DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Saturday, June 06, 2015

RANGKUMan #NOTHING TO HIDE semalam - Lain yang penCACAI nak PERANGKAP, lain pulak yang kena PERANGKAP..

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Bagi beBERAPA orang, mereka meLIHAT bahawa keGAGALan MAJLIS #Nothing To Hide itu kerana keTIADAan DS Najib atau pun kerana keHADIRan TUN DR. Mahathir.. BENARkah begitu? PERCAYA tak anda jika kita KATAkan bahawa pengANJURan MAJLIS #Nothing To Hide seBENARnya bukan diROSAKkan oleh TUN DR. Mahathir atau pun DS Najib.. Sebaliknya, ada PIHAK cuba mengambil keSEMPATan memperGUNAkan MAJLIS ini dengan NIATnya SERAMPANG 2 MATA..


TUJUAN ASALnya memanglah NAWAITU daripada DATUK Khairul Anwar Rahmat untuk memBERIkan PELUANG kepada DS Najib memperJELASkan tentang 1MDB yang berMASALAH di samping menunjukkan keterBUKAan kerajaan.. MAJLIS ini diANJURkan oleh NGO SUKAGUAM yang bagi kita seBUAH NGO yang berTUJUAN MURNI dan bukannya seperti BERSIH, SAMM atau pun SUARAM.. Malah, bagi menjadikkan MAJLIS ini lebih TELUS, PIHAK SUKAGUAM sendiri yang memBUKA RUANG kepada NGO-NGO dan jugak TUN DR. Mahathir untuk turut berSAMA..


Namun demikian, ada PIHAK yang telah pun memperDAJALkan USAHA PIHAK SUKAGUAM pada KALI ini.. Mereka berBUAT demikian dengan TUJUAN untuk:

1) MEMPERDAJALKAN MAJLIS ITU BAGI MEMALUKAN TUN DR. MAHATHIR

HE!HE!HE! PIHAK yang diMAKSUDkan tadi SENGAJA mengGUNAkan MEDIA untuk menCABAR atau memPERLEKEHkan TUN DR. Mahathir.. Ini kerana mereka ini terlalu DUNGU dengan berANGGAPan bahawa TUN DR. Mahathir TIDAK akan menunjukkan MUKA dalam MAJLIS ini.. Memang itulah yang mereka HARAPkan..


'CONFIDENT'nya mereka bahawa TUN DR. Mahathir TIDAK akan HADIR sehingga di sebalik TABIR mereka sudah pun berSEDIA dengan para penCACAI yang akan mengEJEK dan meMALUkan TUN di dalam MEDIA MASSA dan INTERNET tentang KONONnya TUN TIDAK BERANI pun berTENTANG dengan DS Najib dalam MAJLIS ini..

2) NAK 'CLAIM CREDIT' KONONNYA MEREKALAH YANG MEMPERTAHANKAN PM 

Samada TUN DR. Mahathir HADIR atau TIDAK, PIHAK yang diMAKSUDkan dan para penCACAI mereka sudah pun berSEDIA untuk 'CLAIM CREDIT' atas USAHA SUKAGUAM ini.. BerBEZA dengan SUKAGUAM yang cuba memBINA PENYATUAN, mereka dan para penCACAI pulak lebih berMINAT untuk menDAPATkan 'FULUS' dengan mengAIBkan orang lain.. Siapakah pemBAYARnya? Dah tentu DS Najib..


Anda sedia MAKLUM bahawa DS Najib ini bukanlah JENIS yang nak berFIKIR sangat dalam TINDAKannya.. Ini bukan perkara BARU pun.. Malah, Lee Hsein Long PM Singa-PORK dan PRESIDEN Obama pun TAHU pasal keMAMPUan DS Najib dalam bab mengGUNAkan OTAK.. Sebab itulah kalau kita LIHAT orang yang diKATAkan para 'PUNAH-Sihat' DS Najib nih, SEMUAnya JENIS yang takde HATI PERUT mana pun terhadap RAKYAT KHUSUSnya UMAT Melayu/ISLAM tuh..


MALANGnya, mungkin kerana TAKDIR Allah SWT lebih mengATASi segala-gala, TUN DR. Mahathir telah pun mengHADIRkan diri sebelum MAJLIS berMULA lagi..


Mungkin PIHAK yang cuba nak DAJAL tadi dan para penCACAInya terLUPA yang TUN DR. Mahathir adalah seorang yang sangat menepati MASA berBEZA dengan PM selepas beliau.. KeHADIRan TUN DR. Mahathir sebelum PUKUL 9 tadi dah menyebabkan PUAK penDAJAL dan para penCACAInya PANIK.. DiTAMBAH pulak dengan keHADIRan MB paling 'GEDEBE', DATUK Mat Said lagilah menambahkan KELAM-KABUT mereka.. Sudah tentu DS Najib tak dapat OMONG KOSONGkan CERITA yang POSITIF pasal 1MDB.. Maka, takdelah pulak 'FULUS' mereka nanti!


Oleh itu, mereka pun meWUJUDkan keKECOHan berIKUT untuk 'COVERLINE'..


HE!HE!HE! Bukan payah mana pun nak CARI seorang pemBUAT KECOH.. Lagi pun, orang ini pun bukannya TIDAK diKENALi walaupun dianya bukan seorang yang terPUJI.. Bila dah KECOH, dah tentulah yang akan diperSALAHkan ialah mereka yang datang dan bukannya TUAN RUMAH.. Maka, adalah ALASAN untuk mereka menyalahkan TUN DR. Mahathir dan para PENYOKONGnya yang TIDAK seBERAPA pun dalam MAJLIS itu.. PELIK jugak orang TUA berUMUR 90 TAHUN masih mampu mengHURU-HARAkan MAJLIS orang? Kat manalah LOGIKnya? Anda LIHAT sendiri KAWAN dan LAWAN kepada TUN DR. Mahathir pun ada dalam MAJLIS yang SAMA tuh?


  •  FAKTAnya, RAMAI HADIRin yang terpaksa menunggu keHADIRan PM selama 2 JAM walaupun MAJLIS sepatutnya berMULA pukul 9 pagi?
  •  FAKTAnya LOKASI MAJLIS yang berlangsung di dalam sebuah DEWAN dalam PWTC dengan keHADIRan POLIS, RELA dan 'BODYGUARD' jugak menyebabkan MUSTAHILnya keKECOHan berlaku..
  •  FAKTAnya keHADIRan orang yang KONONnya terlalu RAMAI jugak TIDAK LOGIK pasal TUAN RUMAH sendiri meMAKLUMkan siapa sahaja boleh HADIR samada menerusi MEDIA atau pun INTERNET?
  •  FAKTAnya TUN DR. Mahathir KONONnya TETAMU yang TIDAK diJEMPUT adalah ALASAN para penCACAI UPAHan yang mengHARAPkan beliau TIDAK HADIR untuk dijadikkan MODAL bagi mengAIBkan beliau dalam MEDIA..

Apabila DS Najib tak jugak MUNCUL walaupun selepas 2 JAM, maka HADIRin yang keHAMPAan terpaksalah meminta TUN DR. Mahathir berUCAP.. Ye la.. Sekurang-kurangnya mereka TIDAKlah memBUANG MASA meLAYAN betapa KECUTnya seorang yang mengaku PAHLAWAN Bugis tapi tak BERANI berDEPAN pun dengan orang TUA berUMUR 90 TAHUN dan MANTAN MB Terengganu yang di'FIRED'nya sendiri.. Malangnya, TUN DR. Mahathir hanya sempat berUCAP sekejap aje sebelum beliau diHALANG POLIS kerana TAKUTkan PROVOKASI..


Akhirnya, TUN DR. Mahathir hanya mampu meneruskan apa yang terBUKU di dalam HATInya dalam SIDANG MEDIA dengan WARTAWAN tanpa MIKROFON..


Apakah KESAN daripada keGAGALan MAJLIS #Nothing To Hide yang diANJURkan oleh SUKAGUAM di PWTC kali ini? RASAnya anda pun dah TAHU JAWAPANnya..

1) Adalah pulak para penCACAI dan pengAMPU DS Najib yang menyalahkan SUKAGUAM kerana KONONnya GAGAL mengawal MAJLIS..


HE!HE!HE! Kalau takat BALING BATU lepas tuh SEMBUNYIkan TANGAN, tak payah sampai nak berLAKON pulak..

2) MALAM tadi bukan MAIN HEBAT lagi MEDIA seperti TV3 menJAJAkan CERITA KONONnya TUN DR. Mahathir yang memBUAT KECOH?


KAH!KAH!KAH! Seperti kita SEBUTkan tadi, bagaimanalah LOGIKnya seorang TUA yang berUMUR 90 TAHUN ada KEDERAT nak buat KECOH ala-ala seorang 'PenJUBOR' yang KONONnya SAKIT BELAKANG dan tak mampu berAKSI XXX?

3) KESAN yang paling BESAR ialah KREDIBILITI DS Najib sendiri sebagai PM, PRESIDEN UMNO dan jugak KETUA Kerajaan Malaysia.. Sungguh meMALUkan.. 


Kat mana nak LETAK MUKA? Kalau diri tuh seorang PEMIMPIN, ke LAUTan API pun sanggup dia REDAH demi perJUANGannya? Ini nak berHADAPAN dengan PM PENCEN dan MB PENCEN pun dah KECUT?


Apa pun, kita TIDAK NAMPAK bagaimanakah JALAN untuk DS Najib meLAKUkan 'DAMAGE CONTROL' selepas apa yang berlaku.. Kalau dari AWAL lagi DS Najib meMUDAHkan KERJA dengan berTERUS-TERANG apa yang berlau dalam 1MDB, ini SEMUA TIDAK akan terjadi.. Malah, DS Najib sendiri tak perlu pun nak kena meng'HIRE' seorang 'KAWAN BAIK' TUN DR. Mahathir untuk meMALUkan beliau pulak..

"8. But now I understand better why he talked about my losing my legacy. He has been given the task of demonising me, of destroying what he calls my legacy. I think he and his boss believes that if I become unpopular then my condemnation of the shenanigans involving 1MDB would be ignored by people.


9. So we are seeing now a new and more aggressive campaign to demonise me and to show how much the PM is supported by the people. Clearly large sums of money are being spent on this campaign. My friend is now installed in the Prime Minister’s Office and is working hard to cover up the wrong-doings of 1MDB. The first pages of the mainstream media now carry explanations on how the borrowed funds were spent. They add up neatly to 42 billion Ringgit. Before criticisms were just ignored. A policy of elegant silence was followed. Now Najib has been advised to answer to explain. However, he lost an opportunity to explain when he did not turn up for for the “Nothing to Hide” forum." ->KLIK<-


Kita ingin menCADANGkan kepada DYMM YDP AGONG supaya dapatlah untuk TUANKU mengANUGERAHkan GELARan 'TUN' kepada DS Najib seCEPAT mungkin agar keSEJAHTERAan NEGARA ini dapat kembali diPULIHkan.. Selagi DS Najib takde GELARan 'TUN' seperti MANTAN PM terdahulu, lagi BANYAK GELAGAT dia meROSAKkan IMEJ NEGARA dan kerajaan akan terjadi.. Karang HURU-HARAla..

Wallakualam..

4 comments:

Unknown said...

Haha terbaik! Terkedu Pro ah jib gor nak jawab nih

Anonymous said...

kekecohan sengaja dibuat oleh pencacai najib seolah2 mengancam keselamatan pm bugis lalu program ini dibatalkan...takut tak boleh jawap, malu besar beb nanti....

Anonymous said...

Pengerusi penganjur pun macam 'biawak, lidah bercabang'. Pada minit 3:00 video sidang media kamu, kamu kata kalau Tun M nak datang, xjadi masalah. Bila Tun M datang kamu kata kehadirannya menyebabkan gangguan kepada majlis.

Kamu juga kata semua media, blogger dijemput! Tau plak kamu cara nak hubungi blogger, media2 semua tapi Tun M kamu kata kamu xtau macamana nak hubungi.

Jenis manusia xberani nak bertanggungjawab.

Kenapa,,,kamu dah rasa Najib akan senarai hitamkan kamu ke sbb tu kamu menyalahkan org lain bila maslaah timbul?


Anonymous said...

saya setuju ya mmg nampak permainan cacai cacai ni termasuk sukaguam. saya kat termasauk sukaguam sebab kenyataan yang diberikan dalam press semalam nampak macam nak mengenakan dan ada cubaan untuk spin cerita.

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS