DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Monday, February 10, 2014

Ada SELEBRITI dalam Pemuda UMNO yang tak FAHAM kenapa orang RAMAI MARAH kat VIDEO 'BETINA Cock'..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kalaulah para PEMIMPIN NEGARA yang terDAHULU seperti TUNKU, TUN Razak, TUN Hussein ONN atau TUN DR. Mahathir berCAKAP ala-ala SELEBRITI bukan sebagai NEGARAWAN, dah lama dah NEGARA kita ini HANCUR.. Almaklumlah, seorang NEGARAWAN kot mana pun akan mengUTAMAkan dulu kePENTINGan NEGARA dan RAKYATnya sebelum berTINDAK.. Kalau seorang SELEBRITI pulak, dia akan berMATI-MATIan menCARI PUBLISTI atau mahukan PERHATIAN UMUM terhadap dirinya.. Apa jenis TOPIK pun dia akan bukak MULUT walaupun ianya akan memaparkan keBODOHannya dalam mengULAS ISU tersebut.. HE!HE!HE!

Kita sedia maklum bahawa RAMAI RAKYAT di seluruh NEGARA sangat MARAH dengan TINDAKan 'BETINA Cock' mengeluarkan VIDEO untuk KAUM 'AH-Beng' sempena TAHUN Baru Cina.. KANDUNGan VIDEO tersebut bukan sahaja meMALUkan NEGARA, malah turut mengHINA kePIMPINan NEGARA dan jugak UMAT Melayu/ISLAM apabila perKATAan 'MALAI-Si' (Melayu MATI) diSEBUTnya.. Kalau dulu, mungkin KAUM 'AH-Beng' dan pemBASUH BERAK mereka iaitu Lebai-Lebai DUNGU PAS akan mengatakan bahawa VIDEO ini adalah HAK Asasi Manusia bagi 'BETINA Cock' ini.. Namun, bukan SEMUA orang RELA diperBODOHkan!

KLIK IMEJ UNTUK VIDEO

Maka tak HAIRANlah jika HARI ini 'BETINA Cock' sendiri tak lena TIDUR dan terpaksa berGANTUNG kepada 'BAPAK-BAPAK AYAM' KAUM 'AH-Beng' untuk menDAPATkan perLINDUNGan.. Selain itu, pemBASUH 'BERAK' mereka iaitu Lebai-Lebai DUNGU PAS jugak terpaksa diKERAHkan untuk MENYOKONGnya.. Ye la.. Apabila LAPORan POLIS terhadapnya pun dah menCECAH RATUSan.. Kita pakat-pakat LIHATlah apakah JUMLAH LAPORan POLIS terhadap 'BETINA Cock' ini mampu mengatasi LAPORan POLIS terhadap PENGERUSI PARTInya sebelum ini iaitu 'SINGH is KING' pasal ISU pengHINAan kat SULTAN Perak..


Kita KATAkan lagi, kita tak HAIRAN pun jika orang MARAH terhadap VIDEO 'BETINA Cock' itu.. Malah, jika ada ANCAMan dibuat pun, ianya bukanlah sesuatu yang mengHAIRANkan.. Siapa yang MULAkan 'Lu LANGSI Lu MATI' dulu? Dalam KONTEKS DEMOKRASI sekalipun, KAUM yang MAJORITI tentunya akan MARAH jika KAUM MINORITI sewenang-wenangnya mengHINA mereka? Malah, kalau diGUNAkan ALASAN KONONnya ini 'HAK ASASI Manusia' pun, TINDAKan 'BETINA Cock' ini jugak telah mengGANGGU dan mengHINA 'HAK ASASI Manusia' orang lain? Jadik, sendiri cari PENYAKIT, sendiri TERIMA padah!

Apa pun, bukan ini yang kita nak CERITA kali ini.. Kita terTARIK sungguh dengan RESPON seorang 'SELEBRITI POLITIK' dari Pemuda UMNO berHUBUNG dengan VIDEO 'BETINA Cock' ini.. Siapakah SELEBRITI yang kita MAKSUDkan?


HE!HE!HE! Dia nilah.. Siapa lagi.. Selepas berMINGGU ISU ini HANGAT, BARUlah dia TUNJUK MUKA nak RESPON.. Almaklumlah, SELEBRITI KATAkan.. Tak de 'BUNYI' karang, orang LUPAkan dia pulak.. Nanti HILANG ke'GLAMOUR'an dia.. Maka, terpaksalah dia 'SHOUT' dalam ISU ini.. Kot-kot dapat 'AWARD' lagi ke.. KATAnya si SELEBRITI dari Pemuda UMNO ini seperti diLAPORkan.. ->KLIK<-

"Banyak pihak marah pada Teresa tetapi takkan kita jadi tidak bertamadun hingga nak upah Teresa disepak dan sembelih ayam yang kemudian darahnya disimbah dikain rentang,"

Hmnn.. Kita pun tak TAHUlah apakah perBUATan 'BETINA Cock' menerusi VIDEO ini dengan UNGKAPan 'MALAI-Si' itu jugak perBUATan berTAMADUN? Jadik, kalau orang MARAH dan cuba menunjukkan keMARAHan, bukankah itu jugak satu BENTUK 'HAK ASASI Manusia' yang sering diLAUNGkan DAP La'anatullah?

"Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan dah buat laporan polis dan banyak pihak juga buat tindakan itu. Tetapi kena bertindaklah, kalau tidak kita boleh buat lapuran polis sampai kiamat pun tak ada tindakan."

HE!HE!HE! Ini yang KELAKAR nih.. Dah berMINGGU keMARAHan orang RAMAI memBUAK, inilah dia RESPON oleh SELEBRITI Pemuda UMNO.. UMNO yang ada perKATAan 'M-E-L-A-Y-U' atau diSEBUT 'MALAI' pada NAMAnya hanya mampu ARAHkan 2,3 KERAT Pemuda UMNO NEGERI untuk buat LAPORan POLIS sebagai memBANTAH VIDEO ini.. Yang dia sendiri? Apa dia buat? Opps.. Mungkin dia MALU kot menjadi orang Melayu? Ye la.. LAHIR kat Kuwait, SEKOLAH pun bukan kat NEGARA ini.. JATUHlah la 'STANDARD' SELEBRITInya kalau SEBUT Melayu?

"Polis dan AG (Peguam Negara) la...tanya polis, tanya AG mana siasatan, berapa banyak laporan polis nak buat...cukup hanya satu sahaja yg perlu dibuat. Kita nak tahu apa tindakan, kalau tak ada maka perjelaskan kenapa...kalau tidak perkara ini akan berlarutan.Inilah kesan.. lambat.. lambat... bagilah jawapan, tak nak bertindak pun tapi sekurang-kurangnya jawab...kenapa...apakah tak ada unsur hasutan...jelaskan supaya kita tahu,"

HE!HE!HE! Itulah KATAnya lagi SELEBRITI Pemuda UMNO ini.. CUKUPlah hanya dengan SATU LAPORan POLIS aje.. Lepas tuh SALAHkan POLIS jika LAMBAT berTINDAK.. Err.. POLIS boleh ke TAHAN orang untuk memBANTU SIASATan KES sebegini? Bukankah HAK POLIS untuk berbuat demikian dah pun diCABUL dek perJUANGan SELEBRITI Pemuda UMNO ini dahulu menerusi peMANSUHan ISA, ORDINAN DARURAT dan BANYAK lagi? Apakah SELEBRITI Pemuda UMNO ini buat-buat LUPA apa yang dia dok berIYA sangat suruh MANSUHkan ini dahulu?

Kalau bab SALAHkan PEGUAM NEGARA(AG) tuh mungkin kita SETUJU.. Namun demikian, kita ingin TEGASkan bahawa bukan sebab POLIS dan bukan sebab AG pun jika perkara sebegini terus berlaku.. Penyebab UTAMA kepada apa yang berlaku ini ialah kerana WUJUDnya AHLI POLITIK tahap SAMPAH seperti 'BETINA Cock' ini dan jugak tentunya SELEBRITI Pemuda UMNO ini jugak.. Bukankah mereka ini jugak yang begitu menyanjung KONONnya 'HAK ASASI Manusia' seUMPAMA LEMBU di tengah PADANG tanpa ada BATASan UNDANG-UNDANG? Jadik, inilah yang patut kita 'NIKMATi' HASIL perbuatan mereka ini..

Wallahualam..

2 comments:

Anonymous said...

aku mmg tak suka ngan kj tu.dia adalah musuh dari dlm umno...aku tetap salahkan pemuda2 umno yg pilih dia jadi ketua pemuda...

azhar

Anonymous said...

Teresa Kok: Tahun 2008 Umno Kena…Tahun 2014 Umno Juga Yang Kena

Tahun 2008 apabila akhbar Mingguan Malaysia menyiarkan sebuah cerpen yang berjudul Politik Baru YB J, akhbar itu telah dihentam teruk oleh DAP. Cerpen itu tidak menyebut nama mana-mana orang politik dan parti sekali pun. Tetapi Teresa Kok dan pemimpin-pemimpin DAP meloncat bagai nak rak kerana terasa dengan isi kandungan cerpen tersebut.

Antara tuduhan yang mereka lemparkan pada masa itu,

• Cerpen itu bersifat “character assassination” ini secara jelas ditujukan Teresa Kok

• Utusan Malaysia mempromosikan keganasan dan mengapi-apikan sentimen perkauman.

• Cerpen yang disiarkan di dalam akhbar milikan Umno tersebut adalah usaha berterusan Umno untuk menjadikan Teresa Kok sebagai sasaran untuk memecah-belahkan parti pembangkang dan menimbulkan ketegangan di antara kaum.

• Utusan Malaysia bukan sahaja menyebarkan kebencian sesama kaum, tetapi sehingga ke tahap menggalakkan keganasan melalui karya cerpen.

Hasil daripada tuduhan-tuduhan itu akhirnya Utusan Malaysia telah diberikan satu surat teguran oleh Kementerian Dalam Negeri.

Tidak cukup dengan itu, Teresa Kok telah membawa kes itu ke mahkamah melalui tindakan saman terhadap Utusan Malaysia dan Chamil Wariya. Akhirnya Chamil memohon maaf kepada Teresa Kok dan Utusan Malaysia dikambing hitam bagi membolehkan kes itu diselesaikan di luar mahkamah.

Kini tahun 2014 Teresa Kok menerbitkan sebuah video sempena tahun baru cina bersifat menanam kebencian kepada pemimpin negara. Bukan setakat menanam kebencian, malah boleh menimbulkan pergaduhan kaum yang lebih teruk apa perkataan "malai si" yang boleh membawa maksud mati melayu.

Apabila isu ini menjadi panas, Umno juga yang dipersalahkan kerana dikatakan mengapi-apikan perkauman melalui video tersebut.

Tahun 2008, Utusan Malaysia siar cerpen yang tak sebut nama sesiapa, Umno yang dipersalahkan. Sekarang tahun 2014, mereka yang buat video menghasut pergaduhan kaum, Umno juga yang dipersalahkan.

Jika Utusan Malaysia boleh diberikan surat amaran kerana sebuah sajak yang tidak ditujukan kepada sesiapa, maka dalam kes hari ini KDN juga perlu bertindak keatas Teresa Kok sampai dia minta maaf.

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS