DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Thursday, February 19, 2015

Bukan 6 TAHUN UMNO diTUDUH berKONSPIRASI tetapi dah 15 TAHUN tapi di mana KIBLAT 'BOSS' Pemuda UMNO dahulu?

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Eh? DENGAR CERITAnya 'BOSS' Pemuda UMNO nak BUAT 'ROADSHOW' seluruh NEGARA bagi menangkis DAKYAH 'PenJUBOR' PKR berKAITAN KES 'MenJUBOR' keDUAnya yang diKATAkan KONSPIRASI UMNO.. Menurut 'BOSS' Pemuda UMNO,

"Ada yang tanya dan ada buat kritikan bahawa kes ini dah selesai jadi mengapa UMNO dan BN masih bercakap kes ini.Kita akan anjur berbagai program untuk beri penerangan tentang kes ini. Bukankah cukup untuk rakyat baca penghakiman yang dibuat oleh para hakim.Bukankah rakyat mahu move on. Saya terpanggil untuk jawab kritikan tersebut bagi pihak parti saya.Kami di UMNO dan juga Pemuda UMNO rasa terpanggil untuk beri penjelasan. Malam ini bukan satu saja majlis dengan Tan Sri Shafee.Saya difahamkan Tan Sri Shafee akan pergi ke Pulau Pinang lepas ini untuk menerangkan apa yang berlaku dalam kes libatkan Datuk Seri Anwar. Kenapa kita buat.Kenapa kita rasa perlu bagi penjelasan lanjut. Jawapannya mudah. Selama enam tahun asas pihak peguam pembela Anwar ini adalah konspirasi politik.Jangan sesekali lupa itu.Tuduhan itu dibuat terhadap UMNO dan BN. 


Jadi apabila dituduh begitu apakah kamu jangka kami akan berdiam diri selepas hakim buat keputusan.Kami tidak dapat berbuat apa-apa selama enam tahun sebab kami menghormati proses undang-undang.Kami tidak boleh komen tentang kes semasa di Mahkamah Tinggi,Mahkamah Rayuan dan Mahkamah Persekutuan. Jadi selama enam tahun secara percuma kami dikritik dan kita dituduh jadi mastermind konspirasi politik dalam kes Datuk seri Anwar. Kita tunggu hingga kes selesai.Selepas ini tidak ada lagi perbicaraan.Dah sampai peringkat muktamad dalam proses perundangan.Bagi kami dalam UMNO amat penting dijelaskan sepenuh penuhnya untuk kita lawan tuduhan konspirasi politik. Sampai hari terakhir di Mahkamah Persekutuan peguam bela terus gunakan tuduhan ia konspirasi politik.Jadi dah selesai jangan harap kami nak diam. Inilah masa kita jelaskan kebenaran.Ini adalah maruah parti saya.Saya minta maaf mungkin pembangkang tidak suka...kamu sudah enam tahun cakap buruk tentang kami," ->KLIK<-

HE!HE!HE!.. NAMPAKnya setelah 6 TAHUN BARUlah 'BOSS' Pemuda UMNO BERANI menunjukkan 'TELOQ'nya KONONnya untuk memBERSIHkan NAMA PARTInya ini.. Pada MASA KES 'MenJUBOR' ini MULA-MULA diperKATAkan, di manakah dia? Apakah dia masih INGAT apa yang telah diKATAkannya kepada Saiful Bukhari dahulu semasa berKEMPEN untuk PRK Permatang Pauh dahulu?

"Anwar had an interview with Malaysiakini. I read Malaysiakini and they asked Anwar whether he took Saiful overseas and he replied 'yes'. I don’t understand why he would take a coffee boy, a volunteer without a fixed salary, overseas. I never take my coffee boy abroad. However, my friend told me that if Anwar took him overseas then the coffee made by Saiful must be kaw-kaw (strong),"

Kenyataan ini jugak telah diULANGinya di dalam BLOGnya sendiri.. ->KLIK<-

HE!HE!HE! Mungkin pada MASA itu, MENANTU PM ke-5 ini menyangka dapat 'HIT 2 BIRDs with 1 STONE?".. Bukan RUGI apa pun dia memPERLEKEHkan MANGSA dan si peMANGSA sekaligus demi KARIER POLITIKnya di dalam UMNO? Lagi pun pada MASA itu bukankah dia sedang memPROMOSIkan dirinya untuk JAWATAN 'BOSS' Pemuda UMNO pada pemilihan TAHUN 2009 yang telah diCEMARi dengan POLITIK WANG? HARI ini selepas 6 TAHUN dialah HERO yang memBELA UMNO?


HE!HE!HE! Patutlah Pak Yahaya Ismail pun SKEPTIKAL dengan NAWAITU 'BOSS' Pemuda UMNO ini.. Memang dia SENGAJA menCARI 'GLAMOUR' atas USAHA orang lain pun.. Apakah UMNO sendiri perlu memBIARkan TUDUHan terhadap PARTI ini berPANJANGan dengan 'ROADSHOW' SYOK SENDIRI oleh 'BOSS' Pemuda UMNO sendiri? Kalau itu yang UMNO RASAkan, SILAkanlah.. Jangan diMALUkan pulak nanti.. Bukan UMNO sendiri tak BIASA dengan KERJA BODOH..

Kenapa agaknya 'BOSS' Pemuda UMNO ini mengUNGKUT 6 TAHUN LAMAnya UMNO diTUDUH berKOSNPIRASI, bukannya 15 TAHUN? Kalau anda SEMUA INGAT lagi pada KES 'MenJUBOR'nya yang PERTAMA dahulu pada TAHUN 1998, di manakah KIBLAT 'BOSS' Pemuda UMNO pada ketika itu semasa dia masih berada di London? Mungkinkah ada sesiapa yang boleh menJELASkan selain daripada Pak Yahaya Ismail seperti berIKUT? Kita memang dah TAHU dah..


HE!HE!HE! TerJUMPA pulak kita dengan GAMBAR LAMA 'BOSS' Pemuda UMNO ini berSAMA-SAMA dengan Rafizi LEMBU di London pada MASA itu.. Masihkah kau INGAT? HE!HE!HE!


1) Semasa KES 'MenJUBOR' PERTAMA dahulu, bukankah ANAK DIPLOMAT yang berada di London ini mengKRITIK TUN DR. Mahathir dalam SATU WACANA di sana? Kenapa KES 'MenJUBOR' yang PERTAMA dulu dia tak PERCAYA tapi yang keDUA ini berMATI-MATIan dia PERCAYA? Takkan nak KATA dia dah INSAF kot?

2) Bukankah disebabkan cuba menempelkan dirinya kepada si 'PenJUBOR' itulah dia yang ketika itu sudah menjadik MENANTU kepada PM ke-5 dengan TIDAK MALUnya menjadik 'PASSPORT Boy' kepada si 'PenJUBOR' itu? HARI ini dah tak nak jadik 'PASSPORT Boy' lagi ke? INGATkan 'COFFEE Boy' aje yang tak SETIA..


HE!HE!HE! SAMPAI bila nak berLAKON nih? Dulu elok-elok jadik SELEBRITI kat MEDIA Prima, nak jadik AHLI POLITIK la pulak.. Kalau JUJUR takpe la jugak..

Wallahualam..


7 comments:

Anonymous said...

Kerja orang lain yang buat tapi dia nak ambik kredit.... mana boleh... tolak KJ.

Anonymous said...

Bab ni aku setuju. Liabiliti UMNO kat mamat ni. Tunggu nak menetas je....mudah-mudahan dah berubah la.

Anonymous said...

DAP SEBOK CARI AHLI MUDA DARI KALANGAN BELIA MELAYU.
DIA SEBOK AJAK ANAK MUDA MELAYU BERZUMBA.
BAHAYA BAHAYA UNTUK MASA DEPAN MELAYU.
BENCI UMNO DAH.

Anonymous said...

macamana dia boleh menang..emm

Anonymous said...

KJ : The Next Anwar Ibrahim..The next Thaksin..
Dont forget dulu isu jual saham Pantai hospital pd Singapork..

Biarlah UMNO jadi si Luncai..

Anonymous said...

Kalau nak sejarah kedajalan anwar Ibrahim dalam Malaysia berterusan,lantiklah k.j jadi p.m!!!!siapa yang bangang lantik dia jd menteri ni?

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS