DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Thursday, June 11, 2015

Kenapa memBERIkan CADANGan kepada 'PAHLAWAN BUGIS' daripada mengKRITIKnya ialah perBUATan BODOH..

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Ada seorang pengKOMEN dalam BLOG kita semalam MARAHkan 'POSTING' yang kita TULIS dan menyatakan kenapa kena KRITIK DS Najib sebaliknya TIDAKkah boleh diBERIkan CADANGan dan SARANan kepada dia? OKlah.. Kita HARGAilah PANDANGan sedemikian.. Namun demikian, kita ingin TANYA kepada orang yang jadik pengKOMEN itu - Apakah DS Najib itu menerima CADANGan orang?


HE!HE!HE! DS Najib bukan sehari dua aje menjadik PM.. Sejak April 2009 lagi.. Sudah 6 TAHUN dah.. Bolehkah pengKOMEN tadi memBERITAHU sejak bilalah DS Najib pernah menDENGAR CADANGan atau pun BANTAHan orang RAMAI?

1) PERNAHkah DS Najib ambil KIRA PANDANGan orang RAMAI apabila dia meLIBERALISASIkan beBERAPA SEKTOR perKHIDMATan dengan meMANSUHkan EKUITI 30% untuk KAUM Melayu/BUMIPUTRA?

2) PERNAHkah DS Najib ambil KIRA PANDANGan orang RAMAI apabila dia meMANSUHkan KUOTA keMASUKkan ke IPTA dan KUOTA BIASISWA JPA untuk KAUM Melayu/BUMIPUTRA?

3) PERNAHkah DS Najib ambil KIRA PANDANGan orang RAMAI apabila dia meMANSUHkan ORDINAN DARURAT, AKTA Mesin CETAK, ISA dan BANYAK lagi?

4) PERNAHkah DS Najib ambil KIRA PANDANGan orang RAMAI apabila menarik SUBSIDI daripada RAKYAT dan mengGANTIkannya dengan pemBERIan BR1M hanya untuk orang-orang tertentu?

5) PERNAHkah DS Najib ambil KIRA PANDANGan orang RAMAI apabila dia begitu berlebih-lebihan menarik SOKONGan KAUM 'AH-Beng' dulu dan akhirnya MENYESAL tak sudah apabila hanya 3% aje KAUM 'AH-Beng' yang mengUNDI UMNO/BN semasa PRU-13?

6) PERNAHkah DS Najib ambil KIRA PANDANGan orang RAMAI apabila dia menubuhkan 1MDB yang akhirnya berHUTANG sehingga RM42 BILION hanya untuk meMILIKki ASET-ASET yang mereka sendiri TIDAK mampu untuk URUSkan OPERASInya?

7) PERNAHkah DS Najib ambil KIRA PANDANGan orang RAMAI apabila dia memutuskan KADAR GST adalah 6% lalu menyebabkan HARGA BARANG terus meningkat kerana nak SAMAkan dengan HARGA BARANG di NEGARA MAJU lain?


Ada ke DS Najib nih ambil KIRA PANDANGan orang RAMAI? Mana ada.. DS Najib seBENARnya memandang HINA kepada RAKYAT MARHAEN disebabkan dia ini TIDAK pernah HIDUP seperti mana ALLAHYARHAM BAPAnya dahulu.. DS Najib yang berpenDIDIKan BARAT pulak SUKA dengan AYAT 'CASH is KING'..


BerBEZA dengan ALLAHYARHAM BAPAnya dan TUN DR. Mahathir, mereka lebih CENDERUNG untuk memPELAJARi bagaimana NEGARA-NEGARA TIMUR seperti Jepun dan Korea menjadik NEGARA MAJU daripada keHANCURan.. Sedangkan MENTALITI DS Najib yang bepenDIDIKan BARAT mananya pernah nak BELAJAR sedemikian kerana SEMUAnya perlu sedia terHIDANG untuk dia BUAT PILIHan dengan MAIN TUNJUK aje.. Sebab itulah DS Najib KAGUM dengan BUKU berikut!


KeCEDERUNGan DS Najib mengikut GAYA HIDUP BARAT dalam mengURUSkan kerajaan dan NEGARA seBENARnya sangat menJELEKkan.. Anda boleh LIHAT sendiri bagaimana DS Najib begitu TERUJA dengan para 'PUNAH-Sihat' yang berOTAK LIBERAL, pengANUT KRISTIAN 'EVANGELIST' dan 'MAT SALLEH' yang AKTIF berPARTI SOSIAL ala-ala PARTI 'HARDCORE'.. Itulah yang DS Najib ambil sebagai 'PUNAH-Sihat' dan segala KELENTONG mereka ini diPUJAnya dengan sePENUH HATI seolah-olah ANAK-ANAK TEMPATAN ini SEMUAnya tak SEKOLAH!


Ya.. Kita tak NAFIkan ada jugak DS Najib ambil beBERAPA WARGA TEMPATAN untuk menjadik TUKANG SORAK kepadanya.. Namun begitu, mereka ini jugak terdiri daripada ANAK-ANAK TAN SRI, DATUK dan pelbagai VIP lagi.. Kalau anda hanya ANAK KAMPUNG yang BELAJAR TINGGI di luar NEGARA, jangan HARAPlah anda dapat menyumbang kepada NEGARA di bawah kePIMPINan DS Najib nih.. ANAK-ANAK VVIP yang tak tentu apa keLULUSan itu jugaklah yang diPILIHnya..

TEGURan siapakah yang diambil PEDULI oleh DS Najib nih? Sedangkan MANTAN PM seperti TUN DR. Mahathir jugak pernah beBERAPA kali meNASIHATkan dia?


"3. Lots of people know about the loss of billions of Ringgit by 1MDB. These people are in a position to know because they have seen evidence of this loss. But they are afraid because of actions which the Government can take against them. They may lose their jobs, or contracts or expectations of titles etc.

4. So they come to tell me. And they ask me to "do something". For a long time I desisted because I know if I reveal the wrong doings of 1MDB, it will lead to the Prime Minister being questioned.

5. I had tried to do it privately. But there was no result. I told the Prime Minister I no longer supported him. No result.

6. So I had to go public. Najib has destroyed UMNO and BN. I know he would lose the next election. And then the whole country will see turmoil as no party, would have the majority to run the country." ->KING<-

Malah, kita jugak CUKUP YAKIN bahawa BARISan KABINET yang ada sekarang jugak diPILIH bukan kerana mereka LAYAK pun sebaliknya kerana DS Najib tak MAHU jika ada yang meRAJUK, UMNO/BN akan HILANG keLAYAKkan menjadik kerajaan.. NAMPAK tak betapa LEMAHnya kePIMPINan DS Najib pada HARI ini?

Wallahualam..

10 comments:

Anonymous said...

Apa yg ditulis itu yg berlegar difikiran ramai melayu, menang atas tiket parti melayu tapi terasa making berkurang hak melayu.

AlangSiantan said...

Kenapa pemimpin kat atas tu degil sanggat..tak nak mengaku salah..mungkin pasal ni la kut dulu-dulu ramai rakyat yang mengamuk kat raja mereka

AlangSiantan said...

Kenapa pemimpin kat atas tu degil sanggat..tak nak mengaku salah..mungkin pasal ni la kut dulu-dulu ramai rakyat yang mengamuk kat raja mereka

AlangSiantan said...

Kenapa pemimpin kat atas tu degil sanggat..tak nak mengaku salah..mungkin pasal ni la kut dulu-dulu ramai rakyat yang mengamuk kat raja mereka

Anonymous said...

Yang paling melucu dan menjengkelkan sampai sanggup tukar nama cina demi kemaruk undi puak sepet .Alih alih puak makan babi ni kencingkuyup kan dia cukup cukup.Pun begitu masih tak serik serik nak mengempet kaum sepet ni.Dah tak dak beza dgn parti sereban jubah .Makin dilanyak parti cauvinist DAP makin sayang dia kat parti cauvinist tu

Anonymous said...

Apa yg ditulis diatas mmg. benar dan itu lah yg dirasakan olih org.2 Melayu sejak Najib mengambil alih sebagai PM. Dia hanya menggunakan Melayu dan UMNO utk terus berkuasa. Kerana Melayu mudah dibeli. Manakala pemimpin2 UMNO yg lain tidak berani berkata2 atau hanya memikir tembolok masing2. Kami rakyat biasa dpt melihat 'hipokrisi' pemimpin2 Melayu ini. Sangat memalukan.
Kami sekeluarga (ahli2 UMNO) sudah tawar dgn. UMNO. Rasa2 nya PRU14 nanti UMNO akan bungkus. Nasihat kpd pemimpin2 UMNO yg masih menjadi pak2 menteri. Buat seberapa banyak yg boleh sebelum UMNO pupus.

Anonymous said...

pelik org mellayu skrg ni...tulis artikel pun copy n paste.

semua yg ditulis oleh oleh blog ni tak betul dan tak pernah nak lihat kebenaran.

Najib yg explain pun semua tu....yg peliknya masih tak tahu.

itulah akibat baca dari info yg berat sebelah dan bias.

akibatnya kita jadi bodoh dan buat keputusann atas info yg salah

Anonymous said...

Kalau ko pandai sangat...tolong bagitau kenapa melayu sudah mula menjauhi umno atau paling koman pun ambil sikap berkecuali...malas nak ngundi sapa2

Labu8455 said...
This comment has been removed by the author.
Labu8455 said...

Anon Friday, June 12, 2015 10:53:00 AM - hang kata Najib dah explain tapi aku nak tanya hang apa yang dia dah explained ? Soalan yang ditanya Tun dan ramai lagi tu dia dah explained ka ? Lain kali tolong lah makan ubat dulu sebelum nak bagi komen (kan hang dah nampak bangang ?)

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS