DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Monday, February 02, 2015

BUDAK-BUDAK PTD kat PMO patut CADANGkan penubuhan SURUHANJAYA DiRAJA untuk SIASAT TOKEY The Edge ini..

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

NAMPAKnya kali nih ada 'EXPOSE' atas 'EXPOSE' pulak berHUBUNG dengan TUDUHan seorang TAIKUN 'AH-Beng' cuba meLAKUkan 'MARKET Manipulation' untuk menJATUHkan MATAWANG RINGGIT ala-ala Soros 15 TAHUN dulu.. BeBERAPA PEMIMPIN POLITIK sudah mula BISING MAHUkan 'AH-Beng' ini diSIASAT atas TUDUHan mengKHIANATi NEGARA.. 


Err.. Kita SETUJU jika dia nih diSIASAT tetapi kalau bab mengKHIANATi NEGARA dari SUDUT EKONOMI ini RASAnya bukan dia seorang aje.. RAMAI lagi 'AH-Beng' dan bukan 'AH-Beng' yang telah mengKHIANATi NEGARA sedemikian RUPA tetapi takde TINDAKan pun? Boleh aje TANYA kat Rafizi LEMBU dari PKR atau pun Tony PUA 'Chu KANG' dari DAP La'anatullah? 


Untuk menguatkan lagi TUDUHan kepada 'AH-Beng' tadi, seBUAH BLOG telah mengeluarkan 'PRINT Screen' seBUAH 'CHAT Log' bagi memBUKTIkan bahawa 'AH-Beng' itu sememangnya mengGUNAkan MEDIAnya untuk menJATUHkan EKONOMI NEGARA ini menerusi ANALISA yang berLEBIH-LEBIHan.. ->KLIK<-


Yang menariknya tuh, dalam 'CHAT Log' ada perKATAan 'OLD Man' yang diPERCAYAi meRUJUK kepada TUN DR. Mahathir yang LANTANG MENEGUR tentang beBERAPA PERKARA yang TIDAK kena dalam pengURUSan EKONOMI NEGARA.. Apa PANDANGan anda tentang 'CHAT Log' di atas? Boleh PERCAYA ke nih?

Pada MULAnya kita jugak PERCAYA bahawa 'AH-Beng' ini cuba mengHERET NAMA TUN bagi memPENGARUHi para pemBACA The Edge.. Namun demikian, apabila memBACA BLOG DATUK Rocky Bru lain pulak CERITAnya.. Menurutnya,


"I've been asked if the PMO (Prime Minister's Office) was behind the Malaysian Expose because people wanted to believe that Najib Razak is doing this. I said I wasn't privy but the approach neither look nor sound like PMO, to me. More and more, though, the blog looks like it's run by people who don't really know the fundamentals of how the currency market works, let alone its intricacies and intrigues! 

So if you ask me, I'm as inclined to believe that it could be a Black Op by Anwar's hit men and women like Rafizi Ramli. Why? Well, to discredit the Prime Minister and the blogs that support him, of course! For one, USD1.4 billion to short the ringgit from August last year to January 2015 is such a fantastic sum. Fantastically small, that is. Miniscule. You need ten times that amount to cause a ripple." ->KLIK<-

HE!HE!HE! Kita mungkin berSETUJU dengan apa yang diKATAkan oleh DATUK Rocky Bru.. Mungkin jugak ini ialah 'COVERLINE' kepada AGENDA tertentu? Ish.. Takkanlah BUDAK-BUDAK PTD kat PMO begitu takde KERJA hingga memandai-mandai BUAT 'COVERLINE' yang tak BERAPA nak jadik nih? BUDAK-BUDAK PTDkan selalu 'BUSY' pasal mereka di'HIRE' oleh para JUSA yang mengHARAPkan 'FULUS' yang mereka dapat melalui TENDER-TENDER tertentu akan berTERUSan selepas mereka PENCEN kelak.. Sebab itulah PMO memerlukan para 'PUNAH-Sihat' dari luar KHUSUS untuk 'GUIDE'kan BUDAK PTD dalam OPERASI sebegini..


Namun begitu, kita TIDAK menolak USAHA untuk mengaitkan dengan NAMA TUN ini memang berTUJUAN untuk 'COVERLINE' beBERAPA AGENDA mereka yang BUSUK lagi meMUDARATkan NEGARA.. Jika anda INGAT BALIK, setiap kali TUN DR. Mahathir berSUARA, pasti akan diWUJUDkan KISAH DONGENG untuk memBURUKkan dan menDIAMkan beliau.. Apakah kita LUPA dengan KISAH ini?

1) KISAH VIDEO VK LINGGAM YANG TIMBUL SEMASA TUN MENGKRITIK PENTADBIRAN MERTUA DAN MENANTU 'BABAH' DAHULU?

2) KISAH KAD PENGENALAN DAN KEWARGANEGARAAN PALSU DI SABAH JUGAK UNTUK MENUTUP MULUT TUN YANG MENGKRITIK KERAJAAN PADA MASA ITU..

Kali ini dengan KISAH 'AH-Beng' yang mengKHIANATi NEGARA mengGUNAkan KRITIKkan TUN pulak? Err.. Tak nak WUJUDkan SURUHANJAYA DiRAJA lagi ke?


HE!HE!HE! SeBENARnya bukan MASALAH pun bagi kerajaan untuk menangani apa yang diLAKUkan oleh TAIKUN 'AH-Beng' tadi.. Namun demikian, mungkin kerana pada MASA yang SAMA kerajaan TAKUT diLIHAT GAGAL menJAWAB segala perSOALan yang diBANGKITkan oleh TUN, maka diUBAHlah sedikit 'MODUS-Operandi' mereka agar dapat "KILLing 2 BIRDs with 1 STONE!".. Tak BAIK macam tuh.. RAKYAT bukannya BODOH macam mereka yang memerlukan 'PUNAH-Sihat' kat PMO tuh.. Ada yang lagi HEBAT tapi memilih tak nak jadik 'PUNAH-Sihat' pun!

Wallahualam..

10 comments:

Anonymous said...

we need hero..
kalau di China hukuman MATI adalah paling SESUAI.

Bayangkan semua bisnes LINGKOP.

Apa yg GOMEn boleh buat..

Tengok MAHARAJA LAWAk BANYAK SANGAT.
Dengar CERAMAH DATOK KAHZIM


Tak nampak role PTD, apa agaknya? - main2 gurau2, lepak mamak, pening masalah bercinta ala Aron Aziz? Picit Telor & Doa..

Nak harap analisis TV3 utusan, semuanya mcm taik.

dt rahman pekan said...

ini adalah tuduhan yg melulu dan tidak berasas terhadap PTD. saya selaku pesara membantah sekeras2 nya. tahu tak tuan bahawa rakan2 saya yg masih berkhidmat sedang menanggung perasaan risau yg amat sangat tentang nasib Negara ini di hari2 mendatang.

apa yg terjadi sekarang tiada kena mengena dgn PTD. ada 2 kemungkinan penglibatan tauke ini :

1)seorang speculator yg mengambil kesempatan utk membuat untung cepat ekoran drpd kejatuhan nilai mata wang ringgit

2)betul2 mempunyai niat utk memporak perandakan ekonomi Malaysia bagi mencapai matalamat nya yg tersirat.

apa pun pihak securities commission/bank negara dan commercial crime pdrm perlu membuat siasatan.

jika dia d dapati bersalah maka tindakan yg cepat perlu d ambil agar apa juga ancaman (jika ada) dpt d bendung.

sekali lagi jgn lah selalu salah sangka terhadap PTD.

Anonymous said...

Hahaha...
Terbaik lu punya black op lu sendiri bro..
Pusing punya pusng last2 salah ptd
Lu sama mcm anwar...semua bukan salah sendiri
Salah ptd
Lu x de analisis ape kejadah semua salah ptd
Budak ptd setakat jd pegawai khas jer
Setaka budak fotostat, jwb call terus jd perancng utama negara yer...
Harap2 lu sihat walafia disamping keluarga tersayang
Dan kirim salam ibu yg melahirkan lu bro..
Semoga beroleh rezeki berkat

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

En. Rahman, mungkin PTD semasa zaman TUAN TIDAK sedemikian.. Namun, kita BERANI KATAkan selepas TUAN berSARA, terlalu BANYAK keROSAKkan berLAKU..

Ada PEGAWAI berTARAF JUSA boleh MAIN 'MARK-UP' untuk TENDER-TENDER kerajaan dengan VENDOR.. Ada PTD kat Kerajaan NEGERI boleh MAIN 'SUPPLY' pompuan kat KONTRAKTOR untuk PROJEK.. Ada PTD yang BARU aje GRED 41 dan masih tak HABIS lagi mentelaah BUKU Robert T Kiyosaki tapi LAGAKnya mengalahkan KSU KeMENTERIan.. Mungkin pasal dia nih SPESIS PTD ikut KETURUNAN kot..

Sekarang pun ada PTD yang TERANG-TERANG memBANGKANG dan menikam balik DASAR kerajaan pasal bagi mereka kerajaan TIDAK boleh berTINDAK ke atas KAKITANGAN AWAM dan kalau HABIS TERUK pun setakat TURUN GRED aje.. Kalau diDEDAHkan pun BELIT sana-sini yang kena nanti ialah mereka yang bukan berGRED M jugak..

PTD yang diPILIH semasa TEMUDUGA bukannya diPILIH dari yang TAHU BUAT KERJA tapi yang dianggap boleh diKAWAL oleh PEGAWAI ATASan untuk 'COVERLINE' apa yang patut.. Kalau MAK BAPAK bekas PEGAWAI atau EX-DO ke, lagilah MUDAH anak mereka diambil.. Lepas tuh dok dalam JABATAN, boleh pulak NAIKkan GRED sendiri IKUT SUKA HATI..

Jangan KATA bila kita menulis ini kita MAIN 'TEMBAK' aje.. Kita sendiri berada dalam 'URUSAN Kerajaan' dan meLIHAT sendiri keJIJIKan ini.. Namun, apakan DAYA pasal yang GRED M ini nyata lebih berKUASA lagi berLAGAK berBANDING yang lain.. KONONnya, mereka nih BENIH yang TURUN dari LANGIT..

Secara MUDAHnya, kalau BETUL PTD nih CEKAP seperti yang TUAN SANGKA, kenapa agaknya BANYAK DASAR kerajaan HARI ini semakin diBANGKANG oleh RAKYAT biasa aje pun? Malah, ada DASAR yang TERANG-TERANG menyusahkan RAKYAT tapi pasal PTD nih jenis MUKA TEBAL ala-ala 'SALESMAN', diorang BUAT tak RETI aje la..

Wallahualam..

dt rahman pekan said...

kpd tukang dok peghati,
harap baca betul2 komen saya terdahulu.
saya tidak nafi kan rasuah dan salah guna kuasa ujud d seganap lapisan perkhidmatan kerajaan saperti tentera;polis;agensi2 penguat kuasa; pegawai undang2;peg2 teknikal ; PTD dan lain2. yg saya pertikai kan ia lah kena apa hanya PTD d persalahkan? kena apa tak persalah kan ahli2 politik juga?
tahu tak tuan semenjak ujud nya PEMANDU dan off-budget agencies yg lain2, banyak pegawai2 PTD hanya d beri peranan sampingan sahaja terutama dlm perancangan strategic dan makro. d masa tun m dahulu keadaan amat berbeza. PTD d beri peranan utama.d masa tun razak pula PTD lah yg d harap utk melaksanakan agenda2 melayu.
kemasukan PTD wajib melalui 3 peringkat ie pepereksaan; ujian keserasian (3 hari);dan temuduga SPA. jadi jangkaan ada pilih kasih tidak tepat.juga utk makluman sebahagian besar anak2 PTD lebih suka berkhidmad dgn swasta.saperti juga anak2 bukan melayu.
jika kualiti PTD tlh merosot jangan lah salahkan perkhidmatan tapi harus salahkan institusi yg menyediakan 'modal insan' dan system 'monitoring'yg d gunakan.
PTD menjalan kan tugas mengikut arahan kuasa politik yg memerintah.tengok sahaja d Selangor ;Kelantan dan p pinang. terdapat juga pegawai2 lantikan negeri yg tiada kaitan langsung dgn PTD.
olih demikian tidak adil sekali semua kesalahan dan kelemahan kerajaan sekarang d letak d atas bahu PTD sahaja. itu sahaja saranan saya.
wassallam .dato rahman.


Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Menerusi apa yang kita SEBUTkan tentang apa yang berLAKU, dengan 3 KALI TAPISan semasa pengambilan PTD pun masih ada yang SPESIS KORUP, maka RASAnya keSALAHan itu patut diTUJUkan kepada TUAN punya BADAN, bukannya lagi kepada 'INSTITUSI' yang meLAHIRkan MODAL INSAN atau pun 'SISTEM MONIORING' yang diGUNAkan seMATA-MATA.. Apalah sangat dengan 3 TAPISan itu sedangkan PROGRAM REALITI TV nak jadik ARTIS pun JAUH lebih SUKAR? HE!HE!HE!

SeLARI dengan perEDARan ZAMAN, setiap perkara yang pada AWALnya CEMERLANG pasti akan jadik GEMILANG kemudiannya TEMBERANG pada SAAT keJATUHannya.. Jadik, USAHlah DATO /TUAN meNAFIkan apa yang berLAKU kerana HAKIKAT ini TIDAK boleh diNAFIkan langsung.. Lagi pun, sudah tentu mereka yang diambil ini ialah mereka yang PASIF dan MUDAH diKAWAL oleh GRED 'M' yang lebih 'SENIOR' yang menemuduga mereka..

Kenapa yang GRED 'M' yang diperKATAkan kali ini? Kerana kePINCANGan 'M' yang jelas kita NAMPAK dan TEGUR, bukannya yang lain kita tak NAMPAK tetapi 'M' ini ada KUASA PEMUTUS sedangkan GRED lain tak de la keterlaluan sangat.. Kalau yang 'M' ini TIDAK menjadik kePIMPINan melalui TELADAN, apakah GRED lain akan berUBAH?

HE!HE!HE! Kita KURANGlah SETUJU jika diKATAkan yang 'M' lebih SUKA berKHIDMAT dengan SWASTA.. Pasal mereka pun TAHU kalau diSEKTOR SWASTA yang mementingkan UNTUNG dan RUGI, dah lama dah mereka ini kena TENDANG keluar.. Lagi pun, keBANYAKkan KES yang kita SEBUTkan ini apa yang dah berLAKU.. Kalau tak, takkanlah RAKYAT MARHAEN sendiri pun boleh 'HANGIN'..

Bukan TIDAK ada GRED 'M' ini yang KOMITED.. Namun demikian, keBANYAKkannya hanya BERANI dalam GRUP 'WASSAP' mengIKUT 'BATCH' (TAHUN pengAMBILan) masing-masing.. Bila berDEPAN dengan kePINCANGan GRED 'M' yang lebih 'SENIOR', pakat SIMPAN 'TELOQ' jugak JAGA kePENTINGan diri dulu.. GRED M ni kalau nak diBERSIHkan kena diBERSIHkan sekali dengan JUSA-JUSA yang menemuduga semasa pengAMBILan setiap KADET BARU lagi.. Kalau takat BERSIH peringkat KADET aje, tak jadik..

Wallahualam..

dt rahman pekan said...

tukang dok peghati;

sebelum saya menjawab harap tuan jelaskan apa yg tuan maksudkan dgn gred 'M'.

kalu kita sama2 faham baru lah 'intellectual discourse' bolih kita terus kan. kalu tidak ia nya membuang masa saja.

Anonymous said...

Setahu akulah, gred M ni ialah sukusakat dalam kelompok PTD. Gred 41 dalam kelompok M boleh langgar minit yang ditandatangan oleh gred 52 kelompok DG. Saudara rahman pc tau macamana M memandang DG sekarang? Kalau dalam opis PMO, tak taulah nak cakap...

dt rahman pekan said...

sdr 11:37:00,

minta maaf. nampak nya tuan juga sedikit keliru mengenai perbezaan d antara kategori perkhidmatan ; gred gaji dan taraf jawatan. kalau kita mengerti perkara ini, maka saya percaya perbincangan akan lebih teratur dan bermakna.

Anonymous said...

assalam tn rahman jpc. rasanya kalau hanya kita-kita shj yg dok berhujah kt sini tiada membawa perubahan apapun. isu pegawai ptd yg terlalu dominan dgn kuasa pemutus dlm pelbagai kementerian bukan isu baru. saya beri contoh, bila isu pegawai ptd akan dibawa masuk ke dlm ppd dan jpn (kem. pendidikan) ia dibantah keras oleh majoriti guru dan kesatuan. trend ptd adalah sentiasa betul dan pemutus sangat tidak disenangi. takpelah tn rahman jpc, ini hanya luahan rasa. kita bukan orangnya utk mengubah suasana.

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS