DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Sunday, February 27, 2011

HINDRAF lagi...... Kalau dah KDN tak SERIUS, apa kata 'ISA'kan aje Menterinya pulak? HE!HE!HE!


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Hari ini HINDRAF berHIMPUN lagi.. Konon-kononnya pehimpunan AMAN tetapi kita tahu keling HINDRAF nih mana TAHUnya makna 'AMAN' tuh.. Kalau kita ingat balik pemBUNUHan allahyarhamah Datuk Sosilawati dan 3 orang Melayu yang LAIN, kita YAKIN mereka nih memang tak TAHU pun makna perkataan 'AMAN'.. Tambah pulak mereka GANTUNG gambar Ghandi yang langsung tak ada KAITAN dengan negara INI.. Bila masa entah Ghandi pijak kaki ke nagara ini? Kalau Jawarhalal Nehru tu pernahlah dulu semasa sebelum negara nih MERDEKA.. Lagi pun, bukankah Ghandi tu jugak akhirnya diBUNUH oleh suku-sakat HINDRAF ini jugak? Malah, organisasi seperti HINDRAF terBUKTI menJAHANAMkan negara seperti TAMIL Tiger di Sri Lanka atau parti BJP yang meMUSNAHkan Masjid Babri di India..

Alasan mereka berDEMONSTRASI iaitu Solidariti Membantah Perkauman UMNO dan mengHARAMkan buku INTERLOK adalah alasan TAIK KUCING semata-mata.. UMNO adalah parti yang SAH dan tidak HARAM seperti HINDRAF.. UMNO dah wujud sebelum negara ini MERDEKA lagi sedangkan HINDRAF baru muncul 3 tahun yang LEPAS.. Mungkin mereka tahu UMNO lebih mudah untuk di'KAMBING HITAM'kan berbanding PERKASA kerana kalau PERKASA bertindak-balas, memang habis LENYAP mereka nih.. Begitu jugak dengan buku INTERLOK yang dah berpuluh TAHUN berada dalam pasaran.. Penasihat PKR sendiri berSETUJU dengan kandungan buku tersebut, kenapa mereka tidak meRUSUH di pejabat PKR di Tropikana?->KLIK<--

Malah PKR jugak menSENSASIkan perkataan 'PARIA' kerana Timbalan Presidennya dikatakan pernah memanggil MP Padang Serai sedemikian rupa? Kenapa tiada RESPON pun dari HINDRAF? Mungkin kerana mereka berSETUJU MP Padang Serai sememang LAYAK dipanggil sebegitu sedangkan mereka pulak TIDAK? Yang BODOHnya ialah ADUN PAS seorang ni lah.. Dah hadir masa pemBAKARan buku INTERLOK lepas tuh boleh pulak MENGAKU kata tidak menyokong? AIK? Nama aje MUSLIMAH tetapi bab 'KENCING'kan rakyat mengalahkan JALANG!->KLIK<-

Langkah pantas pihak berKUASA mengHALANG tindakkan HINDRAF ini patut diPUJI.. Malah, kita menyokong 100% tindakkan pihak berkuasa dalam SOAL ini.. Cumanya, kita masih PELIK kenapa sebuah pertubuhan HARAM seperti HINDRAF ini masik dibiarkan berleluasa dan tidak menerima LAYANAN seperti mana pertubuhan-pertubuhan HARAM lain iaitu PKM, Al-MAUNAH, Jemaah Islamiyyah atau Al Arqam? Sedangkan sebelum ini bila Al Arqam ANJURkan 'Sidang Roh' nun jauh di Kota Makkah pun RAMAI yang dah meLATAH, bagaimana pulak dengan HINDRAF yang buat huru-hara depan MATA? Takkan ada 'DOUBLE STANDARD' kot? ->KLIK<-

Malah, kita jugak HAIRAN kenapa pihak-pihak yang mengASASkan HINDRAF tidak menerima LAYANAN seperti mana para pemimpin pertubuhan HARAM yang lain? Sepatutnya keWARGANEGARAan mereka diTARIK atau diKEMBALIkan ke BENUA asal mereka.. Kalau anda TELITI betul-betul, seolah-olah ADA 'tangan-tangan GHAIB' yang akan memBELA mereka walaupun mereka mengANGGOTAi pertubuhan HARAM.. Sebagai CONTOH, seorang pengasas HINDRAF diLAPORkan baru diCEKUP pagi tadi di sebuah KONDO semasa dia keluar nak menyertai pehimpunan HARAM tadi ->KLIK<-

Nampak tak dia seolah-olah macam RASA tak berSALAH dan tak ada rasa TAKUT pun di atas perbuatannya itu? Sudah tentu kerana dia YAKIN akan ada pihak yang akan 'COVER' perbuatannya itu dan memberi TEKANAN kepada Menteri KDN yang semua MAKLUM takat mampu bagi AMARAN aje.. Untuk lebih menakjubkan anda lagi, ramai pengasas HINDRAF ini adalah para PEGUAM dan sudah tentu mereka berDAFTAR dengan BAR COUNCIL.. Logikkah BAR COUNCIL dianggotai oleh para PEGUAM yang menyertai atau mengASASkan pertubuhan HARAM? Malah, kita jugak pernah menyatakan salah seorang pengasas HINDRAF ini sedang menjadi ADUN di Selangor.. Dia jugaklah yang jadi BATU API membakar buku INTERLOK baru-baru ini.. Bagaimana seorang pengasas pertubuhan HARAM boleh jadik ADUN? Agaknya sek-sok Ummu Jah Al Arqam atau Ayah Pin pun boleh masuk bertanding PRU? HE!HE!HE!

Kesemua keSANGSIan yang dinyatakan patut ditujukan kepada Menteri KDN.. Sebelum ini pun dia GAGAL menJAWAB apabila HINDRAF mengHINA titah DYMM Sultan Johor.. Kalau nak diIKUTkan nasab keturunan dia, bapaknya dulu Kapten dalam Force 136 semasa perang Dunia ke-2.. Datuknya pulak pernah memujuk Kiyai Saleh Selempang Merah dan mengHIMPUNkan orang Melayu untuk menubuhkan UMNO.. Kali ini bila berDEPAN dengan sebuah pertubuhan HARAM, nampak seakan dia yang dipermain-mainkan oleh mereka? Kalau dah selalu sangat dia nih diperMAINkan dek HINDRAF, apa kata kalau dia pulak dikenakan ISA? Ye la.. ISAkan digunakan untuk mana-mana INDIVIDU yang mengANCAM keselamatan NEGARA.. Jadik, kalau tindak-tanduk dia pun setakat mampu bagi AMARAN aje tanpa sebarang TINDAKkan yang KONSTRUKTIF, tidakkah itu juga memBAHAYAkan negara? HE!HE!HE! -> GURAU aje, Jangan MARAH.....

Wallahualam..

3 comments:

Anonymous said...

Abraham Lincon, Mahatma Gandhi,Nelson Mandela, Dr Martin Luther King, they are all fine,but Barak Obama and Hindraf, sorry mates, you are all fools.

Anonymous,
Australia

airman_1 said...

tajuk ni memang cantek...kah...kah..kah

Anonymous said...

Cam ne nak ISAkan Menterinya...kan dia tu sepupu PM, susah la..

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS