DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Friday, December 23, 2011

Kisah 3 orang MUDA: 'Yang BIADAB', 'Yang GAY' & Yang PERASAN' - Kesemuanya akan sebabkan DS Najib & UMNO 'Mati CELIK'!


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kali ini kita ingin mengajak anda para pemBACA memikirkan tentang KISAH 3 orang MUDA yang ingin menJADIkan diri mereka 'POPULAR' dengan pelbagai cara.. Antaranya ialah dengan menunjukkan penentangan terhadap UMNO secara terBUKA seperti menurunkan BENDERA muka DS Najib di PWTC.. Lepas tuh, ada pulak yang mengGEMBARkan NEGARA hingga ke peringkat ANTARABANGSA melalui perKAHWINan seJENIS.. Akhir sekali ialah 'BOSS' Pemuda UMNO yang begitu GILAkan PUBLISTI hingga menDATANGkan rasa MELUAT dan JELAK di kalangan RAKYAT terhadap UMNO..

Rasanya BLOG ini pun sudah cukup mem'POPULAR'kan KISAH seorang MAHASISWA yang bermuka JAMBU yang PERASAN pandai dan BIJAK untuk menTADBIR sebuah NEGARA walaupun HAKIKATnya dia cuma belajar TESL aje kat UPSI! Pada orang UMNO, mereka MARAH kerana budak JAMBU ini telah menurunkan BENDERA muka DS Najib di PWTC semasa berDEMOSNTRASI pada Sabtu lepas.. Namun demikian, RAKYAT jugak naik MARAH pasal TINDAKan budak JAMBU yang BAHLOL ini adalah BIADAB dan tidak boleh diTERIMA oleh orang Melayu/ISLAM di NEGARA ini.. Budak JAMBU ini telah mengHANCURkan 'FUTURE'nya sendiri akibat keBAHLOLannya itu..

Kemudian, kita diBAWAkan pulak dengan KISAH seorang lagi MAHASISWA yang jauh lebih CEMERLANG berbanding budak JAMBU yang cuma takat belajar TESL aje.. MAHASISWA ini ditaja oleh Petronas untuk belajar perUBATAan di luar NEGARA.. Semua maklum tajaan Petronas adalah tajaan untuk yang benar-benar terBAIK, dan bukannya untuk bakal 'COFFEE Boy' kepada Penasihat PKR.. Malangnya, sekali lagi kita melihat bagaimana seorang lagi orang MUDA yang menSIA-SIAkan HIDUPnya dengan berKAHWIN sesama seJENIS di Dublin.. PerBUATan yang dilakukannya amatlah terKUTUK di sisi agama ISLAM tetapi anda patut LIHAT bagaimana beberapa KOMEN dalam The Malaysian Insider cuba meROSAKkan lagi keadaan..

Kita telah menyaksikan bagaimana dua orang MAHASISWA kita telah meRUGIkan NEGARA dalam dua KONTEKS yang berLAINan.. Seorang menSIA-SIAkan muka JAMBUnya dengan melakukan perBUATan sia-sia.. Seorang lagi pulak walaupun CEMERLANG tetapi telah meMALUkan ibu-bapanya, agamanya dan NEGARAnya seUMUR hidupnya.. Inilah dia bagaimana duit pemBAYAR cukai disia-siakan.. Ini jugak BUKTI jelas bagaimana kerajaan kita seakan HILANG kawalan terhadap undang-undang sedia ada untuk diLAKSANAkan terhadap kedua-dua BAHLOL ini.. Selain itu, kerajaan jugak GAGAL berTINDAK apabila perBUATan BIADAB budak JAMBU itu di'BACK-Up' oleh BABI dalam PR dan perKAHWINan seJENIS oleh MAHASISWA cemerlang itu pulak diSANJUNG hebat di dalam KOMEN The Malaysian Insider.. ->KLIK<-

Dalam kedua-dua KES ini, kita LIHAT semacam ada satu USAHA untuk meNAIKkan keBENCIan terhadap UMNO dan kerajaan.. TINDAKan budak JAMBU itu tentunya diDALANGi oleh PKR yang jelas cuba memPORAK-perandakan UMNO demi menJADIkan 'penJUBOR' dan penZINA sebagai PM.. Tindakan MAHASISWA yang CEMERLANG itu jugak sebenarnya diSOKONG oleh para penDOKONG 'KeBEBASan MUTLAK' seperti yang diPROMOSIkan oleh BERSIH 2.0 dan SEKSUALITI Merdeka.. Itu yang tercatat dalam KOMEN artiket The Malaysian Insider tadi.. Tentunya kedua-dua pertubuhan ini dan jugak pemBACA The Malaysian Insider akhir berKAIT rapat dengan PKR jugak!

Sepatutnya, UMNO dan kerajaan boleh aje 'REVERSE' balik kepada RAKYAT untuk mengatakan betapa JIJIKnya PKR yang menDALANGi perBUATan sebegini atau bukti jelas bagaimana PKR meROSAKkan anak-anak bangsa Melayu.. PELIKnya, kenapa UMNO dan jugak kerajaan tidak buat begitu? Sedangkan apa yang diPAPARkan adalah JELAS menunjukkan inilah yang akan berlaku jika PKR + DAP + PAS memerintah NEGARA? Kenapa ini tidak diPROPAGANDAkan oleh UMNO? Apa sudah jadik DS Najib? Apa sudah jadik Datuk Maslan, Ketua Penerangan UMNO? Tak RETI ke bahawa UMNO dan kerajaan yang sedang diBURUKkan KONONnya menyekat keBEBASan dalam KONTEKS ini?

Apa yang para PEMIMPIN UMNO tengah buat ketika ini? MemBIARkan sahaja RAKYAT membuat TAFSIRan BEBAS yang akhirnya akan menikam balik UMNO dan kerajaan akibat tiada penerangan BALAS? Atau PEMIMPIN UMNO tengah sibuk berKEMELUT dengan ISU-ISU seperti NFC, FGV dan Air Asia + MAS + MAHB? Apa FAEDAHnya? Pada ketika inilah kita diTUNJUKkan pulak dengan keSIALan 'BOSS' Pemuda UMNO yang sibuk dok memPROMOSIkan diri sendiri dalam majalah MASKULIN!



Boleh tak DS Najib dan Datuk Maslan bagitau apa UNTUNGnya perbuatan BAHLOL sebegini kepada UMNO? KISAH 'BOSS' Pemuda UMNO inilah KISAH orang MUDA yang berikut untuk diCERITAkan..

ISU Budak JAMBU yang PERASAN hebat apabila diperKUDAkan dek PKR, MAHASISWA yang PERASAN dirinya 'Up to DATE' atau MODEN dengan peKAHWINan seJENIS dan 'BOSS' Pemuda UMNO yang GILA 'GLAMOUR' hingga meNAIKkan tahap MELUAT RAKYAT kepada UMNO dan kerajaan sekaligus! Dua ISU yang boleh meNAIKkan PROFILITI jika UMNO memilih untuk berJUANG menentang keBIADABan dan 'KeBEBASan MUTLAK' yang diSANJUNGi oleh PKR.. Manakala ISU 'BOSS' Pemuda UMNO ini kot mana pun hanya memBUATkan RAKYAT naik MELUAT dengan UMNO.. Ketika ini RAKYAT mengHARAPkan UMNO menjadi 'CHAMPION' untuk kedua-dua ISU tadi!

UMNO sebenarnya sedang diLEMAHkan dari dalam untuk PRU-13 ini.. UMNO diLEMAHkan agar golongan MUDA yang meRUPAkan pengundi terbesar akan naik MELUAT dan menolak UMNO.. Adakah anda INGAT bahawa PEMIMPIN UMNO seperti 'BOSS' Pemuda UMNO dan Timbalan Menteri IPT itu benar-benar berJIWA UMNO? Anda memang BAHLOL jika beranggapan sedemikian.. Tindak-tanduk mereka selama ini jelas menDATANGkan keBURUKkan kepada UMNO dan jugak kerajaan.. Apakah anda ingat ini bukannya diSENGAJAkan? Tidak.. Ini adalah peRANCANGan teratur demi meMUSNAHkan UMNO dan menJADIkan DS Najib 'Mati CELIK' pada PRU-13 nanti!

Semakin lama para LIABILITI dan Kuda TROJAN ini berada dalam UMNO, semakin cepat untuk RAKYAT dan penyokong UMNO menyaksikan DS Najib 'Mati CELIK' pada PRU-13 nanti - 'Mati CELIK' akibat DS Najib MENANG seorang diri di Parlimen Pekan! DS Najib sebagai KOMANDER terTINGGI tentukan di BARISAN paling hadapan pada PRU-13 nanti.. Namun, adakah DS Najib tahu bahawa BARISAN di belakangnya sedang diMUSNAHkan sedikit demi sedkit ketika 'pePERANGan' sedang memuncak? Itu belum lagi serangan 'DIRECT' terhadap UMNO menerusi ISU NFC, FGV dan banyak lagi? Semuanya di'LAMBAK'kan agar RAKYAT meLUPAkan KES 'menJUBOR', KES video SEKS, KES Murtad, KES Pok Nik 'ALAIHISSALAM' makan GAJI BUTA, KES raba NENEN dan banyak lagi.. UMNO sedang berTERABUR akibat pengKHIANATan dari dalam..

Wallahualam..

1 comment:

Anonymous said...

assalam,
kebelakangan ini sangat menyerlah kebahlolan pemimpin atasan umno dan kerajaan. rasanya tak perlu disenaraikan, berkajang2 jadinya ruangan komen ni. masyarakat melayu jadi keliru dgn perkembangan terkini. nak pangkah pemerintah kelihatan bahalol. nak pangkah pembangkang kelihatan samdol. dari pemerhatian saya yang kerdil ini, m'sia sebenarnya menuju ke arah kehancuran dan kemurkaan Allah swt. inilah janji allah untuk umat akhir zaman & kiamat itu pasti. marilah kita yang sedikit bilangannya dan masih berfikiran rasional dan tawaduq serta bertauhidkan allah terus berjuang memartabatkan amal ma'aruf nahi mungkar walaupun terpaksa berhadapan dengan segala kebahlolan, ketololan dan kesamdolan manusia2 melayu yang terlalu asyik mengejar dunia yg sementara, harta yang dipinjam dan kuasa yg sedikit. insyallah .. walaupun tidak dipandang manusia, pencipta sentiasa menilai keikhlasan dan keluhuran hati dan jiwa yang berjihad ke jalan yang lurus. dan itu juga janjiNYA. bagi diri saya sendiri, takkan saya nak pangkah pemimpin yang bakal merosakkan agama, bangsa dan tanah air serta masa depan anak cucu. lebih baik tak payah mengundi macam ni. tolong jgn persoalkan tekad saya, saya ada perkiraan sendiri. tk
... mamu ampang

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS