DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Wednesday, July 15, 2015

Apakah UMNO rela menanggung keMUSNAHan kerana memBIARkan para PenCACAI BEKAS PKR berMAHARAJALELA?

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

KAH!KAH!KAH! RASAnya OTAK para PenCACAI DS Najib dah sampai tahap MERENG dah kerana dah keHABISan MODAL untuk meng'COVER-LINE'kan DS Najib dalam ISU HUTANG 1MDB.. Secara JUJURnya, mereka mungkin sudah SEDAR bahawa HARAPan semakin TIPIS untuk DS Najib ini TAMPIL sebagai PEMIMPIN UMNO yang BERSIH.. Jika itu terjadi, berMAKNA para PenCACAI DS Najib ini GAGAL dalam TUGASnya seLAMA ini.. AKIBAT yang lebih BURUK apabila DS Najib diGANTIkan dengan PM yang BARU.. Jika itu berLAKU, di mana lagi orang-orang di bawah ini nak menCARI FULUS secara HARAM dengan menCACAI selepas DS Najib diGANTIkan? 


Sejak SIASATan terhadap 1MDB diMULAkan oleh PASUKAN yang terdiri daripada JABATAN AUDIT NEGARA, PEGUAM NEGARA, BANK NEGARA dan POLIS berMULA, kita dapati semakin GIAT para PenCACAI cuba mengALIHkan TUMPUan RAKYAT daripada ISU ini.. 


Sungguh menJELIKkan bagaimana MENTERI ini dalam pada mengakui bahawa SIASATan belum pun selesai tetapi sudah pun meLOLONG sakan cuba menSUCIkan 1MDB yang memBEBANkan NEGARA dengan HUTANG RM42 BILIONnya.. Patut diINGATkan bahawa KADAR RINGGIT sudah JATUH berBANDING USD sekarang, jadik apakah NILAI HUTANG itu masih lagi RM42 BILION?

Walaupun DS Najib cuba meNAMPAKkan dirinya PASRAH, kita PERCAYA dia GELISAH dan yang lebih GELISAH lagi ialah para PenCACAInya.. Mereka terpaksa menSUCIkan DS Najib daripada PANDANGan BURUK RAKYAT tetapi kerana keBANGANGan mereka, para PenCACAI ini hanya lebih memBURUKkan keadaan.. Mereka menSASARkan orang TUA yang dah PENCEN berUMUR 90 TAHUN dan mereka yang jadik KELUARGAnya..


Sejak dulu lagi kita PERHATIkan bahawa TUN DR. Mahathir menjadik SASARan para PenCACAI DS Najib yang mungkin di LUAR pengeTAHUannya.. Walaupun ISU HUTANG 1MDB ini diMULAkan oleh The Sarawak Report, diJAJA oleh Rafizi LEMBU dan Tony 'Phua CHU Kang' serta diHEBAHkan oleh MEDIA seperti The Wall Street Journal dan Washington Post, mereka tetap MENUDUH TUN DR. Mahathir sebagai PUNCAnya.. 


Ini MUDAH diFAHAMi kerana keBANYAKkan para PenCACAI ini DAHULUnya meRUPAkan PenCACAI UPAHan di dalam PKR yang berPALING TADAH kepada UMNO semasa ZAMAN TUN Dollah dan DS Najib.. AlMAKLUMlah, bukan SUSAH pun untuk mereka BELOT kerana DS Najib sendiri pernah menegaskan dia PERCAYA bahawa 'CASH is KING'.. HE!HE!HE!

Oleh itu, jika DS Najib diJATUHkan SAMA seperti MANTAN 'BOSS' LAMA di dalam PKR kerana keSALAHan 'MenJUBOR' orang, maka sudah 2 KALIlah mereka ini 'KANTOI' dalam URUSAN menCACAI.. KeSETIAan mereka hanyalah kepada PIHAK yang mengGUNAkan 'CASH is KING'.. Oleh itu, apabila TIDAK ada 'KING' yang nak kasi 'CASH' nanti, kat mana lagi mereka nak mengaut FULUS dengan menCACAI? Siapalah nak ambil mereka ini beKERJA hanya kerana kePANDAIan menCACAI sahaja? 


Apabila The Wall Street Journal menDEDAHkan beBERAPA AKAUN yang diPERCAYAi diMILIKki oleh DS Najib sehingga ada TRANSAKSI berBILION RM sebelum AKAUN itu diTUTUP, para PenCACAI terpaksa mengUSAHAkan SATU lagi ISU untuk 'COVER-LINE'kan penDEDAHan ini.. 


Sebelum ini pun para PenCACAI ini sudah GAGAL dalam USAHA mereka untuk meng'COVER-LINE'kan penDEDAHan AKAUN BANK MILIK DS Rosmah..


HE!HE!HE! Betapa BESARnya keMALUan para PenCACAI ini apabila DS Rosmah sendiri mengAKUi AKAUN terSEBUT memang MILIKnya.. Takde pulak para PenCACAI menyalahkan DS Rosmah kerana keJUJURan dia mengakui dirinya sebagai peMILIK AKAUN yang ada TRANSAKSI berJUMLAH RM 2 JUTA? Nak KATA para PenCACAI memuji keJUJURan DS Rosmah pun takde jugak?


Dek kerana BESARnya keMALUan para PenCACAI kali ini, maka mereka memperGUNAkan pulak TV3 untuk menyerang KELUARGA TUN DR. Mahathirlah pulak.. DiJEMPUT pulak 'SAMPAH SARAP' daripada PKR untuk memBURUKkan AHLI UMNO yang NO.1 ini di TV3..


Memang meLUCUkan apabila mereka hanya setakat ini sahaja keMAMPUan mereka menyerang KELUARGA TUN DR. Mahathir.. Mungkin PenCACAI ini LUPA bahawa TUN DR. Mahathir sendiri pernah menCABAR mereka memBUKTIkan mana-mana AHLI KELUARGAnya menDAPAT keKAYAan semasa beliau menjadik PM.. ->KLIK<-

OKlah, kita nak TANYAlah kepada anda SEMUA.. SALAHkah seorang BILIONAIR seperti Mokhzani Mahathir itu KAYA? Anak TUN ini meRUPAkan LULUSan keJURUTERAan PETROKIMIA dan menubuhkan Kencana PETROLEUM sebagai antara SYARIKAT penyedia perKHIDMATan kepada INDUSTRI 'OIL & GAS' di Asia.. SALAHkan kalau dia berNIAGA?


Kita pun terINGINlah nak TANYA kat 'SAMPAH SARAP' yang berASAL dari PKR ini, apakah peKERJAan kamu sekarang selain menjadik PenCACAI kepada DS Najib?


Oh ye.. BERAPA SEN pulak 'MALAUN' kat bawah ni BAYAR kamu untuk kasi menCACAI bagi PIHAK DS Najib yang tak TAHU pun apa yang kamu CACAIkan? SERONOK ke kamu kasi ANAK BINI kamu MAKAN 'FULUS' HASIL daripada KERJA HARAM dia nih?

Apakah kita sebagai RAKYAT hanya menyaksikan sahaja bagaimana kita diperBODOHkan oleh mereka yang jelas patut diTEMBAK kerana mengKHIANATi NEGARA? Apakah UMNO perlu berDIAM diri tatkala pengKHIANATan oleh para PenCACAI ini bakal meLUPUSkan UMNO itu sendiri?

Wallahualam..

30 comments:

Anonymous said...

Siapa yg mulakan dulu??

Bagi kamu , apa ygkelaur dari Tun M adalah betul 100%

Apa yg kleuar dari Najib, bohong...

Kalau ada org yg sokong Najib, kamu kata pencacai.

Tapi, yg kamu sokong Tun M, bukan pencacai ke??

Apalah punya statement???

Tak payah nak tulis berjela jela, kalau Tun M pun dapat info dari sumber yg tak betul.
Masih nak percaya lagi ke dgn Tun M ni??

Laporan awal Audit negara kata 1MDB ok ajer...

Kalau laporan awal kata Ok, maknanya kalau ada pun yg tak betul nanti, cuma kecil dan boleh diperbaiki.

Apa masalah korang???? Jgn jadi batu api atau agen yahudi yg sengaja nak rosakkan ekonomi org Islam...

ted manoff said...

Baru laporan awal, dah canang 1dunia 1mdb bersih? Kenapa tk tunggu laporan audit dulu? Apapun kenyataan yg dikuarkn kerajaan, rakyat dh tk percaya, rakyat dh kehilangan kepercayaan kepada kerajaan

Anonymous said...

tulisan bolger ini umpama orang yang kecewa. apa punya turr.. tulislah dengan fakta jangan banyak auta. Lu tanya sama Tun M dia punya anak-anak macam mana jadi bilionaire? lu tanya sama dia dulu maaa. Ello bro tengoka la kekayaan negara selama 23 tahun di monopoli oleh ana siapa yea? rakyat kena tipu dengan sandiwara perkauman yang dibuat oleh Tun M. kami dah masak dah siapa yang sebenarnya di bela dan siapa yang teraniaya atas dasar ekonomi. janagan kacau sama najib. dia buat kerja number satu. tarak suka tipi orang.

Anonymous said...

Zaman Mahathir projek berbilion to tak susahkan Rakyat.. anak beliau kaya to tak cukai gst.

Kerja pun banyak, Jepun buat kilang..

Zaman Najib yg kaya yg bahalol shj..yak cukup duit kasi tax..
kerja tak ada, kilang tutup..

Lagi boddoh mcm Azwan JMM, tu apa yg beliau buat selain mencacai najis najib?
Berapa banyak pengikut, si bangang Azmil parti kita tu pun ada 2 irang pengikut bodoh..

Lagi satu yg bela sangat Najis tu buat apa..Jho Low dah risakkan negara..Najis cukai Melayu

Anonymous said...

Kepala hotak hang la..Zaman Tun Malaysia negara yg kaya, teknologi.. sekarang Thai & Vietnam dah potong..

Kilang banyak tutup..

Zaman Najib satu dunia dah tau betapa bodonya Najib ni.. tambah2 ada menteri prepaid, menteri ayam nak serbu bagi tau, menteri lembu tak jadi, menteri gst.

Semua ni orang bodoh yang budak sekolah pun tak respect..cikgu sekolah pun lebih bijak lagi.

Ketua kastam pun cakap prepaid tak perlu gst, double tax..shaberi shit pulak kata hilang pendapatan, bila guna baru tax..kan bodo tu...

Pebdapatan hilang kerana Najib & Jho low tipu Malaysia

Anonymous said...

INGAT BRO...HARAM UMNO 1946,ANGKARA SAPA?.TUBUH UMNO BARU 1988 SAPA?.ROSAK INSTITUSI RAJA2 MELAYU ANGKARA SAPA?.ROSAK INST.KEHAKIMAN ANGKARA SAPA?.EKONOMI NEGARA ROSAK ANGKARA SAPA?
DASR BORUS KETIMUR/BARAT SAPA?.LANGSKAP POLITIK MELAYU ROSAK ANGKARA SIAPA?.TAK PAYAH NK BERSAJAK PUTARBELIT LG.LEBIH BAIK DIA PERGI CEPAT2.BERTAUBATLAH.SERAH BALIK HARTA UMNO YG DROMPAKAN..MALAYSIATODAY.NET...RPK

Anonymous said...

sudahlahh pencacai najib..xyahla ko bekap2 najib sngt..brape ko dpt ko bekap2 dia..

Anonymous said...

7.30,
Sangat setuju dgn komen sdr....yes dulu memang sanjung tinggi TDM..tapi sekarang tidak lagi.
Saya berpendapat beliau telah dipergunakan atau sengaja diperlekehkan olih pihak yang berkepentingan
Dalam kes untuk jatuhkan Najib banyak perkara yang tidak harus berlaku mengetahui detail nya TDM tapi berlaku
Banyak butirx dalam kes 1 MDB distorted
Menimbulkan kes Alantunya....mentaliti Mahfuz
Menyerang peribadi keluarga Najib.
Saya rasa dia juga mudah lupa bagaimana dia buat pada Almarhum Tunku dan masa nya akan tiba di mana dia akan masuk dalam katagori sama ada To be seen but not to be heard atau To be heard but not to been seen.....
12.00......I received 1mk for my comment from Najib...LOL

Anonymous said...

ptt lerr owg pggil kowg ni pencacai najib...da terang2 salah pon kowg ckp btul...mentaliti yg jenis dpt brim...najib bg taik pon kowg suka....

Anonymous said...

lu ni ape ha bro...x khatam sejarah kew...kalu sejarah pon x khatam...ni kn plk psl ekonomi...puiiikkk choiii

Anonymous said...

NO 11 NGAN NO 20 TU PALING MAHA WAJIB DITENDANG DAN DI SEKEH KELUAR

Anonymous said...

Nama sesuatu NEGARA itu akan mudah di kenali di serata dunia, adalah kerana PEMIMPIN atau PRODUK atau BRAND NEGARA atau SEJARAH dari negara itu.

Contoh nya (dlm ASIA) :

Jika diSebut...BOLLYWOOD...INDIRA GHANDI..satu dunia akan kenal itu NEGARA INDIA.

Jika diSebut...ROBOT...TEKNOLOGI..NUKLEAR...satu dunia akan kenal itu NEGARA JAPAN.

Jika disebut...OIL & GAS...MEKAH....satu dunia akan kenal itu NEGARA ARAB SAUDI.

Begitu juga dgn Malaysia.

Jika disebut...DR MAHATHIR...KLCC TWIN TOWER..KL SEPANG CIRCUIT...satu dunia akan kenal itu NEGARA MALAYSIA.

Begitulah nama Negara MALAYSIA mulai dikenali diserata dunia. Ini fakta. Tak boleh dinafikan.

Tapi Sekarang apa sudah jadi dgn nama baik negara Malaysia dan prestasi nya ?

Tengok zaman Pak Lah.

Nama baik dan prestasi Malaysia tak kemana. Rosak. Sebab menantu, anak and the 4th floor geng berlagak macam bagus2, ghairah menasihat masuk campur urusan pentadbiran negara.

Tengok zaman Najib pulak.

Adakah brand SATUUUUUUUUU MALAYSIA itu menaikkan lagi nama Malaysia ?

Adakah sepanduk I LOVE PM...IM4U..itu membantu pemimpin negara Malaysia ?

Adakah menyanjung lawatan BARACK OBAMA itu negara Malaysia lebih di pandang tinggi ?

Adakah mengikut kehendak HAK ASASI MANUSIA, menghapuskan ISA, mengharumkan lagi Nama Malaysia di mata MASYARAKAT DUNIA ?

Adakah 1MDB membantu menarik lagi pelabur2 antarabangsa, mengukuhkan kewangan/ekonomi Malaysia ?

Adakah Malaysia masih di geruni di segani oleh negara2 jiran ?

Jawapan nya TIDAKKKKKKKKKKK.

Betul kata Tok Peghati. PUNAHSIHAT2 dan PENCACAI2 Najib adalah pengkhianat negara bangsa sebenar-benarnya.

Semuanya Patut di tembak. Tidak guna satu sen pun. Lingkup nama baik prestasi MalaysiA.

Hah sekarang, bila dah ketara nampak bahalol, PUNAHSIHAT2 dan PENCACAI2 mati2 mencuba mengalih fokus.

Anjing2 dan Barua2 pun sanggup digunakan.

Akal nya, konon akan dapat menarik rakyat tumpu pada hal Tun dan keluarganya.

Jangan harap lah. Akal dan Niat jahat PUNAHSIHAT2 DAN PENCACAI2 tu, rakyat dah tahu, boleh baca.

Low class punya olang.

Apasal la Najib ni buta dan lembik sgt !

Berundur je la Najib.

Anonymous said...

"Cash Is King" (Duit adalah Raja) dan itu adalah pendirian Najib yang telah secara tidak rasminya menjadikan duit sebagai "tuhan" sembahan nya. Apa kah orang seperti ini layak disanjung dan dipertahankan segala tindak tanduknya yang berkiblatkan wang ringgit didalam usaha memperkukuhkan cengkaman demi untuk terus menjadi orang nombor satu negara ?

Anonymous said...

Yg paling aib dan lucu dlm SEJARAH NEGARA,

Pagi - "I LOVE PM"

Petang - "I LOVE new PM"

(macam tak ada maruah aje kena main ...)

ATAU memang dah tak ada harga diri ke?

Anonymous said...

Ye tak ye jugak. Cuba kita tanya tun M, bagaimana anak2nya mokhzani dan mirzan dapat jadi kaya raya yang amat sangat! Sambil2 kita teliti isu 1mdb yang menyesakkan, elok juga dengar penjelasan tun M berkaitan kekayaan anak2nya. Bukan nak tuduh apa2, cuma yang pasti 2 orang anak tun M adalah jutawan. Bagaimana proses menjadikan anak2 tun M jadi kaya itu yang kita mahu tahu. Pasal najib kaya, rosmah kaya, banyak yang kita dah tahu...anak2 tun M?

Anonymous said...

Kalau najib salah bukan semestinya tun M betul. Jangan membuta tuli @ babi yg buta..

Anonymous said...

Tun M tak buat gst, Malaysia di respect dizaman beluau.

Menteri bodo cap ayam tak wujud di zaman beliau..

Aku tak kisah anak2 Tun Kaya pasal kerja & projek banyak. Bukan dpt projek umno tp kerja sbg project supervisor shj..

Lps tu dpt kerja kilang Jepun.

Apa yg Najis buat? Main dyit dgn Thaik Jow dan bg GST.. bodo punya PM..

Anonymous said...

Najis dikenali sgn Thaik Low, gst dan Rosmah yg gemok mahal..

Unknown said...

Bukan kami tuduh Ah jib gor tu berbohong tapi kenyataan dia sendiri yang sah2 berbohong? Mulut dia sendiri mula2 kata TUNAI LEPAS TU JADI UNIT?? TAK KE DAH TERANG2 BERBOHONG?

Unknown said...

Tuan blog nampak tak pencacai Ah jib gor punya low class? Tuan blog bahas isi Ah jib gor mempergunakan Pencacai Pkr atau kucing kurap untuk menyerang Tun M tak dibahasnya. Pencacai Ah jib gor memang low class kuat kalih isu dan kaki spin sama macam perangai pencacai pakatan rakyat mwahahahaha

Anonymous said...

7:30:00 AM,

Memang le Laporan awal Audit negara kata 1MDB ok ajer... Kan itu "Laporan Awal"? Lagi pun, Odit Negara kan Jabatan Kerajaan? Tentu le tak akan mencaci gomen. Pasal firma odit 1MDB alih alih di berhentikan tugas mengodit pun tak komen. Kan ganjil bila tukang odit kena sack? Odit Negara ada periksa sebab menyebab nya ke?

Apa masalah kami???? Takda masalah, Mamat. Tapi kami perhatikan bahawa Najib takda nafikan ekaun ekaun bank yang terima RM2.6 bilion tu bukan ekaun dia. Cuma dia kata dia tak pernah ambil wang untuk kepentingan dia sendiri. Sampai sekarang belom dengor untuk kepentingan siapa. Kami nak dengor le, Mat.

Anonymous said...

ted manoff,

rakyat dh tk percaya kpd Najib, rakyat dh kehilangan kepercayaan kepada Najib, bukan kpd kerajaan.

Rakyat nakkan Najib undur, gantikan dengan pemimpin UMNO yang lain, bukn nakkan Kerajaan undur.

Anonymous said...

Allo brader July 15, 2015 9:01:00 AM, Lu kata orang paku serpih, ngata orang, lu yang lebih -

Lu [un tarak kasi fakta, ha nya banyak auta. Apasal nak tanya sama Tun M pasal anak-anak dia plak? Post di atas tu pasal Najib. Ko tak dapat jawb, nak kenakan Tun M, ko beri hujh dan fakta le.

Ko tau ke apa makna monopoli? Ko tak nampak ke Melayu lain yang jadi jutawatan zaman Che Det? Bukhari jadi bilionwan sekarang, naik masa siapa beb? Tak tau ke yang alih alih jadi jutawan di masa Najib tuh anak Rosmah? Beli apartment RM100 juta di New Yok, man. Belom kira lain lain harta.

Tak dengor ke adik beradik Najib marah, keluarkan kenyataan bertulis nafikan "legacy of wealth"?

Pahal pun, Selamat Hari Raya kat korang yang sokong dia. Kami tak sokong.

Anonymous said...

11:50,

Saya dulu tak sanjung tinggi TDM..tapi salepas Tun Dol, dan trutama masa Najib sekarang, TDM dah nampak jadi hero. Banayk mengarut di bawah Najib nih. Terutama 1MDB.

Takda sapa pergunakan TDM, beb. Takkn ak tau, dia sendiri pun bencu dan hentam Yahudi Zionis George Soros dll. Diorang kasi speculatekan foreign currency nak jatuhkan Ringgit, TDM tak pergi ke IMF mina tolong pun, lawan sendiri, dapat kawal Ringgit ke tahap RM3.20 = US$1.00.

Dalam kes untuk jatuhkan Najib banyak perkara yang tidak harus berlaku? - Baca le apa yang Police Lieut General Thai menyiasat Justo tu kata. Yang pergi jumpa Justo di Singapore tu termasuk TDM ke?

Fasal "Banyak butirx dalam kes 1 MDB distorted", dah sah ke yang mana betul yang mana tak?

Fasal menyerang peribadi keluarga Najib - Kalau tingkah laku isteri dia luar biasa dan menjejas nama negara, Kerajaan, parti dll, tak boleh sentuh ke? Kalau gitu, boleh sampai jahanam negara le.

"I received 1mk for my comment from Najib..." - Tolong kasi tau camna boleh dapat gitu, I also want money from whoever wants to pay for my comments, hehe

Wednesday, July 15, 2015 11:50:00 AM

Anonymous said...

SIASATan terhadap 1MDB yang diMULAkan PASUKAN yang terdiri daripada JABATAN AUDIT NEGARA, PEGUAM NEGARA, BANK NEGARA dan POLIS pulak di kritik dek pencacai dan Oppo Hippos, ngata salah pulak Peguam Negara terlibat dlm siasatan tuh.

Kupra worak depa - siapa kata PN/AG tarak fungsi tatau peranan dalam mana mana siasatan dalam negara? Semua sisatan Polis di kemukakan kpd PN/AG. Mna yang ok, terus proceed prosecution, mana yang tak, PN/AG arahkan atau beri panduan apa lain perlu di siasat.

Jadi, Pasukan Petugas Khas 1MDB hantar hasil siasatan depa kpd PN/AG, kamdian PN/AG beri nasihat berkenaan siasatan tuh. Apa pulk nak kritik? Kan aku dah kata, kupra worak depa.

Anonymous said...

Korang yang banyak di kunjung dan pergi mengunjung sanal saudara, sahabat handai, bagus le. Selamat Hari Raya. Aku ketinggalan di rumah sebab kena sikit flu, fliu, mintak mintak tak lama lagi penyakit itu flew. Jadi di keypad le aku.

Blog owner mengalu alukan "KOMEN yang membina dan menggalakkan wadah perbincangan". Tapi semangat Raya ni rasa nya nak berjenaka sikit. Tapi tajok pos begitu serius dan flu aku mengemis, tak tau boleh meriangkan pembaca ke tak. Kalau tak, maaf zahir dan batin, ye?

Nanti aku tulis lagi - ada kucing ke orang datang ke, berbunyi di bawah tuh.

Anonymous said...

Ape yang korang nak "COVER-LINE'kan DS Najib dalam ISU HUTANG 1MDB? Oang kata Laporan Odit Negara belom memuaskan? Korang kasi tau depa tunggu le Laporan Final. Se tahun ke 2 tahun lagi ke, sampai PRU satu lagi, tak kira le.

Nak siasat dan dapat direct proof dari Justo? Tunggu le Thai gomen lepaskan dia dari penjara. 5 tahun ke, 10 tahun ke? Depa dah kata negara lain boleh dapat akses kpd Justo ha nya salepas dia dah kena dusto dan gusto, haha. Justo berdusta punya manusia - ada rhyme tak?

Pahal pun, korang tunggu le siasatan Pasukan Petugas Khas 1MDB tuh. Itu saja harapan kita. Dia orang semua tuh jelas ada kuasa dan rasa nya bebas memeriksa dan membuat laporan kpd Peguam Negara.

Dan Peguam Negara bukan orang politik. Dulu orang kritik dia sebab Pendakwa Raya kes Al Juburi belot hingga Anwar lepas di peringkat Mahkamah Rayuan (pastu Pendakwa Raya tu bersara dan tak lama timbul menjadi defence counsel Al Juburi dlm satu kes lain). Hah engkau, di Mahkamah Federal kes Sodomi II, Peguam Negara letak pegauam prebet yang terkenal sebagai criminal lawyer nenjalankan tugas Pendakwa Raya. Menang, Al Juburi kena 5 tahun penjara. (Kena kritik juga lagi, tapi itu cerita lain).

Aku sangat ngarapkan siasatan Pasukan Petugas Khas tuh membawa kpd penohmahan di Mahkamah. Ooops, dah serius pulak komen aku nih. Tapi tak salah cakap gitu kan?

Anonymous said...

12:24,

Hahaha, "Menteri bodo cap ayam" di zaman Najib ..

Betul, Tun M tak buat gst, dan unpopular tax pernah menjatuhkan Kerajaam, saperto di UK. Tun M Malaysia kena serang ekonomi dek Yahudi Soros pun tak minta bantuan IMF dll. Greece sekarang nak bankrupt, merana di beri macam macam syarat dek IMF dll, kalau tak ikut, tak dapat bntuan wang dan terus bangkrap.

Betul, Malaysia di respect dizaman beliau. TDM pentingkan "maruah negara". Sekarang Malaysia banyak di ketawakan orang luar. Fasal Rosmah, fasal 1MDB.

Najib dapat puji orang spt Obama yang banyak di heret di hidung nya dek NeoCons, Jews and Zionis
di "powerful Israeli Lobby" di US, Eropah dll.

Anonymous said...

Kat MyKMU, ada "SEKOR" cai x-PKR penjilat al-Liwateee mempertahankan DSN..
Hapir setiap komennya mesti ada kutuk Tun...
Apalah sangatnya kalau datang dari Penjilat al-Liwateee...
hehehe...

IBU TUTI TKI SINGAPUR said...

saya PAK SLEMET posisi sekarang di malaysia
bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa
setiap gajian selalu mengirimkan orang tua
sebenarnya pengen pulang tapi gak punya uang
sempat saya putus asah dan secara kebetulan
saya buka FB ada seseorng berkomentar
tentang AKI NAWE katanya perna di bantu
melalui jalan togel saya coba2 menghubungi
karna di malaysia ada pemasangan
jadi saya memberanikan diri karna sudah bingun
saya minta angka sama AKI NAWE
angka yang di berikan 6D TOTO tembus 100%
terima kasih banyak AKI
kemarin saya bingun syukur sekarang sudah senang
rencana bulan depan mau pulang untuk buka usaha
bagi penggemar togel ingin merasakan kemenangan
terutama yang punya masalah hutang lama belum lunas
jangan putus asah HUBUNGI AKI NAWE 085-218-379-259
tak ada salahnya anda coba
karna prediksi AKI tidak perna meleset
saya jamin AKI NAWE tidak akan mengecewakan











saya PAK SLEMET posisi sekarang di malaysia
bekerja sebagai BURU BANGUNAN gaji tidak seberapa
setiap gajian selalu mengirimkan orang tua
sebenarnya pengen pulang tapi gak punya uang
sempat saya putus asah dan secara kebetulan
saya buka FB ada seseorng berkomentar
tentang AKI NAWE katanya perna di bantu
melalui jalan togel saya coba2 menghubungi
karna di malaysia ada pemasangan
jadi saya memberanikan diri karna sudah bingun
saya minta angka sama AKI NAWE
angka yang di berikan 6D TOTO tembus 100%
terima kasih banyak AKI
kemarin saya bingun syukur sekarang sudah senang
rencana bulan depan mau pulang untuk buka usaha
bagi penggemar togel ingin merasakan kemenangan
terutama yang punya masalah hutang lama belum lunas
jangan putus asah HUBUNGI AKI NAWE 085-218-379-259
tak ada salahnya anda coba
karna prediksi AKI tidak perna meleset
saya jamin AKI NAWE tidak akan mengecewakan

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS