DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Sunday, July 18, 2010

YAKJUJ wal MAKJUJ bermaharaja-lela di Selangor.. Apakah rakyat Selangor hanya lihat sahaja?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

SEDIH sungguh SEDIH.. Tidak ada NEGERI yang paling MALANG dan rakyatnya menerima nasib menyedihkan selain daripada negeri dan RAKYAT Selangor.. MALANG bukan kerana negeri ini Tuhan turunkan BALA.. Bukan jugak kerana berlaku kekacauan atau huru-hara di negeri INI.. Kenapa? Bukankah Selangor KAYA? Walaupun negeri Selangor diNOBATkan sebagai negeri TERKAYA di Malaysia, namun negeri Selangor jugaklah yang sering menjadi sasaran YAKJUJ wal MAKJUJ yang berTOPENGkan ORANG POLITIK..

YAKJUJ wal MAKJUJ yang berTOPENGkan ORANG POLITIK ini cukup DAHSYAT.. Mereka meROMPAK dengan bermacam CARA dan melalui pelbagai SUMBER.. Yang paling TERUK tuh, YAKJUJ wal MAKJUJ ini berjaya menjawat jawatan MB di Selangor untuk terus MEROMPAK dan MENGHANCURkan rezeki yang Allah SWT turunkan di bumi Selangor ini.. Kita HAIRAN, kenapa MB Selangor TIDAK pernah lekang dengan KONTROVERSI, skandal dan masalah PERIBADI? Apakah di Selangor ini tidak wujud pemimpin yang benar-benar berjiwa rakyat? Apakah sesiapa yang jadik MB di Selangor memang akan menjadi YAKJUJ wal MAKJUJ?

Walaupun MB Selangor semasa di bawah pemerintahan BN tidaklah BAGUS sangat tetapi MB Selangor dari PR jauh lebih TERUK dan menyerupai YAKJUJ wal MAKJUJ seperti yang disebut dalam Al-Quran.. Kita katakan sedemikian kerana MB Selangor semasa di bawah pemerintahan BN setakat ada masalah dengan WANITA, kena TAHAN bawak banyak duit di Australia, KES bagi penyapu kat orang dan kes buat rumah BESAR berjuta-juta RM.. Namun, masa tuh Selangor tetap KAYA dan mampu menjana pendapatan melalui pelbagai kegiatan EKONOMI perINDUSTRIan.. Kesemua MB Selangor ini diHUKUM samada melalui pemilihan parti UMNO atau dihukum KALAH pilihanraya seperti pada tahun 2008..

Namun demikian, MB Selangor bawah PKR jauh lebih DAHSYAT dan menyerupai YAKJUJ wal MAKJUJ.. MB Selangor PKR ketika INI bukan sahaja GAGAL menguruskan negeri, malah berterusan menghancurkan negeri yang KAYA ini dengan menCILOK segala sumber KEWANGAN negeri yang ada.. Segalanya dibelanjakan hanya demi tujuan POLITIK dirinya dan rakan-rakan PENYAMUNnya dalam kerajaan PR di Selangor.. Rakyat Selangor patut bertanyakan:-

1) Apakah keWAJARan kerajaan negeri membeli saham Talam Corporation yang sebelum ini menghadapi masalah KEWANGAN?
2) Apakah keWAJARan wang kerajaan negeri diGUNAkan untuk memBIAYAi pakar patologi Thailand Dr. Pornthip sedangkan ANALISA yang dijalankan olehnya jelas boleh dipertikaikan dan menimbulkan keraguan?
3) Kenapakah kerajaan negeri berDIAM diri apabila ADUN-ADUN PR menyalah-gunakan wang peruntukan DUN mereka sebaliknya cenderung menyalahkan SPRM?
4) Apakah kemajuan yang telah dicapai di Selangor oleh kerajaan PR untuk dijadikan perbandingan dengan kerajaan BN sebelumnya?

Rakyat Selangor patut lihat sendiri bagaimana negeri yang MAKMUR sebelum ini sedang diPORAK-PERANDAkan oleh MB PR YAKJUJ wal MAKJUJ ini dan rakan-rakan PENYAMUNnya.. Kegiatan 'UNDERWORLD' di Selangor ketika INI tidak jauh BEZAnya daripada Chicago semasa MAFIA Al Capone bermaharaja-lela.. Kegiatan MAKSIAT di negeri ini jugak berleluasa hinggakan MB PR YAKJUJ wal MAKJUJ ini boleh membela ADUN jalang yang jelas bersekedudukan?

Apakah yang boleh diBANGGAkan dengan kegiatan EKONOMI di Selangor hari ini? Sebahagian besar kilang-kilang yang WUJUD di negeri INI adalah hasil USAHA kerajaan BN sebelumnya.. Bukan sahaja kilang-kilang di Petaling Jaya, Shah Alam dan Kelang, malah di Pulau Indah pun semuanya diwujudkan oleh kerajaan BN sebelumnya.. Apakah yang kerajaan PR Selangor wujudkan? Lebih banyak kandang-kandang BABI, rumah urut HARAM dan pusat JUDI?

Yang paling meMALUkan, negeri Selangor sekarang terpaksa bergantung pulak kepada AKTIVITI korek PASIR sebagai sumber pendapatan kerajaan negeri.. Kalau dulu ada bijih timah habis dikebas penjajah, sekarang giliran YAKJUJ wal MAKJUJ pulak korek PASIR kasi berlubang satu negeri.. Sekali lagi MB YAKJUJ wal MAKJUJ ini buat TAK TAHU tentang keROSAKkan yang berlaku di negerinya ini..

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0718&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_03.htm

Kita TAHU aktiviti korek PASIR ini bukan mengUNTUNGkan rakyat pun.. Yang paling KENYANGnya dah tentulah TOKEY-TOKEY berMATA SEPET yang diDALANGi oleh parti 'RACIST' La'anatullah yang menjadi sekutu dalam Kerajaan PR.. Sudah tentu mereka INI memerlukan DANA yang besar untuk parti mereka agar dapat menumbangkan pemerintahan Melayu di negara ini.. Oleh kerana MB YAKJUJ wal MAKJUJ ini pernah digambarkan bukan berOTAK sangat seperti kepala lembu, maka dia buat TAK TAHU ajela.. Itu pun dia boleh BANGGA lagi KONONnya mampu nak bangunkan Kampung Baru di KL?Kalau negeri KAYA boleh diJAHANAMkan, nak sedekah Kampung Baru pulak kat dia nih?

Apa yang menyedihkan tuh, RAKYAT Selangor akan menanggung kesan jangka panjang yang amat DAHSYAT hasil kegiatan KOREK pasir ini.. Tanah yang menjadi TAPAK aktiviti KOREK PASIR sudah tentu sukar untuk diPULIHARA kembali dan akan KEKAL berlubang sedemikian hingga KIAMAT.. Mustahil tanah-tanah sebegini boleh diTEBUS-guna seperti tanah lombong.. Luas manalah negeri Selangor ini untuk jalankan aktiviti sebegini dan BANYAK mana sangatlah RAKYAT negeri INI yang dapat mencari REZEKI dengan aktiviti KOREK PASIR ini? Dah la kat Selangor nak 'RESERVE' tanah untuk kubur pun PAYAH, tanah yang ada pulak diKOREK-korek sedemikian RUPA?..

Kalau Lebai PAS di Kedah dan Kelantan cenderung dengan AKTIVITI tebang-menebang BALAK dan KAFIR-mengKAFIRkan orang, orang PKR pulak dengan kegemaran AKTIVITI KOREK-MENGOREK.. Biasalah.. Bukankah 'BOSS' kepada MB YAKJUJ wal MAKJUJ yang juga Penasihat PKR jugak PAKAR dalam AKTIVITI KOREK MENGOREK? Sebab itu lah dia jadik Penasihat Ekonomi Selangor.. Cuma dia tuh takde la KOREK PASIR macam MB YAKJUJ wal MAKJUJ nih.. Dia cuma gemar KOREK-MENGOREK......#$$&$*&*!! KAH!KAH!KAH!

MALANGNYA negeri Selangor.. NEGERInya KAYA, tapi DAH berLUBANG!

Wallahualam..

No comments:

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS