DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Wednesday, July 08, 2015

Anda tak PENAT ke MENONTON 'DRAMA 1MDB' yang meRUPAkan KARYA tak LAKU DS Najib ini?

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

HE!HE!HE! Korang SEMUA tak LETIH ke dengan DRAMA 1MDB meLERET-LERET yang diLAKONkan dan diARAHkan oleh DS Najib ini? Korang INGAT tak dulu ada SINETRON Indonesia berTAJUK 'BAWANG PUTIH BAWANG MERAH' yang CERITAnya PUNYAlah meLERET lagi MERAPU sampai dah tak keTAHUan dah apakah keSUDAHan CERITAnya yang 'HAMPEH' ini?


Tak SANGKAlah pulak REKOD DRAMA paling meLERET lagi MERAPU dari Indonesia ini telah pun diPECAHkan pulak oleh DRAMA 1MDB yang NYATA lebih REALISTIK, menDEBARkan dan TIDAK KURANG jugak bab MERAPUnya.. SeBENARnya, keSUDAHan DRAMA 1MDB ini MUDAH aje jika DS Najib meLEPASkan JAWATANnya dalam 1MDB atau pun MoF menutup aje OPERASInya.. Namun demikian, jelas sekali itu bukanlah PILIHan DS Najib dan MoF yang diKAWAL olehnya.. Tentu sekali ada sesuatu yang DS Najib cuba SEMBUNYIkan dari pengeTAHUan UMUM..


Demi meneruskan DRAMA 1MDB yang RAKYAT sudah MELUAT dan MAHUkan penyudahnya ini masih cuba diTERUSkan oleh DS Najib.. Malah, diLERETkan pulak JALAN CERITAnya dengan BABAK seperti menuduh TUN DR. Mahathir berBOHONG dalam DRAMA ini..


Tak CUKUP dengan BABAK yang UMPAMA separuh MASAK itu, DS Najib cuba meLEBARkan lagi JALAN CERITAnya dengan menambahkan lagi pemBOHONGan yang RAKYAT sudah pun TAHU keBENARannya.. AYAM kat dalam REBAN pun tak denya nak kena TIPU dengan CERITA ini..


Dah dua BABAK dah RAKYAT menyaksikan pemBOHONGan DS Najib dalam DRAMA 1MDB yang dah MERAPU ini.. Kemudiannya, apabila MEDIA seperti Wall Street Journal MULA meLEMPARkan KRITIKkan terhadap DRAMA 1MDB ini, DS Najib dah MULA mengGELABAH.. 


DS Najib terpaksa TUNJUK BERANI dengan mengGERTAK pulak nak SAMAN Wall Street Journal seperti berikut.. Ye la.. Kenalah TUNJUK HEBAT jugak depan PenCACAInya tuh..


Perghh.. Bukan MAIN HEBAT lagi para PenCACAI berSORAK dengan LAKONan keBERANIan DS Najib kali ini.. Seolah-olah LAKONan sedemikian cukup MANTAP untuk meMENANGi ANUGERAH Sri Angkasa atau pun ANUGERAH Panca Delima.. Kalau IKUTkan PenCACAI, mereka siap nak CALONkan untuk ANUGERAH ACADEMY AWARD lagi tuh.. KAH!KAH!KAH!


Akhirnya, RAMAI PenCACAI terMALU sendiri apabila LAKONan DS Najib CUKUP TIDAK memBERANGSANGkan seperti di bawah.. KAH!KAH!KAH!


Apa ini? Ianya seolah-olah memBERIkan GAMBARan bahawa DS Najib pergi berTANYAkan SOALAN kepada MEDIA Wall Street Journal yang mengKRITIK LAKONannya samada dia LAYAK diBERIkan PUBLISITI atau TIDAK? Kalau nak SAMAN pengKRITIK tuh SAMAN aje la.. Takkanlah masih nak berTANYA pulak "Boleh ke saya SAMAN awak? Awak takpe ke kalau saya SAMAN awak?".. HE!HE!HE!

Yang NYATAnya, DRAMA 1MDB ini sudah menelan BELANJA PRODUKSI yang CUKUP BESAR dan diTANGGUNG kerajaan.. Kita sebagai RAKYAT pulak terPAKSA menjadik pemBELI TIKETnya..

Kalau IKUTkan KATA DS Najib, ianya berBALOI-BALOI.. Entah kat mana UNTUNGnya tuh tak TAHUlah pulak.. Yang NYATAnya, RAKYAT macam kitalah yang RUGI pasal terpaksa BAYAR HARGA yang MAHAL untuk MENONTON DRAMA 1MDB ini.. SERONOK ke? Mungkin apabila tiba PRU-14 nanti DS Najib akan meNILAI sendiri samada RAKYAT SERONOK ke tak..

Wallahualam..

20 comments:

Anonymous said...

Aku lagi letih baca citer banggang blogger ni...

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Siapa SURUH kamu BACA?

DUNGU ke apa kamu tuh? KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

Anonymous said...

Citer banggang...... tukang dok pergati lagi bebal.....

Anonymous said...

Tukang dok pergati memang bahalol....

Anonymous said...

Santai... cayalah...

Anonymous said...

Macai penyapu najib bapok sentap baca artikel ni... hujujujujujujuju!!!...

Anonymous said...

yahuuuu ade pencacai tukang angkat najis najib n rosmah...hehehe

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

PEMBETULAN:

Inilah artikel-SIAL NO SENSE-yg-amat BANGANG!

Apa hal si PENGGANAS gong eng-BANGKAI tu pikiaq dia lebih BERKUASA dari DYMM YDPA sbg. KETUA AGAMA/NEGARA/ATM, serta K’jaan persekutuan termasuk KDN/PDRM?!

OI si PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS BANGSAT RASIS ANTI-Islam/Melayu (punya PENAKUT jadi PENYAMAQ pula tu) memang puak KEPARAT GILABABI! lu punyak otak PENGGANAS aaahh, itu mcm-si ANJING KURAP-manyak-NANAH si puak PENDATANG PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO-EJEN Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH- no 1!!

Yg. lu nak paksa YAB PM ISLAM/Melayu kami letak jawatan sewenangnya apasal - lu ingat kami MAJORITI dari BUMIPUTERA Islam/Melayu yang pilih YAB PM kami ni, KULI-KULI lu, oi si KEPARAT PENGGANAS-PENGGANAS PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRHOMO!!

PI MAMPOS lu punya ekoq-ekoq BANGKAI BABI kat JAMBAN/KANDANG PENGGANAS KAPIRDAJAL PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS-ejen Barat/ZIONIS-PEROMPAK/PENJENAYAH-no-1!!

Anonymous said...

Dan apa hal si PENGGANAS gong eng-DAPBANGKAI tu pikiaq dia lebih BERKUASA dari DYMM YDPA sbg. KETUA AGAMA/NEGARA/ATM, serta K’jaan persekutuan termasuk YAB PM dan KDN/PDRM - sampai nak sewenangnya MEMBEKUkan aset 1MDB?!

Ini disyaki memang strategi KEPARAT puak PENGGANAS DAPBANGKAI ni nak MENGHALANG mana-mana ajensi persekutuan beli tanah IMDB tu yang mahu menjaga KEPENTINGAN, TANAH dan HAK Bumiputera di sana, yang memang makin TERHAKIS! Maka aku syak, inilah antara sebab UTAMA kenapa depa beriya nak MENJATUHkan IMDB dan YAB PM kita!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

tukang dok peghati... ko peghati benda? dh confirm kantoi TUNAI-ASET-UNIT. yg dh confirm x nk ckp. kritikal lh sikit....

Anonymous said...

Pembetulan. To Anon 10:59

Anonymous said...

adat orang penat ialah ambil masa untuk berehat. habis kamu, tak penat ke jadi tukang tayang kononnya 'drama' arahan najib? tak tahulah apa nilai dan dimana sisi kamu asyik mempertikaikan peranan orang. kamu sendiri tak pernah terfikirkah?

Anonymous said...

kalu pm mcm mse tun m blh laa ckp cmginie...psl yahudi pon takot kne sergah ngn tun m

Anonymous said...

nek tempoyak jgn jd nek tempoyok plk

Anonymous said...

Kau ni dulu aku baca jugak, sekarang dah macam pelacur blogger gampang. Bangsat macam kau ni elok join pembangkang je. Mahathir orang tua yang panjang umur supaya terbongkar kejahatan kehitaman hatinya tu dah terserlah dah, kau pun sama macam bangsat tua penipu tu!

Unknown said...

Haha bagos tuan blogger...macam biasa macam Ah jib gor mana boleh terima hakikat walaupun bukti depan mata...hahahaha kesian ramai Ah jib gor punya macai panas bontot tak boleh terima hakikat kih kih kih

Unknown said...

Ah jib gor bukan bagos tara mana pun...sejak perintah Malaysia macam haprak ringgit jatuh, harga barang naik, minyak dunia harga turun pun minyak naik...harga rumah semakin mahal, jawatan penjawat awam pun dibekukan, plkn pun ditangguh,semua subsidi ditarik balik apa atas alasan BERJIMAT CERMAT APA KEJADAHNYA SEMUA NI??agama islam dan melayu dihina sewenang2nya tanpa ada tindakan! Apa yang hebat Ah jib gor ni??? Hanya retokrik dan janji palsu ja Ah jib gor ni...kalau macai Ah jib gor boleh senaraikan 10 kebaikan Ah jib gor nescaya aku akan menyokong Ah jib gor sekarang jugak dan aku akan bersama2 macai Ah jib gor mempertahankan Ah jib gor...

Anonymous said...

Sapa suruh baca?

Anonymous said...

Just shut up and please step down asap !

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS