DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Wednesday, June 10, 2015

'PAHLAWAN BUGIS' yang tak TAHU menJAWAB kenapa dia dah menjadik 'PAHLAWAN BOGEL' depan RAKYAT?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

RASAnya kita dah NAIK MUAK dah menDENGAR apa yang diKATAkan sebagai 'JAWAPAN Najib'.. 


Kita terTANYA-TANYA apakah DS Najib ini pernah menJAWAB SOALAN tak KIRAlah SOALAN PMR ke SPM ke? Bukan apa, PELIK sangat dengan CARA dia menJAWAB.. Orang TANYA pasal 'A', dia JAWAB 'Z'.. Apakah DS Najib ini mampu menJAWAB atau mengHARAPkan orang lain yang bagi JAWAPANnya? Eh? Bukankah dia ialah PM yang sepatutnya mampu menJAWAB apa sahaja tentang NEGARAnya ini? Dia bukannya 'MAKAN UPAH' macam penCACAInya pun..


Kalau kita SEMAK apa JAWAPAN DS Najib terhadap perkara-perkara yang diBANGKITkan sebelum ini.. NYATA sekali sangat mengecewakan.. ->KLIK<-

1) Dia diTANYA kenapa berHABIS DUIT memBELI PESAWAT ala-ala 'AIR FORCE ONE' untuk keGUNAan kerajaan sedangkan sepatutnya DUIT itu boleh diGUNAkan untuk memBIAYAi perTAHANan NEGARA di Sabah.. 


JAWAPANnya, Sabah dah ada ESSCOM dan menguatKUASAkan pulak ESSZONE (SUKA sangat GUNAkan BAHASA Inggeris?) walaupun saban TAHUN aje ada RAKYAT kena CULIK dengan pengGANAS Sulu kat Tawau, Sandakan atau Semporna.. Dia LUPA bahawa ZAMAN TUN DR. Mahathir pun kerajaan SEWA PESAWAT MAS aje..

2) Dia diTANYA pasal 1MDB yang KERJAnya cuma BUAT HUTANG dengan KAEDAH 'GALI LUBANG dan TUTUP LUBANG' tanpa sesiapa pun TAHU apakah BISNES seBENARnya..


JAWAPANnya, kena TUNGGU SIASATan AUDIT.. AIK? Bila Pak Arab kasi DUIT tak nak pulak tunggu SIASATan AUDIT selesai? Lepas tuh KATA tak TAHU menahu pasal 'MONEY LAUNDERING' dalam 1MDB.. HABIS? Bukan ke 1MDB itu bawah MoF yang mana dia jadik MENTERInya? Apa yang TAHU pasal 1MDB sampai ada HUTANG berBILION bawah HIDUNG dia?


Yang JELIKnya, takde pulak dia dan penCACAInya 'SERANG' balik TONY Phua Chu KANG nih? Yang dia SERANG ialah TUN DR. Mahathir yang berUMUR 90 TAHUN tapi masih mampu menJAWAB lebih BAIK berBANDING dengan dia?

3) Dia diTANYA pasal GST yang diperKENALkan hingga menyusahkan RAKYAT sedangkan jika kerajaan mengAMALkan peBELANJAan berHEMAH, tak perlu pun kepada GST?


JAWAPANnya, dia KATA dah perKENALkan BR1M KONONnya untuk menampung KOS SARA HIDUP.. BR1M yang diKATAkan penerima meningkat seRAMAI 7 JUTA orang itu adalah satu penCAPAIan sedangkan dia sendiri KATA yang BR1M itu untuk orang yang MISKIN? Kalau dah sampai 7 JUTA orang penerima BR1M, bukankah itu TANDA makin RAMAI orang MISKIN? Terlalu BANGANG ke untuk dia menyedari bahawa TUN DR. Mahathir tak pernah perKENALkan GST, tak pernah adakan BR1M pun tapi ada ke sampai 7 JUTA orang yang HIDUPnya tak CUKUP DUIT kat TANGAN? Ada ke RAKYAT pada MASA itu kena BAYAR GST untuk BARANGan dan perKHIDMATan yang KUALITInya SAMA aje sebelum dan selepas GST diperKENALkan? 30 JUTA RAKYAT kena BAYAR GST tapi yang diBERIkan BR1M hanya 7 JUTA orang aje?

4) Dia diTANYA bila nak 'RESIGN' daripada PM selepas begitu BANYAK perkara BANGANG yang dia LAKUkan menJELIKkan RAKYAT?


JAWAPANnya, dia KATA belum sampai TEMPOHnya atau SENANG KATA, kena TUNGGU PRU-14 la.. Dia INGAT dia tuh diPILIH ala-ala PRESIDEN Obama la tuh.. Dia LUPA yang menanggung AKIBAT apabila dia KALAH pada PRU-14 nanti ialah UMNO.. Dia kalau KALAH, bawak BINI dia lari ke RUMAH BESAN di Kazakhstan la.. Yang tinggal macam AHLI-AHLI UMNO pulak kena TANGGUNG segala SISA NAJIS daripada kerajaan dia! Itu belum lagi diKIRA dengan NASIB UMAT Melayu/ISLAM yang takde keKUATan dan bakal menjadi KELDAI TUNGGANGan kepada para penDATANG nanti..

Inilah dia PAHLAWAN Bugis yang begitu BANYAK memBAWAkan keMUSNAHan kepada RAKYAT.. Segala perTANYAan daripada RAKYAT langsung TIDAK diJAWABnya atau kalau diJAWAB pun TIDAK KENA pada SOALANnya.. Sampai bila kita sebagai RAKYAT kena menanggung AZAB sebegini tatkala dia sendiri dah tak PERCAYA pun dengan RAKYAT sebaliknya lebih PERCAYAkan kepada orang ASING sebagai 'PUNAH-Sihat'nya?

Wallahualam..

13 comments:

Anonymous said...

Tepat sekali, Najib mungkin tak pernah menduduki peperiksaan. Jawapannya tak pernah betul.

Anonymous said...

Rakyat kena lebih hebat menggasak FB, twitter dan sebagai nya kearah UMNO dan Bugis nih.

Sampai bila ahli dan MT UMNO nak tunggu dan lihat? Bukti macam mana lagi nak ditonjolkan?

Perlu ada referundum segera sama ada rakyat bersetuju atau sebalik satu bugis-degil-bogel nih di sepak keluar dari tampok kerajaan sebelum semua umat melayu-muslim merasa bala yang akan berturutan.

Dah lah degil, boleh terus menerus bagi tongkat kat cinabeng (baru nih $50 Juta RM!) NoShow from Nothing2Hide boleh pulak tunjuk muka kasi tongkat kat cinabeng kemudian melancarkan CPHM (Christian for Peace and Harmony Malaysia). Bodoh tahap chronic kena kencing teruk dengan cinabeng dan christians-evangelical masih lagi tabur duit bagai.

Sekarang bootlickers bugis tuh sebok tabur gambar umrah dan Rohingya lah, quota haji lah, blah blah blah. Sikit hari PAS-UMNO cium mulut Bugis jadi pahlawan konon menyatukan melayu-muslim, shit arse man! Perpaduan ummah bagus tapi kalau atas dasar kesinambungan politic itu bagai tidak ikhlas lah. Orang selalu cakap matlamat tidak menghalalkan cara, nih lah dia sebenar nya di lakukan!

Rasa nya semakin ramai melayu-muslim (juta juta) cukup panas sekarang!

Anonymous said...

antara blog yang aku tertunggu tuan tanahnya update adalah blog ini!!!!kipidap bro.....

Anonymous said...

Ringgit semakin lemah, pasaran saham merudum tiap2 hari...bukan setakat rakyat Msia, pelabur asing semakin x konfiden...sekejap lagi makin terasa kesempitan ekonomi...mari la kita sama2 doakan hidayah utk Najib...berundur la, mungkin doa teranaiya rakyat Msia di makbulkan.

Anonymous said...

Dah menyampah dengan Najib.

Anonymous said...

Bye2 la najib.. aku sokong bn pun sbb Tun M je. Tapi dh dia buat Tun M mcm tu, jgn harap aku dan keluarga aku, sedara mak pak nenek moyang anak sedara jiran tetangga aku nk bagi sokong mahkluk bongkak sombong mcm tu. Nasib la.. No more BN if najib still PM.

Anonymous said...

Tlg Sampaikan pada Punahsihat-punahsihat dan penjilat-penjilat najib...pegi le ke kawasan2 kampung di batu pahat, jawapan dan signal yang di berikan oleh akar umbi, penduduk kampung yang selama ini tidak pernah tidak menyokong UMNO amat jelas dalam isu Tun vs Najib nie....BUkan najib yang akan hancur tp UMNO akan jadi korban jika tidak di perbetulkan. Najib di mata mereka hanyalah pengecut Bugis bukan pahlawan.

Anonymous said...

Tanya Tun berapa ramai anak Melayu yang gulung tikar semasa zaman Tun jadi PM dintara tahun 1998 hingga tahun 2000.

Ada usahawan-usahawan Melayu yang muflis sampai sekarang cuma yang bijak berniaga seperti Mokhzani yang masih kekal hingga sekarang. Bijak itu diwarisi dari bapanya.

Banyak yang kaya raya hasil dari kebijaksanaan Tun. Ananda Krisna contoh yang paling dominan. Berapa banyak hasil kekayaan Ananda di pulangkan kepada rakyat. Atau dimasukkan ke poket orang2 terpilih.

Jangan asyik nampak orang lain sahaja kelemahan dan kesalahan Tun pun banyak juga.

Haramjadah sekeliling Tun sebenarnya yang jaki kepada Najib. Cara mudah orang tua itu digunakan untuk memburukan najib. haramjadah ini semua ingat rakyat tak tujuan sebenar mereka.

Anonymous said...

ulasan yang amat jelas sempurna,syabas.....

muhamad Danial said...

Kipidap Najib Jilake....

Anonymous said...

Saya sanggat2 jelak dan loya dengan blogger MYKMU,dulu penyokong kuat Tun tetapi kini menghina Tun sehabis habis penghinaan macam tak ada otak atau mungkin juga mereka ini terdiri dari mereka2 yang sakit otak.

Anonymous said...

Anon12:23,
Bukan anak Melayu sahaja yang gulung tikar pada masa itu, Bangsa asing pun sama. Maklumlah kadar faedah tinggi, sampai lebih sepuluh persen. Tetapi kalau tidak kerana tindakan bijak TDM, lebih ramai yang muflis.
Ada anda baca kisah jutawan di Thailand yang terpaksa jual sandwich kerana kemerosotan ekonomi serantau?
Janganlah melencong kelain, isu sekarang ialah 1MDB!

Anonymous said...

kita nak najib undur bukan hanya kerana 1mdb saja tapi dah byk isu yang timbul disebabkan kebebalannya. Akta hasutan, ISA, gst byk lagilah, malas aku nak menaip.
Hentikanlah buat kemusnahan di muka bumi Malaysia ni.

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS