DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Thursday, September 17, 2015

Apakah keJAYAan yang BERJAYA diCAPAI oleh HIMPUNan RAKYAT BERSATU selama 6 JAM di Padang Merbok tadi?

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

HE!HE!HE! PERTAMA sekali kita terINGIN nak menDEDAHkan keHIPOKRASIan seorang PEMIMPIN yang KONONnya meWAKILi UMAT Melayu/ISLAM di NEGARA ini.. Tak SAMPAI 48 JAM dah berBELIT-BELIT dah LIDAH dia sendiri.. Memang meMALUkan sungguh..


Yang KEDUAnya, kita berHARAP sangatlah kepada MEDIA kerajaan agar berHENTIlah MERAPU KONONnya sampai 200 RIBU orang datang untuk HIMPUNan RAKYAT BERSATU ini.. Takdenya CECAH BANYAK tuh.. HABIS BANYAK pun kita boleh ANGGARkan dalam 40 RIBU ke 50 RIBU orang sahaja.. Jangan INGAT kita tak ada di Padang Merbok tuh.. HE!HE!HE!


GAMBAR di atas adalah GAMBAR berHAMPIRan sangat dengan PENTAS di mana para PEMIMPIN NGO dan UMNO sedang berUCAP.. Kita yakin keBANYAKkan MEDIA memaparkan GAMBAR yang seakan SAMA seperti yang kita TUNJUKkan di atas ini..


Ini adalah GAMBAR dari BAHAGIAN paling BELAKANG PADANG.. NAMPAK tak betapa JAUHnya PENTAS UTAMA yang ada SKRIN BESAR itu dengan keDUDUKan di mana GAMBAR ini di ambil? 


Ini adalah GAMBAR 'BIRD EYE VIEW' daripada AKHBAR The Sun.. Jadik, anda boleh ANGGARkan sendiri setakat mana RAMAInya mereka yang mengHADIRi HIMPUNan yang diMAKSUDkan dengan mengGUNAkan GAMBAR-GAMBAR yang ada ini.. Agak-agak ada ke CECAH 200 RIBU orang seperti yang cuba diGAMBARkan oleh beBERAPA 'PenCACAI' yang terDESAK? Kita SERAHkan kepada anda untuk memBUAT peNILAIan..

UNTUK MAKLUMAN SEMUA, GAMBAR-GAMBAR YANG KITA AMBIL INI SEKITAR PUKUL 2:50-5:00 PETANG. PERHIMPUNAN INI BERMULA PUKUL 3 HINGGA PUKUL 6 PETANG MENGIKUT PERMIT POLIS/DBKL SEPERTI DIUMUMKAN OLEH PENGACARA DATUK ALWI ADUN KOK LANAS.. 

Yang KETIGAnya ialah BERAPA RAMAIkah PEMIMPIN NGO-NGO Melayu/ISLAM yang merasa diri mereka diTIPU oleh PENYANGAK 'TOKEY' Ikan Bakar bahawa perHIMPUNan ini adalah untuk PERPADUAN Melayu/ISLAM bukannya kerana menyokong DS Najib? Di bawah ini adalah GAMBAR Tok Him PERKASA sedang berAPI-API berUCAP memBELASAH DAP La'anatullah petang tadi..


Antara INTIPATI UCAPan Tok Him tentunya menyuarakan penentangan berMATI-MATIan terhadap DAP La'anatullah, memPERJUANGkan keTUANan Melayu/ISLAM dan menyatakan HASRAT untuk bertemu DS Najib bagi mengadakan semula ISA.. Namun demikian, kita terTANYA-TANYA apakah Tok Him dan jugak para PEMIMPIN NGO lain SEDAR bahawa mereka telah diPERDAYAkan oleh PENYANGAK 'TOKEY' Ikan Bakar tadi demi memBUKTIkan kepada DS Najib bahawa dia menerima SOKONGan mereka jugak?


PERCAYA tak kalau kita KATAkan dah HAMPIR keSELURUHan PADANG kita JELAJAH, hanya 'MANGKUK AYUN' seorang nih aje yang bawak SEPANDUK seperti di atas ini? Entah BERAPA SEN dia DAPAT daripada PENYANGAK 'TOKEY' Ikan Bakar tadi agaknya? Siapa nak PERCAYA bahawa seorang 'ULTRA Melayu' yang BERJAYA meNEUTRALkan perHIMPUNan BERSIH 4 adalah seperti yang diNYATAkan dalam SEPANDUK itu? Sedangkan HAKIKATnya yang meMANSUHkan segala KUOTA dan kePENTINGan UMAT Melayu/ISLAM kerana KEMARUK nak jadik LIBERAL ialah DS Najib sendiri semasa MULA-MULA diLANTIK sebagai PM pada TAHUN 2009 dahulu..

Yang KEEMPAT ialah setakat manakah pengISIan daripada HIMPUNan ini? Kita KATAkan demikian kerana ada LAPORan mengatakan PAKCIK dan MAKCIK yang HADIR keBANYAKkan kerana...


OKlah, itu mungkin PROPAGANDA daripada MEDIA LAWAN untuk meMALUkan mereka yang mengANJURkan HIMPUNan ini atau lebih TEPAT lagi keSELURUHan UMAT Melayu/ISLAM.. Namun demikian, bagaimana pulak dengan GENERASI MUDA yang ini?


Walaupun kita RAGU-RAGU dengan JURNALIS berTUDUNG yang kita RASAkan mungkin memakai TUDUNG untuk memerangkap BUDAK-BUDAK yang KURANG CERDIK ini, tetapi yang BANGANG ialah mereka yang diPERANGKAP oleh JURNALIS ini.. Yang menJELEKkan ialah kalau TUJUAN dan OBJEKTIF HIMPUNan ini JELAS, takdenya mereka SEMUA nih diMALUkan sedemikian RUPA oleh sesiapa pun..

Yang KELIMAnya seperti yang kita BIMBANGkan ialah HIMPUNan ini diPERALATkan oleh PENYANGAK 'TOKEY' Ikan Bakar tadi untuk menimbulkan PROVOKASI meLAMPAU terUTAMAnya di Jalan Petaling yang sepatutnya TIDAK diBENARkan MASUK oleh POLIS dan FRU..


Kita terTANYA-TANYA kenapa agaknya Jalan Petaling seolah-olah menjadik SASARan PENYANGAK tadi? PROVOKASI telah pun berLAKU dan terjadilah keKECOHan yang sepatutnya boleh diHINDARkan kalau si PENYANGAK tadi TIDAK berLAGAK cuba menunjuk-nunjuk dirinya sebagai KEPALA SAMSENG yang cuba 'LANGGAR' KAWASAN 'TAI-LONG' lain.. 


KeGILAan PENYANGAK tadi cuba berLAGAK SAMSENG telah menCETUSkan MASALAH yang lebih BESAR pada kemudian HARI.. IRONInya, tak pasal-pasal UMNO pulak diHERET SAMA ke dalam KEMELUT yang ASALnya mungkin antara 2 orang KETUA PENYANGAK sahaja.. Anda boleh LIHAT sendiri LAGAKnya..


HE!HE!HE! BeBERAPA JAM sebelumnya dalam HIMPUNan tadi bukan MAIN lagi berLAKON KONONnya mereka memPERTAHANkan PRINSIP KeDAULATan UNDANG-UNDANG? Tengok? Bukan 'TAI-LONG' yang tak HORMATkan POLIS Melayu/ISLAM kat DEPAN MATA tapi kepala SAMSENG Melayu yang memperGUNAkan UMNO dan UMAT Melayu/ISLAM untuk menunjukkan keSAMSENGan dirinya itu.. Ooo.. Mungkin PERASAN dia DAPAT 'BACK-UP' lagi BESAR daripada KEPALA segala 'TAI-LONG' dalam UMNO?


Tak DAPAT diBAYANGkan kalaulah orang di atas ini jadik PM untuk NEGARA ini kerana kita boleh jadik seTARAF dengan Mexico, Columbia atau pun Guatemala yang diRAJAi oleh KARTEL-KARTEL penJENAYAH? Atau pun kalau nak 'STANDARD' SIKIT mungkin ala-ala MAFIA di Itali atau Rusia yang mana menyaksikan PARTI-PARTI POLITIK meLAKUkan perSENGKETAan secara PROKSI mengGUNAkan KEPALA-KEPALA SAMSENG? Ini SEMUAnya bakal berLAKU kerana ianya dah pun berMULA dengan BERSIH 4 VS HIMPUNan RAKYAT BERSATU pada kali ini..

Wallahualam..

65 comments:

Anonymous said...

Kalai Cina DAP tulis artikle dlm blod ni aku tak heran

Tapi yg melayu tak sedar diri ni, rasanya memang tak guna

Anonymous said...

At least nak mengajar BERSIH yg bodoh tu

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kalau MATLAMAT anda untuk berSAING dengan BERSIH 4 dari segi keHADIRan, mungkinla 2X5 pasal mereka tak berKUMPUL setempat macam di Padang Merbok ini.. Namun untuk berBOHONG mengatakan keHADIRan PUAK anda SAMPAI 200 RIBU orang, itu adalah PENIPUan meLAMPAU.. HENTIkan pasal meMALUkan UMAT Melayu/ISLAM lainnya..

JUMLAH keHADIRan lebih TEPAT diUKUR jika diadakan di STADIUM.. Jadik,usahlah berBOHONG meLAMPAU sangat.. Kita UMAT yang TAHU bahawa BOHONG itu DOSA..

Wallahualam..

Anonymous said...

Kau ada situ. Kalau tak ada duduk diam2 pergi jilat buah DAP.

Anonymous said...

Oklah penulis apa hang tulis semua betul, yg ada kat padang merbok tu semua bodoo....Hang sorang pandai...ok puas ari?

Anonymous said...

Aku sokong penulis...rumah aku jalan kaki je ke padang merbok. Dari padang merbok ke pwtc ada berpuluh2 biji bas menghangkut baju merah yang dibeli oleh pemimpin nafsi besar supya boleh berlagaj lepas tu rakyat sokong dia.

Memang kena tipu je lah baju merah ni suma.

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

BODO punya ANON 7:31! Pasal kita ada kat situ la kita TAHU KELENTONG kamu tuh! PERASAN tak keBANYAKkan MEDIA PenCACAI PAPARkan GAMBAR SEMUAnya dari hala DEPAN PENTAS.. BLOG ini aje yang DEDAHkan GAMBAR dari jauh BELAKANG PADANG.. KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

Anonymous said...

Wahai En Nonsense dan no Credibility... dulu yg senyap ni dah bersuara. ... kalau nak harap encik... pentaksub bekas PM half past twelve tu memang susahlah nak pertahankan maruah dan kedaulatan kita, sebab suara dah sama dengan Ambiga lgbt dan Erik Paulsen, Namawee si biadap dan lain2. So himpunan ni supaya dalam masa terdekat dan akan datang ni... anak cucu, i assume encik Nonsense and no Credibility pun melayu... akan terbela maruah dan terus tidak diperkecilkan bangsa lain. Ini mesej jelas. Ia hanya permulaan. Elok kalau encik tak suka... pergi lah terus menghisap telur bekas PM yg dah kecut mcm buah prun kecik tu sepuas puasnya. Dia pun tak lama dh dimuka bumi ni.... Kesiannn...

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

BEKAS PM itu BERANI berHADAPAN dengan RIBUan PENYOKONG DAP La'anatullah semasa BERSIH 4 dan menyatakan dengan JELAS beliau TIDAK menyokong BERSIH tetapi hanya MAHUkan PEMIMPIN yang KORUP diJATUHkan..

PEMIMPIN kamu yang KORUP ini dalam MAJLISnya sendiri #NothingToHide pun tak BERANI nak berSEMUKA? Itu ke yang diKATAkan memPERTAHANkan MARUAH dan keDAULATan? KAH!KAH!KAH!

BANGSA lain MUDAH memperKECILkan kamu apabila kamu sendiri menyeleweng dan penyelewengan kamu diKEASN oleh mereka.. SALAH siapa?

Wallahualam..

Anonymous said...

assalamualaikum...eee kowg nie....yg untung jamal pak tongkol laaaa....balaci dpt laa upah 2-3 hengget....

Anonymous said...

Alahai... putar jangan tak putar... kalau dah yang ditayang tu gambar pukul 2pm, memanglah tak penuh... masih ramai orang yang tgh masuk ke padang tu... ramai juga orang kat jalan raya keliling padang... cer tgk betul2... tu tak campur lagi dengan yang masih berarak di bukit bintang dan petaling street..

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Cuba lagi ye ANON 11:00AM.. KELENTONG kamu masih KURANG berKESAN..

TIDAK ada ISTILAH GAMBAR PUKUL 2 PM pun.. MAJLIS kat Padang Merbok berMULA pada PUKUL 3 dengan BACAan DOA oleh DATUK Zainal Abidin Sakom..

PERMIT untuk berHIMPUN kat Padang Merbok pun dari PUKUL 3 sampai PUKUL 6.. DiSEBUT sendiri oleh DATUK Alwi yang menjadi pengacara MAJLIS berULANG-ULANG lagi..

NAMPAK sangat kamu yang takde kat sana.. KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

Anonymous said...

Hehe Tukang Dok Peghati, pandai ko jadi batu api. Tapi, kahkah, kami tahu ko sangat tak puas hati sebab pemimpin kesayangan ko dok terjebuk dlm jel tu memang takde can nak jadi pm sampai bila bila pon KAHKAHKAH... jadi jgn ler dok jadi batu api ni. KAHKAHKAH, rentikan ler. Pegi Peghati gambo Konek bengkok pemimpin kesayangan ko Tu... ... KAHKAHKAHKEHELL...

Anonymous said...

Baguslah ampu bodek DAP. Kalau berlaku rusuhan kaum kamu pergi minyak tolong DAP. Kalau mampus LKS akan bacakan talkin.

Anonymous said...

Orang tua muka sepuloh sen masa dekat sana dia diejek Mahafiraun. Dah malu senyum je. Malam pun sama juga. Itu sebab dia dibawa ke kawasan yang tenang sikit.

Anonymous said...

Betul, betul, betul

Anonymous said...

Blogger ni ada darah melayu ke cina..kecintaan pada cina tebal Sgt.. kurang2 kn lah... Mati nanti org melayu Jgk tolong tanam

Anonymous said...

Salah kah Melayu berkumpul?? Apa takut kalau Melayu berkumpul? Tak kira la 50k 200k 1 juta atau berapa....salah kah Melayu berkumpul?? Apa la penulis...

Anonymous said...

Penulis upahan... dap.
gaya bahasa pon dah nampak.

Anonymous said...

mana ada 200 ribu. siapa yang nak sokong baju merah ni hah??? yang datang tu 2, 3 orang je.. hihihi..

Anonymous said...

Puak racist kenapa perlu gusar dengan perhimpunan nie....

Anonymous said...

Ah jib gor dah tukar nama ke belum??jangan malukan melayu yang hadiri!!!!!

Anonymous said...

Alahai 7:02:00 AM, kamu ke jenis yang selalu menuduh tapi tak kasi penerangan pun? Berkali kali pulak komen ko camtu pagi nih.

Kan bodoh kamu. Pembaca tak tau apa ko cakap. Kan rugi masa ko menulis. Ko nak orang picya apa ko cakap, kan? Tapi ngapa bodoh sangat? Dan slalu plak.

Aku? Aku yang dulu lantik diri aku sebagai Polis di blog ini. Dok ngentam hangpa yang tulis tk tentu arah macam Pembangkang, terutama DAP. Depa di kata selalu buat "wild, unsubstantiated and unjustified claims and allegations."

Mana bole.

Anonymous said...

Aku sokong Tukang Dok Peghati 7:28:00 AM.

Nak tambah:

Depa ngaku mengarut Bersih 4.0 ada 200,000. Tau le jenis Anwar Al Juburi dulu kata 300,000 yang jumlah nya jauh kurang dari itu. Dan Malaysia kini kata Bersih 3.0 ada ada 10,000 berkumpul di car park Pasar Seni KL, mengarut exaggeration. Jadi, paling tinggi Bersih 4.0 ia lah 100,000. Walau pun di rancang 5-6 bulan.

Melayu bersatu plak depa jenis Melayu yang pada umum nya ikut undang undang. Dapat tahu DBKL dan Polis benarkan himpunan ha nya 2-3 hari sabelom nya. Namun demikian ada antara 50,000 dan 100,00 keluar semalam.

Ingat, Malaysia Kini, yang pro-Pembangkang dan tentu nak kasi anggaran yang rendah, pun kata 45,000 semalam. Free Malaysia To Day, yang juga ppro-Pembangkang, kata di Live Report" depa, pada 2.53 ptg dah ada lk 50,000 di Padang Merbok. DAN maih ada berpuluh ribu di atas jalan, berjalan dari tempat tempat permulaan, menuju ke Padang Merbok, acara ucapan2 bermula ha nya pukul 4 ptg. Ada wakil penganjur mengata jumlah hadzirin semalam 100,000. Jadi angka peserta semalam boleh di katakan 70,000.

Itu himpunan hampir spontan, sebab dapat OK pihak berkuasa 2-3 hari sablom nya saja.

Bersih 4.0 jenis penjangak tak ikut undang undang demo jalanan haram sejak Ambiga lagi. Marina Chin hebohkan rancangan demo jalanan 4.0 tuh sejak 6 bulan dulu. Pun ha nya dapat 100,000.

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

HE!HE!HE! PenCACAI dah kePANASan?

Sejak bila pulak memBANTAH PEMIMPIN yang KORUP walaupun dia Melayu diKIRA SALAH? PEMIMPIN yang KORUP kena diSOKONG dan mereka yang ENGGAN diTUDUH CIna la.. DAP la.. Macam tu ke? KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

Anonymous said...

Penulis blog ni melayu Ke????
Saja nak tanya....hahaha

Anonymous said...

748,

"Memang kena tipu je lah baju merah ni suma"? Sedap aje ko cakap? Sekolah mana dulu ko?

rumah kau jalan kaki je ke padang merbok? Masih ada setingan lagi ke antara Padang Merbok dan PWTC?

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

HE!HE!HE!

ANON 10:35AM, tak adanya sampai berPULUH RIBU atas JALAN atau bawah POKOK tuh.. Tak adanya sampai berPULUH RIBU pun yang sedang berJALAN ke Padang Merbok dari mana-mana pun selepas HIMPUNan diMULAkan..

HIMPUNan MULA pada PUKUL 3.. DiMULAkan dengan DOA oleh DATUK Zainal Sakom.. DiIKUTi dengan UCAPan berAPI oleh TS Ali Rustam dan lain-lain.. Takdenya berMULA PUKUL 4.. PERMIT sampai PUKUL 6 aje.. Itu diULANGi sendiri dek pengacar DATUK Alwi tuh..

Kita TIDAK MERAYU pun untuk anda PERCAYAka apa yang kita NYATAkan.. Tapi kita tetap KATAkan bahawa ANGKA 200 RIBU itu adalah pemBOHONGan BESAR.. 100 RIBU pun tetap BOHONG.. PULUH RIBU aje.. Kita yakin pasak kita HADIR semalam.. HE!HE!HE!

Wallahualam..

Anonymous said...

Wahai Mamat 7:57:00 AM,

Nyata le ko ni pencacai Ajib. Tarak fakta dan hujah, main hentam sembrono, melulu tak tentu arah aje. Alamak, Mamat, cmna ko nak pertahankan Ajib camtu. Kasi fakta, angka angka dan penerangan bila ko nak ngentam le. Contoh nya, camna bekas PM tuh "sama dengan Ambiga lgbt dan Erik Paulsen, Namawee si biadap dan lain2." Supaya boleh pembaca caya sikit apa ko cakap.

Ni dok ngata "En Nonsense dan no Credibility" plak. Kan kosong bebenor nmpak otak ko.

Ko kata "telur bekas PM yg dah kecut mcm buah prun kecik"? Ko dah rasa ke? Kesiannn ko, makan buah prun bekas PM ...

Anonymous said...

Tukang Dok Peghati 10:47:00 AM,

Nmpak nya kita berbeza sikit pemandangan kali nih - selalu nya aku pikir kita sama pendirian. Aku masih tak sukakan Najib, mahu dia di gantikan dek UMNO. Tapi aku mirip kpd menyokong Baju Merah kali nih bukan kerana nyokong Najib, tapi kerana semangat Melayu nunjukkan Cina DAP dan yang sepemikiran dengan depa bawaha depa tak boleh coba jatuhkan kerajaan pimpinan Melayu dengan cara demo jalanan yang haram spt Bersih 4.0.

Federal Territory Umno Youth chief Razlan Rafii berkata kpd kumpulan dari Johor, “We are here to show the Chinese DAP that Malays are in power. The other day they stomped on a picture of Malay leaders but I don’t see any stomping today. We must not behave in such a way. Let’s paint the mosque red.”

Berkenaan jumlah di Padang Merbok, Polis pun kata ada lk 50,000 di himpunan semalam. Depa berpengalaman banyak dlm menganggarkan himpunan, demo jalanan dsb nya sebab itu dah keroja depa. Ini dia apa depa di laporkan berkata:

THE STAR/ANN
Wednesday, Sep 16, 2015

City police estimate that 50,000 people attended the Himpunan Rakyat Bersatu rally here Wednesday.

Malaysia Kini yang biasa nya di jangka nak beri angka yang paling rendah, pun kata ada 45,000 dan Free Malaysia To Day kata ada 50,000 di pukul 2.53 pm - baca le Laporan Live depa.

Dan HIMPUNan MULA lebih awal dari PUKUL 3.. Melainkan "Live Report" FMT dll itu menipu - tak mungkin nipu begitu sekali, siap dengan gambar gambar. Ada yang keluar awal, sampai di Padang Merbuk sabelom 3 ptg. Ini dia apa Malaysiakini kata:

1.20pm: About 5,000 have already gathered at Padang Merbok. Malaysiakini reports crowds are estimated at over 20,000 – PWTC 10,000; Jalan Conlay 5,000; Masjid Negara 5,000.

Ini dia apa Fee Malaysia To Day kata:

2.35pm: About 2,000 rally goers have already arrived at Padang Merbok. The shouts of “Hidup Melayu” ring in the air.

2.53pm: It is estimated some 50,000 rally goers have gathered at Padang Merbok turning it into a sea of red.

Memang kita boleh berbeza pendapat. Tapi aku telah nyatakan apa yang telah di tulis di sana sini dan menyebutkan punca punca malumat itu sekali.

Yang kata 200,000 itu ia lah dakwaan Bersih, Anwar Al Juburi, berkenaan demo Bersih, bukan berkenaan Padang Merbok. Mungkin anda silap baca komen 10:35AM tuh. Apa yang di kata:

"Depa ngaku mengarut Bersih 4.0 ada 200,000. Tau le jenis Anwar Al Juburi dulu kata 300,000 yang jumlah nya jauh kurang dari itu." "Depa" tuh bemakna puak Bersih/ Pembangkang.

Sekian, wassalam.

Anonymous said...

Ramai gak pencacai najib tak sedar diri meroyan kat blog ni. Kesiannn...

Apapun yang korang nak claim...sejuta ke 500k baju merah bodoh berarak semalam...tetap tak dapat menafikan PM najib kaki songlap duit 2.6B masuk acct sendiri...

Unknown said...

Salam...tak kisah laaa puluhan ribu or ratus ribu... aku ada kat sana kerana aku anak melayu dan beragama islam...tapi kenapa aku kesana kerana kalimah allah dipermainkan..azan diperkotak katikkan...agama islam dihina..ayat alquraan jadi mainan mulut cina DAP tanpa tau maksudnya...kesimpulan agama dipermainkan..

ke dua pemimpin melayu termasuk sultan sudah tidak dihormati lagi kerana itu benteng terakhir agama islam dimalaysia..

Ada yg berkata yg pergi tu kena tipu ngan tokey ikan bakar..aka jamal...utk menunjukkan sokongan kepada PM...bagi aku mudah " setia..setia jugak tapi jgn setia sangat" aku org umno jika pemimpin itu tidak baik dan tak betul akan kami turunkan dgn sopan..dan tertip..dan aku percaya da yakin..pemimpin umno akan turun ngan sendiri jika ia memudaratkan parti seperti masa tun turun dulu...

Yang aku pasti.... aku sebagai umat islam anak melayu..berasal dari malaysia akan pertahankan alif ba ta ni habisan...biarlah kami yg dikatakan puluhan ribu ini sahaja yg akan pertahankan bumi bertuah ini

kalo koang rasa takut or tak setuju bole duduk umah dan terus menaip...dan menaip...

Anonymous said...

Luaskan Kuasa-Mu

Anonymous said...

biar angka di perdebat yg penting agama bangsa & negara di pertahankan
setuju dgn Unknown 12:17:00 PM

Anonymous said...

Ha ha ha.blog sampah rupanya.sendiri karang.sendiri jadi pengomen.tersilap bukak kt bye bye.

Unknown said...

Salam...tak kisah laaa puluhan ribu or ratus ribu... aku ada kat sana kerana aku anak melayu dan beragama islam...tapi kenapa aku kesana kerana kalimah allah dipermainkan..azan diperkotak katikkan...agama islam dihina..ayat alquraan jadi mainan mulut cina DAP tanpa tau maksudnya...kesimpulan agama dipermainkan..

ke dua pemimpin melayu termasuk sultan sudah tidak dihormati lagi kerana itu benteng terakhir agama islam dimalaysia..

Ada yg berkata yg pergi tu kena tipu ngan tokey ikan bakar..aka jamal...utk menunjukkan sokongan kepada PM...bagi aku mudah " setia..setia jugak tapi jgn setia sangat" aku org umno jika pemimpin itu tidak baik dan tak betul akan kami turunkan dgn sopan..dan tertip..dan aku percaya da yakin..pemimpin umno akan turun ngan sendiri jika ia memudaratkan parti seperti masa tun turun dulu...

Yang aku pasti.... aku sebagai umat islam anak melayu..berasal dari malaysia akan pertahankan alif ba ta ni habisan...biarlah kami yg dikatakan puluhan ribu ini sahaja yg akan pertahankan bumi bertuah ini

kalo koang rasa takut or tak setuju bole duduk umah dan terus menaip...dan menaip...

Zul from Kuala Kangsar

Anonymous said...

aku anak Duyong melaka.. agama,bangsa & negara dipertahankan

Anonymous said...

Melayu...menang sorak kampung tergadai

Anonymous said...

Tak yah cite pasal pertahankan agama la kalau PM rasuah di biarkan berkuasa disamping isteri kuat nafsu tu. Melayu ..melayu...

Anonymous said...

demi agama, bangsa & negara....
aku anak melaka.

Anonymous said...

semua bangsa kena bersatu.

Anonymous said...

P la mabok macai2 Jibon...tak payah nak guna sebut2 nama melayu sangat la.. hampa punya Pm sendiri pun guna nama cina Ah Jib gor! Wakakaka bodoh....

Anonymous said...

Kita tunggu berapa lama Jibon boleh bertahan dari berhenti jilat cina...macai Jibon berapi2 sebut nama melayu anti dap konon...tapi Pm macai Jibon bagi tanglong free dekat puak2 cina ni wakakaka bodoh la macai2 Jibon ni...

aku said...

malu sebab ada org melayu yg terlalu emosi yang tak bertempat..kalau mengaku Islam, baik muhasabah diri..apa hasil? Result? Plan jangka panjang? Adakah pengundi yg akan menyokong UMNO akan bertambah? Banggakah kita org Melayu yg duduk KL/Selangor tapi kaum mana yg control KL/Selangor? Kemanakah pengundi Melayu KL/Selangor masa PRU13 hari tu? Sape yg ketuai BN yg kononnya boleh rampas Selangor dari pembangkang masa PRU13 hari tu? Memang Melayu senang lupa...adoi..

jgn jadi bodoh!!! said...

PM mana yang dok buat iklan raya cina??PM mana yang mansuhkan ISA sbb nak undi cina??PM mana yang hampir mansuh Akta Hasutan namun tarik balik selepas ditegur Tan Sri Muhyidddin??PM mana yang luluskan Akta Perhimpunan Aman 2012??Menteri mana yang bagi dana pada Namawee yg hina Islam,melayu dan negara??Menteri mana yang CIUM KERIS LEPAS TU MINTA MAAF PADA CINA??Menteri mana yang bagi makan pada peserta Bersih??Menteri mana kata yang kata ada 3org dalang lahad datu smpi ke sudah diam?? Yang sebenarnya kerajaan Melayu SEKARANG NI DIPIMPIN PEMIMPIN BODOH DAN BACUL!!

#PecatJibby
#selamatkanUmno

Othman Ahmad said...

Jgn jadi bodoh!!!!
Tembakan anda tepat...on the dot....!!!!! Orang2 Liberal yg bagai kacang lupakan kulit, derhaka kpd perjuangan asal, biadap kpd orang tua memang patut disingkirkan.

Anonymous said...

7.02,

bukan tak sedar diri, malah kami ingin membantu saudara kami dari terjerumus ke lembah munafik di hanyutkan bersama sama najib, bukan kah kita perlu menolong nasihat menasihati, menyedarkan sesama islam?

Anonymous said...

Kalau nak ajar bersih tu bukan ini caranya, ada lebih banyak cara yang lebih baik, ingatlah islam bukan mengajar kita dengan kekerasan, malah jika mereka ingin berperang, bila2 masa kita boleh gadaikan nyawa untuk alif ba ta.

Anonymous said...

7.31,

Jika tak bersetuju dengan najib dan bukan umno adakah bermakna dicop pro dap?

Anonymous said...

8.40,

Tak sokong najib bermakna bodek dap? Mana logiknya?

Anonymous said...

7.57,

Takder siapa yang sokong dap, niat tun hanyakah sayang orang melayu, bumiputra dan umno, dah terbukti pun jasa tun, dia pun dah tak ada apa2 kepentingan pun, tak lama lagi dia pergi mengadap lah , malaikat akan bertanya apakah yang telah kamu lakukan?

Dan bahasa dan tulisan kamu tu hanya membuatkan rakyat bertambah marah dan meluat dengan najib dan bukan kamu!

Anonymous said...

8.43

Apa perlu penilaian dari kamu jika Allah memandang perbuatan kamu?

Anonymous said...

8.11

Polis buat anggaran 30-40 ribu macam mana pula? Najib boleh terharu...duit dari najib, bajub bayar pastu boleh dia terharu? Najib ini ada sakit mental ke?

Anonymous said...

8.35 & 8.45,

Samada kena cop pro dap atau nuar itujerlah, langsung tak bantu najib, nama najib bertambah busuk, siapa punya kerja? Chai upahannya...rakyat tambah benci ngan najib dan bukan chai2nya.

Anonymous said...

8.54,

Mereka yang mati berjuang jalan syahid dengan pakaian yang dipakai terus ditanam, yang kami lawan adalah pemimpin yang zalim, menindas rakyat, menyeleweng san salahgunakuasa bernama najib!

Anonymous said...

9.05, Tidak ada salahnya melayu berhimpun, yang salahnya adalah menyokong kerajaan bernama NAJIB, najib letak jawatan, umno tetap masih berkuasa apa masalahnya minta najib letak jawatan?

Anonymous said...

9.25,

Menentang najib bermakna penyokong dap dan anwar ibrahim? Singkat sungguh pemikiran kamu....

Kalau sayang umno adakah mesti, wajib sokong najib?

Anonymous said...

9.56,

Siapa yang gusar? Kami rakyat atau najib? Perhimpunan yang tiada keikhlasan, dibayar diupah dan ditanggung najib, dari mana najib dapat duit ni? Dari duit rakyat....najib boleh terharu pula, najib oh najib!

Anonymous said...

10.41,

Nak tanya juga lah yang hadir perhimpunan ni,

1.hang semua datang ditanggung oleh najib?
2.apa tujuan perhimpunan ni, nak sokong najib atau perhimpunan melayu?
3.tahukah najib bayar ni duit rakyat?

Anonymous said...

12.17

Niat dan tujuan mesti jelas,

1.adakah kamu sokong najib? Telah terbukti najib telah salahgunakuasa dan menyeleweng

2.jika kamu nak pertahankan alif ba ta maka kami pun turut sokong

3. Tahukah kamu, najib telah pergunakan kamu untuk menunjukkan kepada rakyat bahawa beliau punyai sokongan untuk terus memerintah?

Anonymous said...

12 26,

Biar kan juga najib terus dibuai dengan perasaan terharunya kerana yang menjadi mangsa adalah ahli dan parti umno itu sendiri....

Tak percaya? Tunggu sahaja PRU nanti!

Anonymous said...

Niat dan tujuan mesti jelas,

1.adakah kamu sokong najib? Telah terbukti najib telah salahgunakuasa dan menyeleweng

2.jika kamu nak pertahankan alif ba ta maka kami pun turut sokong

3. Tahukah kamu, najib telah pergunakan kamu untuk menunjukkan kepada rakyat bahawa beliau punyai sokongan rakyat?

Anonymous said...

12.50

Kami juga sokong alif ba ta tetapi TIDAK kepada najib!!!

Anonymous said...

1.16

Yang jadi kampung tergadai adalah umno dan ahli2nya jika masih tak sedar Allah tidak suka kepada pemimpin yang menyeleweng, kita menentang Najib dan bukan ahli2 dan umno itu sendiri!

Anonymous said...

2.22pm,

Sokong!!!! tetapi najib pergunakan dan perdayakan kamu semua bahawa rakyat menyokong beliau!

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS