan najib sebagai ketua negara yang menyeleweng dan salahgunakuasa.

Di jepun atau korea, mana2 pemimpin yang disyaki terlibat dengan jenayah perlu melepaskan jawatan!

Berlainan pula disini, pegawai yang menyiasat di ugut, dipindahkan dan di suruh bersara awal. Mana2 pemimpin yg menyuarakan bantahan di sejuk beku kan.

Sekiranya niat dan tujuan hanyalah, semata mata untuk perhimpunan melayu dan bukan kerana najib maka kami pun ingin turut serta.

Isunya diantara kita sokong najib ataupun perjuangkan hak orang melayu, pilih satu!

Anonymous said...

Himpunan Melayu Bersatu sebenarnya yg blogger sawan ni pasal apa atau tali barut DAP.

Unknown said...

Ahaiii
Himpunan rakyat bersatu dah jadi satu kaum aje.
Malaysia ada rakyat satu kaum aje ke.
Kenapa pulak nama asal Himpunan Maruah Melayu ditukar pulak kpd Melayu Bersatu kemudian tukar lagi jadi Rakyat Bersatu.

Eh...mcm jawab soklan 2.6b pulak.

Last2 minit, diaorg baru nak ajak kaum lain, tapi tak ada sambutan langsung!!!!
Maka bermaruah ke penganjur Melayu yg dah jilat licin bontot Najib ni.
Oppss, aku lupa.
Berapi2 si Jamal dan adikong2nya mengutuk, marah kat Cina2 DAP lahanat yg serang dan hina Islam dan org Melayu.
Kenapa puak Cina DAP bedebah ni berani buat macam tu ?

Jawapannya.
Pada malam 15 Sept 2011, Najib dgn kembang kempis hidung penuh bangga dan bodoh sombongnya, umum, ISA dimansuhkan.
Jadi, 16Sept. tu hari pun secara tsk langsung org2 Melayu yg berhimpun meraikan jasa terbesar Najib sambut Ulangtahun ke 5 Pemansuhan ISA.
Tepuk.tepuk.
Paling lawak dan sadisnya, resolusi no. 14 perhimpunan ini meminta ISA dikembalikan. Memang lawak antarabangsa betul.

Sekarang korang dah tau sejarah kenapa Cina DAP bangsat tu berani sangat main isu hina Islam dan org2 Melayu.
Tahun2 70-an hingga awal 2000, barua2 ni tak berani angkat muka pun sebab ada ISA ni, terutama zaman Tun M.
Oopss jangan ada pulak puak2 pengampu Najib ni tanya, ISA tu apa?
Kalau tanya jugak mmg sah diorang kena kencing dgn Najib dan sekutu2nya.

Anonymous said...

Najib sendiri dah terperangkap dengan Hidden hand....tu la...baik sangat dengan negara uncle sam...siap boleh main golf dan berselfie lagi tu...lepas tu macai2 dia pun bising kononnya orang nak jatuhkan jibon dan kerajaan...Jibon dengan Nuaq sama ja dua2 pro Amerika sebab tu perangai sama kuat menipu!

Anonymous said...

Jika anti najib bermakna talibarut DAP?

Anonymous said...

203,

Isu nya mintak UMNO gantikan Najib. Apa saja cara, asalkan UMNO/BN tak jatuh lingkup.

Anonymous said...

503,

Tk kisah lah oang nak kata talibarut DAP ke apa, asalkan dapat UMNO gantikan Najib, hidupkan UMNO/BN.

Tak gitu akkan ada istilah Machiavellian. Jenis politikus di Itali beratus tahun dulu buat apa saja bagi mencapai tujuan dia.

Othman Ahmad said...

Heran...dulu bukan main lagi ngauman dia 1Malaysia..sama rata..sama rasa hingga bergekar Ajibgor. Alih2 bila dah tersepit pandai pulak menganjur himpunan Melayu yang telah kau lenyek terkulai-layu dgn penghapusan DEB & ISA atas dasar Liberal kamu. Pengkhianatan Najib terhadap agama, bangsa & negara cukup parah untuk dimaafkan.

Ketika sebelum ini kita anggap Anwar Ibrahim sebagi pengkhianat, amat malang sekali lagi bila kerajaan kita pimpinan Najib melantik APCO Worldwide, sebuah firma perunding antarabangsa yang dikuasai Yahudi.

Kerajaan Umno- BN telah memberi kontrak bernilai jutaan ringgit untuk APCO untuk syarikat Yahudi itu menasihati Najib mengenai imej beliau yang tercalar di dalam dan luar negara.

Syarikat milik Yahudi itu juga akan menjadi penasihat utama kepada Duta baru Malaysia ke Amerika Syarikat, Jamaludin Jarjis. Sumber mengatakan antara misi utama APCO dan Jamaludin ialah memintas sokongan meluas Anwar dikalangan ahli politik, cendekiawan dan tokoh korporat di Amerika Syarikat, khususnya apabila perbicaraan terhadap tuduhan liwat bermula bulan depan. APCO juga dikatakan diberi misi untuk membantu mengatur perjumpaan antara Najib dan Presiden baru Amerika, Barack Obama.

Najib telah merestui perlantikan APCO juga setelah menghadapi krisis keyakinan terhadap kepimpinannya berikutan tuduhan yang mengaitkan beliau dengan skandal pembunuhan warga Mongolia Altantuya Sharibuu dan rasuah komisyen pembelian senjata semasa beliau menjadi Menteri Pertahanan.

Presiden merangkap Ketua Pegawai Eksekutif APCO Margery Kraus telah melanntik Paul Stadlen yang sebelum ini bertugas di London, bertindak sebagai pengarah urusan di Malaysia bagi membaiki pengurusan hubungan media dan reputasi antarabangsa.” kata beliau dalam laman web firma itu.

Antara pegawai kanan APCO ialah bekas Duta Israel ke Jerman, Shimon Stein yang pernah berkhidmat dalam kerajaan Israel untuk tempoh panjang. beliau adalah pakar polisi ekonomi dan hubungan antarabangsa.

Beliau adalah individu penting dalam pentadbiran dua bekas Presiden Amerika, Bill Clinton dan Jimmy Carter, selain menjadi bekas ahli lembaga pengarah Yayasan Jerusalem dan Institut Sains Weizmann.

Seorang lagi pegawai kanan APCO ialah Itamar Rabinovich bekas duta Israel ke AS dan Ketua Perunding Israel dengan kerajaan Syria ketika Yitzak rabin masih menguasai kerajaan.

Kepentingan Najib akan dipantau oleh pengurusan APCO yang turut merangkumi John W Magaw. Magaw pernah berkhidmat sebagai Pengarah Agensi Perisikan AS dan Pengarah Biro Alkohol, Tembakau, Senjata Api dan Bahan Letupan, selain menjadi ejen khas dalam Biro Sekuriti Presiden.

Individu penting yang lain dalam APCO ialah bekas senator AS, Donald W Riegle Jr; Bekas Duta AS, J Stapleton Roy dan bekas senator serta duta AS, Jim Sasser.

APCO yang bertindak memberi nasihat dalam aspek politik, perdagangan, kewangan dan kumpulan media, ditubuh pada 1984 dan berpengkalan di Washington.

Selain memiliki 28 cawangan di Amerika, Eropah, Timur Tengah, Afrika dan Asia, APCO turut memiliki pejabat di Tel Aviv, Israel.



Soalan cepu emas.. Siapa sekarang AGEN Amerika ? Yahudi ? Najib ke Anwar...???

Anonymous said...

asal ada hasrat walaupun belum terniat nak huruhara sesamaa mnusia tu termasuklah jadi agen dajjal.

Anonymous said...

Boleh tak kalau aku sokong himpunan baju merah tapi sokong najib undur?Hehehe..

Aku tengok gambar2 dari blog megat panji alam lagi penuh orang.Aku bajet gambar dalam blog ni lebih awal sejam dua.Dalam masa 20 minit saja sebenarnya boleh bawa perubahan yg besar dari segi jumlah peserta.Sebab peserta yg datang bertali arus.Sekejap saja padang boleh penuh tak sampai setengah jam.

Aku tak join himpunan ni tapi aku ada pengalaman2 lepas masa aku join reformasi taik kucing aljubs dulu.Masa tu kat dataran merdeka,aku antara orang yg paling awal jadi aku duduk di bahagian depan dataran.Masa aku duduk tu belakang aku kosong lagi.tapi 10 minit lepas tu aku toleh ke belakang..wow belakang aku penuh orang melimpah ruah sampai ke jalan TAR aku tengok.

Jadi aku tak heran kalau gambar boleh berbeza2 dalam selang masa yg singkat saja.Memanglah tak sampai 200ribu tapi angka 50ribu lebih munasabah.Himpunan kuning pun aku tengok lebih kurang banyak tu juga walaupun ada yg merepek mendakwa sampai 500ribu.Yang datang baju kuning itu hari pun cina2 yg duduk area kl dan sekitarnya saja.Diorang datang naik lrt aje pun,tambang rm2.40.Memanglah tak payah bayar berbanding dengan baju merah yg datang dari jauh dengan kos yg tinggi.

Baju merah yg datang sebenarnya ramai yg bukan pasal najib pun.Ramai yg datang atas semangat Melayu.Sama ada nak kata diperalatkan atau tidak,mungkinlah betul jugak.Tapi masing2 ada niat masing2.Jadi aku raikan saja kepelbagaian niat tu.

Anonymous said...

Biar lah diaorg ni nk cakap apa.. yg penting.. anjing2 dapig sedang kepanasan akibat penyakit anjing GILA yg sedang merebak kt penang tu.. only in penang. dan syabas juga dpt tutup cinapek punya bisnes hari tu. rugi 30 billion dgn modal lebih kurang rm2.. hehe

Anonymous said...

2:46:00 AM,

Memang lah ramai yang sokong Baju Merah dan mahukan Najib undur. Aku pun gitu. Kawan kawan aku pun sama. Sebab, kalau Najib tak undur, jahanam UMNO/BN di PRU14. Kes 1MDB, RM2.6 bilion masuk ekaun peribadi dia, rakyat merana akibat GST, mcm mcm lagi dah membuat pengundi pandang ke lain dari UMNO/BN sekarang.

Tapi sedap juga dengor ko hadzir di himpunan Al Juburi dulu. Aku suka semangat Melayu ko. Bunyi mcm ko dah tak berapa sokong Ak Jubs. Aku benci dia sebab dia menjahanamkan perpaduan Melayu, mcm aku benci Najib tak mempertahankkan dan memajukan kepentingan Melayu, ketepikan DEB dsb nya.

Anonymous said...

Jumlah peserta Himpunan Rakyat Bersatu -

Blog Pembangkang Malaysia Kuno (bakpa panggil news portal sebab depa berkelakuan news scrotal), yang tentu mahu nunjukkan angka kecil bagi himpunan pro-Melayu/UMNO/BN, pun memberi anggaran lk 45,000 peserta. Lagi satu blog Oppo Hippo, Free Malaysia To Morrow, dalam "live report" nya pun akata pada pukul 2.53 pm, ada lk 50,000 orang di Padang Merbok, DAN MENGATAKAN ada berpuluh ribu yang masih di atas jalan, dalam perjalanan dari pusat berkumpul menuju ke Padang Merbok. Ada seorang wakil pnganjur yang menganggar nya 100,000.

Jadi, jumah sabenar peserta boleh di katakan antra 70,000 - 80,000. Ini kejayaan besar. Sebab kebenaran berhimpun di umumkan dk Polis ha nya 2 hari sabelom nay. Dan Melayu pada umum nya patuh undang undang, tak buat persiapan tepat sampai dah betul betul tahu dapat kebenaran. Dalam 2 hari pengumuman pun, dapat 70,000 hadzir.

Tapi Bershit 4 umumkan rancangan depa 5-6 bulan sabelom Hari Merdeka. Walau pun ada masaelah kebenaran, depa jenis yang tak peduli, sejak Ambiga Bershit 2 pun buat demo jalanan tanpa kebenaran, jadi Marina Chin terus umumkan rancangan perini dari masa ke masa dalm 5-6 bulan itu, se olah olah depa ada kebenaran. Namun demikian, dapat ha nya 100,000 peserta, mengikut anggaran yang paling munasabah.

Oleh itu, hamsat le Bershit 4. Kagum le semangat Melayu Bersatu. Nyata lah mesej kpd kaum Cina terutama penganut dan pengikut DAP yang menjadi "overwhelming majority" di Bershit 4: jangan coba lagi merendahkan maruah Melayu atau coba gulingkan Kerajaan pimpinan Melayu secara demo jalanan.

Anonymous said...

Tujuan Himpunan Rakyat Bersatu -

Memang lah pemunya restoran ikan bakar yang mula mula mengurakan himpunan sebagai menyokong Najib. Tapi dia kata berkali kali membawa ha nya 10,000 kpd himpunan itu. Masakan yang hadzir sekurang kurang nya 70,000. Jadi, yang menyokong Najib ha nya segelintir saja.

Kebanyakan yang hadzir buat demikian sebagai reaksi kpd Bershit 4. Termasuk persatuan silat Ali Rustam - Pesaka - yang ambil alih urusan mendapatkan kebenaran berhimpun dsb nya.

Ramai yang tak tahan tengok gambar anjing anjing DAP menijak nijak gambar pemimpin pemimpin Melayu. Tak kira mereka nakkan Najib berundur ke tak, mereka baran melihat anjing anjing tu buat gitu.

Terbukti ada lagi 2 ekor anjing yang berani datang ke tempat berkumpul di Jalan Conlay yang penuh Melayu, mengemukakan so'alan2 yang biadap dan kurang ajar -

- apa bukti maruah orang Melayu di "trampled on"?
- apa kekuatan orang Melayu?

Bedebah 2 ekor dari Astro radio bahasa Cina AEC ke apekebende nya. Nasib le peserta2 di Jalan Conlay itu jenis yang tak cepat baran, tak menempeleng atau mengetok kepala mereka, ha nya menjawab, yang lain meminta Polis halau anjing anjing itu dari situ.

Astro patut di boikot menghantar anjing2 saperti itu, coba lagi merendahkan maruah Melayu ke perhimpunan yang nak menebuskan nya dari Bershit 4.

Anonymous said...

Sdr Othaman,

APCO itu juga berkerjasama/ brgabung dgn "The Israeli Lobby" yang di kata dek Professor univertisy terkenal, Harvard, John Mersheimer, dan seorang lagi Professor di Chicago University, dalam penulisan mereka bersama.

Mereka mengatakan Israeli Lobby itu ada "unmatched power" di US dan telah kuat mmpengaruhi Presiden bodoh George W Bush membuat keputusan mengebom dan menyebabkan perang Iraq lebih 10 tahun dahulu. Cilaka. Semua Yahudi Zionis punya pasal.

Sekarang porak peranda Iraq akibat perang itu dan mejadi sebab perang saudara di Syria, ISIS timbul dan melanda landa.

"Flip side" nya, Eropah pun nak jadi porak peranda akibat imigerasi Arab Syria dll, juga pelari pelari Afrika sejak beberapa lama yang lalu. PM Lebanon beri amaran kpd PM Britain David Cameron
tempoh hari bahawa bagi tiap 100 yang masuk ke Eropah dari Timur Tengah itu ada 2 orang pengganas ISIS.

Saya yakin tak lama lagi, Amerika juga akan di porak peranda lagi dek Al Qaeda atau ISIS - dasar imigeresn mereka sekarang memberi peluang siapa yang ada saudara mara di US di beri kebenaran tinggal tetap. Dan sudah ramai Arab di US sekarang.

Othman Ahmad said...

Sdra Anon 9:45AM..
Terima kasih kerana menambah masuk maklumat. Jelas selain Anwar, Najib juga adalah pengkhianat terhadap agama, bangsa & negara kerana menjual negara kpd Zionist Yahudi dgn bersekutu & mengambil Yahudi sebagai penasihat. Kesian makcik2 & pakcik2 baju merah tertipu kerana kurang pengetahuan, tak ada akses maklumat teknologi, bahan bacaan terhad dgn media lokal saja terutama tv3suku, Utusan & BH.

Untuk makkuman, Najib & isteri kini di London mengintai untuk membeli senjata, helikopter canggih & ditemani sepupu si Hisaputing. Tentu tabung derma dah kering & ada dah kena beku..sebab tu kena cari lubang lain.

Anonymous said...

Hahaha, sedap dengor tuh - tv3suku, Hisaputing.. tabung derma dah kering & ada dah kena beku..sebab tu kena cari lubang lain.

Nate tu suma 2-3 bilion tak cukuk.... Ambo do'ake masuk lobang hok nuuuu.........mintok umno gantike die pun tokse......... fedap sungguh, ambo..........

Anonymous said...

Kalau kata Himpunan Rakyat Bersatu itu untuk sokong Najib, tak betul. Pemunya restoran ikan bakar itu saja yang terang terang kata dia nak sokong Najib. Dia kata berkali kali dia bawa ha nya 10,000 orang. Tapi jumlah perserta lk 70,000. Jadi, yang sokong Najib ha nya segelintir saja.

Yang lain tu semua datang nak membela maruah Melayu di cemar dek Cina celaka DAP dan yang seangkatan dengan nya. Cuba menjatuhkan Keaejaan pimpinan Melayu (tak kira Najib atau siapa) dan menijak nijak gambar pemimpin Melayu.

Mesej dah sampai kpd mereka Bershit yang amat kotor - jangan coba cemar maruah Melayu lagi. 70,000 keluar dengan sakelip mata (2 hari dari pengumuman boleh berhimpun, di banding dengan 6 bulan Bershit merancang Bersih 4.0).

Anonymous said...

"... perJUANGan AGAMA, BANGSA dan NEGARA diLAKUkan dengan cara yang KOTOR lagi MENIPU.."

UMNO perlu tukarkan Najib secepat mungkin. TS Muhyiddin sebagai Timbalan Presiden ada. Kalu gantikan dengan TSM, tak susah, otomatik saja, tak membawa kemungkinan kacau bilau di antara pual puak UMNO. Sebab itu tata susuanan kuasa (hierarchy) yg UMNO dah tntukan.

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS