DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Sunday, November 23, 2014

Apabila 'MAKHLUK' ini memPAMERkan keGAGALan SEL-SEL OTAKnya berHUBUNG, itu BUKTI bahawa UMNO semakin KRONIK..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Memang BURUK PADAHnya jika di dalam UMNO ada SPESIS 'MAKHLUK' yang SEL-SEL OTAKnya TIDAK berHUBUNG.. Mungkin kerana terlalu SERONOK dapat KELUARkan MUKAnya dalam TV Astro, maka 'MAKHLUK' ini dengan 'GHAIRAH' sekali telah menunjukkan keBODOHan yang TIDAK sePADAN dengan JAWATAN yang diSANDANGnya dalam UMNO.. Entah apa yang nak diTONJOLkan, takde siapa pun TAHU.. Oh ye.. Dia nih kan orang Perak? JuruBLOG-juruBLOG pro-UMNO dari Perak tuh tak nak ke 'COVERLINE' untuk TUTUP keBODOHan dia ini?


HE!HE!HE! Kita tak TAHUlah apa yang diMAKSUDkan oleh 'MAKHLUK' ini dengan 'KUMPULAN NGO berHALUAN KANAN' itu.. Apakah NGO-NGO ini yang dia MAKSUDkan?


Kita PERCAYA bahawa RAKYAT KHUSUSnya UMAT Melayu/ISLAM jugak langsung TIDAK ada MASALAH dengan perJUANGan KUMPULAN yang diMAKSUDkan itu? Apatah lagi kerana PENGARUH NGO-NGO yang berHALUAN KANAN itulah UMAT Melayu/ISLAM telah berJAYA mengELAKkan NEGARA ini daripada diPERINTAH oleh DAP La'anatullah dan KONCO-KONCOnya yang meMUSUHi ISLAM pada PRU-13 lalu.. Nak HARAPkan UMNO pada MASA itu, PEMIMPIN terTINGGI UMNO sendiri TENGAH sangat SERONOK diperBODOHkan dengan SOKONGan PALSU sebegini.. KAH!KAH!KAH!


Kenapa 'MAKHLUK' tadi mengatakan sedemikian terhadap NGO berHALUAN KANAN? Apa agaknya yang dia TAKUT atau BENGANG sangat dengan mereka?

"Pemuda mahu dilihat sentiasa progresif dan ingin melihat penyelesaian. Demi penyelesaian untuk memakmurkan negara, saya berpendapat jika kita bersifat terlalu terlalu 'right wing' ini, ia tidak menjamin UMNO terus bertahan sampai bila-bila," ->KLIK<-

HE!HE!HE! Sekarang ini pun TIDAK ada JAMINan pun bahawa UMNO berTAMBAH KUAT tanpa SOKONGan mereka yang berHALUAN KANAN tadi? Hanya BANGANG seperti 'MAKHLUK' di atas itulah yang menyangka mereka yang berHALUAN KIRI akan berBONDONG-BONDONG menyokong UMNO pada PRU-14 nanti.. Apa pun, itulah 'STANDARD' OTAK kePIMPINan Pemuda UMNO yang mana SEL-SEL OTAK mereka ini sering GAGAL untuk berHUBUNG kerana SINDROM POLITIK WANG ini..


Kita TIDAK TAHUlah dia perlukan OTAKnya di'SCAN' atau TIDAK tapi NAMPAK sangatlah BANGANGnya dia jika TIDAK menyedari bahawa UMNO itu sendiri ASALnya KUMPULAN yang berHALUAN KANAN di NEGARA ini.. Tak pernah BACA SEJARAH penubuhan UMNO ke? Tak TAHUlah pulak kot ada PEMIMPIN BANGANG di dalam UMNO sudah menukar perKATAan 'M-E-L-A-Y-U' dan 'K-E-B-A-N-G-S-A-A-N' kepada perKATAan 'L-I-B-E-R-A-L'?


IRONInya, bukan SEMUA di dalam UMNO dan Pemuda UMNO ini OTAK mereka seBANGANG 'MAKHLUK' tadi.. Masih ada 'CAHAYA' di dalam Pemuda UMNO ini..


"Ada orang Melayu kata dalam keadaan berkuasa pun, UMNO tidak mampu buat, kenapa masih nakkan UMNO. Hakikatnya, saingan UMNO ketika ini bukan DAP atau PKR, tetapi Pas. Jadi, dalam soal ini, kita jangan bimbang menjuarai isu agama kerana itu adalah tanggungjawab kita pertahankan. Kalau kita pertahankan agama dengan sesuci hati, parti kita Insya-Allah akan diperkuatkan secara automatik. 

Kalau kita kejar dunia, dunia akan lari dan tinggalkan kita. Tapi kalau kita kejar agama dan akhirat, dunia akan tersungkur dan mengejar kita. Sebab itu ada pihak tertentu hendak lupuskan Akta Hasutan 1948 ini untuk memperlekehkan Islam. Dalam konteks ini, UMNO Johor mesti buat ketetapan mempertahankan Akta Hasutan 1948," ->KLIK<-

UMNO kena menerima HAKIKAT bahawa pada PRU-13 lalu mereka menerima SOKONGan dan UNDI daripada mereka yang berHALUAN KANAN.. Jika TIDAK, UMNO dah pun jadik pemBANGKANG.. Namun begitu, UMNO masih menyimpan PEMIMPIN yang SEL-SEL OTAKnya TIDAK berHUBUNG seperti 'MAKHLUK' tadi.. Kita nak TANYAlah kepada SEMUA AHLI-AHLI UMNO yang SEL-SEL OTAKnya masih belum ROSAK.. Jika PEMIMPIN seperti 'MAKHLUK' tadi meRASAkan UMNO boleh MENANG tanpa SOKONGan PIHAK yang berHALUAN KANAN, kenapa UMNO TIDAK meLETAKkan 'MAKHLUK' tadi berTANDING di Ipoh, Taiping, Sitiawan atau di Batu Gajah?


Malah, kita menCABAR UMNO meLETAKkan 'BOSS' Pemudanya meninggalkan Rembau dan berTANDING di Lembah Pantai, Bandar Tun Razak atau Kelana Jaya jika dia PERASAN dia masih mampu MENANG.. Kalau lebih BERANI, dia boleh aje berTANDING di Bukit Bintang, Seputeh atau Kepong? Ye la.. Kalau dah 'BOSS' Pemuda UMNO dan 'MAKHLUK' tadi PERASAN mereka diTERIMA jika berSIKAP LIBERAL dan menolak perJUANGan yang berTERASkan HALUAN KANAN?     

Wallahualam..

15 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

salam..

gambar paling atas tu gambar yg sangat dah lama.... one of the girls is my friend.. dia pun dah move on berkahwin dan berhijab dan anak anak dah nak masuk tadika pun.. please la dear blogger, kalau marahkan yg jantan tu,cukup la you highlightkan muka dia.. tolong la jagakan maruah dua wanita tu.. mereka dah berubah dan sudah tebus harga diri mereka..

Anonymous said...

Aku akan MENYOKONG PERKASA & ISMA! Dan TS, dlm. MEMERTAHANkan ISLAM serta hak umat Islam/Melayu-Bumiputera kita, pd. pendpt. aku, bukan bermakna berhaluan kanan ("right-wing", spt. PENDATANG Kristian EKSTREMIS pro-Zionis DAPBANGKAI yg. selalunya amat RASIS dan 'SUPPREMACIST', yg, bencikan umat Islam/Melayu, hanya kerana agama dan bangsa kita)!

Tapi DASYATnya pemimpin PEMUDA UMNO-LIBERAL-BANGSAT mcm. ni - dahlah si mamat-kari-LIBERAL pun si LAWAK-pakai-stokin-PINK-dan-kaki-ZUMBA/BERDRAMA (dahlah muka dua EKOQ ni pun tak bersih lansung)! Lepas tu si BUDAK-LIBERAL ni nak labelkan si puak yg. PERTAHAN ISLAM serta hak Umat Islam/Melayu-Bumiputera sbg. "berhaluan kanan"?!

Yg. jenerasi muda dlm. UMNO dok pilih pemimpin LIBERAL-BANGSAT mcm. ni - apasal?! WIRA PERKASA, ISMA dan Ustaz Kazim - tolong BASUH pikiran depa!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Anon 1.59am, SYUKUR ALHAMDULILLAH kalau kedua wanita tersebut sudah BERTAUBAT dan telah diSELAMATkan dari si BUDAK-JANTAN-LIBERAL-PENYAMAQ-RAKUS ni! Kalau ada MARUAH, baiklah LETAK JAWATAN sbg. pemimpin PEMUDA UMNO - hanya MENJHANAMKan akhlak anak-anak muda Islam/Melayu kita saja! Dia ingat jawatan ni jawatan-main-kacang kah!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Kah...kah lawak dgn mamat baru nak kenal dunia.....baru jd naib tu!!!umno langsung tidak mempunyai apa2 nilai skrg ni cuma next pru wajib talkinkannya.....

Anonymous said...

Ya benar.. gmbr yg atas tu sgt lama
Org yg kt tgh tu.. kawan kepada kawan kepada kawan kepada kawan....kawan sapa ntah..

Dan hingga kini mgkn dia x berubah.. walaupun jawat Naib Pemuda

Deat blogger.. jom kita cari gambar yg terbaru !!! Mesti ada punya
Ckp dia pun mcm org mabuk todi..
Dah lagak puki ayam tu

Pak mail said...

INILAH QUALITY PEMUDA UMNO.
POMPUAN.
ZUMBA.
DUIT.
HMMMMMMH.... MELAYU MACAM KODONG DAPAT CINCIN.
PENGHANCURAN UMNO DARI DALAM.
ISLAM DISEBUT DIBIBIR SAHAJA................

Anonymous said...

kalau kena kat UMNO baru gamba gini dah buruk sangat UMNO... kalau pkr dan pas siap nampak terjuntai dan gerakan badan yang mengairahkan.... pun mereka tetap baik.... cuba fikirkan...

Anonymous said...

spesis yg tak takut dosa tak kira dalam umno,pas ,pkr tidak boleh diterima sebagai pemimpin...ahli parti perlu check latarbelakang pemimpin yg mereka sokong...fahaman liberal semua ada dalam ke 3 parti melayu ini...semakin jelas dan timbul seperti buaya perhatikan mangsa di tebing sungai.

Anonymous said...

Srbab BN / UMNO adalah pemerintah..

Antara pemerintah dan rakyat
Klu keduanya p tutoh bontot ayam...
Sapa lg nampak salah ?
Mestilah pemerintah
Jd pemimpin tp perangai buruk
Baik turun jer


Kawan Tiri Makcik Sambal Belacan

Anonymous said...

Walau jadi ketua Naib dll, tiada siapa yg iktiraf beliau..
1) otak bodoh
2) gagal menunjukkan jantan
3) kemenangan diragui.

Umum tahu, kemenangan umno bukan kerana Melayu suka umno..tetapi Melayu tiada pilihan..
Jika Sokong DAP ia Nyata lebih bahaya.

Maka Pas juga diketuai orang Bodoh macam Mat Sabu, Khalid Samad, Hanipa Maidin.

Pada PRU 13 dulu banyaklah golongan non partisan menyokong UMNO yg bodoh sekarang ini.

Golongan pesilat, ayahanda, guru dll sememangnya benci dgn malaun mcm Azwan Brongok & Kj..apa boleh buat.

2/3 pemuda tak iktiraf mereka ini. Menang nasib & helah aja.

Anonymous said...

Ya betul...
Pemimpin UMNO bodoh skrg ni.
Menang pun sebab duit

Nak hrp kt PAS... baik ambik lembu jd PM
PKR ? pttuuiii... hanya sesuai kt Sodom yg Allah laknat tu

Tuan Tanah said...

1.aku ketua pemuda caw.umno...tapi secara jujur aku dah letih n nyampah tgk pemuda umno hari ni.
2.hari ni dgn presiden n ketua pemudanya yg liberal aku x rase umno adalah platform terbaik utk bangsa melayu nak pertahankn hak agama n bangsa melayu..itu belum cerita nak menambah baik lagi.
3.hopefully isma akan jadi parti politik n boleh gantikan umno

Anonymous said...

Oi anon 12.10 pm, lu MENYAMAQ sbg. 'puak' aku aaahhh - nak PUTARBELIT cakap aku?!! lu ni dari puak PENDATANG KAPIRDAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM aaahhh?!

Aku adalah PENGKRITIK Islam/Melayu-LIBERAL tetapi PENYOKONG UMNO/hak umat ISLAM-BUMIPUTERA, paham!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Oi makcik belacan babi...
Ingat aku lg ?
Kes Uncle Sam dulu

Barua lahanat hang ni
Kalau standard anak haram 3 keturunan
Mampus hidup balik pun tetap "label" anak haram x hilang..
Dari mak bapak anak haram...
Smpi kah ke anak2 nko..
Tetap anak haram

Tulisan mcm babi sundal hutan
Barua UMNO...

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS