DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Monday, July 20, 2015

1MDB yang meng'KELDAI'kan AGENSI kerajaan patut lebih diTAKUTi RAKYAT berBANDING penulisan The Sarawak Report..

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Mungkin kita patut 'FLASHBACK' semula tentang PERISTIWA OPERASI LALANG 28 TAHUN dahulu.. Tatkala itu, beBERAPA MEDIA berCETAK seperti telah pun diHENTIkan atau diTARIK LESEN oleh kerajaan menerusi AKTA MESIN CETAK kerana diKHUATIRi akan menCETUSkan keTEGANGan POLITIK dan keTEGANGan KAUM di NEGARA ini.. LANGKAH kerajaan pada MASA itu jugak menyaksikan penahahan beBERAPA PEMIMPIN UMNO dan DAP La'anatullah di bawah ISA.. 


DS Najib jangan KATA tak INGAT pulak kerana dia pada MASA itu ialah KETUA PEMUDA UMNO yang telah diJEMPUT ke STADIUM sebelah HKL untuk berUCAP pada perHIMPUNan RAKSASA orang Melayu di sana.. Harapnya dia INGAT la.. 

HARI ini DS Najib TIDAK menguatKUASAkan lagi AKTA MESIN CETAK yang dia sendiri KATAkan sudah LAPUK.. Namun demikian, Kerajaan DS Najib telah mengARAHkan SKMM untuk mengHALANG AKSES kepada PORTAL The Sarawak Report.. PORTAL ini diDAKWAnya telah menerbitkan pemBOHONGan berSIRI tanpa HENTI terhadap 1MDB keSAYANGannya..


Namun demikian, adalah sangat DUNGU untuk mengatakan PORTAL seperti The Sarawak Report ini telah mengANCAM keSELAMATan NEGARA hingga SKMM perlu berTINDAK.. Kita terTANYA-TANYA apakah The Sarawak Report ini pernah

  • MENDEDAHKAN JUMLAH ASET ARTILERI ATM KEPADA PIHAK ASING?
  • MENDEDAHKAN RIZAB KEWANGAN NEGARA DI BANK NEGARA KEPADA SPEKULATOR?
  • MENDEDAHKAN DOKUMEN BERKAITAN ASET-ASET NEGARA KEPADA MUSUH?
  • MENDEDAHKAN SEBARANG BENTUK RAKAMAN YANG MENGANCAM SEKURITI NEGARA?
  • MENGGODAM MANA-MANA PORTAL RASMI KERAJAAN?

TIDAK bukan? SATU-SATUnya PIHAK di NEGARA ini yang meRASAkan diri mereka terANCAM dengan The Sarawak Report ialah 1MDB yang menghadapi MASALAH HUTANG..


1MDB tentunya berDENDAM dengan The Sarawak Report yang terBUKTI sering mengGANGGU URUSAN mereka dengan kerajaan.. Namun demikian, terlalu meLAMPAU jika SKMM berTINDAK ke atas The Sarawak Report hanya kerana 1MDB terANCAM dengan PORTAL ini.. Kenapa perlu TAKUT jika 1MDB yakin berada di PIHAK yang BENAR? Malah, RUANG untuk 1MDB berTINDAK atas PLATFORM perUNDANGan jugak terBUKA LUAS sejak sekian LAMA.. Namun, hingga sekarang kita tak pernah pun mendengar tentang 1MDB ambil TINDAKan MAHKAMAH terhadap The Sarawak Report? Takde 'LEGAL ADVISOR'?

RAKYAT patut NAMPAK bahawa bukan The Sarawak Report yang menyebabkan 1MDB berGELUMANG dengan segala macam perSOALan TIDAK terJAWAB ini..

  • KERUGIAN RM42 BILION 1MDB (SEBELUM NILAI RINGGIT JATUH)
  • WUJUDNYA TRANSAKSI BERBILION RM KE DALAM AKAUN AMBANK DS NAJIB

  • KEGAGALAN MENJAWAB APAKAH 'UNIT' YANG DISIMPAN DALAM BANK DI SINGAPURA

  • PERANAN JHO LOW DALAM URUSAN PERNIAGAAN 1MDB 

KeSEMUA di atas adalah datangnya daripada 1MDB sendiri tanpa perlu sesiapa pun menambahkan segala macam 'PERENCAH'? The Sarawak Report agak BIJAK meMANIPULASIkan perSOALAN di atas hingga RAKYAT mula MELUAT dengan DS Najib dan 1MDB yang begitu diSAYANGinya.. Namun demikian, itu SALAH 1MDB sendiri? Malah sehingga sekarang TIDAK ada pun MENTERI KABINET yang boleh menJAWAB keWAJARan kerajaan memBERIkan 'BACK-UP' kepada 1MDB untuk berHUTANG sehingga RM42 BILION sedangkan MODAL 1MDB hanya RM1 JUTA?

KLIK IMEJ UNTUK PEMBESARAN

Bukankah perSOALan di atas memBUKTIkan bahawa ada sesuatu yang cuba diSEMBUNYIkan oleh 1MDB? Kalau keSEMUA perSOALan di atas itu terJAWAB, takde siapa pun nak PEDULI dengan LAPORan The Sarawak Report.. MALANG sekali DS Najib TIDAK mengARAHkan 1MDB memBERIkan penJELASan tetapi makin cuba menyembunyikan sesuatu yang mungkin mengGUGAT JAWATANnya.. ->KLIK<-

Penahanan Andre Justo seorang BEKAS EKSEKUTIF Petro Saudi di Thailand bukanlah URUSan 1MDB pun.. Justo TIDAK lebih daripada seorang PEMERAS UGUT yang bukan mengANCAM 1MDB pun sebaliknya lebih mengANCAM Petro Saudi.. Namun demikian, 1MDB telah meMANIPULASIkan penangkapan Justo untuk menSUCIkan diri mereka.. Kenapa agaknya 1MDB TIDAK menDESAK Justo diBICARAkan segera di MAHKAMAH bagi memBUKTIkan DOKUMEN yang The Sarawak Report dapat daripadanya adalah PALSU? TAKUT nak ke MAHKAMAH?


Mungkinkah ada DOKUMEN yang ASLI? Kalau tak, takkanlah POLIS Thailand sendiri menDEDAHkan ada PenCACAI DS Najib yang cuba berJUMPA dengan Justo selain beBERAPA PIHAK yang diSYAKi para PEMIMPIN pemBANGKANG..


HE!HE!HE! Siapakah agaknya PenCACAI DS Najib yang cuba meRASUAH Justo itu? Apakah NAWAITUnya untuk menDAPATkan DOKUMEN berKENAan? Apakah TAWARAN oleh PenCACAI DS Najib itu kepada Justo? Mungkin kita patut TANYA kat salah seorang PenCACAI yang di bawah nih.. NAMPAK terDESAK sungguh mereka kali ini? HE!HE!HE!


Terus-TERANGlah kita KATAkan bahawa RAKYAT bukannya BANGANG seperti pada PenCACAI DS Najib untuk PERCAYAkan pemBOHONGan pasal 1MDB ini.. Mungkin sebagai BUKTI betapa BANGANGnya mereka yang di keliling DS Najib, kita PETIK sikit KATA-KATA pemBELAan oleh KETUA PEMUDA UMNO KL ini..


1. Kepada pemimpin pembangkang yang berjumpa Justo dan membuat pembayaran serta merancang untuk menjatuhkan Perdana Menteri, eloklah mengaku, jadilah rakyat yang sayangkan Negara, jangan terus jadi Pengkhianat kepada kepimpinan Negara.

Sekiranya kamu didapati bersalah kerana konspirasi ini, hukumanya mungkin adalah “Mati”. Mungkin pemimpin Pembangkang ini asalnya dari Singapura, memang beliau tidak merasai semangat Kebangsaan kerana ada agenda menjatuhkan Kerajaan dengan cara selain demokrasi, tapi mengaku lah, dan jangan berdolak dalih lagi.

2. Ini agenda Yahudi/Agenda Barat yang sekian lama mahu menjatuhkan negara ini, apabila jatuhnya kerajaan BN maka budaya liberal secara terbuka akan dapat direlisasikan, pelik, kenapa penyokong tegar Dalaman parti pun ada yang seolah-olah menyokong konspirasi ini, saya tidak salahkan mereka apabila melihat permainan propaganda ini amat hebat.

Namun, kembalilah menyokong, hebahkanlah penemuan Justo ini kepada ahli di bawah dan sama-samalah kita menjernihkan keadaan di akar umbi.

3. Negara kita sedang menghadapi krisis kepercayaan, justeru, saya merayu kepada semua pemain media siber agar bersatu hati untuk cuba menerangkan sebaik mungkin kepada rakyat. ->KLIK<-

KAH!KAH!KAH! Kita CUKUP SERONOK apabila KETUA PEMUDA ini cuba untuk 'COVERLINE'kan ISU 1MDB ini dengan memBERIkan GAMBARan bahawa ini ialah AGENDA Yahudi ZIONIS.. Dia nih CELIK ke TIDAK yang Yahudi ZIONIS dah ada dah kat KELILING PINGGANG DS Najib sebagai 'PUNAH-Sihat'? 


Patutle RAMAI orang kat 'OPEN HOUSE' KATA yang dalam UMNO nih PENUH dengan SPESIS BANGANG tak boleh diUBATi.. Mereka nih LIGAT bab nak SAPU PROJEK aje.. Sebab itulah mereka bagi KENYATAAN pun BANGANG semacam orang tak pergi SEKOLAH..

RAKYAT patut berTANYA apakah BENAR The Sarawak Report ini mengANCAM NEGARA atau 1MDB ini yang terBUKTI memBAHAYAkan NEGARA kerana segala AGENSI kerajaan boleh di'KELDAI'kan untuk 'COVERLINE'kan MASALAH mereka?

Wallahualam..

39 comments:

Anonymous said...

Sebenarnya adminlah penggugat keselamatan negara.

Anonymous said...

Cukup-cukup la jadi pencacai tegar yahudi...
sedar la hanya dgn izin ALLAH sesuatu itu berlaku....
Najib takan jatuh melainkan dgn izin Allah....
Menyalak la selagi kau mampu.....

Anonymous said...

7:04 dan 7:07 ada lah contoh pencacai Najib, yang satu komen tak sampai satengah baris, takda penerangan atau hujah mempertahankan Najib, yang satu lagi berharap kpd Tuahn saja tapi tak buat apa, tak beri fakta atau hujah yang boleh menyokong Najib.

Macam mana Najib boleh selamat dari kena sesah kalau korang tabi'at macam itu? Kalo korang nak sokong Najib, Kasi fakta, kasi hujah, kasi jawapan, kasi penerangan yang boleh mempertahankan dia, Mamat.

Anonymous said...

amboiiii byk duit raye dr piem nmpk....$$$$$$$$....anon 7.04 kayo laa kooo kn

Anonymous said...

stuju.... pas dapat duit raye dr piem tue...ngn ciom tgn osmah huhuhu

Anonymous said...

Mana diorang boleh ambik tindakan bawah ISA lagi, beb. Najib dah buang ISA berdentum keluar tingkap, walau pun US masih ada lagi tahanan tanpa bicara di Guantanamo Bay.

Tambah pulak Najib tak mau lesenkan apa yang di panggil "news portals" macam Singapore buat. Jadi, melanda landa le Malaysian Insider (5 Pengarang nya dah kena tangkap dan di dakwa di Mahkamah kerana menghasut), Malaysia Kini, Malaysia Chronicle dll menghentam Najib tak habis habis tiap hari siang dan malam.

Najib pun dah buat keputusan nak buang Akta Hasutan. Tapi nasib le majoriti Ketua Bahagaian UMNO, Pemuda dan Wanita UMNO bersuara, jadi Najib dah U-turn, buat keputusan simpan Akta Hasutan. Kalau lah Ketua Bahagian, Pemuda dan Wanita tu suarakan kuat kuat apa akan jadi kpd UMNO/BN di PRU14 kalau keadaan sekarang berterusan ..

Anonymous said...

Ya, banyak yang yang dia sendiri KATAkan sudah LAPUK.. tapi duit RM2.6 bilion tu berlapuk tak?.....

Anonymous said...

Macam mana Najib nak mengARAHkan 1MDB memBERIkan penJELASan ... kalau ada dua ekaun bank atas nama dia di AmBank.....

Anonymous said...

Hidup ni biarlah menyumbang kpd agama, bangsa dan negara.
Bukannya menyumbang kpd mencapai cita-cita yahudi laknatullah.
Sarawak Report tak ada pun menyokong rakyat Palestin yg terang-terang ditindas yahudi tapi sibuk sgt nak jatuhkan pemimpin negara islam satu persatu... ini pun pencacai yahudi buta mata dan hati.
Yahudi begitu licik memecah belah orang-orang islam...

Anonymous said...

8:31,

Setuju Yahudi Zionis tu jahat, musuh Islam dan aku pun benci dengan depa. Tapi cuba ko kasi bukti macam mana kaitan Sarawak Report dengan Yahudi Zionis. Kalo tarak bukti, kasi fakta fakta dan hujah hujah arah ke situ. Sebutkan punca punca malumat ko yang boleh di percaya.

Kalo meyakinkan, lain lah jugak. Tapi kalo pemimpin sebat duit gomen beribu juta tak boleh biorkan. Ko cuba le dapatkan Najib jawab ada terima ke RM2.6 bilion tu dlm ekaun ekaun dia di AmBank?

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

PenCACAI SIBUK dok mengYAHUDIkan dan menZIONISkan orang tapi tak SEDAR antara 'PUNAH-Sihat' yang dok berGAYUT KELILING PINGGANG DS Najib tuh BEKAS orang APCO macam Paul Stadlen.. Itu belum ambil KIRA lagi 2 orang MAT SALLEH dok jadi 'PUNAH-Sihat' TAMBAH lagi dengan Kristian 'EVANGELIST' yang dok dalam PMO.. Tak KIRA lagi BUDAK-BUDAK OTAK LIBERAL KAWAN BAIK 'BOSS' Pemuda UMNO?

Ish!Ish!Ish! JAHANAM NEGARA!

Wallahualam..

Anonymous said...

Eakaun ekaun AmBank tuh Pasukan Petugas Khas dah kata ada.

Anonymous said...

... Najib x jawab... YAHUDI punya kerja. Najib jawab x clear YAHUDI punya angkara. Janganlah kita fitnah YAHUDI x tentu pasal. Nenek lunCAI kawin lari YAHUDI punya angkara ker???... ooo... mungkin FACEBOOK punya angkara. Bukan salah nenek tapi salah YAHUDI FB.

Anonymous said...

Salam bro. Bukan pasal penerangan baris tak baris. Masalahnya apa yg ditulis adalah benda yg sama di ulang2. Dari segi human psychology , average otak manusia akan ingat sesuatu hal itu apabila di ulang 3 x ; sebaliknya apabila di ulang lebih 3 x , audients akan mula fedup n annoyed.
Jadi kau kena come up with new issue to maintain relevant.

Anonymous said...

Setuju

Anonymous said...

Itu sebabnya kita kata jangan campur aduk kan isu. Matlamat tidak menghalalkan cara. Punahsihat dan those PMO yg terlibat patut diselesaikan behind closed door, terminate atau sack , tetapi cara berhemah . Bukan cara ugutan in the open. Kita semua akan atau pernah melaluinya. Pantang orang cabar cara terbuka , betul atau salah kita akan lawan balik.

Anonymous said...

Itu sebabnya kita kata jangan campur aduk kan isu. Matlamat tidak menghalalkan cara. Punahsihat dan those PMO yg terlibat patut diselesaikan behind closed door, terminate atau sack , tetapi cara berhemah . Bukan cara ugutan in the open. Kita semua akan atau pernah melaluinya. Pantang orang cabar cara terbuka , betul atau salah kita akan lawan balik.

Anonymous said...

Salam bro 9:50 PM,

Jangan marah nak kata susah lah nak cakap dengan orang mcm ko nih. Orang cakap pasal komen tak sampai setengah baris, tarak penerangan, ko cakap komen berbaris tak berbaris.

Please lah, tak usah peduli ulang berapa kali, sebab ada pembaca tak baca tiap pos atau tiap komen. Ko kasi penerangan le bro, walau ulang berapa kali pun, supaya ko boleh tolong Najib dan UMNO/BN boleh menang PRU14.

Pastu, pahal nak new issue plak? Tak jawab terima wang RM2.6 bilion tak relevan ke? Cuba ko suruh dia jawab, tentu orang tak tanya lagi. Cuma tanya apa pasal ada ekaun di AmBank, atau duit itu guna untik apa. Bukan so'al Sarawak Report nipu lagi. Sebab Pasukan Petugas Khas dah konfem Najib ada 2 ekaun di AmBank tuh.

Anonymous said...

10:11:00 PM,

Kena fikir dgn bijak, bro. Kalau dok main nak lawan balik aje, habis le UMNO/BN di PRU14. Ada pepatah omputih - at times, discretion is the better part of valour.

Anonymous said...

Aku salute admin, anda memang saorang yang bijak,penulisan anda amat dikagumi.Syabas diucapkan,muga2 perjuangan kita semua menentang kejahatan dan kebodohan melampau akan berhasil tidak lama lagi,insyallah.

Anonymous said...

Bro TDP... xyah nk layan la Cai Ajib Gong nii... depa bkn ceredik pun... sbb depa ni cari makan dgn Ajib Gong... klu Ajib bg mkn tahik pun depa mkn jnji Ajib bg Wang...Cash is King... biarla depa nk kata ape pun sbb dah biase makan tahik Ajib Gong...

Anonymous said...

Kenapa bodoh sangat, blogger ni???

Tak faham ke???

Tunggulah hasil siasatan Audit negara dan PAC dan international auditor??


Laporan awal audit negara pun so far tak ada yg nampak salah...

Itulah masalah korang, kalau dapat berita sampah, memang sampahlah yg keluar.

Itulah kebodohan some of rakyat Malaysia termasuk blogger ni...

Anonymous said...

8:16,

Blogger ini tak bodoh. Dia nakkan jawapan. Saya pun nakkakn jawapan. Berjuta rakyat nakkan jawapan. Kalau awak tak sedar sebab nya kami bersuara, dan melulu menudoh bodoh, awak lah yang bodoh.

Gini, Mamat: Dah ada yang tulis di blog ini, mungkin awak tak baca, atau tak mahu terima, tapi saya dengan rela nya ulangkan - bahawa menunggu apa yang awak kata itu semua akan makan masa demikian lama. Masakan tiap hari, tiap minggu, tiap bulan menunggu, semangkin hampir PRU14. Mangkin ramai yang fedap, semangkin ramai yang mungkin tak undi UMNO/BN.

Tak tahu lah awak sokong parti apa, tapi kami tak mahu UMNO/BN kalah. Jadi, kami sokong apa Tun Dr Mahathir kata - Najib perlu letak jawatan. Atau UMNO gantikan dia. Bukan meng-destablisekan keadaan negara. Bukan mahu tumbangkan Kerajaan. Ha nya mahu Najib berundur, atau di undurkan oleh parti. Ha nya parti yang boleh menggantikan dia.

Tak bermaksud jatuhkan kerajaan UMNO/BN pun. Tak waras sesiapa mengata Tun Dr Mahathir mahu jatuhkan Kerajaan. Ha nya mahu Najib letak jawatan atau di gantikan. Kita demokrasi. Boleh bersuara. Minta Najib letakkan jawatan atau minta UMNO gantikan dia pun demokratik juga. Sebab tak kata langsung, dan tidak mahu sesiapa lakukan apa apa yang melanggar undang undang. Tun Dol dulu letak jawatan dengan desakan begitu, tidak melanggar undang undang. Kami harap akan berlaku begitu dengan Najib juga.

Anonymous said...

8.16,

Ini dia yang di tulis sebagai komen di blog post yang lalu, menerangkan betapa lama nya menunggu, jika tidak ada jawapan kapada so'alan so'alan yang di kemukakan:

- emails dari Justo itu "selective .. edited .. tampered ..", dan sehingga hari ini takda siapa yang kata semua di SR dan WSJ itu bohongan. Jika di buktikan SEMUA NYA bohongan, habis cerita

- Justo mungkin di penjara di Thailand beberapa tahun, mungkin Malaysia tak dapat "expatriate" dia ke negara ini dan di siasat sapenuhnya mengikut kepentingan di negara ini sehingga tamat tempoh penjara nya di Thailand

- Siasatan KPN ke atas Justo di Thailand ha nya bagi mengtahui siapa orang Malaysia yang menemui/ bersubahat dengan Justo, tidak sebut fasal betul tidak malumat di SR dan WSJ

- Siasatan Pasukan Petugas Khas BNM, PDRM dan SPRM di atas ekaun ekaun di atas nama Najib di AmBank akan makan masa yang lama juga, sebab mungkin bergantung kapada 3 perkara yang di sebut di atas juga

- Laporan Terakhir Ketua Odit Negara siap paling awal nya di hujung tahun

- Public Accounts Committee pun perlu menunggu Laporan Ketua Odit Negara

Anonymous said...

8.31,
"Hidup ni biarlah menyumbang kpd agama, bangsa dan negara.
Bukannya menyumbang kpd mencapai cita-cita yahudi laknatullah."

jangan lupa Najib ada limkokwing dan taikjholok berbangsa cina sebagai punahsihat dan kawan baiknya....

Anonymous said...

8.16am,

"Tunggulah hasil siasatan Audit negara dan PAC dan international auditor??"

Tunggu punya tunggu jadi tunggul, kunun2 tunggu lama2 rakyat boleh lupa?

Secara perlahan dan halus menteri kewangan husni hanadzlah sudah cucuk jarum cakap 1mdb takde kes?

Ingat rakyat boleh lupakan saje?

Ingat ye....sejumlah rm6 juta 1 hari diperlukan untuk bayar balik hutang 1mdb, siapa di bebankan? Rakyat marhaen.

Anonymous said...

Pembangkang nak jatuhkan Najib melalui 1MDB tentu cara tak betul....depa tak boleh dapatkan UMNO gantikan Najib melalui parti.

Anonymous said...

Pmbkng bkan nak jatuhkn Ah Jib Gor aje.... msti nak jtuhkan gomen jugak... klu tak katak lmpat mcm Juburi cuba dlu, nak cara main kasr ke.........

Anonymous said...

betul betul betul....pencacai tgh sdp jilat osmah ... stim ngn osmah... tue yg ckp mcm tue.... hehehe

Anonymous said...

2 minggu tempoh utk Wall Street Journal jawab surat loyar Najib dah tamat. Berita Harian laporkan demikian pagi ini.

Loyar Najib mintak WSJ konfemkan pendirian depa di atas laporan depa mengatakan US$700 juta masuk ke ekaun Najib di AmBnk. WSJ dulu lagi dah kata depa "stand by (their correspondent's) report".

Sekarang loyar Najib menunggu arahan Najib - nak hantar Demand Letter/ Saman ke tak. Amacam? Korang agak Najib akan saman/ sue WSJ?

Anonymous said...

Ada orang kata klau pergi Mahkamah, akan membuka "a can full of worms". Bnyak jenis cacing tuh. Tape worms, ring worms, mcm mcm lagi. Ada jenis yang boleh makan perut orang. Tak kira yang gemuk boncit ke tak gemuk boncit.

Kalau selalu main tempat kotor, kena serang cacing le.

Anonymous said...

Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaludin dulu lagi dah suruh sue Sarawak Report ke Jho Lo ke siapa bila laporan interbiew Euro Report ka atas Jho Lo keluar di Hong Kong.

Kot jam tu dia tak terfikir tin penuh cacing tu akan keluar bila ada lawan di Mahkamah. Tak dengor langsung Najib nak saman sejak masa itu hingga sekarang.

Anonymous said...

Kalau tak saman pun, kot Najib fikir dia dah tunjukkan rakyat bahawa dia berani kerana betul, berani nak lawan, nak saman WSJ. Hantar "Lawyer's Letter", beb, cheh, bukan main tuh.

Banyak ahli UMNO dan pengundi di kampung dan sekitaran bandar tak tahu, dengor cakap camtu aje, tepuk tangan, ingat Najib berani nak saman, Najib tak salah. Senyap saja sampai PRU14.

Tup tup, sampai PRU14, ramai pulak yang tau itu main silap mata saja, masih tak dapat jawapan kpd so'al so'alan kita fasal 1MDB, frust, pangkah Pembangkang, atau rosakkkan undi di PRU14, UMNO/BN hancai, lingkup di PRU14.

Amacam kita? Aku tak sanggu dengor gitu. Tapi tak tau nak buat apa lgi sekarang.

Anonymous said...

Berita mengatakan accounting scandal yang telah berlaku dan tak di sedari pihak pihak lain banyak tahun di suatu syarikat besar di Japan - Toshiba.

Menipu mengatakan keuntunguan hingga trilion. Overstated profit figures for a period of 5 years. Key personnel nya letak jawatan. Ramai juga orang Jepun bunuh diri dlm kes mcm tuh - harakiri.

1MDB tarak untung langsung. Tapi rugi hingga RM42 bilion. Firma odit di gantikan walau pun belom siap odit, entah entah sebab banyak tanya so'alan, nakkan dokumen sebab nak odit dengan betul.

RM2.6 bilion di laporkan masuk ekaun bank Najib. Najib ngaku pun tak. Letak jawatan pun belom dengor ura ura.

Anonymous said...

Bradr 3:46:00 PM,

Kta trus kluarkn suara.....sana sni.....hrapkn ramai yg kuat umno baca..... dan ambik tindakn

Anonymous said...

Kita cakp dgn kekawan, kita sebar harapan kita. Jaga jangan menhasut, jangan langgar Akta Hasutan.
Ikut apa Tun Mhathir kata - baca blog dia Chedet.cc. Lepas semua tu, kita berdo'a. Mesti do'a UMNO/BN menang PRU14.

Anonymous said...

ok.. si mamat tu kata "pencacai tegar yahudi" eh? ......die to ape?....mat rempit ke?...

Anonymous said...

Blog Tun Dr Mahathir - Chedet.cc:

Kata kata dia yng ni menarik:

15. Kemudian terdapat desakan bahawa oleh sebab Najib dipilih, tiada siapa pun mempunyai sebarang hak untuk menuntut beliau berundur.

16. Betapa pendek ingatan mereka. Tidakkah mereka ingat Abdullah, yang juga telah dipilih, diminta oleh Najib untuk berundur. Dan dia lakukannya (undur).

Unknown said...

Halo, nama saya Nofia, pagi korban penipuan dari tangan kreditur penipuan, saya menghabiskan lebih dari 56 juta di tangan pemberi pinjaman palsu, karena saya butuh modal besar dari 350 juta, saya hampir mati, tidak ada tempat untuk pergi, saya bisnis hancur dalam proses saya kehilangan anak saya. . Aku tidak tahan lagi .. semua ini terjadi November 2014 hingga Maret 2015, tidak semua sampai saya bertemu dengan seorang teman yang memperkenalkan saya ke ibu yang baik Nyonya Diana yang akhirnya membantu saya mengamankan pinjaman di perusahaannya, ibu yang baik, saya ingin untuk menggunakan kesempatan ini untuk berterima kasih kepada Tuhan terus memberkati Anda, saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk memberitahu Anda, bahwa mereka banyak scammers luar sana, jika Anda membutuhkan pinjaman dan pinjaman yang dijamin cepat mendaftar hanya melalui ibu Diana, melalui email. dianarobertloanfirm@accountant.com dan dianarobertloanfirm@gmail.com, Anda dapat menghubungi saya melalui email ini; nofiayani@gmail.com com untuk mendapatkan informasi tahu. silahkan dia satu-satunya tempat yang handal dan terpercaya. Tidak ada pajak. untuk membayar .. terima kasih

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS