DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Monday, September 14, 2015

BERANIkah KAUM 'AH-Beng' meLAKUkan PENGORBANAN ini jika mahukan DS Najib diJATUHkan oleh UMAT Melayu/ISLAM?

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

DEMOGRAFI terkini POPULASI penDUDUK di NEGARA ini berASASkan KAUM menunjukkan bahawa UMAT Melayu/ISLAM adalah MAJORITI penDUDUK di NEGARA ini dan ianya TIDAK akan berUBAH walaupun untuk 100 TAHUN yang BAKAL mendatang.. 



Oleh itu, tak usahlah KAUM 'AH-Beng' yang KUAT mengomen dalam MALAYSIAKINI dan THE MALAYSIAN INSIDER cuba meNAFIkan bahawa DAP La'anatullah atau mana-mana BALACI UPAHan mereka mampu menerajui NEGARA ini meLAINkan jika UMAT Melayu/ISLAM sendiri mengIZINkannya.. Untuk perkara sedemikian berLAKU, mungkin kena tunggu lagi 100 TAHUN kemudian kalau pun TIDAK sampai KIAMAT..


Usahlah KAUM 'AH-Beng' berMIMPI bahawa UMAT Melayu/ISLAM akan mengIKUT apa sahaja TELUNJUK daripada KOMRAD DAP La'anatullah seperti di bawah atau pun PUAK KRISTIAN SESAT 'EVANGELIST' ini.. 


Apakah sebegitu MUDAH untuk UMAT Melayu/ISLAM memBERIkan keMENANGan kepada GOLONGAN yang TERANG-TERANGan meMUSUHi AGAMA ISLAM ini?


UMAT Melayu.ISLAM sudah LAMA MASAK dengan perMAINan DAP La'anatullah yang cuma meRASUAH untuk DAPATkan UNDI.. Apabila sudah diBERIkan keMENANGan, DAP La'anatullah yang akan MULA-MULA sekali mengKHIANATi mereka yang menjadik SEKUTUnya dahulu.. Malah PAS yang 'HARDCORE' Melayu/ISLAM pun sudah menDAPAT pengAJARan yang BURUK daripada DAP La'anatullah..  


Kita pun HAIRAN dengan pemikiran KAUM 'AH-Beng' ini yang seakan-akan cuba memaksa UMAT Melayu/ISLAM memBERIkan SOKONGan kepada 'BANGKAI' sebegini? KAH!KAH!KAH!


BODOH punya KAUM 'AH-Beng'! Apakah mereka INGAT UMAT Melayu/ISLAM sebegitu BODOH untuk menyokong si 'BANGKAI' ini sedangkan ada berJUTA lagi UMAT Melayu/ISLAM yang JAUH lebih HEBAT samada dari segi keILMUan apatah lagi dari segi kePIMPINan? UMAT Melayu/ISLAM bukannya JENIS boleh diTUNJUK PEMIMPIN mana yang mereka kena PILIH.. Mereka ada NALURI mereka sendiri untuk memilih PEMIMPIN.. Mustahil untuk UMAT Melayu/ISLAM memilih PEMIMPIN yang ingin memBINA DINASTI ala-ala MAHARAJA BENUA China pada ZAMAN ini..

Kita tak NAFIkan KAUM 'AH-Beng' menyalahkan UMAT Melayu/ISLAM kerana memilih orang ini sebagai PEMIMPIN sekaligus sebagai PM di NEGARA ini..


Namun demikian, UMAT Melayu/ISLAM memilih PARTI dalam PRU bukannya INDIVIDU.. Kalau INDIVIDU itu BAIK dan PARTInya jugak BAIK, maka MENANG BESARlah mereka pada setiap kali PRU.. MALANGnya FORMULA ini sudah pun terLUPUT dengan sendirinya apabila orang ini sendiri PERASAN tak SUDAH KONONnya dia lebih BAIK daripada PARTInya sendiri.. AKIBATnya, seluruh NEGARA terpaksa menanggung AZAB kerana dia menjadik DIKTATOR dan memerintah NEGARA hanya berSANDARkan NASIHAT daripada para 'PenCACAI'nya ini sahaja..


Inilah MASALAH dan DILEMA terBESAR UMAT Melayu/ISLAM.. Mereka seHABIS mungkin cuba menolak orang ini daripada PARTI dan kerajaan.. Namun demikian, segala SALURan daripada PARTI telah pun diTUTUP kerana mereka TAKUT pemBONGKARan betapa TIDAK AMANAHnya mereka ini dan betapa KORUPnya mereka.. Kita ambil PETIKan BLOG CHEDET seperti di bawah..
"3. ​UMNO tidak pernah menang semata-mata kerana sokongan ahli-ahlinya. Jumlah ahli dalam mana-mana kawasan tidak mencukupi untuk memberi kemenangan bagi calon UMNO. Tidak pernah ahli UMNO melebihi separuh dari jumlah pengundi dalam mana-mana kawasan.
4.​ Yang memberi kemenangan kepada calon UMNO ialah orang Melayu, yang percaya kepada perjuangan UMNO, tetapi tidak menyertai UMNO. Orang Cina dan India juga menyumbang kepada kemenangan calon UMNO.
5.​ Sekarang semua mereka ini sudah tidak percaya lagi kepada UMNO. Mereka benci Najib dan mereka percaya Najib mengguna wang untuk membeli sokongan pemimpin-pemimpin UMNO. Ini diakui oleh beberapa Ketua Bahagian dan Ahli Parlimen secara terbuka. Apabila pembangkang menamakan pemimpin UMNO yang telah disogok, tidak ada penafian dibuat oleh sesiapa." ->KLIK<-
Manakala BLOG JEBAT MUST DIE pulak menJELASkan lagi bagaimana PUAK-PUAK PUAKA ini meng'HIJACK' kerajaan dan PARTI untuk memerintah mengIKUT KEPALA TOK NENEK mereka..
"It is time for Umno to stop being a bully towards any critics when the solution is so simple. A couple of the people’s demands that attended Bersih are, ‘the resignation of the prime minister’ and ‘a more transparent government’. God knows, almost everyone we know are demanding for it.These demands are justified and easy to fulfill. Everybody knows the prime minister’s position is already morally untenable. The whole world knows it. Never before Malaysians had come across such an embarrassing figure desperately continuing to pose as a leader. It is ironic that the fate of Malaysians is actually beholden to the prime minister, his loyalists and several other Umno divisional chiefs. It is odd to have less than 200 people holding Malaysia in this kind of ransom-cum-political deadlock. The majority of people have spoken. Usually this entails a change in premiership." ->KLIK<-
Apakah yang UMNO boleh LAKUkan? Sedangkan PRESIDEN mereka sendiri mengAKUi dia telah pun meLAKUkan perkara berikut..
"Sesetengah ketua bahagian cuma bekas penolong pegawai daerah. Berapa sangat harta yang mereka ada. Jika nak buat program sebegini tentu membebankan. Jadi bantuan itu yang saya tawarkan adalah untuk parti, bukannya membeli ketua-ketua bahagian," ->KLIK<-
IRONInya, KEKALnya PRESIDEN UMNO yang jugak PM yang paling TIDAK diSUKAi ini bukan kerana diPILIH oleh 3 JUTA lebih AHLI-AHLI PARTInya tetapi kerana 'BANTUan' tertentu kepada KETUA-KETUA BAHAGIan yang menurutnya BEKAS ADO yang tak berDUIT.. KAH!KAH!KAH!

Apabila menyedari dia diDESAK dan dirinya pulak semakin terDESAK, maka DS Najib terpaksalah mengGUNAkan para PENYANGAK dalam UMNO yang meMAINkan ISU perKAUMan untuk memPERTAHANkan keDUDUKannya..


Ini jugak MASALAH kepada UMNO dan jugak keSELURUHan UMAT Melayu/ISLAM kerana para PENYANGAK ini bukanlah diPILIH oleh mereka pun tetapi diPILIH kerana 'BANTUan' oleh DS Najib tadi bagi memastikan keDUDUKannya terJAMIN.. Sedangkan SEMUA sedia MAKLUM bahawa UMNO KALAH di mana para PENYANGAK ini menjadik KETUA BAHAGIAN.. KALAH bukan kerana DUIT diTABUR tak CUKUP pun tetapi kerana RAKYAT sendiri MELUAT dengan mereka ini..  

Oleh itu, KAUM 'AH-Beng' janganlah berMIMPI dan MENYALAK KUAT sangat dalam MALAYSIAKINI dan THE MALAYSIAN INSIDER KONONnya MAHU menukar PEMIMPIN tanpa keIZINan UMAT Melayu/ISLAM.. Mana mungkin ianya berLAKU selagi UMAT Melayu/ISLAM meLIHAT DAP La'anatullah diKUASAi oleh DINASTI KOMRAD yang paling mereka BENCI? Jika BETUL KAUM 'AH-Beng' nak TUKAR, maka kenalah TUKAR KOMRAD yang kita SEBUT tadi seluruhnya.. SOALnya, BERANIkah KAUM 'AH-Beng' berBUAT demikian kerana mereka sendiri TIDAK pernah JUJUR dalam SOAL ini? HE!HE!HE!

Wallahualam..

18 comments:

Anonymous said...

Cina ni nak jatuh kan semua PM Melayu. Katakan itu hari Muhyiddin jadi PM dan bukan Najib, sama juga, dia orang akan buat isu Muhyiddin pulak dan skandal Muhyiddin. Selagi PM Melayu dia orang akan bedal punya sampailah PM dari puppet DAP atau orang Cina sendiri.

Anonymous said...

Anon atas sekali,

Tengok jugalah isu apa diorang main.Kalau pm terang2 makan duit sampai berbillion rasa macam dayus pulak diri ini.Bukti dah terang2 depan mata,takkanlah kita nak bersekongkol pulak semata2 sebab dia Melayu,ye tak?Amar makruf nahi mungkar..

Anonymous said...

Anon no 2 dari atas, anda kata "TERANG-TERANG makan duit sampai berbilion" kemudian anda akhiri dengan kata-kata "Amar makruf nahi mungkar" maka statement anda telah menjadi bagitu kukuh sekali.... pada pendapat anda...kan, kan.
Soalan saya adalah dipetik dari (saya tak ingat sipa ya yang mengatakan mengenai kes seorang mantan menteri Malaysia); "pembuktian yang nyata adalah dilihat dengan mata sendiri seperti melihat benang masuk ke lubang jarum". Adakah anda menuduh berpandukan penglihatan sendiri atau hanya berdasarkan bacaan-bacaan di blog dan tohmahan-tohmahan yang tak ada petunjuk yang boleh dilihat mata ANDA SENDIRI? Kalau tidak muhasabahlah diri sendiri dan praktikkan 'amal makruf nahi mungkar' pada diri kita sendiri dahulu! Hanya ALLAH yang mengetahui dan menentukan kebenaran.

Anonymous said...

Ya ker makan duit ber biliun.klu fitnag bagi jer pada ko.memang hebat.bukti 2.6 biliun dlm ac najib tk cukup berr.tunjuk sekali duit tu datang dr 1mdb.bila masuk,berapa sekali masuk.najib keluar masuk ac saper,bila,berapa sekali maduk.baru ada bukti.
sy pun boleh beri andaian.
duit tu masuk dari raja arab saudi,emir qatar,jutawan2 minyak negara teluk yg tknak negara ni jatuh ketangan dap n anwar al juburi.supaya negara islam terus memerintah.
yang aljuburit sakau duit 3 biliun tu tkder pula puak haramjadah kecoh.penderma bagi tuk bangun kn islam.dia wat utk kapir.ada akai pakai,jgn pkai kepala lutut.

Anonymous said...

Sebab itu kita nakkan penjelasan, siasatan yg telus dan bukti yg jujur dari penyiasat2 yg amanah menjalankan tugas. Bercakap atas angin telinga salah. Oleh itu kebenaran harus dicari dan diberikan bukti kpd kita. Bukti kan lah tiada akaun tutup, derma yg di dedahkan WSJ dari sumber halal, tiada salah guna kuasa atau salah guna duit dlm sykt kerajaan IMDB. Pro Najib atau bukan Pro Najib sedang menunggu kebenaran dan bukti sahih.... yg atas pagar dah mula bosan dan meluat.....

Anonymous said...

...meluat apa ke bendanya....dah dijelaskan tapi tak nak terima...meluat dengan fikiran tertutup sendiri la....

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Apa yang diJELASkan? TULISlah kat sini

Wallahualam..

Anonymous said...

Sebagai umat Muhammad kita tak boleh benci kepada diri kaum Ah Beng dan mahu pun macai Melayu mereka seperti Mat Sabu and the GHB geng yang sama-sama mendokong ajaran sesat ketua mereka si Ah Beng itu. Kita cuma boleh dan dibenarkan membenci pendekatan dan sikap mereka yang jengkel itu. DAP tahu bahawa sekiranya bukan kerana ugama Islam menjadi pegangan hidup umat Melayu di negara ini sudah lama mereka ambil alih teraju negara ini. Silap-silap Lim Kit Siang sendiri pun boleh ditabalkan oleh umat Melayu untuk menjadi Yang di Pertuan Agong Malaysia.

Tetapi ternyata itu semua hamyalah mimpi kelas "Ah Beng" sahaja yang tidak ada kualiti langsung baik yang nyata mahu pun yang tersirat. Sebab ternyata Islam memang penyelamat sebenar kepada bangsa dan umat Melayu negara ini. Samada kita perasan atau tidak pemimpin pembangkang dan NGO mereka sudah lama menyerang perlembagaan dan undang-undang Negara ini berkenaan ISLAM melalui IFC AMBIGA . Perempuan India tua ini juga lah yg menjadi peguam bela bagi membolehkan Lina Joy murtad dengan “selamat nya”. Si Ambiga ini jugalah yang memberi arahan kepada Mat Sabu untuk membuat tunjuk perasaaan BERSIH 3 di Tanah Suci Mekah dan Madinah dulu . Arahan bodoh yang di penuhi jugak oleh orang-orang Melayu yang kononnya mengerjakan UMRAH tetapi mereka dengan rasa bangganya mengibarkan kain rentang BERSIH di Tanah suci sana. Agak lucu jugak kenapa mereka boleh sanggup untuk menuruti perintah dan arahan bakal bangkai manusia yg bernama Ambiga itu? Bukan kah tujuan berdemo itu untuk memohon simpati manusia? Padahal Mekah ada Baitullah dan sebaik-baik tempat untuk memohon pertolongan dan berdoa kepada Pencipta.

Bukankah tindakan berdemo diTanah suci dahulu itu mengundang syirik yg nyata seolah-olah manusia lebih berupaya daripada ALLAH sendiri? Apakah mereka lebih yakin kepada AMBIGA daripada ALLAH sendiri ketika itu? Tidak kah itu semua ajaran yang sesat yang di arahkan oleh ketua mereka orang bukan Islam didalam DAP? Fikir-fikirlah dan sedarlah wahai orang-orang Melayu supaya jangan tertipu lagi untuk menjadi keldai suruhan pemimpin Cina DAP dan Ambiga IFC. Kenapa saya berkata begitu sebab sudah ternyata pengasas GHBnya iaitu Mat Sabu sudah membuktikan bahawa beliau tidak kisah untuk menuruti kehendak “ketua-ketua” ajaran sesat nya itu sebelum ini. Kalau tak percaya cuba tanya sendiri dengan Mat Sabu samada beliau perasan atau tidak tindakan demo BERSIH 3 diMekah dan Madinah nya dulu itu ada unsur syirik atau tidak?

Tentang pemimpin UMNO yang tidak disenangi sendiri oleh akar umbi didalam parti itu sekiranya tuan-tuan memang tidak berupaya untuk “pujuk” mereka maka bermohonlah kepada ALLAH. Biar ALLAH sendiri yang menentukan nya.

Anonymous said...

Mana2 melayu yg perangai penyanggak kononnya hebat....tak uzhlah jadi pengkhianat bangsa dan agama. Penjelasan apa lagi yg kamu mahu kalau dah di nyatakan wang itu adalah sumbangan dari negara Arab untuk umat Islam atau nak pujuk hafi korang... Buat PM yg beragama Islam. Takkan kau nak sepak habis semua kain orang nak tau segalanya.... Bai camnilah....anggaplah sumbangan tu adalah untuk jihad umat Islam.... Kalaj dalam perang atau pertahanan negara...segala senjata dan kubu kau nak bagitau musuh...baik tak usah perang... Serender ajer terus. Kau sanggup biarkan musuh mendapat tajaan musuh Islam tanpa di cungkil kemana belanjanya...tapi billa wang untuk PM Islam kau nak selongkar.... Ketawa guling2 lah musuh Islam..... Pedaaaaa....

Anonymous said...

Kalau pemimpin islam pun tak telus, apakah nak harap kapir akan telus? Islam jadi contoh pada kapir, ke pemimpin islam nak ikut kapir? Umar al khattab ditegur rakyat hanya kerana mendapat 2 HELAI KAIN rampasan perang, sedangkan rakyat dapat 1 helai, "tidak dengar dan tidak taat" kata mereka sedangkan umar khalifah dan AHLI SYURGA!!! Hanya apabila abdullah anak umar menjelaskan kain lebihan itu hadiah daripada dia untuk bapanya mereka berkata "kami dengar dan taat". Apakah nilai Najib dibandingkan dengan Umar al khattab? Apakah nilai 2 helai kain dengan RM2.6 billion? Apakah nilai rakyat di zaman Umar dengan rakyat Malaysia hari ini?

Anonymous said...

Penjelasan harus disertakan dengan bukti... bukan boleh ckp2 jer... lg satu penjelasan tiada .. hanya ckp2 defensive yang berubah2 dari mereks2 yg tanpa bukti dokumen

Anonymous said...

Pendakwaan pun harus disertakan dengan bukti2 juga.. Jangan main cakap2 jer.. kalau ada bukti benar duit tu rasuah.. mai lah sebar kt sini.. semua org menanti..

Anonymous said...

Mana Ah Beng mau buat itu semua? Kan mereka sayang Najib. Di beri nya nama timang timangan Ah Jib Gor, Bang.

Anonymous said...

926,

Ko maksud boleh "PM dari puppet DAP atau orang Cina sendiri" yang "anon di atas sekali" sindirkan tuh? Mcm mana pun, tak boleh bukan Melayu jadi PM, Mamat. Takda di sebut dlm Perlembagaan, tapi orang Melayu tak akan benarkan. Mereka akan merayu kpd YDP Agong, Raja Raja Melayu, dan Majlis Raja Raja Melayu, suatu badan tertinggi yang terdiri dari Raja Raja Melayu, yang membuat keputusan bagi pihak semua Raja Raja.

Ko tak ingat ke Bretes nakkan Malayan Union tapi kena humban sabelom Merdeka dulu?

Di Fiji, Bretes cilaka benarkan kaum pendatang jadi majoriti. Parti mereka menang pilihan raya tapi askar rampas kuasa. Bila parti pendudk tempatan dah kuat, menang pilihan raya, askar lepaskan kuasa kapada mereka.

Anonymous said...

Tuan Admin,

Jangan marah, nak cadang sikit - kalo le boleh pakai format lain bagi komen komen nih, rasa nya banyak bagus. Format atau bentuk yang boleh

1. pembaca beri jawapan di bawah komen yang nak di jawab
2. gunakan huruf (skrip) yang besar sikit

Blog Tuan ni popular, ramai masuk meninggalkan komen. Banyak nak scroll ke bawah bila nak jawab komen di atas. Pembaca komen di bawah dah lupa apa komen di atas tuh. Kurang kesan mesej yang nak di beri masa membuat komen.

Lagi pun, kalau guna huruf (skrip) yang besar sedikit, lebih senang nak baca. Terutama komen yang panjang panjang. Rugi, Bang, kalau mesej dalam komen yang panjang panjang tuh tak dapat semua masuk ke pemikiran pembaca sebab skrip nya kecil sangat, cepat penat membaca.

Sekian, cadangan yang di buat dengan ikhlas.

Anonymous said...

Setuju dengan Tukang Dok Peghati - 12:11 tuh tak sebut pun apa yang "dah dijelaskan tapi tak nak terima".

Beri lah penerangan, 12:11. Supaya tak penat aje kamu menulis, buang masa, apa yang kamu nak kata orang tak faham.

Anonymous said...

Setuju dan sokong pendapat 1:19:00 PM.

Nak tambah sikit - pemimpin yang tak betul, mungkin membawa UMNO/BN kalah di PRU13, dan melingkupkan hak dan kepntingan Melayu akibat nya, UMNO perlu gantikan. Sebab UMNO di tubuhkan lk 60 tahun dulu bersumpah nak pertahankan dan memajukan hak dan kepentingan Melayu.

Anonymous said...

3:37:00 PM,

Melayu mcm mana yg kamu kata "perangai penyanggak kononnya hebat.... jadi pengkhianat bangsa dan agama" tuh? Yg macam kamu ke?

Penjelasan apa "nyata" nya kalau kamu orang ha nya kata wang itu adalah sumbangan dari negara Arab? Kamu ingat senang aje orang nak percaya apa yang kamu orang kata ye? Kan tak bijak macam itu? Bukan sikit, RM2,600 juta masuk ekaun peribadi, Mamat.

Pastu, kenapa tak jawab masa mula mula ekaun tu di hebohkan? Bila jawab, ha nya kata "Saya tak pernah ambik wang utk kegunan peribadi". Kalau betul pun utk UMNO, ngapa tak jawab gitu? Dan beri keterangan di agihkan kpd siapa. Jangan lah anggap Melayu nih semua bodoh. Marah lah orang.

Pastu sorang Menteri kata utk lawan Al Qaeda, pastu sorang lagi kata utk lawan Yahudi Zionis, yang ke tiga pulak kata utk lawan DAP. Kan mengarut itu semua. Ni kamu pulak kata "..anggaplah sumbangan tu adalah untuk jihad umat Islam...." Kan mengarut lagi korang.

Bukan sekarang ni "dalam perang atau pertahanan negara", Mamat wei. Apa pulak kau kata ... segala senjata dan kubu kau nak bagitau musuh...baik tak usah perang... Perang apa kamu maksudkan? Perang DAP ke?

Habis, apa pulak kau kata "biarkan musuh mendapat tajaan musuh Islam tanpa di cungkil kemana belanjanya..."? Dah perang lawan Yahudi Zionis pulak ke? Mengarut tak habis habis, korang nih.

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS