DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Sunday, January 23, 2011

Sidang DUN Selangor beberapa JAM lagi - Langkah PERTAMA untuk menjadi sebuah 'REPUBLIK'?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita tak NAFIkan kepentingan PRK DUN Tenang ketika ini.. Namun, jangan LUPA satu lagi cabaran HEBAT menanti UMNO/BN di persidangan DUN Selangor esok.. DiFAHAMkan esok DUN Selangor akan menyaksikan USAHA MB GAGAP untuk meminda Perlembagaan Negeri KONONnya untuk mengembalikan kuasa perlantikkan SUK kepada DYMM Sultan Selangor.. Tindakkan kurang WARAS MB GAGAP itu berpunca daripada ketidak-puasan HATInya terhadap perlantikkan Dato Khusrin sebagai SUK.. Malah, punca sebenar ketidak-puasan HATInya sebenarnya berasal daripada parti SEKUTU iaitu parti RASIS La'anatullah yang memang akan meMUSUHi ISLAM sampai akhir zaman..

Walaupun di atas KERTAS ramai YAKIN tindakkan MB GAGAP itu akan GAGAL kerana jumlah kerusi DUN PKR + PAS + DAP tidak menCUKUPi untuk meminda Perlembagaan Negeri Selangor, namun itu hanyalah perKIRAan di atas KERTAS.. Kita yakin MB GAGAP dan Speaker DUN Selangor akan mencuba sedaya mungkin untuk mengHALANG kehadiran beberapa ADUN dari UMNO/BN dengan mereka-reka beberapa CERITA mengarut..

KLIK

DEMI menJAYAkan hasrat BUSUK mereka itu, ADUN Pelabuhan Kelang telah diMANGSAkan dengan mengatakan dia PONTENG beberapa sidang DUN walaupun dia menafikannya.. Walaupun Speaker telah mengGUNAkan kuasanya untuk mengosongkan kerusi DUN tersebut, SPR masih mempunyai KUASA mutlak untuk menentukan samada perlu atau tidak DUN tersebut diKOSONGkan dan diadakan PRK.. SOALnya, kenapa Speaker DUN daripada parti RASIS La'anatullah memilih SAAT ini untuk mengosongkan kerusi DUN tersebut?

Antara PINDAAN yang ingin diHASRATkan oleh MB GAGAP adalah seperti berikut:-

"Pindaan yang kita akan cadangkan ialah Perkara 52 di Bahagian Kedua Undang-undang Tubuh Kerajaan Selangor 1959 dengan menggantikan Fasal (1) dengan Fasal Duli Yang Maha Mulia hendaklah atas cadangan Suruhanjaya Perkhidmatan yang berkenaan dengan suratcara di bawah Tandatangan Baginda dan Mohor Kerajaan melantik seorang yang memegang jawatan sepenuh masa di dalam perkhidmatan awam masing-masingnya untuk menjadi Setiausaha Kerajaan, Penasihat Undang-undang Negeri dan Pegawai Kewangan Negeri. Dengan Syarat sebelum bertindak di atas cadangan Suruhanjaya Perhidmatan yang berkenaan, Duli Yang Maha Mulia hendaklah mempertimbangkan nasihat Menteri Besar dan boleh sekali merujuk balik cadangan tersebut kepada Suruhanjaya Perkhidmatan supaya ia boleh dipertimbangkan semula."

KLIK

Kalau BETULlah seperti apa yang diTULIS, adalah jelas MB GAGAP bukan ingin mengembalikan kuasa DYMM Sultan Selangor dalam perLANTIKkan SUK, sebaliknya MB GAGAP ingin 'MENGIKAT' DYMM Sultan Selangor agar menurunkan PERKENAN Baginda ke atas apa yang diPUTUSkan oleh sebuah Suruhanjaya Perkhidmatan atas 'NASIHAT' MB.. Ini siapa yang pegang KUASA nih? DYMM Sultan Selangor atau MB dan para BALACI politiknya?

Sebenarnya, MB GAGAP telah banyak berBOHONG kepada rakyat Selangor berhubung perlantikkan SUK ini.. Antaranya:-

1) MB GAGAP tidak menJAWAB perTANYAan Baginda Sultan Selangor kenapa dia tidak SETUJU dengan perLANTIKkan Dato Khusrin..

2) MB GAGAP berBOHONG dengan mengatakan dia berhak menentukan perLANTIKan SUK sedangkan peruntukan tersebut jelas di bawah kuasa KSN dengan perkenan DYMM Baginda Sultan Selangor..

3) MB GAGAP enggan memBAWA kes perlantikkan Dato Khusrin ini ke MAHKAMAH kerana dia TAHU dia memang tidak BERHAK pun dalam SOAL perlantikkan ini..

4) SUK sebelum ini dan KSN telah pun meMAKLUMkan secara RASMI berhubung dengan usaha untuk meLANTIK Dato Khusrin ini tetapi MB GAGAP langsung tidak membalas secara RASMI..

5) PemBOHONGan terbesar MB GAGAP ialah bila dia mengatakan USAHAnya untuk meminda Perlembagaan Negeri ialah KONONnya untuk mengembalikan kuasa DYMM Sultan yang telah di'RAMPAS' selepas pindaan Perlembagaan Negara tahun 1993.. INI jelas pemBOHONGan maha BESAR kerana pindaan Perlembagaan Negara tahun 1993 langsung tidak meLIBATkan hak DYMM Sultan dan KSN dalam perlantikkan SUK dan 2 jawatan lain.. Malah, peruntukan sedia ADA dalam Perlembagaan Selangor ini telah diGUNA pakai sejak tahun 1959 lagi! Jadi, untuk SIAPAkah sebenarnya MB GAGAP meminda Perlembagaan Negeri ini?

6) Jika BERJAYA diPINDA sekali pun, perLANTIKkan Dato Khusrin adalah SAH kerana dia diLANTIK oleh peruntukan sebelum pindaan.. Malah, kita YAKIN 100% DYMM Sultan pun tetap akan memBERI perkenan Baginda.. MeLAINkan jika di dalam PINDAan menyatakan hak MB untuk meLUCUTkan jawatan tersebut dan DYMM Sultan kena ikut 'NASIHAT' MB.. Jika itu berlaku, apakah yang diKATAkan sebagai KONONnya hak DYMM Sultan? Bukan ke dah jadi hak MB pulak?

Penipuan DEMI penipuan yang dilakukan oleh MB GAGAP adalah jelas untuk MENIPU rakyat Selangor dan kita LIHAT seolah-olah MB GAGAP ini sebenarnya 'TUNDUK' kepada kehendak parti RASIS La'anatullah.. LUPAkah anda tetang KES penemuan Kamera VIDEO yang masih berFUNGSI dalam bilik MB? Sampai sekarang kita TIDAK siapakah pelaku dan apakah yang telah diRAKAM kerana keENGGANan MB GAGAP buat laporan POLIS.. Ini meMUNGKINkan ada pihak mengambil kesempatan agar MB GAGAP menurut kehendak POLITIK mereka..

UMNO/BN harus berSEDIA dan mengHENTIkan POLEMIK sesama mereka seterusnya BERSATU dalam SOAL ini.. Jentera UMNO Selangor harus turun padang sesegera mungkin memberi penJELASan kepada rakyat khususnya yang berBANGSA Melayu dan berAGAMA Islam.. Tindakkan terhadap ADUN Pelabuhan Kelang hanyalah perMULAan.. Esok kita menJANGKA banyak lagi taktik mereka yang mungkin akan diLAKUkan terhadap mantan MB Selangor pulak kot..

ISYARAT daripada Istana Selangor sudah lama keLIHATan.. Tinggal bagaimana CARA pihak UMNO/BN untuk menTAFSIRkan ISYARAT tersebut seterusnya bekerjasama dengan rakyat Melayu/ISLAM untuk mengHALANG hasrat JAHAT yang diDALANGi oleh parti RASIS La'anatullah melalui proksinya MB GAGAP.. Tak MUSTAHIL Selangor akan menjadi negeri 'REPUBLIK' yang pertama selepas ini..

Wallahualam..

No comments:

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS