DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Wednesday, January 05, 2011

TIDAKkah tindakkan undang-undang boleh diambil terhadap MB GAGAP?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

KEMELUT perlantikkan Datuk Khusrin sebagai SUK Selangor telah mecapai KEMUNCAKnya apabila DYMM Sultan Selangor sendiri menerusi Setiausaha Sulit Baginda telah mengeluarkan kenyataan akhbar MENEGASkan bahawa perlantikkan Datuk Khusrin adalah telah pun mengikut PROSEDUR dan juga telah pun menDAPAT perkenan BAGINDA sendiri..

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0105&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_01.htm

Oleh itu, MB GAGAP sudah tidak ada ALASAN lagi untuk memBANTAH perlantikkan INI malah kenyataannya untuk mengaitkan nama Sultan Selangor dengan mengatakan Baginda tidak ada KUASA atau Baginda hanya menerima sahaja cadangan KSN adalah TIDAK tepat dan jelas satu CUBAan untuk MENIPU rakyat Selangor.. Malah Baginda juga MAHUkan MB GAGAP mendapat PERKENAN Baginda terlebih dahulu sekiranya mahu meminda Perlembagaan Negeri Selangor untuk tujuan tersebut..

Di SINI timbul satu perSOALan samada TIDAKkah tindakkan MB GAGAP ini diLIHAT cuba mengGAGALkan atau mengHALANG tugasan seorang PENJAWAT AWAM yang telah diLANTIK secara SAH? Bukankah pihak yang mengHALANG tugasan seorang PENJAWAT AWAM boleh dikenakan tindakkan undang-undang atau lebih TEPAT lagi boleh diDAKWA di mahkamah? Kita sering terbaca di akhbar mereka yang mengHALANG tugasan POLIS atau PBT didakwa di mahkamah dan diHUKUM, bagaimana pulak dengan ISU MB GAGAP yang cuba mengHALANG pegawai tertinggi kerajaan seperti SUK menJALANkan tugas walaupun dia telah diLANTIK secara SAH? Apakah seorang MB yang GILA sebegini adalah KEBAL dari undang-undang? Kita mahu penjelasan daripada pengamal undang-undang di negara INI..

MB GAGAP juga ENGGAN membawa ISU perlatikkan Datuk Khusrin ini ke MAHKAMAH kerana kita YAKIN dia pun TAHU dia bukan di pihak yang BENAR.. MB GAGAP sengaja memilih untuk memPOLITIKkan isu ini dan gelanggang terbaik untuk dia berbuat demikian hanyalah melalu sidang DUN 'KHAS' yang KONONnya akan dilakukan pada penghujung bulan INI.. Itu pun dia terpaksa MENGEMIS sokongan 2/3 undi dalam DUN untuk meminda Perlembagaan Negeri Selangor dan dijangka wakil-wakil BN tidak akan turut serta dan akan memulaukan sidang DUN tersebut.. Halangan KEDUA yang akan dihadapi oleh MB GAGAP pula ialah untuk mendapat PERKENAN DYMM Sultan Selangor yang pernah berTANYA kenapa MB GAGAP tidak sukakan Datuk Khusrin tetapi langsung TIDAK diJAWAB olehnya..

Sekiranya berjaya mengatasi HALANGAN-halangan tersebut pun MB GAGAP tetap tidak akan dapat mengHALANG Datuk Khusrin menJALANkan tugasnya kerana dia telah diLANTIK sebelum Perlembagaan Negeri diPINDA.. Kuasa MB GAGAP hanya 'BERKESAN' terhadap SUK baru selepas Datuk Khusrin.. ITU pun kalau MB GAGAP masih lagi jadik MB Selangor atau Pakatan Rakyat masih meRAJAi Selangor.. Oleh itu, MB GAGAP hanya akan menimbulkan lebih BANYAK keKACAUan jika dia masih ENGKAR dengan perlantikkan SUK ini dan hanya akan memBINASAkan Pakatan Rakyat di Selangor.. Namun, kalau ITU pilihan dia, kita PERCAYA rakyat Selangor SUDI menJATUHkannya dengan lebih HINA berbanding MB sebelumnya..

Kita harus meLIHAT siapa yang SEBENARnya menjadi 'SHADOW MASTER' disebalik tindakkan MB GAGAP yang kurang WARAS ini.. Tidak lain tidak bukan ialah parti BABI RASIS yang ingin memPORAK-PERANDAkan negara INI dan mengHANCURkan segala bentuk pemerintahan yang berUNSURkan Melayu Islam! KeJAHATan parti BABI RASIS ini sebenarnya telah pun melampaui BATAS dan perlu diambil tindakkan DRASTIK oleh orang-orang Melayu ISLAM sekiranya mahu IDENTITI mereka di negara ini diKEKALkan.. Selepas Pulau Pinang mereka DAPAT, mereka GAGAL di Perak dan sekarang ingin menJAHANAMkan Selangor pula.. TIDAKkah kita nampak agenda sebenar mereka INI?

Wallahualam..

No comments:

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS