DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Friday, February 20, 2015

TRADISI TURUN-temurun pun boleh diLUPUSkan pada TAHUN BARU apabila keSESATan seBUAH AGAMA diJUNJUNG oleh PEMIMPIN mereka..

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita termenung seKEJAP memikirkan tentang keCELARUan MENTALITI SATU KAUM yang sedang menyambut peRAYAan TAHUN BARU mereka ketika ini.. Kita termenung pasal memikirkan bahawa KAUM ini seBENARnya mempunyai SALAH SATU keBUDAYAan terTUA di DUNIA.. Namun demikian, HARI ini mereka sendiri dalam keCELARUan semasa menyambut peRAYAan TAHUN BARU mereka kini..


Kenapa kita KATAkan sedemikian? Apabila kita memBELEK seBUAH VIDEO di dalam FACEBOOK, kita terTANYA-TANYA apakah begitu BUDAYA mereka ini diGADAIkan kerana FAHAMan POLITIK mereka? Begitukah NILAI seBUAH keBUDAYAan?

Kemudian kita terBACA pulak ARTIKEL dalam sebuah MEDIA yang memang dikeTAHUi SUKA memBUAT PROVOKASI dalam bab-bab AGAMA ini tetapi masih tetap menjadik PILIHan AHLI-AHLI POLITIK UMNO dan para MENTERI untuk memBUAT kenyataan bagi meng'GLAMOUR'kan diri mereka sendiri.. HE!HE!HE!


Kita terTARIK dengan 'TAJUK' yang diGUNAkan oleh MEDIA terSEBUT.. Kenapa agaknya MEDIA itu mengGUNAkan perKATAan 'PLAYBOY'? Apakah NAWAITU mereka untuk mengGAMBARkan bahawa walaupun orang itu sudah menjadik MUSLIMAH tetapi beliau mesti diKENALi dengan peKERJAan LAMAnya dahulu? Mungkin ada BETULnya kenyataan daripada BLOG Helen Ang bahawa ini SATU BENTUK 'Double STANDARD' yang cuba di'PROVOKE' untuk pemBACA? ->KLIK<-

Seperti yang kita SEBUT pada AWAL tadi, KAUM yang diMAKSUDkan memang ada BUDAYA dan ADAT mereka sendiri.. Namun demikian, SEMUAnya berUBAH dan segala BUDAYA dan ADAT mereka seLAMA ini kemudiannya menjadik 'MEKANISME' untuk mengHINA AGAMA KAUM-KAUM lain di NEGARA ini.. Memang itu pun TUJUAN mereka terUTAMAnya apabila keBANYAKkan PEMIMPIN mereka ialah pengANUT TEGAR AGAMA di bawah dan berMAZHABkan 'EVANGELIST' yang SESAT..


KAUM yang diMAKSUDkan, BAIK berAGAMA Buddha, Tao atau pun pengIKUT Confucious, mereka SAMA seperti pengANUT AGAMA-AGAMA lain di Asia yang mana menekankan tentang ADAB SOPAN dan saling mengHORMATi.. BUDAYA apa KAUM pun di Asia sememangnya SOPAN dan berperADABan TINGGI.. Namun demikian, apabila mereka mengANUT AGAMA seperti di atas yang memang diCATATkan pun di dalam SEJARAH mana-mana BAHAGIAN pun di DUNIA ini sebagai AGAMA yang diSEBARkan dengan DARAH, HABIS mereka berUBAH..


Di Asia Tenggara sendiri pun anda TAHU bahawa AGAMA terSEBUT diSEBARkan secara keKERASan dengan pePERANGan di Melaka, Filipina, KePULAUan Maluku dan BANYAK tempat lagi.. Itu belum lagi diCERITAkan bagaimana penyebaran di Afrika, Amerika Utara dan Selatan hinggalah ke Australia.. SEMUAnya mesti ada perTUMPAHan DARAH sehinggalah pada ZAMAN MODEN ini.. Walaupun ada TOKOH-TOKOH seperti Mother Teresa di Asia ini, AGAMA ini TIDAK boleh LARI daripada segala macam KONSPIRASI untuk penyebarannya di BENUA Asia ini.. 


Sebab itulah apabila KAUM yang ASALnya berperADABan TINGGI di Asia tadi menyambut TAHUN BARU mereka, ada PEMIMPIN mereka yang berAGAMA di atas itu meROSAKkan SUASANAnya pada ZAMAN MODEN ini.. KeSESATan yang begitu NYATA walaupun di dalam AGAMA mereka sendiri kerana FAHAMan 'EVANGELIST' sebegini..

Wallahualam.. 

4 comments:

Anonymous said...

Tak boleh bebas dik, sebab dia korek kunyit di lubang orang lain.

Anonymous said...

Mother Teresa pun ada orang persoal jugak.
1. Organisasi yang dikelolanya dapat sumbangan berjuta-juta, kononnya ada dari sumber duit haram orang-orang jahat, tapi hospital yang dia jaga masih keadaan teruk, paling-paling cuma sesuai untuk orang yang dah tak mampu dan takde harapan, nunggu mati je.
2. Dia pernah berkata adalah sangat indah bagi golongan miskin menderita, seperti Jesus, dan dunia terbantu dengan penderitaan kesakitan orang-orang miskin.

Anonymous said...

Penjajahan baru kepada Melayu di alaf baru

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI.... KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS