DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Tuesday, November 18, 2014

Belum pun perHIMPUNan berMULA, UMNO dah macam SLOT MAHARAJA LAWAK diLUNYAIkan oleh mereka ini..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

HE!HE!HE! Belum pun lagi PerHIMPUNan AGONG UMNO berMULA secara RASMI, sudah pun ada perkara-perkara yang meRENCATkan suasananya.. NAMPAK sangat UMNO dah HILANG PUNCA tak TAHU macam mana nak bagi SEMANGAT kepada AHLI dan para PENYOKONG sendiri.. Itu belum diKIRA lagi apakah OBJEKTIF dan HALA TUJU yang ingin diCAPAI oleh UMNO sendiri jika ada PIHAK cuba menjadikan PAU 2014 ini semacam PESTA Buih atau pun perarakan ala-ala LGBT yang diTENTANG HEBAT dulu?

Kita terJUMPA pulak ARTIKEL sebegini dalam BLOG Rizqin Hill.. JuruBLOG ini menegur tentang pengANJURan 'OPEN Day' oleh Pemuda UMNO.. Antara TEGURan yang cuba diSENTUHnya ialah pengGUNAan KHIDMAT 'GADIS Litar' di 'BOOTH' yang disediakan untuk memBERIkan penerangan pasal Pemuda UMNO.. Err.. 'GADIS Litar'? HE!HE!HE!


Nak terGELAK jugak tuh.. Dah 'DESPERATE' sangat ke Pemuda UMNO pasal GAGAL menarik MINAT GENERASI MUDA dengan GAYA 'MACHO', berPERUT BESAR dan 'POYO' ala-ala ARTIS? Apakah itu SEMUA terlalu menJIJIKkan hingga terpaksa mengGUNAkan KHIDMAT 'GADIS Litar' untuk memBERIkan penerangan di 'BOOTH' mereka? ->KLIK<-


Selain itu, Abang DIN Penyu menerusi BLOGnya pulak menyuarakan tentang HASRAT 'BOSS' Pemuda UMNO untuk memBAWAkan ISU TRANSGENDER sebagai ISU AGAMA yang perlu diperBAHASakan nanti.. BeBERAPA pengANALISIS POLITIK meLIHAT yang 'BOSS' Pemuda UMNO hanya cuba menCARI 'GLAMOUR' seperti keBIASAan dengan membawakan ISU begini..  ->KLIK<-


Apa pun, biarlah dia BAWAkan ISU terSEBUT setakat mana yang dia mampu.. Sambil-sambil tuh para peWAKILan UMNO patut MINTAK penJELASan, siapakah GERANGAN dalam GAMBAR ini yang terSEBAR di dalam INTERNET? MENTERI yang berSTOKIN 'PINK' ke?


HE!HE!HE! Selain itu, BLOG Cucu Tok Selampit pulak dah menempelak keHIPOKRITan Pemuda UMNO dalam pengGUNAan BAHASA KEBANGSAAN di dalam beBERAPA ACARA yang jugak SYOK sendiri seperti 'TOWNHALL Meeting'.. Aduyai.. MALUnya UMNO.. Depan RAKYAT bukan MAIN lagi KATA peJUANG BANGSA? Bukan MAIN lagi berSLOGAN BAHASA meLAMBANGkan BANGSA? Tengok-tengok dalam PARTI sendiri ada 'MALAUN' yang menDAULATkan BAHASA Inggeris? HE!HE!HE! ->KLIK<-


Takpe.. Anda pun TAHU siapa ASAl-USUL 'BOSS' Pemuda UMNO ini.. Anda pun TAHU dia LAHIR kat mana berSEKOLAH kat mana.. Jadik, apa 'CLASS'nya dia nak GUNAkan BAHASA KEBANGSAAN tuh.. NAMPAK tak INTELEK pulak.. Tak NAMPAKla macam dia tuh BEKAS GRADUAN SAINS POLITIK aje dari KOLEJ dalam OXFORD.. JATUHlah pulak 'STANDARD' dia dengan DR. Che Rosli, AP PAS Hulu Langat dan PAKAR NUKLEAR dalam PAS.. Dah memang KONONnya 'STANDARD' orang PANDAI di dalam UMNO ialah akan mengGUNAkan BAHASA Inggeris? Dalam PAS pun 'STANDARD'nya BAHASA Melayu aje!

HE!HE!HE! SERONOK sungguh NAMPAKnya mereka memperBODOHkan orang dalam PAU kali ini? Patutlah diKHABARkan bahawa DS Hisham pun turut SAMA meMERIAHkan lagi AKTIVITI sebegini dengan mengAJAK para perWAKILan untuk memBAHASkan segala ISU tanpa perlu berLAPIK bagi menJAGA HATI PEMIMPIN yang di atas tuh.. ->KLIK<-


Wah.. BERANI sungguh DS Hisham kali ini.. Lain daripada BIASA.. Alangkah BAGUSnya keBERANIan DS Hisham ini jugak diPAMERkan dalam ISU-ISU berKAITan TRAGEDI MH- 370 dan MH-17? Ini belum apa-apa lagi DS Hisham sendiri yang terHEGEH-HEGEH nak PERCAYAkan apa sahaja pemBOHONGan yang diSUAkan oleh US dan NEGARA-NEGARA Barat? Walhal, FAKTA daripada China dalam ISU MH-370 dan dari Rusia dalam ISU MH-17 seolah-olah diperKECILkan tanpa ada USAHA untuk menyiasatnya? Apabila PIHAK Rusia menDEDAHkan BUKTI SATELIT berHUBUNG TRAGEDI MH-17, diKATAnya,

"Do not take it wholeheartedly or blindly. I have experience with flying carpets and coconuts during MH370. Let us wait until the international bodies come up with a verified outcome of their investigation," ->KLIK<-

HE!HE!HE! Kalau kita LIHAT VIDEO di bawah, kita terTANYA-TANYA apakah 'TELOQ' DS Hisham ini dah pun diPEGANG oleh Mat Salleh 'WAR MONGER' di sebelahnya itu? 


Wah.. Dulu HUNUS KERIS dalam PAU, bila kena SERGAH oleh KAUM 'AH-BENG' terus MENIKUS lalu MINTAK MAAF.. Kali ini pasal ada Mat Salleh KAKI PERANG kat sebelah aje terus KECUT PERUT tak nak SIASAT dulu BUKTI oleh PIHAK Rusia? Ini macam ada HATI nak jadik TPM? Bikin MALU KETURUNAN ALLAHYARHAM Dato' Onn aje.. 


Jadik, memandangkan DS Hisham sendiri dah kasi 'GREEN LIGHT' untuk perWAKILan BAHASkan apa sahaja ISU, apa KATA kita PAKAT tengok ada ke tak perWAKILan nak 'SOUND' DS Hisham pasal ini? Atau SEMUAnya terHUTANG BUDI pasal diLIMPAHi 'ALIRan FULUS' semasa SESI pemilihan UMNO TAHUN 2013 dulu? Agak-agakla AHLI-AHLI UMNO oii.. KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

10 comments:

Anonymous said...

Patutla digelar beruk..mmg gaya yg jijik & isu tak relevant..bakal dibawa oleh beruk ni..ketua pemuda yg hanya menang tapi tak diiktiraf majority..

Alpha male born..not purchased

Anonymous said...

Bawa isu2 majority rakyat..rumah mahal, perkerjaan kurang, Burma haram bersepah2.
ibu tunggal

Anonymous said...

Perhimpunan agong tahun hadapan mungkin Kali terakhir oleh itu ketawalah sampai tertanggal rahang.....talkin untuk umno!!!

Anonymous said...

Kj dah membina garisan tembok kebal disekelilingnya, para ketua pemuda setiap negeri dan termasuk timbalan ketua adalah orang2 KJ !

belum termasuk barisan exco pemuda, belum termasuk beberapa orang dalam puteri dan wanita !

nak ganyang KJ bukan kerja mudah, akan ada individu yang akan tampil menjadi pendekar maya membela KJ , KJ itu memang bijak dan licik menyusun strategi politiknya , dengan kuasa duit dan pengaruh nama dia telah membuktikanya .

jika beginilah cara dan wajah pemuda umno, jangan haraplah umno akan kembali gemilang , silap2 umno akan terbang melayang lesap dari persada politik negara !

Anonymous said...

umno kini dihujung garisan penamat , mereka yang ada didalam barisan kepimpinan UMNo harus mula merancang dimana dan bila mereka akan lari bila UMNO tergolek besok !

Anonymous said...

Aertkel yg. BERNAS, the Sense!

Si mamat-graduan-oxPOT-kari-gatai-terhegeh-hegeh BERZUMBA licik BERDRAMA-sampai kalah-BOLLYWOOD lagi, ni memang PENJAHANAM UMNO serta hak BUMIPUTERA Islam/Melayu! Tak dak hormat lansung bahasa Melayu/Kebangsaan pula tu - ini cth di tunjukkan pd. org. muda?! Rendah sgt.kah MERTABAT bahasa Melayu/Kebangsaan TERCINTA kita? DBP - tolong SAMAN si PENGKHIANAT KP UMNO ni; baru PADAN MUKA!

Tengoklah lagi; si mamat-kari ni yg. baru menentang cadangan UMNO meletakkan calon Melayu di kawsn majoriti Melayu - kononnya jgn. ikut kaum tapi ikut siapa "boleh menang"! Agaknya si mamat ni pun banyak menonton "power rangers"-ciptaan-ZIONIS-JAHANAM tak, sampai otak pun dah jadi BANGANG; tahu nak 'menang' aja?!

Kalau bubuh calon PENDATANG yg. sebenaqnya pun asyik kalah kat kwsn majoriti bumiputera ISLAM/Melayu (sebab dia takkan memperjuangkan Islam serta hak umatnya mahupun hak Bumiputera; dan kalau menang pun, terus GADAI hak/tanah BUMIPUTERA kita cthnya GerakanKAPIR di P. Pinang - lepas tu DAPBANGKAI terus sambung lagi ROMPAKAN ini), itupun bukannya menang pun! Heran betul aku dia ni terus diBENAQkan berkuasa jadi KP UMNO!

Dan hari ni pula, dia bilang akan menentang yg. Ortodox agama; lepas tu mcm. biasa hanya sebut psl. Extremis 'Islam'?! Oi si BANGANG, Ortodox tu tak bermaksud Extremis - tetapi bermaksud tarditional/konservativ/'established' - kata lulusan oxPOT; perkara mudah mcm. ni pun tak paham?! Kalau dia berani cuba pi kutuk Orthodox Jews mahupun Orthodox Church yg. berlambak kat Barat dan juga di Mesir! Jgn. harap - Islam saja yg. akan disasarkan si mamat-suka-pakai-stokin-PINK ni! Sebab itu dia beriya nak MEMPERJUANGkan nasib PONDAN kat UMNO agaknya! Yg. umat Islam/Melayu-MISKIN masih ramai dan Tanah Rizab Melayu yg. terus PUPUS - tak pula dia minat?!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

SYUKUR ALHAMDULILLAH - T'kasih YAB DS Khalid Nordin dan UMNO JOHOR! Inilah semangat perjuangan ISLAM/Melayu yg. kita mahu dlm. UMNO - bukan semangat MEMUNTAHkan mamat-mamat LIBERAL kaki ZUMBA-terhegeh-hegeh, kaki ampu Barat-Zionis-si PENDATANG KAPIRDAJAL, serta kaki-asyik-peluk-gong-eng-SIAL DAPBANGKAI!

Maka,jgn. harap nak gantikan YAB TS Muhyiddin dgn. mana-mana si Islam/Melayu-LIBERAL - terutamanya si mamat-kari-ZUMBA mahupun si mudin-pro US tu!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

YB Zumba Liberal ni anak buah kesayangan Najib. Sama2 berkongsi otak liberal yang sama.
Najib tergedik dgn gerakan kesederhanaan.. nk sederhana apa lagi LGBT, Sex bebas, arak judi sana sini?
apakah dia tak paham Islam itu ialah SEDERHANA.. apa pasal dia mahu liberalkan lagi?

Skrg PAU 2014 tak boleh bincang isu Agama dan Bangsa? jd dayus UMNO krn takut Cina!!

ZUmba YB ni kalau tk tendang awal2 dia akan jadikan UMNO lubuk rasuah.. beli undi pemilihan dgn wang..?

Anonymous said...

Ada Dua Orang Yg Sangat Bermasalah di Malaysia.

Kalau Dua-dua Ekor nie Mampus ker Pindah ker, Aman Malaysia.

1. Najib Razak
2, Anwar Ibrahim Al Juburi

Khairy Jamaluddin nampak sial dia kerana 2 ekor nie kasi muka..

Tak jer dua ekor nie, khairy jadi ahli UMNO biasa saja.

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS