DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Friday, July 31, 2015

Si BANGANG PenCACAI DS Najib ini mengeSAHkan bahawa UMNO memang PARTI PENYAMUN dan RASUAH?

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..


Apabila kita sudah terlalu JAHAT, selalunya keJAHATan yang kita SEMBUNYIkan itu akan MUNCUL dengan sendirinya tanpa perlu sesiapa pun menDEDAHkannya.. Inilah yang berlaku apabila para PenCACAI DS Najib berMATI-MATIan menyediakan ALASAN untuk mengHALALkan penDEDAHan oleh The Wall Street Journal yang mengatakan RM2 BILION pernah diMASUKkan ke dalam AKAUN PERIBADI DS Najib.. Untuk REKOD, setakat ini belum ada sebarang TINDAKan perUNDANGan diambil oleh DS Najib terhadap The Wall Street Journal ini walaupun RAMAI para penCACAInya MENYALAK bukan MAIN..


Mungkin 'PUNAH-Sihat' di Putrajaya belum dapat IDEA untuk meNASIHATkan DS Najib menDAKWA The Wall Street Journal.. Atau pun mungkin lebih TEPAT lagi untuk kita KATAkan bahawa 'PUNAH-Sihat' ASING belum dapat 'GREEN LIGHT' lagi daripada RAKAN seperMAINan GOLF DS Najib kerana TPPA masih belum diTANDATANGAN lagi? Sedangkan dalam ISU INSIDEN MH17, boleh pulak kerajaan berSEKONGKOL dengan US untuk mengenakan Russia mengGUNAkan PBB?


Kita CUKUP yakin bahawa selagi US TIDAK mengIZINkan,  sampai KIAMAT pun takdenya DS Najib nak ambil TINDAKan MAHKAMAH terhadap The Wall Street Journal ini.. Maka, RAKYAT bolehlah untuk berANGGAPan bahawa TUDUHan oleh The Wall Street Journal ini ada ASASnya.. Malah, DOKUMEN yang diperolehi oleh The Wall Street Journal itu turut diKONGSInya dengan MANTAN PEGUAM NEGARA sebelum ini.. Ini diAKUi sendiri oleh TS Abdul Gani Patail.. Mungkin itu sebabnya dia diBERSARAkan AWAL seMATA-MATA nak TUTUP RAHSIA?

"The task force has obtained a number of documents and had subsequently sent them to me for review. I confirm that I have received documents from the task force related to 1MDB, including documents related to the allegations of channeling funds to the prime minister's accounts. Following a review and analysis made on the documents obtained from the raid, I have also advised and offered guidance to the task force on the follow-up. The investigation will focus on every aspect that has been raised," ->KLIK<-


KeENGGANan DS Najib untuk mengambil TINDAKan perUNDANGan dan jugak pengeSAHan oleh MANTAN PEGUAM NEGARA berHUBUNG keWUJUDan AKAUN PERIBADI DS Najib memBUKTIkan bahawa sememangnya ada perkara yang cuba diSEMBUNYIkan.. Jadik, di sini aje kita boleh berPEGANG bahawa ada keBENARannya dalam TUDUHan oleh The Wall Street Journal itu..


Namun demikian, menurut MANTAN PEGUAM NEGARA keDUA-DUA, AKAUN PERIBADI DS Najib itu telah pun diTUTUP pada 30 Ogos 2013 dan 9 Mac 2015.. ->KLIK<-


Jadik, ianya berTEPATanlah dengan TARIKH-TARIKH TRANSAKSI keMASUKkan WANG ke dalam keDUA-DUA AKAUN PERIBADI DS Najib itu.. Mungkin sebab itulah DS Najib ENGGAN meNAFIkannya kerana sememangnya dia sudah pun menjadi BILIONAIR.. TIDAK timbul langsung KONONnya DS Najib ini diFITNAH dalam SOAL ini seperti mana 'COVERLINE' yang cuba diUSAHAkan oleh para PenCACAI yang JAHAT.. Lebih menambahkan keSIALan kepada MASALAH DS Najib dalam ISU KEBAS RM2.6 BILION ini apabila para PenCACAInya jelas BANGANG lagi TOLOL dalam USAHA mereka yang KONONnya nak memBANTU memBERSIHkan NAMA DS Najib.. Yang paling BANGANG ialah dia ini..


Kita nak TANYAlah kepada anda SEMUA.. Apakah si BANGANG ini cuba menyatakan bahawa PEROMPAK, PENYAMUN dan LANUN jugak TIDAK patut diperSOALkan jika mereka memPUNYAi WANG dalam BANK? Kenyataan si BANGANG ini jugak sekaligus memBUKTIkan bahawa UMNO sendiri mengGALAKkan penerimaan WANG dengan CARA sebegini walaupun ianya mungkin adalah RASUAH atau pun pengGUBAHan WANG HARAM.. Apakah UMNO sememangnya berPEMIMPINkan penJENAYAH atau PARTI yang PENUH dengan penJENAYAH? Jangan MARAH kerana si BANGANG ini sendiri yang menDEDAHkannya.. Sebab itulah tang BIJAK dan CERDIK takde dah dalam UMNO..

Mungkin menyedari perkara ini, TS Muhyiddin sudah TIDAK TAHAN lagi untuk memendam RASA.. Beliau terpaksa meLUAHkannya secara terBUKA kerana TIDAK MAHU perkara ini memBEBANkan UMNO dan seluruh HARAPan UMAT Melayu.ISLAM di kemudian HARI.. Apakah anda TIDAK FAHAM dengan keKECEWAan TS Muhyiddin tentang perkara ini dalam RAKAMan VIDEO ini?


Jelas sekali sebagai PEMIMPIN LAMA dalam UMNO, TS Muhyiddin KECEWA sampai begini sekali UMNO diROSAKkan oleh DS Najib kerana WANG dan TAKHTA.. Sedangkan UMNO bukanlah KUMPULAN LANUN, KONGSI GELAP atau pun penJENAYAH.. Apakah KREDIBILITI TS Muhyiddin masih cuba diPERTIKAIkan sedangkan JASA-JASA beliau terhadap PARTI, RAKYAT dan NEGARA terlalu BESAR untuk diNAFIkan? Anda boleh NILAIkan sendiri seperti berikut..


TerBARU, semakin RAMAI pulak para PENYANGAK di dalam UMNO yang cuba memBELA keZALIMan DS Najib terhadap TS Muhyiddin dengan mengGUNAkan PLATFORM PARTI..


Mungkin pasal SEDAR bahawa UMURnya sudah terLAJAK JAUH, maka dia sudah tentu TIDAK MAHU HIDUP keGERSANGan pada HARI TUAnya.. Nak ambil si BANGANG peMAKAN DUIT kat atas tadi, RASAnya keDUA-DUA pun takde SELERA anatar SATU SAMA lain.. Jadik, demi HARI TUA yang bakal menJELMA, kenalah SIMPAN 'FULUS' BANYAK-BANYAK dengan memperGUNAkan PLATFORM UMNO.. PERAHlah UMNO dengan PENIPUan demi PENIPUan pasal BESOK orang lain tak meRASA apa dah apabila UMNO dah HANCUR dan TIDAK lagi menjadik kerajaan..

Wallahualam..

32 comments:

Anonymous said...

Anda menulis FAKTA bukan AUTA
Teruskan , bongkar , TERLANJANGKAN penyangak2 ''berlesenkan ''umno
Pemimpin dulu2 Bermatian nak tubuhkan umno mereka2 ni yg menjahanamkan
mereka lebih jahat dari perompok22 yg ada didlm PENJARA

Duridurian said...

Budaya BODEK MEMBODEK menjadi jadi dalam UMNO.
MEREKA SEOLAH OLAH BUTA, PEKAK DAN TERENCAT OTAK.
MEREKA DAH TAK MAMPU BERFIKIR.
TUGAS MEREKA BODEK BODEK DAN BODEK.
NO ANALYTICAL THINKING LANGSUNG.
DAN HABUANNYA GERANTI LUMAYAN.
KALAU INI LAH CARA PERJUANGAN UMNO, MAKA MUSNAH LAH NEGARA.
MATLAMAT UTAMA DUIT DAN JAWATAN, BUKAN PERJUANGAN UNTUK BANGSA UGAMA DAN NEGARA.
BAK KATA PEPATAH BUGIS............. MONEY IS KING.

tobeng said...

Umno/bn menang tipis walau dengan undi cuma 48% dalam pru lepas adalah kerana undi org2 Melayu yg ikhlas sayang agama,bangsa dan negara.Orang2 Melayu ini bukan semua ahli umno.Ramai yg berstatus atas pagar yg tidak punya kepentingan dalam parti umno.

Tapi dengan perkembangan semasa melihat kepada kebejatan luar biasa dalam umno terutama pemimpin no 1nya dan sikap bermuka2 pemimpin2 umno,ditambah dengan cybertrooper2 upahan makan gaji yg dengan muka tak malu menegakkan benang basah membela pemimpin2 mereka, rasanya umno sudah tidak ada harapan untuk menghadapi mana2 pilihanraya sekalipun.Jangan kata esok,3 tahun lagi pilihanraya diadakan pun umno tetap akan kalah,insyaallah.

Umno dan budak2 upahan mereka mungkin boleh berlagak sombong,senang hati dan merasa selesa dengan perpecahan parti lawan terutama pas.Tapi umno lupa kami para simpatisan umno yg tak hadap dengan duit umno walau 1 sen pun bila2 masa dan dengan senang hati boleh switch undi kami pada pas.Bodoh2 pas pun kerana sebelum ini ditipu dan dipermainkan kafir harbi tapi sekurang2nya tidak tamak haloba seperti anjing lapar dengan habuan wang ringgit.Dalam konteks ini prinsip memilih yg kurang mudarat dari dua mudarat digunapakai.Pas sila jadi lebih cerdik dan lebih Melayu,jauhkan diri kamu dari dap dan pkr sekiranya mahukan undi kami dan bersiap sedialah untuk menggantikan umno sebagai parti tunjang orang Melayu.

p/s:tips untuk umno,ini peluang terakhir untuk kamu,kalau masih mahu menang sila nyahkan najib razak secepat mungkin dari tampuk kuasa kerana najib sudah menjadi liabiliti paling besar dalam parti dan kerajaan..atau terjunlah kamu dengan labu2 kamu

Anonymous said...

Pilihan raya 13. waktu najib melawat kampung (singgah masjid)ajk masjid pun mintak duit dari najib tuk menaik taraf masjid.najib yg lemah lembut dan pemurah ni bagi let 2 juta.pegi lagi kg sebelah mintak lagi 2 juta.bagi lagi.begitu ler seterus nya.kaya sangat ke najib tu.semua tempat minrak duit dari dia.mesti ada sumber yg bagi.klu tak,mana dapat duit.disebab kn pendengki khianat ni ,semua timbul.tapi orang umno tk mcm pengkhianat ni.nuar masuk duit yahudi pun tkder ler nk kecoh sangat.lim guana makan duit terowong utk dap tkder orang nk kecoh sangat.fikir2 kan lah babi tonyok aii.

Anonymous said...

Bila lagi nak adakan "bicara" oleh Jawatankuasa Disiplin UMNO? Yang dulu di Pengerusikan dek Tengku Rithauddin? Yang dapati Khairi Jamaluddin, sekarang Ketua Pemuda Umno, bersalah politik wang? Dan yang lain lain juga?

Ada yang nak bertaruh takkan ada lagi "bicara" spt itu lagi mulai sekarang? Begitu ramai yang korap, hairan Umno tak meletup. Sayang, mungkin pengundi yang meletup di PRU14.

Anonymous said...

Korang UMNO di peringkat Jawatan Kuasa Cawangan dan Bahagian tak terasa Umno akan lingkup di PRU14 ke? Takkan semua dapat habuan, ramai yang kata habuan sampai ke Ketua Bahagian saja, itu pun tak tentu semua, takutkan ada Ketua Bahagian yang di sua, bisingkan merata.

Aku tak percaya semua dapat. Jadi korang yang tak dapat atau tak mau sebab ikhlas memperjuangkan Umno dan nasib Melayu, tak bisingkan di mesyuarat Umno di berbagai peringkat ke? Takut tak di pilih di Jawatan Kuasa tahun depan ke? Tapi kalo Umno lingkup di PRU14, jadi ahli JK Cawanagan apekebende nye pun apa guna nya?

Tolong le, wahai kawan. Ambik tindakan le. Demi kepentingan bangsa Melayu, agama dan negara.

Anonymous said...

Saya bukan pencacai Najib, bukan penyokong pembangkang tapi hanya memihak kepada yang benar. Saya cuma mahu sesiapa mengemukakan satu bukti nyata dan tulen yang dapat mengaitkan salah laku Najib. Bukti WSJ tidak tulen. Tidak dakwa WSJ bukan satu bukti tapi hanya persepsi. Ada orang sanggup bayar usd 2 juta untuk dapatkan bukti tetapi masih gagal.
Saya tak kesah jika orang menuduh dan memaki Najib secara peribadi. Tapi menuduh dan memaki Najib sebagai PM yang dipilih rakyat ada berat. Ia membuat saya berasa marah.

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Ada 2 ANON yang kita yakin PenCACAI UPAHan PMO (Makan DUIT jugak nih) tapi OTAK KURANG CERDIK..

1) ANON Friday, July 31, 2015 9:53:00 AM

PEROMPAK, LANUN dan PENYAMUN pun boleh BUAT begitu kat mana-mana MASJID yang mereka singgah? Adakah itu mengHALALkan perBUATan? Orang PILIH UMNO sebagai PARTI bukannya semestinya DS Najib? Orang Pekan aje kot yang begitu.. SEMUA MASJID yang menerima WANG sebegini perlu memulangkan semula selagi tak pasti ianya HALAL atau HARAM..

2) ANON Friday, July 31, 2015 10:14:00 AM

BANGANG tak FAHAM KRONOLOGI.. BerDASARkan BUKTI pemBERIan The Wall Street Journal itulah diTUBUHkan PASUKAN PENYIASAT terdiri PEGUAM NEGARA, KPN, GABENOR BANK NEGARA dan SPRM.. Tengok? Belum pun SIASATan selesai siapa yang GANGGU PASUKAN PENYIASAT?

PenCACAI DS Najib memang TAKUT dia kena SIASAT.. Kalau berSALAH, UMNO masih lagi SELAMAT tapi bukan DS Najib..

Wallahualam..

Anonymous said...

10:14:00 AM,

1. Pernah dengar bahawa, dalam politik, undi mengundi ada lah berdasarkan persepsi? Sanggup ke Melayu UMNO/BN hilang kuasa di PRU14? Demikian ramai yang dah kata tak akan undi UMNO/BN akibat "acts and/or omissions" Najib? Itu yang Pembangkang suka. Harap anda bukan dan takda kaitan dengan Pembangkang.

2. Betul tak betul nya tuduhan terhadap Najib satu hal. Persepsi tak betul dah melanda landa. Terima RM2.6 bilion melalui ekaun bank di Ambank pun tak di jawab. Takkan dia tak tahu persepsi. Pahal tak jawab?

3. Pasukan Petugas Khas dan PAC dah jalankan siasatan. Apa pulak anda cakap pasal "bukti nyata"? Ada bukti nyata spt Nur Jazlan kata dua (bukan satu, dua) firma odit yang lalu di berhentikan khidmatnya sabelom kerja odit siap, anda tak sedar ke? Bukan kah itu menambah persepsi buruk 1MDB lagi? Mungkin di berhentikan sebab mereka mintak bukti, tanya banyak hal bagi membolehkan buat odit dengan betul?

Anonymous said...

10:14:00 AM,

Saya khuatirkan pemikiran dan pendirian orang spt anda akan menjahanamkan nasib dan masa depan bangsa Melayu, agama Islam dan negara Malaysia.

Ada Cina Bukit DAP yang fasih BM kadang kadang menyamar sebagai Melayu mengeluarkan pendapat DAP yang anti-Melayu, anti-Islam hingga menyebebkan pergaduhan kaum 13 Mei 1969. Harap anda bukan yang itu.

Tapi anda kata anda tak kesah jika orang menuduh dan memaki Najib secara peribadi. Itu membayangkan anda bukan ultra kiasu DAP. Tapi bila anda mengata menuduh dan memaki Najib sebagai PM yang dipilih rakyat membuat anda berasa marah, itu tak patut, brader.

Anda seolah olah mengatakan seorang PM tak boleh di marah dan di maki. Alamak, brader, sejak Tengku A Rahman lagi (yang amat bodoh memberi Singapore kpd Lee Kuan Yew FOC), Tun Dr Mahathir pun, Tun Dol dan sekarang Najib di maki hamun, wei. It comes with the job le. Itu "occupational hazard", le. Di mana mana juga, Eropah, Amerika dll. Sejak time immemorial.

Anonymous said...

Dah ok Pasukan Petugas Khas & PAC jalan...... Najib plak kasi tukar AG....... kasi habuan 4 ahli PAC ke Kabinet........ dah tersekat PAC & PPK........aku rasa nak menjerit nih..........

Anonymous said...

IGP dah kata yang nak lepaskan frust boleh join peaceful assemblies.... asalkan yang ikut Peaceful Assembly Act......yang pembikin nya mohon kebenaran.....runding dgn Polis tempat yang tak nyusahkan rakyat........Bersih nak buat 29-30 Ogos nih.........

Anonymous said...

9:53,

Kalo ikut cakap ko, semua orang boleh rasuah, boleh sebat duit, boleh songlap duit ke? Ko sekolah mana? Aku sekolah Tingkatan 3 aje tapi bapak aku (Al Fatihah) cakap tak boleh rasuah, tak boleh hulur duit gomen ke mana, tau tak?

Anonymous said...

Saya faham maksud tuan dan saya bersetuju. Komen balas yg kondem tuan, sabar je lah. Kita istiqamah dan berdoa kpd Allah.

Anonymous said...

Yang MONEY IS KING, yang BODEK MEMBODEK, yang nak JAGA JAWATAN, yang nak dapat HABUAN, yang takut kalau boss takda nanti kena TRANSFER KE ULU YAM KE MANA MANA ULU -

suma nye tu berlumba lumba nak tentukan boss stay in power. Jadi, buat ape saje. Hitam jadi putih, biru jadi kalbu. Yang tak tahan nye tu, nak marah orang lain nak kritik boss pulak. Mana ada tak boleh kritik sesiapa. Di negara kominis pun ramai boss dah kena kritik.

Tapi Tuhan tu kaya. Ada yang kata the good die young, jadi yang pelesit tuh hidup sampai bongkok berlipat. Kita boleh do'akan yang korap tuh kojol cepat yang baik tuh tahan sampai 80-90 tahun umur.

Tak salah berdo'a. PAS dulu do'akan UMNO KO dan UMNO hilang 2/3 majoriti di Parlimen dan dapat 49% undi saja. Sekarang kita do'akan anti si korap tapi minta UMNO/BN menang dengan tambah kerusi di PRU14.

Anonymous said...

Hahaha Tun Dr Mahathir menyindir - sarcastic bukan main dia di sidang akhbar nya. Dia bagi warning kpd pemberita, dia kata dia tak boleh cakap pasal 1 MDB - salah! Konon nya.

Unknown said...

Simple dan Logik kenapa orang yang menegur berkenaan 1MDB akan disingkirkan? kalau tak salah kenapa takut? Kenapa bila siasatan sedang berjalan perkhidmatan AG tiba2 ditamatkan dengan alasan kesihatan sedangkan AG Gani tu sihat ja? Bekas AG Gani nak bersara tak lama lagi ja lagi kenapa tak boleh tunggu habis siasatan? Kenapa ahli2 jawatan kuasa PAC diberi jawatan menteri dan timbalan menteri sedangkan kes 1MDB masih dalam siasatan. Sekarang ni siasatan PAC tertangguh kenapa? Mana2 macai Najib boleh tolong jawab? Kami kalau boleh tak nak percaya bahawa Najib tu pencuri dan penyamun! Tapi tindak tanduk dia sendiri dah macam penyamun!

Anonymous said...

Harap pencacai, penjanggak dan semua di PMO dan lain lain yang berkenaan akan buat apa yang Menteri di Jabatan Perdana Menteri kata nih -

Datuk Paul Low today expressed concern with regards to comments made in relation to the probe on 1Malaysia Development Bhd (1MDB) by the Special Task Force.

In a statement issued today, Low said numerous comments "seem to indicate that there are certain parties attempting to hamper the efforts of the Task Force to carry out its investigation".

"Uncovering the truth with regards to the various allegations directed at 1MDB is of utmost importance both in the interest of the government and the nation as a whole.

"The institutions involved in the ongoing investigations are duty bound to carry out their responsibilities independently, transparently and without fear or favour to uncover the truth; and to ensure that charges will duly be brought against anyone involved where sufficient evidence of wrongdoing is found in accordance with the law," he said.

Anonymous said...

Menteri Paul Low juga

assured the public that he will continue to stand firm in protecting these institutions and their respective officers, and will see to it that they are allowed to conduct the investigations until a satisfactory conclusion is reached.

"The challenges that we are currently facing as a nation are unprecedented, and it is of prime importance for all of us – especially the rakyat – to support these key institutions and to ensure that their independence and professionalism continue to be safeguarded at all cost," he added.

Kalau diorang di apa peringkat sekali pun tak hormatkan dan ikut apa dia kata, makna dia orang dah teruk benor, tak hormat Menteri yang pihak diorang lantik.

Yang dia kata "to ensure that charges will duly be brought against anyone involved where sufficient evidence of wrongdoing is found in accordance with the law" amat lah penting.

Dan mesti interpretasi perkataan "sufficient evidence" itu dengan adil dan saksama. Klau tak, "numerous comments" itu akan berterusan tak habis habis.

Anonymous said...

...anda boleh paksa orang lain untuk mendengar, tetapi anda tidak boleh paksa orang lain untuk percaya,...percayalah...

Anonymous said...

...ini cerita paksa untuk percaya,...saya akan pastikan siasatan terhadap isu 1MDB dilaksanakan dengan telus dan secepat mungkin demi kepentingan negara,...percayalah.
...saya melantik 4 orang anggota PAC ke kabinet tidak ada kena-mengena dengan isu 1MDB,...percayalah.
...siasatan PAC tidak terganggu,...percayalah,...cuma tertangguh hingga oktober apabila parlimen mula bersidang dan lantikan baru anggota PAC dapat dilakukan...
...percayalah,...rombakan kabinet ini akan mengukuhkan pentadbiran kerajaan dan memberi kepercayaan semula rakyat kepada UMNO dan barisan nasional...
...percayalah,..orang melayu masih bersama umno,...
...dan percayalah,...jika esok kita adakan pilihanraya umum, UMNO BN pasti akan menang besar...
...dan yang paling saya gembira dan bangga, saya amat percaya semua rakyat percaya akan apa yang saya kata,...

Anonymous said...

5:18, kamu alamatkan komen kamu kpd siapa? Kalau kpd pencacai Najib dsb nya, ok. Kalau kpd yang tak setuju dgn Najib, aku nak kata: kata kata kamu tu pun sama... mcm mana nak caya....

Anonymous said...

Hahaha 5:29, kamu caya ke apa yang kmu tuligh tuh......hahaha jenaka kamu....

Anonymous said...

5:18 tu saya dan 5:29 itupun saya,jangan tanya saya percaya atau tidak pada apa yang saya tulis, tapi tanya diri sendiri samada nak percaya atau tidak sesuatu perkara yang disogok kepada anda...bacalah dengan mata hati dan nilai dengan akal yang diberi,...jangan persia kurniaan Illahi,kufur nikmat namanya,..percaya tak?
..pada bicara yang lebih jurus kepada permasalahan, kita cuma perlu kesabaran untuk meneliti urutan peristiwa sebelum dan perkaitannya, lalu kita boleh tafsir tujuan tindakan...letak emosi ketepi,..anda dan saya akan ada jawapan yang serupa,..kerana ianya terang lagi bersuluh,...percaya tak nii??

Anonymous said...

7:18, saya kurang faham, sebab tak sebut siapa yang anda maksudkan, anda kata "saya akan pastikan siasatan terhadap isu 1MDB dilaksanakan dengan telus dan secepat mungkin demi kepentingan negara" - mcm kiasan, maksukan Najib. Kalau maksukan sebagai sindiran, ok lah.

Saya tak biasa dgn kiasan, dah banyak sangat masalah dlm negara, tak sanggup silap faham dengan kiasan. Ha nya saya mahu nyatakan tak setuju dgn cara Najib, dan saya cakap terus, takda kiasan, supaya semua orang faham, tak rugi masa dan ruang menulis.

Sekian.

Anonymous said...

“Insiders say Rosmah, a lightning rod for criticism over her lavish spending, is the field marshal directing the defense of her beleaguered husband’s government.”

Malaysian PM’s Wife Seeks Central Bank Governor’s Ouster

http://www.asiasentinel.com/politics/malaysian-pm-wife-seeks-central-bank-governor-ouster/

Anonymous said...

Rakyat minat nak tahu yang RM2.6 bilion tuh datang dari mana. Rasuah ke atau apa ke tujuan nya. Kalau untuk PRU13 dari punca yang halal, boleh di benarkan. Sebab undang undah negara ini membernarkan sesiapa pun membuat sumangan kpd sesiapa dan apa apa pertubuhan yang tujuan nya mereka nak sokong. Asalkan mereka bukan "moneny laundering" atau sebagainya.

Anonymous said...

Menteri Paul Low keluarkan kenyataan semalam 31 Julai menjanjikan dia akan tentukan siasatan 1MDB akan di teruskan dengan betul dan sehingga siap dan yang beralah di ambil tindakan jika kuat bukti nya. Bagus. Harap perkataan "kuat bukti" itu akan di tafsirkan dengan saksama.

Peguam Negara baru keluarkan kenyataan semalam Jummat 31 Julai juga mengatakan juga siasatan 1MDB oleh Pasukan Petugas Khas akan di teruskan tapi maklumat yang akan menjejas operasi siasatan tidak dapat di umumkan. Takpa. Penting nya jangan ada nasihat atau arahan baru yang menyimpang atau meredakan pesat nya atau melambatkan kerja Pasukan itu.

Anonymous said...

Kita kena ulang berkali kali pun takpa apa yang Menteri Paul Low dan Peguam Negara baru itu kata. Supaya semua orang ingat dan sedar apa yang di janjikan dan sentiasa waspada perlu nya keluar kenyataan dari masa ke masa menyatakan kedudukan siasatan 1MDB itu,

Ini perlu sebab Gani Patail di berhentikan tugas nya sebagai Peguam Negara dengan mengejut. 2+ bulan dari compulsory retirement nya di hentikan secara membikin persaraan nya bergelumang dengan kontroversi. Di katankan di atas alasan dia sakit. Tapi rakyat tak nampak dia sakit sehingga tak boleh buat kerja.

Dia sendiri mengatakan dia tak tahu dia di berhentikan sehingga keluar kenyataan dari Setia Usaha Kerajaan. Nyata nampak tak adil dan membayangkan ada sebab yang tersembunyi.

Anonymous said...

Ulasan yang amat tepat dan jelas.Membaca penjelasan tuan admin di atas ingin saya mengajak keseluruhan rakyat Malaysia.....marilah sama2 kita berdoa kehadrat ilahi semuga segala bala yang kita tanggong akibat kezaliman pemimpin ini akan berakhir segera....amin ya rabbulalamin.......

Anonymous said...

Jauh lebih bagus berdo'a dari pergi ke himpunan TangkapNjib di depan Sogo, Kl. 20 orang di tangkap termasuk 2 ADUN - ada yang kata ADUN DAP ada yang kata ADUN PKR - Chang Lih Kang (Teja) and Tan Kar Hing (Simpang Pulai). Jalan TARahman di tutp, Polis arahkan yang hadzir beredar dari tempat itu.

Anonymous said...

Nak bersuara pun bakpa tak ikut undang undng......bukn tak leh berhimpun......tapi ikut Akta Himpunan Awam le.......nak lawan Polis ke tangkap le korang........

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS