DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Sunday, December 25, 2011

DS Najib dan puak 'ILLUMINATI' penyokong PKR di dalam UMNO & Kerajaan yang menJAYAkan agenda TRANFORMASInya..



ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Menurut laporan Utusan Malaysia, diFAHAMkan ada beberapa orang wakil MAHASISWA telah menyerahkan MEMORANDUM kepada DS Najib di KLIA sebelum dia ke Australia.. DiFAHAMkan, MEMORANDUM yang dierahkan secara terus kepada DS Najib itu bertujuan menJELASkan penDIRIan MAHASISWA berhubung ISU salah seorang daripada mereka menurunkan BENDERA muka DS Najib di PWTC semasa berDEMONSTRASI pada Sabtu lepas.. MEMORANDUM yang sama jugak sebelum ini telah diSERAHkan kepada Menteri IPT dan Timbalannya yang 'BERAT Sebelah' itu.. ->KLIK<-

Apa pun, DS Najib tak boleh mengelak lagi untuk tidak CAMPUR tangan berhubung ISU ini.. Selain itu, DS Najib jugak tak boleh lagi meNAFIkan keMARAHan RAKYAT yang melihat Timbalan Menteri IPTnya yang berSIKAP seakan menJALANkan agenda PKR di dalam UMNO dan Kerajaan.. RAKYAT melihat segala TRANSFORMASI yang cuba dilakukan DS Najib tidak akan berjaya jika TRANSFORMASI itu dilaksanakan oleh para Menteri yang seperti MUSANG berbulu AYAM.. Dengan kata lain, DS Najib sebenarnya dalam 'BAHAYA' untuk menghadapi PRU-13 jika dikelilingi oleh mereka ini.. MALANGnya, DS Najib melihat mereka ini puak OTAK LIBERAL yang KONONnya mampu menJAYAkan agenda TRANSFORMASInya.. Tak boleh nak kata apa la....

Ramai para juruBLOG jugak telah menyedari 'BAHAYA' yang mengelilingi DS Najib ini.. Ada yang memberi AMARAN secara terus sementara ada jugak yang masih 'BERLAPIK' dalam penulisan mereka untuk menegur DS Najib.. Apakah DS Najib berANGGAPan segala agenda TRANSFORMASInya akan berjaya jika diperTANGGUNG-jawabkan kepada para MUSANG berbulu AYAM ini? Mereka yang diMAKSUDkan adalah golongan ILLUMINATI di dalam UMNO dan Kerajaan.. Seperti mana yang kita maklum, ILLUMINATI adalah satu puak dalam agama Kristian yang membawa agenda EKSTRIMIS tetapi tidak menonjolkannya kepada UMUM.. ->KLIK<-

Adakah golongan yang berFAHAMan ILLUMINATI ini jugak wujud dalam UMNO dan Kerajaan? Sudah tentulah mereka tidak semestinya beragama Kristian tetapi FAHAMan mereka dan gerak kerja mereka menyamai golongan ILLUMINATI original di dalam agama Kristian.. Dengan kata lain, ILLUMINATI dalam UMNO dan Kerajaan bukannya bekerja untuk menJAYAkan agenda Kerajaan sebaliknya menJALANkan agenda puak-puak PR khususnya PKR yang mahu mengubah seluruh STRUKTUR Perlembagaan NEGARA seperti apa yang berlaku terhadap NEGARA-negara ISLAM lain.. Sudah tentu agenda mereka ini diDOKONGi oleh ZIONIS Neo-CON sebenarnya..

Masih ingatkah anda siapakah yang KONONnya berMESYUARAT bersama Penasihat PKR di kondominum di mana dia diDAKWA 'menJUBOR' pembantunya? ->KLIK<-

Adakah anda FIKIR mereka yang berJAWATAN dalam Kerajaan dan jugak GLC seperti di diLAPORkan AIDC itu berMESYUARAT dengan Penasihat PKR untuk membantu DS Najib menguruskan NEGARA? Baik BENAR kalau itu tujuan mereka.. HE!HE!HE!

Semasa Penasihat PKR diBEBASkan pada tahun 2005 dahulu, siapakah yang menJADI 'Budak pengHANTAR PASSPORT' kepadanya? Bukan 'BOSS' Pemuda UMNO yang dok jadik MODEL dalam majalah MASKULIN ini ke? HE!HE!HE!



Kenapa dia berbuat demikian? Pernah tak orang UMNO tanya? Adakah dia bertugas sebagai PEGAWAI Imigresen ketika itu? Adakah dia diLANTIK khas oleh KDN untuk mengHANTARkan PASSPORT? Atau itu pun dia buat untuk cari PUBLISTI? HE!HE!HE!

Begitu jugak dengan kegiatan Timbalan Menteri IPT yang jelas diLIHAT bertentangan denga HASRAT kerajaan dan tentunya partinya sendiri.. Ini bukan sesiapa yang DEDAHkan, sebaliknya diDEDAHkan sendiri oleh para MAHASISWA berOTAK BAHLOL yang menyokong PKR seperti dalam 'POSTING' BLOG ini.. ->KLIK<-

Dengan kata lain, mereka secara tidak langsung telah memBERITAHU betapa AKRABnya hubungan Timbalan Menteri IPT itu dengan mereka.. KeAKRABan yang begitu TEGUH hinggakan mereka dapat mengHINA 'BOSS' kepada Timbalan Menteri IPT itu semasa berDEMONSTRASI di PWTC! Apakah DS Najib tak nampak lagi?

Secara tidak langsung, walau seIKHLAS mana pun segala agenda UMNO dan Kerajaan untuk RAKYAT melalui TRANSFORMASI cetusan DS Najib, ianya sengaja diSABOTAJ agar dilihat sebaliknya oleh para ILLUMINATI dalam UMNO dan Kerajaan.. Anda boleh lihat sendiri kegiatan mereka ini yang sekarang sudah berMAHARAJALELA di GLC-GLC dan segala macam agensi Kerajaan.. Apakah anda ingat ISU NFC, FGV dan sebagainya itu hanya sekadar 'TEMBAKAN RAMBANG' oleh puak-puak PR? Tidak.. Mereka sudah ada 'SPY' mereka HAMPIR di semua agensi Kerajaan.. Para 'SPY' inilah kumpulan ILLUMINATI yang tetap akan DAPAT ganjaran meskipun UMNO dan Kerajaan TUMBANG..

Sekarang ini RAKYAT meLIHAT dengan penuh CURIGA segala agenda TRANSFORMASI oleh DS Najib dan Kerajaan.. RAKYAT meRASAkan TRANSFORMASI itu diDALANGi oleh kumpulan ILLUMINATI yang sebenarnya berTUNJANGkan PKR bukannya UMNO.. Jangan terkejut jika sepanjang agenda TRANSFORMASI ini dilaksanakan, semakin banyak keBURUKkan UMNO dan Kerajaan terDEDAH.. Sedangkan segala keLEMAHan DAP + PKR + PAS di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor cuba diSEMBUNYIkan daripada pengetahuan UMUM? SeGIGIH mana para juruBLOG dan UMNO mengorek keLEMAHan pihak LAWAN, keLEMAHan UMNO dan Kerajaan tetap akan diDEDAHkan hasil peRANCANGan para ILLUMINATI ini.. Adakah DS Najib mampu mengatasinya?

Wallahualam..

3 comments:

Shahrizal Kamal said...

Salam,

Saya memahami perasaan saudara yang amat risau tentang kelompok-kelompok tertentu di dalam parti pemerintah yang mungkin memberi kesan buruk kepada parti tersebut. Pada pendapat saya, DSN mungkin telah mengetahui kewujudan mereka ini. Sebagai seorang ahli politik veteran, mustahil beliau tidak dapat membezakan mana 'jantan' atau 'betina' dalam partinya. Saya percaya beliau berpegang kepada prinsip "keep your friends close, keep your enemy closer". Saya percaya juga DSN akan dapat mengawal keadaan. Jangan disangka air yang tenang tiada buaya.

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

En. Shahrizal, harap begitulah..

Namun, kalau fikirkan masa yang SUNTUK untuk PRU-13 dan selagi tiada apa TINDAKan yang iambil terhadap mereka yg diMAKSUDkan, adakah itu tanda DSN dapat mengawal keadaaan?

Wallahualam..

Anonymous said...

Sdra The SENSE Credibility And Accountanbilty
Izin kan saya


Najib terpaksa bodek luar biasa 7(tujuh) juta belia dan kaum muda kerana beliau yakin dan percaya undi belia dan kaum muda akan mengakibatkan hayunan kapada nya atas pendirian peribadi (personal popularity paksikan 1M.(UMNO punya tara pakai punya)

Semua piminpin UMNO dan seangkatan hanya tompang sekaki sahaja walaupun kes bertubi2 dan ledakkan tembak kaki sendiri pentadbiran Najib.

Saya berpendapat bahawa anggota kerajaan penjawat awam perkhidmatan awam saperti PDRM SB Mil Intel MACC juga Kemas BTN semua buang masa saja sebab Najib tidak akan ambil peduli akan laporan risikkan dan taklimat.

Lagi pun penjawat awam yang di tugas kan untuk taklimat tahu Najib akan pergi ke akar umbi saperti belia dan kaum muda yang bilangan nya 7(tujuh) juta orang,melalui rangkaian " virtual listening" tweeter fasebuk social media sebagai jalan lencongan dan jalan pintas sebab Najib mengaku "he assured his online friends that he read their comment ideas complaints and he did his best to respond",
Maana nya kabinet dan 1.4 juta penjawat awam semua jadi tunggul kayu buang masa habis kan beras dan pendapatan negara sahaja.

Setakat ini Najib sendiri yakin telah membuktikan beliau adalah Presiden Parti 3.43 juta ahli UMNO merangkap juga suami FLOM.
Najib juga, yang world view playsafe liberal terbukaan kelainan human rights civil liberties innovation transformacy politik enggage vernakular populis generasi Y kayuh basikal nonton bola sepak MUFC cool dengan IPOD tablet tweet FB blakberry new politiks new civil disobedience inclusive blue ocean high income nation world view sangat 1M,tapi bukan Prime Minister material.
Hebat sangat ke nak jaga "kool imej".
Anda di gajikan untuk tugas dan tanggung jawab "Prime Minister" bukan Menteri Belia dan Sukan.
Sebab itu ramai pihak yang idamkan PUTRAJAYA, sebab mereka tahu Najib memberi keutamaan kapada "kool imej" dan bukan meminpin Negara yang menghadapi bermacam macam cabaran.Najib sendiri yang menjadi punca idaman tawan putrajaya.
Najib anda tidak bolih "delegate responsiblity" atau "outsource leadership" atau harap kapada Kon- Sultan (shadows).
Dapat lesen besar 1M
arjuna waspada
changkat lobak

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS