DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Monday, May 17, 2010

PRK Sibu - PM patut SEDAR yang SLOGAN 1 MALAYSIAnya GAGAL diterima oleh KAUM tersebut!


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita menerima keputusan PRK Sibu.. Malah, ada RAHMATnya keputusan sedemikian.. Sekurang-kurangnya PM kita dapat melihat bahawa segala DUIT yang diTABURkan oleh kerajaan BN untuk satu KAUM tuh langsung tak mendatangkan HASIL dan membazir aje.. PM kita jugak seharusnya memahami bahawa SLOGAN 1 MALAYSIAnya telah diBAKUL-SAMPAHkan oleh KAUM nan satu ini.. Semua orang SEDAR hakikat ini tetapi PM kita nampaknya masih enggan mengakui hakikat yang dimaksudkan..Sesungguhnya almarhum PM kita yang PERTAMA telah melakukan keSILAPan BESAR dengan menganugerahkan 1 juta keRAKYATan kepada KAUM yang tak tahu berterima kasih..

KESANnya dapat kita semua LIHAT pada hari ini 50 tahun kemudian.. Malah, semasa kempen PRK Sibu baru-baru INI kedengaran KEMPEN yang mengatakan bahawa KAUM merekalah yang mula-mula menduduki negara INI, bukannya orang Melayu atau mana-mana kaum pribumi seperti di Sabah atau Sarawak.. ANEHnya, kenapa pemimpin seperti mendiang Tun Tan Cheng Lok dan mendiang Kolonel H.S Lee terpaksa meminta almarhum PM yang PERTAMA untuk melonggarkan SYARAT KERAKYATAN jika benar KAUM tersebut adalah penduduk ASAL negara ini dan bukannya di bawak masuk oleh British atau 'diHALAU' sendiri oleh suku-sakat mereka dari BENUA asal mereka?

Selama 50 tahun NEGARA ini merdeka, TIDAK pernah kedengaran sesiapa pun meRAMPAS segala harta keKAYAan yang mereka perolehi hasil keMAKMURan negara ini.. Malah, kita masih menerima dan sanggup mengHULURkan tali persahabatan meskipun mereka diLIHAT enggan berKONGSI keKAYAan, kemahiran atau apa yang mereka perolehi dengan KAUM-kaum lain.. Hari ini, kita LIHAT mereka begitu ghairah memperLEKEHkan dan cuba menafikan hak-hak kaum pribumi seperti Melayu.. Malah, mereka TIDAK ragu melawan Sultan-Sultan Melayu, mempertikaikan Islam sebagai agama RASMI dan memperlekehkan Bahasa Melayu.. Inlah PADAHnya yang kaum pribumi dapat pada HARI ini..

Berbalik pulak pada SLOGAN 1 Malaysia yang diPROMOSI oleh PM kita.. Ya.. Sepatutnya semua KAUM yang inginkan PERPADUAN dan keHARMONIan akan menyokong gagasan ini.. Namun, BENARkah itu yang terjadi pada hari ini? Sebenarnya ada golongan RACIST lagi KIASU dari KAUM ini yang sengaja menyalah-tafsirkan SLOGAN 1 Malaysia untuk menidakkan hak orang Melayu - Bumiputera seperti apa yang termaktub dalam Perlembagaan Negara!

http://sensecredaccountability.blogspot.com/2009/09/kenapa-kerajaan-tidak-bertindak.html

Mereka BIJAK menimbulkan PROVOKASI seolah-olah selama ini KAUM mereka tertindas dan diNAFIkan hak mereka dalam segenap perkara.. Hakikatnya, mereka sebenarnya INGINkan KUASA dan ingin menguasai segala-galanya.. Sudah banyak para pemimpin Melayu - Bumiputera yang TERPERANGKAP dan diperBODOHkan dalam mainan PROVOKASI mereka ini.. Hinggakan apabila NGO-NGO Melayu seperti PERKASA cuba menyedarkan kembali para pemimpin Melayu INI, mereka pulak diperSALAHkan dan duTUDUH bermacam-macam?

Dalam KONTEKS serantau, golongan RACIST lagi KIASU dari KAUM ini bukan hanya WUJUD si negara INI sahaja.. Jika anda lihat di Thailand ketika INI, pemimpin yang dibela bermati-matian oleh Kumpulan Baju Merah, Thaksin Shinawatra jugak sebenarnya adalah KETURUNAN dan suku-sakat golongan RACIST lagi KIASU ini.. Kalau kita lihat di Singapura pulak, peminggiran secara SISTEMATIK terhadap kaum Melayu yang menjadi penduduk ASAL pulau tersebut telah mengubah-sama sekali SEJARAH dan demografi di sana.. Adakah itu yang kita MAHUkan berlaku di negara INI?

Apa yang PM dan kerajaan seHARUSnya lakukan? Eh.. Bukankah kerajaan kita INI ramai Menteri yang BIJAK pandai dan mempunyai KONSULTAN PENASIHATnya sendiri? Takpelah.. Kalau kerajaan nak, kita TOLONG dengan bagi 'HINT' sedikit..

- Apakah yang telah kerajaan BN perolehi dengan memberikan bermacam-macam peruntukan bernilai berRATUS juta RM kepada KAUM tersebut semata-mata untuk menDAPATkan undi mereka setiap KALI pilihanraya? Adakah berBALOI-BALOI peruntukan tersebut dengan UNDI mereka? Lihat analisa untuk PRK Hulu Selangor, Bukit Gantang dan Sibu..

- Bagaimana pulak sekiranya PM dan kerajaan BN mengagihkan PULAK peruntukan tersebut kepada orang Melayu dan BUMIPUTERA yang lebih memerlukan, tidak RACIST, tidak KIASU dan tahu berTERIMA KASIH kepada kerajaan? Yang MANAkah lebih berBALOI? Undi SIAPAkah yang lebih berNILAI untuk menjamin kestabilan kerajaan BN sekarang?

Apa pun SEMUAnya terpulang kepada PM dan kerajaan BNnya.. Kalau MASIH terus ingin melakukan KERJA BODOH, teruskanlah.. Jangan nanti PRU 13 nanti, anda TAK akan dapat undi mana-mana KAUM pulak walaupun jenuh berSLOGAN 1 MALAYSIA!

Wallahualam..

4 comments:

Anonymous said...

SAYA PEMERHATI DARI BAWAH SOKONG 200%,SANGAT TERASA KEBODOHAN PEMIMPIN MELAYU,SANGAT DESPERATE NAK UNDI KAUM LAIN KONON...TAPI PERCAYALAH KAUM INI, TAK AKAN BERANI SEKIRA PEMIMPIN BERTEGAS SEDIKIT,KITA TAHU MEREKA MASIH TAKUT KEBANGKITAN PEJUANG MELAYU TULIN,MEREKA MEMANG MAHU KEAMANAN JANGAN BIARKAN MEREKA BOLEH BACA KELEMAHAN PEMIMPIN MELAYU.CUBA IMBAS KETOKOHAN BEKAS BEKAS PM KITA ....KETIKA PENTADBIRAN SIAPA KAUM INI ADA RASA SEDAR DIRI,WALAU PUN TIDAK BERPUASHATI..?BANDINGKAN DIANTARA TGKU AB RAHMAN,PAK LAH DENGAN TUN AB RAZAK ,TUN MAHADHIR...DIBAWAH ERA SIAPA MEREKA NAIK TONCANG??

warga emas

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kali ini ternyata sekali para pemimpin Melayu kita terSALAH langkah dan salah pilih sahabat.. PRK Sibu sebenarnya salah satu tanda yang Allah SWT suruh para pemimpin ini BUKAK mata dan melihat kembali apa yang mereka sudah lakukan..

Orang Melayu dah tak BOLEh mengharapkan PAS sebagai alternatif lagi kerana PAS sememangnya sudah memBAKUL SAMPAHkan agenda perjuangan mereka sendiri.. Apakah Melayu sanggup menggadaikan kuasa POLITIK kepada PAS yang sudah tidak ada HALA TUJU?

KeSESATan PAS hanya menunggu masa menerima pembalasan dari Allah SWT.. Sekarang INI pun bala Allah SWT sudah turun satu persatu di Kelantan tanpa disedari oleh Pok Nik Alaihissalam..

Malangnya UMNO pulak GAGAL menilai siapa sahabat dan siapa LIABILITI.. Yang membuat masalah kepada UMNO sendiri pun masih disimpan dalam parti..

Wallahualam..

antudurex said...

Relakah Orang Melayu berterusan mempunyai seorang pemimpin yang sentiasa dikencingkan apabila si pemimpin ini degil dengan sikap apologetiknya yang amat terlampau itu, sehingga segala hendak digadai termasuk maruah demi mengejar undi kaum itu?

Anonymous said...

SEJARAH MALAYSIA PERLU DI UBAH SEMULA MELALUI PEMBERONTAKAN ORANG MELAYU SEPERTI MALAYAN UNION.hidupkan semula agenda malayan MALAYAN UNION .ITULAH SEMANGAT KERAMAT YANG MENYATUKAN ORANG MELAYU DAHULU HINGGA BRITISH KECUNDANG.APABILA MELAYU SUDAH BERSATU GANTUNGKAN PERLEMBAGAAN DAN UBAH PERLEMBAGAAN TERSEBUT SAMAADA MELALUI APA SAHAJA UNTUK MENYATUKAN KAUM MALAYSIA KEARAH 1 MALAYSIA.PERLEMBAGAAN DAHULU ADALAH DIRANGKA OLEH ORANG ASING.JADIKAN PERLEMBAGAAN TERSEBUT PERLEMBAGAAN MALAYSIA BARU.JIKA TIDAK MALAYSIA HANYA DIKENANG DENGAN SLOGAN SAHAJA.ORANG MELAYU ADALAH BERBUDAYAKAN NUSANTARA TETAPI ORANG INDIA ADALAH BERBUDAYAKAN NEGARA CHINA DAN INDIA(ASIA TENGAH).TIDAK ADA TITIK PERTEMUAN DARI SEGI BUDAYA.HAPUSKAN SEKOLAH CINA DAN HAPUSKAN SEKOLAH TAMIL.BAGAIMANA NAK JADI RAKYAT MALAYSIA JIKA ARAH TUJUAN 3 BANGSA UTAMA INI BERLAINAN.ORANG CINA SEKARANG(GENERASI BARU TIDAK MEMPUNYAI LANGSUNG SEMANGAT MALAYSIA.MEREKA CUMA MAHU JADIKAN MALAYSIA SEPERTI SINGAPURA IAITU MEMERINTAH MALAYSIA OLEH BANGSA MEREKA.ITULAH CITA-CITA MEREKA.CUBALAH BUAT KAJIAN DI UNIVERSITI..KEBANYAKAN KAUM CINA DAN INDIA MENYAMPAH DENGAN PEMERINTAHAN ORANG MELAYU TERUTAMA UMNO.CUBA PERIKSA DI SEKOLAH-SEKOLAH CINA ,APAKAH YANG DITANAMKAN OLEH GURU-GURU CINA KEPADA PELAJAR-PELAJAR.dIUNIVERSITI PUN BEGITU..APAKAH YANG SELALU DIBINCANGKAN OLEH PERSATUAN-PERSATUAN CINA ATAU INDIA/ATAU PENSYARAH-PENSYARAH CINA YANG RADIKAL DAN RACIST:JAWAPANNYA CUMA SATU..BILAKAH ORANG CINA DAN INDIA AKAN BERSATU UNTUK MENJADI PERDANA MENTERI/JADIKAN MALAYSIA MACAM SINGAPURA..ITULAH ,MODEL NEGARA KAMI UNTUK 50 TAHUN AKAN DATANG.

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS