DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Thursday, November 13, 2014

Sudahlah BAPOK tak keTAHUan JANTINA, mereka mengHINA AGAMA ISLAM pulak di NEGARA ini? Takkan diBIARkan aje?

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita nak TANYAlah.. Agak-agak berapa RAMAIkah di kalangan kita SEMUA UMAT Melayu/ISLAM pada HARI ini SEDAR bahawa ada USAHA untuk mengHINA kita dengan memperGUNAkan AGAMA kita sendiri? Berapa RAMAIkah di kalangan kita SEDAR akan BAHAYA sebegini? Berapa RAMAI pulak yang BERANI tampil ke hadapan untuk menangkis ANCAMan sebegini? Rasanya tak RAMAI pun.. Tak kiralah apa pun PROFESION kita, AGAMA ISLAM bukanlah untuk diperSENDAkan!


HARI ini walaupun sudah terMAKTUB di dalam PERLEMBAGAAN NEGARA sejak sekian LAMA keDUDUKan AGAMA ISLAM, terlalu BANYAK sekali USAHA untuk memperSENDAkan dan memPERLEKEHkan AGAMA ini.. RAMAI menyaksikan sebelum ini bahawa ISLAM telah pun diperSENDAkan melalui perkara-perkara sebegini.. 


IRONInya, dalam setiap perkara di atas, yang berIYA-IYA sekali tampil untuk memperSENDAkan ISLAM ialah mereka yang diDAFTARkan sebagai pengANUT ISLAM itu sendiri.. Begitu MUDAH mereka terMAKAN UMPAN MUSUH-MUSUH ISLAM untuk meMUSUHi ISLAM itu sendiri.. Malah, yang menJELIKkan tuh pulak ialah pengANUT ISLAM yang mengGUNAkan perUNDANGan untuk TUJUAN ini..


'BAPOK' atau 'PONDAN' seBENARnya meRUPAkan lebih kepada MASALAH MENTAL daripada HUJAH yang berTUJUAN untuk menyalahkan CIPTAan Allah SWT.. Bolehkah diBUKTIkan dalam 3 AGAMA SAMAWI bahawa ada SPESIS keTIGA manusia yang diCIPTA selain Adam (LELAKI) dan Hawa (WANITA)? ISTILAH seperti 'WANITA terPERANGKAP dalam BADAN LELAKI' atau pun sebaliknya pulak hanyalah diREKA sebagai DALIL untuk meROSAKkan MINDA agar memPERCAYAi bahawa mereka diLAHIRkan sedemikian oleh para MUSUH ISLAM di NEGARA ini.. Inilah dia GAMBARan yang cuba diBERIkan oleh para MUSUH ISLAM ini.. ->KLIK<-


Memang WUJUD ISTILAH 'KHUNSA' di dalam ISLAM.. Namun begitu, adalah KARUT untuk mengatakan keSEMUA 'BAPOK' ialah 'KHUNSA'.. Malah, ISLAM sendiri ada mengGARISkan TATACARA terMASUK dari SEGI perUBATan untuk 'KHUNSA' sejak sekian LAMA.. Namun begitu, ISLAM menentang KERAS jika ada pengANUTnya tiba-tiba aje KETAGIH nak jadik 'BAPOK' dengan ALASAN bahawa KONONnya dirinya ialah WANITA yang terPERANGKAP di dalam BADAN LELAKI..


Agak-agak andalah, jika diKUMPULkan keSEMUA HAIWAN di dalam DUNIA ini, bolehkah anda menCARI seEKOR HAIWAN seperti 'BAPOK' ini? Oleh itu, jelas sekali mereka SENGAJA menCIPTA ALASAN untuk memperMAINkan ATURan ALAM ini.. Dalam KONTEKS ini, AGAMA ISLAM sepatutnya diperTAHANkan oleh SELURUH UMATnya kerana inilah SATU-SATUnya AGAMA yang meMURNIkan FITRAH Allah SWT yang menyatakan MANUSIA diCIPTA berPASANGan seperti Adam dan Hawa sebagai KHALIFAH di MUKA BUMI ini.. Kenapa kita nak TIRU pulak keBODOHan UMAT Kristian dan Yahudi yang dah diROSAKkan kerana MASALAH ini?

Adalah 'BULLSHIT' untuk menyatakan bahawa perUNDANGan SYARIAH pasal 'BAPOK' ini menyalahi PERLEMBAGAAN NEGARA.. Dalam KONTEKS ini, memang TEPAT sekali MB Negeri Sembilan Tok Mat Hassan untuk memBAWA perkara ini ke MAHKAMAH PERSEKUTUAN.. UMAT ISLAM harus BERSATU di belakang MB Negeri Sembilan ini..


Secara MUDAHnya, RAMAI sedia maklum RUKUNEGARA yang PERTAMA ialah KePERCAYAan kepada TUHAN.. Jadik, TUHAN AGAMA manakah yang ada mengIKTIRAF keWUJUDan 'BAPOK' di dalam AGAMAnya? Atau, adakah mana-mana DEWA di dalam AGAMA bukan SAMAWI yang berSIFAT 'BAPOK' tak TAHU apa JANTINA? Jadik? Bukankah mereka yang mengIKTIRAF keWUJUDan 'BAPOK' ini SENGAJA seBENARnya meLETAKkan AGAMA di bawah TAPAK KAKI mereka atau pun mungkin mereka ialah ATHEIS? Jika sedemikian, LAYAKkah mereka ini menjadik HAKIM perUNDANGan di NEGARA ini jika mereka TIDAK PERCAYAkan kepada TUHAN?

Dalam KONTEKS ini, kerajaan perlu berTEGAS demi mengELAKkan bukan sahaja PERLEMBAGAAN NEGARA, malah AGAMA ISLAM sendiri daripada diperSENDAkan! Untuk setakat ini, kita takde dengar lagi KOMEN daripada PM DS Najib pasal ISU ini.. Err.. BALACI SETIA DS Najib pun takde KOMEN jugak.. Agak-agak pasal apa ye? Mungkin ke pasal GAMBAR ini terSEBAR di dalam INTERNET? HE!HE!HE! 


KeTEGASan kita bukanlah berMAKNA bahawa setiap 'BAPOK' itu perlu diLENYAP atau diHAPUSkan.. Seperti mana kita SEBUT di awal tadi, ini hanyalah SAKIT keCELARUan MENTAL.. Sudah tentu ada UBATnya dan TERAPInya jika diCARI.. Malah, mungkin para USTAZ yang ARIF pasal hal KELAMIN LAKI-BINI dan USTAZ yang ARIF pasal HAK-HAK ASASI manusia dan bukan manusia ini boleh memBANTU? 


Inilah tempatnya di mana mereka memBUKTIkan kePAKARan mereka untuk memBANTU golongan 'BAPOK' ini kembali ke JALAN yang diREDHAi Allah SWT.. Malah, BESAR sekali PAHALAnya jika golongan 'BAPOK' ini dapat diPULIHkan.. Alah.. Mereka bukannya PENAGIH DAUN KETUM pun.. PAKSA mereka BUAT LATIHan ala KOMANDO nanti TAHUlah mereka nak memilih JANTINA mereka tuh.. 


Akhir sekali, para HAKIM yang cuba menCABAR HUKUM Allah SWT KONONnya atas NAMA HAK ASASI manusia HARUS menJAWAB di AKHIRAT kelak pulak pasal HAK Allah SWT yang telah mereka ENGKARi dalam pengHAKIMan mereka di DUNIA ini..

"Hakim terdiri dari tiga golongan. Dua golongan hakim masuk neraka dan segolongan hakim lagi masuk syurga. Yang masuk syurga ialah yang mengetahui kebenaran hukum dan mengadili dengan hukum tersebut. Bila seorang hakim mengetahui yang haq tapi tidak mengadili dengan hukum tersebut, bahkan bertindak zalim dalam memutuskan perkara, maka dia masuk neraka. Yang segolongan lagi hakim yang bodoh, yang tidak mengetahui yang haq dan memutuskan perkara berdasarkan kebodohannya, maka dia juga masuk neraka. (HR. Abu Dawud dan Ath-Thahawi)".. ->KLIK<-

Tak TAHUlah pulak kalau mereka sanggup jadik ATHEIS pulak selepas ini seMATA-MATA kerana ENGGAN menerima HAKIKAT pengHAKIMan mereka menyalahi HUKUM Allah SWT.. Apa-apa aje kemungkinan boleh terjadik pada AKHIR ZAMAN kini..

Wallahualam..

6 comments:

Anonymous said...

Si Islam/Melayu-LIBERAL makin MEMPERBODOHkan dan MENGUASAI TANAH MELAYU, NEGARA ISLAM pusaka nenek moyang kita ini - akibat NAFSU BUAS si LIBERAL ini, yg. mahu MENGHALALkan yg. diHARAMkan terutamanya hak puak LGBT! Bahkan aku syak ini perancangan amat halus utk. HAPUSkan undg-undg/Mahkamah SYARIAH, oleh puak DAPBANGKAI/PKRSODOM serta tuan Barat-Zionisnya!

Bayangkanlah salah seorg. hakim ialah si KAPIR, sementara yg. lain, Hakim/Hakim Islam yg. BUKAN pakar dlm. ilmu Islam pun - boleh pula dibenarkan mengadili undg-undg Syariah berkaitan HUKUM ISLAM, berkaitan puak Mak Nyah yg. sebenarnya adalah puak HOMO! Maka sekrg, puak HOMO kat NEGARA ISLAM kita ni makin boleh liaq BERSODOM dgn. terbuka pula tu, hanya dgn. berlagak spt. Mak Nyah (kononnya SODOM jenis ini ‘semulajadi‘) - akan dibela undg-undg PENIPU-BINATANG BUAS si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS!

Tengoklah Prof-jenis-apa ni, dari Univ Islam pula tu -yg. mempertahankan isu ini sbg. perkara kecil kerana kononnya adalah hak kebebasan puak SODOM Mak Nyah ni dlm. "demokrasi" dan "itu hak mereka buat apa mereka suka" (esok puak SODOM nak MEROGOL binatang mcm. kat Barat termasuk "zoo erotik"-maat-DAJAL di Jerman/EU, pun mungkin diHALALkan juga) - patutlah makin ramai anak muda termasuk MAHASEWEL; dah jadi KELIRU psl. hukum BERSODOM! Lihat di - http://www.anwaraidc.com/?p=51228, ISMA : Kemenangan Golongan Transgender Jadi Ancaman Islam Di Malaysia, Nov 08,2014 - by AIDC!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Dan lihat si Islam/Melayu-LIBERAL nak PUTAR-BELIT sewenangnya undg-undg Perlembagaan dgn. MENGENEPIkan kedudukan TERTINGGI, agama ISLAM sbg. AGAMA PERSEKUTUAN/NEGARA, mengikut undg-undg Perlembagaan per 3 (1) - lihat di http://thekl-chronicle.blogspot.com/2014/11/ns-kalah-kes-transgender-kerana-gagal.html , NS kalah kes transgender kerana gagal ketepi GID, buktikan perayu ‘gila’, kata mahkamah!

Tapi lihat artikel yg. sungguh BERNAS ini (sebab itu kita perlukan Mahkamah Syariah PERSEKUTUAN dan AG Syariah) di - https://akarimomar.wordpress.com/tag/perlembagaan-persekutuan/ :

Hijrah Minda: Agenda Transformasi Islam

Haji Mahamad Naser bin Disa[1]

7 April, 2012

Islam Agama Negara: Undang-undang Tertinggi Negara

Perlembagaan Persekutuan sebagai undang-undang tertinggi di Negara ini memartabatkan Islam sebagai Agama Negara – Fasal 1 Perkara 3 Perlembagaan Persekutuan – “Islam adalah agama bagi Persekutuan;” atau dalam teks asalnya “Islam is the religion of the Federation;”[2] Jika diterjemahkan ke bahasa Arab ia bermaksud – “Al Islam deen alDawlah”. Bersandar kepada ketinggian kedudukan Islam sebagai Agama Negara ini, Fasal 1 Perkara 37 Perlembagaan Persekutuan mewajibkan Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong untuk membuat satu komitmen atas nama suci Allah dengan melafazkan sumpah – wallahi; wabillahi; watallahi untuk memelihara agama Islam pada semua masa. Lafaz sumpah ini dilakarkan secara khusus di dalam Jadual Keempat Perlembagaan Persekutuan.

Atas sifat dan kedudukan Baginda Yang Di-Pertuan Agong sebagai Ketua Utama Negara (The Supreme Head of Federation), semua pihak yang ada hubung kait dengan pemerintahan Negara ini juga terikat untuk melaksanakan sumpah berkenaan kerana segala urusan pemerintahan dalam Negara ini bersumberkan kepada kuasa eksekutif Baginda sebagaimana yang termaktub dalam Perkara 39 Perlembagaan Persekutuan. Justeru, berpaksikan kepada kedudukan Islam sebagai Agama Negara dan komitmen Ketua Utama Negara, segala agenda Negara sama ada dalam bentuk dasar mahupun perundangan semestinya berpaksikan kepada prinsip Islam dan tidak boleh sama sekali menyanggahi atau menjejaskan ketinggian dan kedaulatan Agama Negara…..

Makcik Sambal Belacan.

mae said...

betulkah mereka tidak ketahuan jantina ? doktor tentu boleh sahkan. kalau ada belalai, maknanya mereka laki2.

Anonymous said...

Tak iktiraf bapok memang patut.. Tapi tindakan penjarakan diorang lebih mengarut, bodoh dan zalim.

Jika kemunculan golongan bapok ni menghina islam..adalah lebih baik mereka dikeluarkan dari islam. Dgn itu islam tak malu lagi.

Anonymous said...

Oi anon 9.29am, lu jgn. nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq ni si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red Bean aaahh?! Lu suaklah kalau umat Islam tersu jadi puak HOMO dan jadi MURTAD ya?!

PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-si-PORNORASIS-ejen ZIONIS-no-1!

Anonymous said...

Oi anon 9.29am, lu jgn. nak MENYAMAQlah! lu punya ekoq ni si PENDATANG/PENCEROBOH KAPIRDAJAL PENGGANAS SODOM Red Bean aaahh?! Lu sukalah kalau umat Islam terus jadi puak HOMO dan jadi MURTAD ya?!

PI MAMPOS lu punya ekoq kat KANDANG si PENDATANG KAPIRDAJAL PKRSODOM/DAPBANGKAI-si-PORNORASIS-ejen ZIONIS-no-1!

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS