DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Wednesday, May 14, 2014

Dua orang MB VS Dua orang 'BOSS' PARTI dan para 'PUNAH-Sihat' mereka yang meMALUkan mereka sendiri..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Apakah perBEZAan antara DS Mat SAID dengan MB GAGAP TS Khalid IBRAHIM? Jom kita pakat buat 'CASE STUDY' sikit yang tak akan diBUAT oleh penCACAI..

PERSAMAAN

1) KeDUA-DUAnya diDESAK untuk meLEPASkan JAWATAN MB di NEGERI masing-masing walaupun 'POPULAR' di kalangan RAKYAT..

2) KeDUA-DUAnya di'REJECT' oleh 'BOSS' masing-masing atas sebab PERIBADI..

3) KeDUA-DUAnya BERJAYA meMALUkan 'BOSS' masing-masing di hadapan RAKYAT - MB GAGAP meMALUkan 'PenJUBOR' dengan menandatangani perJANJIan Langat 2 dan keGAGALan 'Kajang MOVE' manakala DS Mat SAID pulak meMALUkan DS Najib dengan menjadi ADUN BEBAS yang NYARIS menyebabkan UMNO TUMBANG di Terengganu.. AKHIRnya, HARI ini dia TARIK balik SURAT keluarnya dari UMNO.. Ada pihak yang mengGELUPUR selepas ini.. 

4) KeDUA-DUAnya diLABELkan pengKHIANAT PARTI dan gila KUASA oleh penCACAI yang TAKSUB kepada 'BOSS' mereka masing-masing walaupun keDUA-DUAnya diLANTIK atas PERKENAN DYMM SULTAN masing-masing..

PERBEZAAN

1) MB GAGAP KEKAL sebagai MB di Selangor tetapi DS Mat SAID terpaksa lepaskan JAWATAN..

2) Kerajaan UMNO/BN Terengganu TIDAK seKUAT Kerajaan PR Selangor..

3) UMNO/BN Selangor sampai KIAMAT akan KEKAL 'KENCING'kan DS Najib manakala PR Selangor pulak akan KEKAL di'KENCING'kan oleh PenJUBOR..

4) Selangor akan menjadi KUBU 'HARDCORE' PKR dan PAS mengGANTIkan Kelantan manakala Terengganu pulak akan menjadik milik PAS seLEWAT-LEWATnya pada PRU-14 nanti.. 

DS Mat SAID tak RUGI apa-apa pun pasal dia diLANTIK sebagai MB pun oleh DYMM Sultan Terengganu sendiri.. Bukan dia meLOBI pun? RAKYAT NEGERI Terengganu pun tak HERAN kalau mereka berTUKAR arah untuk memBUANG Kerajaan UMNO/BN dan mengembalikan semula Kerajaan PAS? Sedangkan UMNO/BN Selangor yang mana DS Najib sendiri pernah jadik PENGERUSI PerHUBUNGan tak akan mampu untuk MENAWAN Selangor atau seKURANG-KURANGnya mengembalikan penguasaan DUN SAMA seperti sebelum PRU-13..



Baiklah, apa KATA kalau kita tengok pulak perSAMAan dan perBEZAan antara 'Ah-JIB-Gor' dengan PenJUBOR.. PerSAMAan KETARA antara mereka ialah:- 

1) KeDUA-DUAnya menJUNJUNG pemikiran LIBERAL walaupun mereka pernah berMAHARAJALELA dan memBESAR dalam PARTI NASIONALISME..

2) KeDUA-DUAnya begitu pro-BARAT dan tiada IDEALISME sendiri seperti TUN DR. Mahathir dan PM sebelumnya..

3) Setakat ini, DASAR-DASAR yang di'KOMPANG'kan mereka hanya 'LEKAT' di KACA TV dan AKHBAR (DS Najib) atau sekadar dalam CERAMAH (PenJUBOR)..

4) KeDUA-DUAnya meMILIKki para 'PUNAH-Sihat' yang BANGANG yang lebih sibuk nak meROMPAK NEGERI-NEGERI yang diTAWAN pada PRU-13 lalu atas NAMA PARTI masing-masing..

5) KeDUA-DUA mereka ini diYAKINi TIDAK akan berTINDAK terhadap para 'PUNAH-Sihat' yang berKALI-KALI meMALUkan mereka terMASUK dalam ISU meLIBATkan samada MB GAGAP atau pun DS Mat SAID.. KAH!KAH!KAH!

Sehingga MANDAT kerajaan sedia ada berAKHIR, kita akan terus menyaksikan DRAMA maha BANGANG samada di pihak DS Najib atau di pihak 'PenJUBOR'.. Tatkala kita sepatutnya berGERAK MAJU menuju WAWASAN 2020, kita semakin terkeBELAKANG hasil perCATURan BANGANG yang mementingkan diri-sendiri oleh keDUA-DUA mereka ini.. Yang lebih KRONIKnya, DS Najib sendiri langsung tak berUSAHA mengKAJI keJAYAan dan USAHA para PEMIMPIN terdahulu tapi memBIARkan 'PUNAH-Sihat' dan KONSULTANnya meRENCANAkan keMUSNAHan!


BAIK DS Mat SAID atau pun MB GAGAP, mereka mendapat KREDIT yang begitu berNILAI dalam PERANAN masing-masing.. PEDULI apa dengan para penCACAI yang meLABELkan mereka dengan pelbagai GELARan? PenCACAI yang meLALAK dalam BLOG dan FACEBOOK itu hanyalah UMPAMA LALAT yang diSUAkan TAIK, berDENGUNG BISING bila ada TAIK.. Apabila DS Mat SAID dan MB GAGAP tetap KEKAL dengan PARTI masing-masing, LALAT TAIK ini pun hanya berDENGUNG pergi seolah-olah TIDAK ada apa yang berLAKU.. Buat-buat LUPA pulak segala KUTUKkan mereka tadi demi memBELA perilaku BURUK 'BOSS' masing-masing..

Wallahualam..

1 comment:

Anonymous said...

Walaupun kaki juboq... at least anwar x pki sgt penasihat.. tgk mcmn dia sekat azmin dr bertanding presiden. Dia berani buat keputusan walaupun takkan sapa duga. Lawan bini sendiri. Mgkn dia ikut cara Tun lawan IMF dulu
Buat x mcm org lain buat. Gentleman

Tp najib ? Mana ada telur. Semua ikut penasihat 3 suku. Baik letak jawatan jr. Dia kena sedar diri. Walaupun anak mantan PM x semestinya boleh jd PM jugak. Sama la sepupu pondan sekor tu. Buat parti mcm harta keluarga dia. Barua betul

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS