DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Sunday, August 02, 2015

Perlukah UMNO diHARAMkan sekali lagi kerana memBIARkan diKUASAi oleh 1MDB yang cuba MENAKLUK NEGARA ini ala KOMUNIS?

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

NEGARA kita sedang mengalami keMUSNAHan.. RINGGIT kita sudah menjadi MATAWANG yang PRESTASInya paling BURUK di Asia pada ketika ini.. ->KLIK<-


HARGA PETROL yang JATUH jugak menyebabkan PENDAPATAN PETRONAS meROSOT sekaligus menyebabkan KANTUNG KEWANGAN kerajaan jugak KEMPIS.. Itu belum lagi dengan keJATUHan HARGA KOMODITI seperti GETAH dan KELAPA SAWIT yang meRUPAkan EKSPORT KOMODITI UTAMA NEGARA.. Pada ketika ini RAKYAT diBEBANkan dengan GST 6% bagi menampung KEWANGAN kerajaan yang semakin KEMPIS tadi.. Kita tak TAHUlah di mana FUNGSI kerajaan kerana NAMPAKnya keHIDUPan RAKYAT makin terTEKAN.. Atau 1MDB lebih diUTAMAkan?


NEGARA kita jugak sudah TIDAK STABIL dari segi POLITIK akibat keBANGANGan DS Najib memecat TS Muhyiddin Yassin dari JAWATAN TPM.. KABINET DS Najib sekarang ini diGANTIkan dengan SPESIS BANGANG yang tak boleh diUBATi dan BAKAL membawa NEGARA kepada keHANCURan.. SUARA-SUARA keMARAHan RAKYAT sudah MULA berGEMA LANTANG dan para pengHASUT yang selama ini TIDAK menDAPAT SOKONGan sudah MULA kembali ke JALAN-JALAN RAYA kerana ambil keSEMPATan di atas keMARAHan RAKYAT terhadap DS Najib.. 


Ya.. Siapa boleh meNAFIkan JUTAan RAKYAT di NEGARA ini sedang memendam RASA keMARAHan terhadap DS Najib? Hanya MASA yang menentukan samada mereka MAHU meLUAHkan secara terBUKA seperti di atas, menunggu perHIMPUNan AGONG UMNO atau pun menunggu PRU-14 yang HAMPIR pasti akan menumbangkan Kerajaan UMNO/BN untuk selama-lamanya.. Apakah ini yang kita SEMUA MAHU? Kita seBENARnya sudah pun LUMPUH dari EKONOMI dan keSTABILan POLITIK.. Namun demikian, DS Najib dengan LAGAK ala FIRAUN lagi DIKTATORnya masih cuba meNAFIkan HAKIKAT ini..


PUNCA kepada segala KEMELUT ini ialah kerana keGILAan DS Najib cuba memBELA SYARIKAT HARAM JADAH ini hingga HABIS segala JENTERA kerajaan dan UMNO diHERET SAMA..


Dek kerana keGILAan DS Najib terhadap 1MDB ini, begitu RAMAI sekali PIHAK yang telah menjadik MANGSAnya keZALIMannya..
  • SEORANG TIMBALAN PERDANA MENTERI TELAH DIBUANG DARIPADA KABINET KERANA MENYUARAKAN KEBIMBANGAN ISU 1MDB 
  • SEORANG MENTERI DAN NAIB PRESIDEN UMNO JUGAK TELAH DIBUANG DARIPADA KABINET KERANA SOAL YANG SAMA
  • TANAH-TANAH YANG ASALNYA MILIK KERAJAAN SEDANG CUBA DIGADAIKAN KEPADA PIHAK ASING BAGI MEMBAYAR HUTANG 1MDB RM42 BILION
  • SEORANG PEGUAM NEGARA TELAH DIBERSARAKAN SECARA PAKSA KERANA MENYIASAT 1MDB
  • PASUKAN PAC YANG DILANTIK SENDIRI OLEH DS NAJIB KONONNYA UNTUK SIASAT 1MDB SECARA TELUS TELAH DIPAKSA MEMBERHENTIKAN SIASATAN
  • MEDIA SELURUH DUNIA MELAPORKAN TRANSAKSI WANG RM2.6 BILION KE DALAM AKAUN PERIBADI DS NAJIB
  • MEDIA SEPERTI THE EDGE DIGANTUNG 3 BULAN PENERBITAN KERANA MENYIARKAN LAPORAN EKSKLUSIF TENTANG 1MDB
  • RAKYAT DIHALANG MEMBICARAKAN TENTANG 1MDB DAN DIPAKSA MENERIMA PROPAGANDA KERAJAAN 100% TENTANG MASALAH 1MDB
  • SEGALA MEDIA MILIK KERAJAAN DAN PARTI DIKERAHKAN UNTUK MEMUSUHI PIHAK YANG MENGKRITIK 1MDB
Itu belum diKIRA lagi USAHA untuk meMANIPULASIkan keadaan dengan cuba meWUJUDkan pulak KONONnya ada KONSPIRASI untuk menJATUHKan dia sebagai PM.. RAKYAT sepatutnya TAHU bahawa mereka ini diCARI oleh PASUKAN PENYIASAT dalam KES 1MDB.. ->KLIK<-


Tiba-tiba HARI ini WUJUD pulak DAKWAan bahawa PIHAK di bawah ini diPUTAR-BELITkan sebagai cuba menJATUHkan DS Najib melalui KONSPIRASI la pulak..


Tu dia.. RAMAInya yang nak JATUHkan DS Najib.. Ada di antaranya TOKOH-TOKOH BESAR NEGARA yang BAKAL meHANCURkan terus REPUTASI NEGARA hanya kerana mereka diCEKUP oleh TEORI KONSPIRASI DS Najib.. RAKYAT sepatutnya menDESAK agar diWUJUDkan SURUHANJAYA DIRAJA untuk menyiasat 1MDB dan memBONGKAR SELURUH PMO untuk mengHADAPkan mereka yang meng'HIJACK' kerajaan seperti di bawah ini ke MUKA pengADILan!


Nak KATA apa lagi? JUTAan UMAT Melayu/ISLAM telah memBERIkan UNDI kepada UMNO pada PRU-13 lalu.. HARI ini JUTAan RAKYAT yang SAMA terpaksa menerima HAKIKAT bahawa AMANAH dan kePERCAYAan yang mereka BERIkan kepada PARTI terSEBUT telah pun diSELEWENGkan untuk menyembunyikan SALAH-LAKU dan MASALAH seBUAH SYARIKAT yang sepatutnya bukan MASALAH kerajaan MAHU pun UMNO sendiri.. Yang menjadikkan 1MDB sebagai BEBAN kepada kerajaan dan UMNO ialah DS Najib dan bukannya orang lain.. Mungkin sebab itulah DS Najib cuba meNAFIkannya dengan berDALIH untuk 'COVERLINE' depan AHLI-AHLI UMNO seperti berIKUT..


HE!HE!HE! Patutlah yang ada CGPA 3.85 dalam KABINET DS Najib pun bukannya menunjukkan dia seorang yang BIJAK sebaliknya macam seorang yang UPSR pun belum tentu LULUS..


HARI ini di Seremban dan Melaka, bukan MAIN HEBAT lagi para PEMIMPIN UMNO 'MENYALAK' cuba menyembunyikan PENYELEWENGAN 1MDB di belakang DS Najib.. Entah sejak bila pulak memBELA 1MDB sudah menjadik TANGGUNGJAWAB kepada keSEMUA AHLI-AHLI UMNO di NEGARA ini? Apakah 1MDB itu JAUH lebih PENTING daripada memPERTAHANkan AGAMA, BANGSA dan NEGARA?


ANGKUH sungguh macam FIRAUN bila seorang PRESIDEN PARTI mengUNGKAPkan perKATAan sebegini DEPAN AHLI-AHLI UMNO.. Dia LUPA kot daripada 11 JUTA orang RAKYAT yang mengUNDI pada PRU-13 dulu, dia  yang mengetuai PARTInya cuma DAPAT sekitar 47% UNDI sahaja?


HAKIKATnya, dia UMPAMA seorang yang PENGECUT untuk memBUKTIkan BETUL atau TIDAK SOKONGan sedemikian yang diTERIMAnya itu.. Kalau BERANI, LAKSANAkanlah ini..


HE!HE!HE! Ini LIDAH entah BERAPA CABANG dah entah.. HIPOKRIT tahap luar BIASA dah nih bagi seorang PEMIMPIN yang KONONnya ada PENYOKONG seRAMAI 3 JUTA orang..

Demi mengALIHkan PERHATIAN UMUM terhadap keZALIMan yang diLAKUkannya terhadap PIHAK yang menyuarakan keBIMBANGan pasal 1MDB, DS Najib cuba mengALIHkan TOPIK pulak dengan menimbulkan ISU sebegini kepada AHLI-AHLI UMNO semasa meRASMIkan MESYUARAT UMNO.. 


Wahh.. Sampai begitu sekali ANTInya DS Najib dengan 'WHITE PEOPLE' yang mungkin meRUJUK kepada pengendali AKHBAR The Sarawak Report dan The Wall Street Journal.. DiSUARAkan pulak semasa meRASMIkan MESYUARAT UMNO dengan HARAPan dapat meNAIKkan SENTIMEN UMNO yang SINONIM dengan perJUANGan keMERDEKAan.. SERONOK AHLI-AHLI UMNO kena 'KENCING' pasal tak SEDAR di PEJABAT DS Najib sendiri ada 3 orang 'PUNAH-Sihat' yang terdiri daripada 'WHITE PEOPLE'.. 


Kita tak TAHUlah seJAUH mana lagi UMNO akan diHERET untuk menyembunyikan perMASALAHan 1MDB yang diKAITkan dengan DS Najib sebagai PRESIDEN PARTI mereka.. Yang mampu mengUBAH keadaan dan menCARI keADILan pada kali ini ialah AHLI-AHLI UMNO sendiri dan bukannya beBUDAK MENTAH yang meRUSUH kat DEPAN SOGO semalam.. Tak ada GUNAnya AHLI-AHLI UMNO cuba memBELA DS Najib hanya untuk menyaksikan keKALAHan UMNO pada PRU-14 nanti.. 


Sedangkan seBAIK sahaja UMNO KALAH dan HILANG KUASA, mungkin DS Najib seKELUARGA, segala 'PUNAH-Sihat' dan para PenCACAInya dalam PMO sudah pun LARI keluar NEGARA..

Wallahualam..

43 comments:

Unknown said...

Macai Najib mana fikir semua ni? Semua jenis sokong secara membabi buta. Yang peliknya macai Najib tak pernah fikir ke tindak tanduk Najib tu pelik? Ok lupa pulak macam mana depa nak fikir CASH IS KING.

Anonymous said...

Komen blogger ni penuh denagn info tak betul dan palsu

Anonymous said...

Bagi cash pada rakyat pun salah, tak bagi pun salah...

Yg penting rakyat suka pada Najib sebab bagi cash...

Bersyukur lah hidup di Malaysia

Anonymous said...

Malas nak baca ulasan blogger ni yg panjang lebar tapi kosong denagn info yg benar...

Tak nak terlibat dgn fitnah....aku tak nak muflis di akhirat nanti!!!.

Anonymous said...

hari hari benda yg sama diulang ulang

Padahal, semua dah dijelaskan

Tunggu ajelah hasil siasatan...

Tak faham faham

Anonymous said...

"White people should stay out of Malaysia's affairs, Najib says".

White people(Najib jelas menipu lagi) tak boleh tapi Yellow people mata sepet boleh, Half Black Half White people(macam Obama) boleh, Pak-pak Arab boleh......

Sudah-sudahlah Najib. Rakyat pro-UMNO ramai dah meluat dan dah tak hormat kamu lagi.Kami dah tak anggap kamu sebagai PM kami lagi.1MDB punya pasal, Malaysia menjadi masyhur for all the wrong reasons.Najib betul-betul telah memalukan kita semua di mata dunia.Tak ada pilhan lain lagi.Najib must go. Kalau tidak, this is surely the beginning of the end for UMNO/BN.

Labu8455 said...

Anjing anjing Najib diminta supaya berada dan memberi komen memuji Najib pada semua blog blog yang anti Najib. Cukup memalu dan memualkan dengan anjing anjing Najib ini semua yang membodek sampai lubang taik Najib pun dijilat abis...

Anonymous said...

Mamat 7:25,

Kalo nak nudoh, jangan le satu yat pendek saje. Itu nama nya otak pendek.

Kasi le fakta, hujah dan contoh.

Anonymous said...

7:26,

Nampak nya ko suka korapsi. Nakkan Malaysia jadi Banana Republic ke? Atau negara negara bru di Africa? Ksi duit secara korapsi nanti jhanam negara, tau tak.

Banyak negara dah jahanam dan pupus dalam sejarah. Negeri China korapsi sejak lebih 2000 tahun dulu. Lintang pukang, tendah terajang, ekonomi merudum masuk lubang, di panggil dek negara negara barat sebagai "pariah", hingga kominis masuk bawah Mao Zedong, rakyat merana, baru naik ha nya 1-2 dekad yang lalu.

Anonymous said...

Ramai orang Melayu yang mengaku berugama Islam tak perasan bahawa ALLAH ada dan apa yang berlaku memang sudah tertulis di Loh Mahfuz. Kita terlupa untuk berserah dan pasrah kepada ALLAH seolah-olah kita mampu dan mempunyai daya upaya. Kita tak perasan dan cuba untuk mengambil alih kerja Hakim untuk terus menghukum sesuatu yang masih samar-samar salah atau benarnya sesuatu berita itu.

Logiknya orang akan lebih mudah untuk mempercayai cek yang dikeluarkan oleh pihak BANK atau Pusat Kewangan berbanding cek yang ditulis sendiri oleh orang perseorangan. Sebabnya orang atau individu itu mungkin jugak seorang penipu tetapi BANK lebih menyakinkan sebab mereka tahu Bank memang ada banyak duit. Tetapi tahu ke kita bahawa Bank masih bolih dipercayai sebab negara ini masih lagi aman dan undang-undang yang ada masih lagi berfungsi?

Dan lupa kah kita bahawa Negara kita masih lagi aman dan aktiviti ekonomi masih lagi berjalan seperti biasa sebab planet dunia ini masih didalam keadaan baik dan masih berfungsi? Kehidupan masih lagi berjalan seperti biasa sebab planet bumi tiada kejadian gempa bumi dahsyat atau bintang dari angkasa lepas yang jatuh dari angkasa untuk menghancurkan bumi ini sehancur-hancurnya. Agak-agak tuan-tuan siapa kah dibelakang kesemua sistem bumi yang masih berfungsi ini? Apakah tiada sesuatu Kerajaan yang Maha besar dan Raja yang Maha Hebat yang sedang memerhati dan memantau semua keadaan?

Kalau kita merasakan bahawa Pencipta tidak pernah “peka” atau tidak pernah peduli cuba lihat apa yang telah di firmankannya lebih 1400 tahun dahulu " dan tiada sehelai daun pun yang gugur melainkan Dia mengetahuinya (pula)...." (al-An'aam: 59). Kalau setakat daun jatuh la memang kebanyakkan dari kita akan menganggap itu semua sesuatu yang tak begitu penting dan tiada nilai untuk kita tahu tetapi apabila Kalamullah Al Quran beritahu bahawa bagi ALLAH kejadian itu adalah sesuatu yang sangat “accountable” tak malu ke kita semua? Kalau dah benda yang kita anggap remeh itu pun berlaku disebabkan oleh ketentuannya yang sudah tertulis didalam Loh Mahfuz apabila lagi perkara yang sedang berlaku sekarang ini?

Sebenarnya bencana yang kita anggap bencana adalah perkhabaran yang dibawa olih mereka yang bukan Islam yang mahu kita semua percaya bahawa kita semua sedang susah dan “sangat-sangat” menderita sekarang. Ironinya apakah keadaan kehidupan di Palestian yang telah dihujani peluru dan bom selama lebih 50 tahun itu jauh lebih baik kehidupannya dari negara kita Malaysia ke ? Sebab itulah kalau tuan-tuan yang MUSLIM sekiranya ada masa cuba fahami surah Ar Rahman yang mempunyai ayat yang berbunyi “ Nikmat Tuhan yang mana satu yang kamu nafikan ..” di ulang-ulang 31 kali seolah-olah Pencipta sedang perli kita semua pada setiap hari sebenarnya. Fikir-fikirkan la sebab saya bukannya nak mengajar tetapi sekadar untuk mengingati sahaja sekiranya tuan-tuan mahu …

Anonymous said...

Najib macam tak kisah, pandang ringan skandal 1MDB, sekarang dia dapat sokongan majoriti Ketua Bahagian, naik tocang. Ketua Bahagian UMNO sokong tu makna majoriti pengundi sokong ke? Cuba baca:

Najib: It's time to strengthen unity, not dwell on 1MDB
The Star Online - ‎1 hour ago‎

MALACCA: Issues surrounding 1Malaysia Development Bhd do not spell the “end of the world” for Barisan Nasional and Umno. Barisan chairman and Umno president Datuk Seri Najib Tun Razak said everyone seemed to be focused on detrimental issues ...

Kita kena cari jalan yang halal supaya dia tak memimpin UMNO hingga PRU14. Lingkup Melayu, UMNO/BN kalau dia gitu. Dia dan Ketua Ketua Bahagian UMNO tu dah lipa dan tak sedar pemikiran pengundi - di PRU13 dah hilang majoriti undi, UMNO/BN dapat ha nya 49%.

Anonymous said...

“I can’t also be relinquishing my post just because of one individual," kata Pak Najib. Dia tak sedar ke ada lingkungan 50 Bahagian Bahagian UMNO yang tak menyatakan sokong dia. Dia lupa ke masa Pak Lah dulu, orang cakap mcm mcm juga. Termasuk dia.

Anonymous said...

Najib kata "Backing the party should be their first priority .. So when deputy president Tan Sri Muhyiddin Yassin said he is still loyal to the party, I accept him, wholeheartedly.” Bagus lah.

Najib juga kata dia "wished to see Umno as an inclusive party." Boleh, Bang, tapi jaga jangan ketepikan hak dan kepentingan Melayu yang UMNO bersumpah mempertahan dan memajukan sejak penubuhan parti. Dulu nak buang Akta Hasutan tu ada lah tanda nak memesong. Sebab Akta Hasutan mmelindungi Perkara Perkara sensitif dalm Perlembagaan. Perkara Perkara sensitif itu semua nya ada lah berkaitan dengan hak dan kepentingan Melayu.

Jangan cakap nak buang Akta Hasutan sekali lagi pun. Kalu tak, nanti majoriti Ketua Ketua Bahagian, Pemuda dan Wanita UMNO menjerit lagi macam dulu dan buang siapa yang nak buat gitu.

Anonymous said...

Ini yang cakap ‘Rally in KL was lawful’ ni cakap bola bola (balls).

Gabungan Anak Muda Demi Malaysia spokesperson, Tarmizi Anuwar, 26, claimed what police did was against the right to gather, as accorded under Article 10 of the Federal Constitution.
“Any laws that go against this provision in the Constitution automatically cancel out,” he claimed.

Bola bola. Tak masuk akal. Makna nya semua undang undng yang di gubal salepas Perlembagaan keluor tuh cancel out? Bodoh kamu, padan le 29 masuk lokap.

Aku nyampah juga Najib kes 1MDB, tapi aku lebih nyampah Anwar Al Jubuuri yang korang dengan amat bodoh agongi.

Unknown said...

Usahlah dirisaukan dgn orang Najib ni.
Itulah cara orang Umno...gempak jer.
Rakyat dah boleh menilai.
Tak perlulah nak berhujah.
Tunggu saja esok...walaupun esok takder PRN...kerana esok itu pasti sampai Insha ALLAH.
Jangan risau.

Anonymous said...

Biasalah... da tak sekapal...cari isu baru. Saya baca tajuk pon da mual. Bagi komen lebih2 dilabel pengikut tegar najib. Kita rakyat yg tak berparti ni dilabel mcm2 ... padahal mereka yg penyokong tegar... waras ke tak waras? Yg penting persepsi di semai utk membenci. Niat kena betul... ego kena simpanlah sikit2..

Anonymous said...

Ayat panjang2 pon kalau sampah takde bezanya.

Anonymous said...

Kau pulak suka persepsi. Yakin sangat ke blogger ni tepat penilaiannnya..? Belum pasti. Mungkin berulang seperti zaman anwar dulu. Siapa sangka ...anwar yg disangka hebat tu btol2 peliwat. Kita tak pasti najib ke tsmy yg dipihak benar. Tak payahlah nk menang sorak dengan komen2 provokasi.

Anonymous said...

Setuju.. kita cenderong melihat ikut emosi. Bila melihat dengan ilmu islam... kita akan melihat apa yg sedang berlaku dengan persepsi yg berbeza..tidak melatah dan tidak cepat menghakimi.

Anonymous said...

Wow... bahasa yg mempamirkan keperibadian tuan.

Anonymous said...

The star yg talam dua muka? Da lama boikot the star

Anonymous said...

Hahaha, Ayat panjang2 pon kalau sampah takde bezanya, kata dia. Kalau pendek, lagi teruk, sodaro.

Anonymous said...

kita tak leh asyik sebut Islam, pergunakan agama untuk nak apa apa. Lihat le Pakatun Rakyat - mampuih di buat dek DAP. Do tondang nyo PAS, pastu di ikrar nyo Pakatun dah mampuih dengan tak consult PKR pun. Konon nya Bang Nuor dah masuk penjara, di ramas ramas nyo kepalo Rafizi dll.

Anonymous said...

Lumrah.... bila keadaan tak memihak diri... dah tak perlu verify lagi info tu benar ke tak benar. Main snapshot jelah akhbar2 yg memihak ... kasi kuat hujah. Betul tak betul belakang kira.

Inilah politik.

Anonymous said...

Bahasa tidak mempamirkan keperbadian. Mahkamah Tinggi ada kata "stupid" tidak defamatory dalam keadaan tertentu.

Pemikiran, isi kandungan penulisan, budaya mempamirkan keperbadian.

Tengoklah DAP Cina Bukit. Depa dapat pengaruhi Cina di sini hingga Tsunami. Takda budaya pun, sebab keturunan the hill tribes of south China, kata professor professor sejarah, satu dari nya Prof CP Fitzgerald yang tulis 2-3 buku sejarah China, termasuk yang 600+ mukasurat.

Anonymous said...

Wahai Mamat Inilah politik Sunday, August 02, 2015 5:41,

Kalo le ko kasi contoh yang mana satu info yang tak benor, dan kasi apa dia info yang benor bagi nya, kan bole bincang. Ni dok ngata aje, dapak gapo kito?

akmy said...

Posting diatas memang jelas sengaja menyambung fitnah agar persepsi buruk terus kelihatan keatas kerajaan…lihat saja kata2 rakyat dibebankan dengan GST 6% …sedangkan sepatutnya GST menggantikan cukai 10% dan 6%...bermakna dari 16% cukai, sekarang tinggal 6% sahaja…memang persoalan peringkat UPSR pun tahu mana lebih untung…dan ada peniaga yang telah pun jual barangan lebih murah dari dulu…
…mengenai 1MDB atau apa jua isu, cuba bawa bersabar dan bertenang dalam berfikir seperti nasihat “Al Hujurat: 6.."Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu”…
…kan dah terdedah apa yang dilaporkan oleh WSJ memang diada2kan bagi mewujudkan persepsi buruk terhadap PM sebabitu sehandal2 WSJ, bila disoal oleh peguam PM mereka jadi tergagap2 nak menjawab…”(copy)”laporan itu juga dapat menjawab persoalan mengenai kesahihan data yang dicuri Justo dan kemudian diguna oleh Wall Street Journal, akhbar kewangan harian The Edge dan portal Sarawak Report untuk menyerang kerajaan..“Saya mengajukan banyak persoalan tentang peranan The Edge, (pengarang Sarawak Report) Claire Brown, dan individu kaya dalam cubaan untuk menjatuhkan kerajaan. Sekarang kita tahu kenapa ramai orang tidak boleh duduk senyap,”
…Sentiasa ingat dengan pesanan…” Shen Yee Aun (SYA) bekas Setiausaha Pemuda Sosialis DAP Klang mendedahkan jika Anwar Ibrahim, BERSIH, SUARAM dan Malaysiakini ditaja oleh National Endowment for Democracy (NED), maka DAP pula ditaja oleh Socialist International.. kaitan atau rantaian belakang tabir puak pembangkang ini ialah organisasi pro-demokrasi di Amerika Syarikat dengan tali barutnya di Malaysia..segalanya ada dalam media alternatif dan bukanlah lagi satu rahsia..malah satu buku setebal 131 halaman telah dihasilkan oleh organisasi AS itu sejak 2009..rupanya sudah habis seluruh pelusuk negara mereka redah untuk mengajar rakyat bagaimana hendak menolak BN..” Ini bukan hanya berkenaan Yahudi-Freemason Illuminati NewWorld Order. Tetapi, ini berkaitan Jesuit-Yahudi-Freemason Illuminati New World Order.. sebahagian besar rakyat Malaysia besar tidak mempunyai pengetahuan tentang Jesuits..jadi rupanya ada agenda yang sangat besar dan bahaya dibelakang pembangkang”..” Dalam temuramahnya dengan Malaysian Digest pada minggu lepas itu, naib presiden PCM Huan Cheng Guan juga mendakwa fanatik Kristian telah meracuni minda orang Cina agar menentang BN (“Huan also alleged that fanatic Christians are the ones spoiling the minds of Chinese people to go against BN”).. ...Ingatlah pesanan bekas Naib Pengerusi DAP “Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim berkata, tentera siber DAP atau dikenali sebagai `Red Bean Army' dibayar dengan gaji besar untuk menabur fitnah tanpa henti.. kumpulan berkenaan sekitar 200 orang menabur fitnah 24 jam sehari bagi mempengaruhi pemikiran orang ramai..Red Bean Army sebenarnya lebih merbahaya daripada pengganas komunis yang mengganas di Malaysia suatu ketika dahulu...Strategi RBA lebih memfokuskan kepada penjajahan minda secara halus dikalangan orang Melayu terutamanya anak muda agar membenci kerajaan pimpinan orang Melayu.

Anonymous said...

Sependapat dengan saudara.

Anonymous said...

Menulih berjela jela tanpa perengga nih membayangkan pemikiran tak terang, maksud yang tak nyata.

Siapa yang kata "sehandal2 WSJ, bila disoal oleh peguam PM mereka jadi tergagap2 nak menjawab…”? Apa pulak makna perkataan (copy) yang di aip salepas itu? Tolong lah sebut siapa yang kata, bilam di mana dll, supaya boleh di nilai boeh di percaya atau tidak. Mengata begitu saja, budak sekolah menengah pun boleh cakap.

Apa makna perenggan yang awak tulis ni?: ”laporan itu juga dapat menjawab persoalan mengenai kesahihan data yang dicuri Justo dan kemudian diguna oleh Wall Street Journal, akhbar kewangan harian The Edge dan portal Sarawak Report untuk menyerang kerajaan..“Saya mengajukan banyak persoalan tentang peranan The Edge, (pengarang Sarawak Report) Claire Brown, dan individu kaya dalam cubaan untuk menjatuhkan kerajaan. Sekarang kita tahu kenapa ramai orang tidak boleh duduk senyap,”

Kumpulan ayat ayat yang ni pun berceramuk, tak faham maksud awak sabenar dan sama ada awak ni mempertahankan Najib atau sebalik nya:

…Sentiasa ingat dengan pesanan…” Shen Yee Aun (SYA) bekas Setiausaha Pemuda Sosialis DAP Klang mendedahkan jika Anwar Ibrahim, BERSIH, SUARAM dan Malaysiakini ditaja oleh National Endowment for Democracy (NED), maka DAP pula ditaja oleh Socialist International.. kaitan atau rantaian belakang tabir puak pembangkang ini ialah organisasi pro-demokrasi di Amerika Syarikat dengan tali barutnya di Malaysia..segalanya ada dalam media alternatif dan bukanlah lagi satu rahsia..malah satu buku setebal 131 halaman telah dihasilkan oleh organisasi AS itu sejak 2009..rupanya sudah habis seluruh pelusuk negara mereka redah untuk mengajar rakyat bagaimana hendak menolak BN..” Ini bukan hanya berkenaan Yahudi-Freemason Illuminati NewWorld Order.

Sori lah saya nak kata: rugi lah, tulis panjang panjang, orang tak faham.

Anonymous said...

Siapa yang kata apa yang awak tulis dalam inverted commas "...." tuh? Bila tulis begitu, biasa nya menandakan itu kata kata orang yang tertentu. Tak tulis siapa yang mengata nya, mengelirukan pembaca.

Anonymous said...

Bodoh..tgklah harga barang Ada turun x?.. Bangang pun simpanlah sikit..

Anonymous said...

Apa ko cakap katun 7:41:00 PM? Sapa ko tujukan komen ko tuh? Harga barang tu ada kaitan dgn pos blog ini ke, komen mana ke? Padan le korang selalu di ketawakan orng - tak reti berkomunikasi.

Btw, kalo dah bangang, apa nak simpan sikit? Ko ke yg Najib kta blogger bangang dulu tuh? hehe

seti mahanum said...

Pheergh article yg nenarik... pajang lebar...
Subang bestari

Anonymous said...

Mata wang Ringgit jatuh, kata nya sabotaj ekonomi dek Tong Kong Media Group. Pastu Bank Negara kena siasat, tapi kalau siasat pasal bocorkan rahsia yang mreka dapati bersama dengan Pasukan Petugas Khas, ok lah.

Anonymous said...

Mesti dapat jawapan berkenaan 1MDB dlm masa berpatutan lah. Harap jangan tukar Gani Patail punya nasihat, arahan dan hala tuju Pasukan Petugas Khas itu dengan tidak ada sebab yang munasabah. Mesti transparent jika mau tukar.

Anonymous said...

Ada harapan dapat jawapan yang memuaskan bila MACC dapat Putrajaya magistrate court issue a five-day remand order kpd seorang yang di tangkap nya -

MACC on Tuesday arrested a director of a firm named in the July 3 allegation by WSJ that US$700 million linked to debt-laden 1MDB was deposited in private accounts belonging Najib Razak, who heads the 1MDB advisory board.

Harap jangan dia main aku saja dan sign kenyataan kalau dah tak tahan di so'al siasat selama 5 hari tuh.

Anonymous said...

The Sundaily - "Why are they issuing these statements and have there been any attempts to stifle the investigation?"

Reading the (MACC) statement in totality, these paragraphs are telling indeed: "We strongly feel that it is highly pertinent to ensure that the integrity of the MACC as an independent anti-corruption commission is to be maintained and shall not be compromised. The MACC must be seen as an independent commission entrusted to execute the plans and carry out its responsibilities in line with the public's expectations.

"The panels are unanimous in calling for a thorough investigation and for the findings to be made public as soon as possible. This is necessary in order to reduce the widening gap in the level of perception as well as confidence."

The heads of the panels also urged the attorney-general to provide clear updates on developments in the investigations in order to prevent negative perceptions of the agencies in the Special Task Force.

Did something brew in the interim for such statements to be issued? They were not the usual routine notices to the media. They were delivered with belief, persuasion and conviction. They were not couched in flowery words and in diplomatic language either. Neither were they humble appeals. They were strongly worded and explicit – don't interfere with our work and we are not out to topple the government.

The response was swift and the rebuttal was hard-nosed. The newly-minted AG, Tan Sri Mohamed Apandi Ali said advice or instructions to the special task force investigating 1MDB cannot be revealed to the public.

"While the public is entitled to be informed, details of criminal investigations which comprise, among other things, contents of statements given by witnesses are privileged and the law prohibits such matters to be disclosed," said Apandi in a statement, summarily dismissing the call by the panels.

There is no smoke without fire. Reading these official statements without even taking cognisance of media reports in the blogs and newspapers, it is apparent that some serious power play is going on.

Anonymous said...

The time has come for the truth to be told to the people. The previous attorney-general, the governor of Bank Negara and the MACC chief commissioner, who have all this while kept stoic, enduring and tolerant silence, must put the issues in the right perspective by speaking out.

Terse statements and denials after something is said or reported will not change the already-sullied perception of the task force. These three personalities are not being fair to themselves by allowing all kinds of speculation, assumption and conjecture, some of which are personal indeed.

As heads of very important institutions, all of you have to earn the people's trust and confidence by putting your cards on the table. No one is asking you to disclose information which is vital to your investigations, but if there have been even the slightest signs of "interference", the people have a right to know.
--------------

By R. Nadeswaran who is also a member of the MACC advisory panel on consultation and corruption prevention has been deluged with calls for more information and transparency in the work of the special task force. Unfortunately, no one has access to them except the four heads and their staff. Comments: citizen-nades@thesundaily.com

Anonymous said...

Mengapa sekarang baru nak buat laporan Polis? Kalau MACC pun menyiasat 1MDB, mengapa MACC perlu buat laporan Polis?

The Malaysian Anti-Corruption Commission (MACC) today lodged a police report to deny an article published by whistleblower site Sarawak Report last week on the alleged draft of a charge sheet against the prime minister.

The report was lodged this afternoon at the Putrajaya police headquarters by MACC senior enforcement officer Hisham Mohd Yusoff.

In the report, MACC denied the existence of a charge sheet draft against Datuk Seri Najib Razak and another person, and also denied that the commission was responsible for the leak of its probe into 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Anonymous said...

Najib ngaku ada "confidence deficit" dlm pentadbiran nya.

Najib Razak reminded government servants today (Aug 3) of their duty to mend what he called a “confidence deficit” brought on by allegations circulating on social media.

Banyak yang timbul dari 1MDB. Kena selesaikan masalah itu awal. Kalau tak UMNO/BN kalah di PRU14.

Anonymous said...

On Twitter, nearly 90% against Muhyiddin's Cabinet removal, survey reveals
TODAYonline - ‎6 hours ago‎

Anonymous said...

MACC kata RM2.6 bilion yng masik ke ekaun Najib tuh ada lah sumbangan (donations) dan bukan dari 1MDB, Rahman Dahlan kata tak salah party simpan wang sumbangan ke party atas nama Presiden, Muhyiddin kata Najib beri tahu dia terima banyak wang dari Timur Tengah.

Amacam korang punya pendapat?

Anonymous said...

Saya tak faham mana satu yang betul berkenaan 1MDB sekarang.

Malaysiakini kata MACC director Bahri Mohamad Zain (photo) claimed that hidden hands were responsible for the police’s actions.

He had described the 1am arrest of MACC Officer Ahmad Sazalee as 'mad' police work.

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS