DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Thursday, March 11, 2010

Kalau 'TENSION' sangat kat MP PKR yang keluar parti, apa kata mintak UMNO 'TRADE-IN'kan dengan MP Rembau?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Nampak sangat Penasihat PKR sangat-sangat MENDERITA dan TERTEKAN dengan tragedi beberapa pemimpin PKR meninggalkan parti dan ada antaranya adalah YB PKR yang memilih untuk menjadi ahli Parlimen BEBAS.. Ini anda dapat SAKSIkan melalui beberapa kenyataannya semasa ceramah 'ROADSHOW' yang jelas menampakkan dia dah macam orang GILA TALAK atau meroyan.. Ini ditambah lagi dengan perbicaraan KES 'menJUBOR'nya yang semakin diketahui UMUM..

Adalah LUCU apabila Penasihat PKR dalam ceramah 'ROADSHOW'nya telah meLABELkan para ex-YB PKR yang telah meLOMPAT parti sebagai 'KATAK' dan 'bukan manusia'.. Kita TAK kisah pun apa sahaja gelaran yang diberikan olehnya.. Asalkan jangan gelaran 'penJUBOR', sudahla.. KAH!KAH!KAH!

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0311&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_07.htm

Mungkin seiring dengan USIA Penasihat PKR sendiri yang semakin lanjut diTAMBAH pulak dengan aktiviti SEKS luat TABIE yang mungkin diamalkannya selama ini, maka dia LUPA bahawa:-

1) Dia sendirilah yang beriya-iya cuba memujuk dan 'memBELI' ahli-ahli Parlimen BN dari Sabah dan Sarawak untuk keluar BN dan menyertai pakatan pembangkang yang diketuainya? LUPAkah dia yang dia pernah menyaman DS Anifah Aman berhubung soal ini?

2) Dia LUPA bahawa dialah yang bersungguh sangat mengGALAKkan YB BN keluar parti hinggakan apabila para MP BN buat rombongan ke Taiwan, dia turut sama mengHANTAR dua tiga orang BALACInya ke sana untuk memujuk dan 'memBELI' mereka agar meninggalkan BN?

Jadik, JIKA dia hampir jadik SASAU kerana marahkan beberapa bekas MP PKR yang menjadi MP BEBAS, bukankah dia jugak patut menyalahkan DIRInya sendiri yang telah menimbulkan IDEA sedemikian rupa? HE!HE!HE!

Yang KELAKARnya tuh, semasa berceramah di Seremban kelmarin dia mengatakan bahawa "Orang kena tahu, kita masuk (PKR) berjuang kerana prinsip, bukan kerana dapat projek dan wang atau jawatan. Jadi bila tak dapat (projek), lompat parti, itu kerja katak bukan kerja manusia," Sekali lagi kita semakin was-was atau RAGU-RAGU dengan keWARASan Penasihat PKR ini apabila meneliti kenyataannya ini..

Kenapa DIA tidak BUKTIkan sahaja apa jenis projek, wang atau jawatan yang TIDAK diberikan kepada MP-MP tersebut hingga menyebabkan mereka sanggup keluar parti? Kita pun teringin JUGAK nak tahu projek apa yang boleh diKAITkan dengan MP-MP ini? Jika BENAR mereka keluar PKR kerana tak dapat projek, wang atau jawatan, maka kita jugak boleh beranggapan bahawa selama ini mereka menyertai PKR kerana diJANJIkan projek, wang atau jawatan? Bukan begitu? HE!HE!HE!

Malah, jika BENAR mereka keluar PKR kerana tak dapat projek, wang atau jawatan sekalipun kita TAK hairan.. Bukankah LAGAK dan keANGKUHan Penasihat PKR sendiri yang suka menunjukkan keMEWAHannya memBUKTIkan bahawa ramai yang masuk PKR kerana nak menjadik MEWAH sepertinya?

- LUPAkah Penasihat PKR bahawa mangsa aktiviti 'menJUBOR'nya kali ini adalah 'Coffee Boy' yang selalu dibawanya ke luar negara? Tok Arab pun takde bawak 'Coffee Boy'nya melancong bersama-sama? HE!HE!HE!

- Tidakkah terBUKTI keMEWAHan Penasihat PKR hinggakan memberikan 'Coffee Boy'nya menginap di kondominium MEWAH, membelikan pakaian dalam berjenama malah turut 'SPONSOR' krim KY Jelly untuk 'Coffee Boy'nya? KAH!KAH!KAH!

- Bukankah Penasihat PKR sendiri menunjuk-nunjuk kehidupan MEWAHnya dengan rumah bernilai jutaan RM di Segambut dan kereta Jaguarnya? DUIT dari mana tuh agaknya?

- Cuba kita pakat kira berapa belas orang peguam Penasihat PKR dalam KES 'menJUBOR'nya kali ini.. Bandingkan pulak dengan cuma seorang sahaja peguam yang mewakili mangsanya ('Coffee Boy'nya ).. Kita nak bayar peguam untuk beli RUMAH pun semput.. TIDAKkah ini menunjukkan Penasihat PKR itu MEWAH sangat?

- Penasihat PKR boleh mendapatkan pakar DNA seramai 3 orang dari Australia untuk KES 'menJUBOR'nya kali ini.. Siapa yang memBIAYAi mereka?

JADIK jika ada yang masuk PKR kerana inginkan kehidupan MEWAH melalui projek, wang dan sebagainya, itu bukan perkara yang PELIK pun.. Penasihat PKR sendiri yang sekali lagi telah menimbulkan IDEA sedemikian rupa.. HE!HE!HE!

Kalau Penasihat PKR 'TENSION' sangat dengan MPnya sendiri yang menjadik MP BEBAS, apa kata mintak UMNO 'TRADE-IN'kan dengan MP Rembau yang jugak Ketua Pemuda UMNO dan KONCO-KONCOnya? MP Rembau tu pun bukan orang lain.. Bukankah dia adalah PEMBAWAK PASSPORT kepada Penasihat PKR sendiri? HE!HE!HE!

Wallahualam..

2 comments:

House PK said...

Dsayat sungguh artikel mike ni! Teman minta izin nak letak kat b,og teman ya!

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Silakan En. Parpu..

Kita cuma nak DEDAHkan temberang dia dan mengajak para pembaca gunakan AKAL meneliti kenyataan dia tuh..

Biarkan keWARASan menguasai diri, jangan biarkan keGILAan yang bertakhta.. Kalau tak, jadikla macam Penasihat PKR tuh..

Wallahualam..

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS