DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Friday, January 21, 2011

KeKECOHan di Batu Caves - Menteri Amaran sepatutnya diberikan AMARAN oleh sepupunya sendiri..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

DiFAHAMkan hari ini ada keKECOHan yang diTUJUkan terhadap PM DS Najib semasa dia menghadiri sambutan perayaan Thaipusam di Batu Caves.. KeKECOHan tersebut dikatakan diTIMBULkan oleh HRP dan jugak HINDRAF.. DiFAHAMkan 9 orang telah diTAHAN oleh POLIS dan laman WEB milik pertubuhan ini pula terus-menerus menimbulkan PROVOKASI terhadap POLIS yang diDAKWA mereka KONONnya di'BACK-UP' oleh UMNO..

http://www.humanrightspartymalaysia.com/2011/01/20/live-report-3-our-brothers-taken-by-the-bullying-umno-police/

INI pulak gambar-gambar keGANASan mereka di Batu Caves tadi yang sempat diRAKAM oleh beberapa jurukamera..

http://www.fotomedia.com.my/forum/showthread.php?t=15105

PERTAMA sekali, kita ingin kepastian iaitu bukankah pertubuhan HINDRAF ini telah diHARAMkan? KENAPAkah pertubuhan yang telah diHARAMkan ini tidak diperangi sehingga ke akar umbinya? Kenapakah ahli-ahli pertubuhan yang diHARAMkan ini diBENARkan berselindung disebalik nama pertubuhan atau organisasi lain seperti HRP? Atas keISTIMEWAan apakah pihak berkuasa memejamkan MATA sahaja apabila ahli-ahli pertubuhan yang diHARAMkan menubuhkan sebuah pertubuhan LAIN dan membuat keKACAUan seperti yang berlaku semasa sambutan Thaipusam di Batu Caves tadi?

http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2009/4/18/mstar_berita/20090418092711&sec=mstar_berita

Dalam SEJARAH negara ini, antara pertubuhan atau ORGANISASI yang diHARAMkan ialah Parti Komunis Malaya(PKM), Al Arqam, Al Maunah dan Jemaah Islamiah.. Kalau ambil PKM sebagai CONTOH, mereka telah diPERANGi habis-habisan oleh angkatan tentera kita.. Begitu jugak dengan pertubuhan berORIENTASIkan ISLAM seperti Al Arqam, Al Maunah dan banyak lagi.. Selain diHARAMkan, setiap kegiatan ahli-ahlinya diPANTAU dan tindakkan DRASTIK diambil jika didapati menimbulkan keKACAUan.. Namun demikian, kenapa HINDRAF tidak diLAYAN sedemikian rupa? Malah salah seorang anggota HINDRAF menjadi ADUN pulak di Selangor dan menjadi antara DALANG pemBAKARan buku INTERLOK baru-baru ini?

Apa yang berlaku terhadap DS Najib pada HARI ini sebenarnya kerana keSILAPan kerajaan yang terlampau BERI MUKA kepada puak-puak pelampau seperti INI.. Untuk DS Najib pulak, seharusnya dia TAHU bahawa sebelum INI beberapa ULAMA telah memperINGATkannya supaya mengelakkan diri daripada meraikan perayaan agama lain seperti Thaipusam..

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1215&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&pg=mh_02.htm

APA yang berlaku pada HARI ini mengesahkan kata-kata para ULAMA tersebut.. Mungkin selepas INI DS Najib dan kerajaan patut lebih PEKA dengan saranan para ULAMA berhubung perkara INI..

Terus-terang katalah, DS Najib tidak perlu pun RISAU dengan penerimaan masyarakat India terhadapnya.. Terpulang kepada mereka SENDIRI untuk membawa DIRI jika mahu terus 'SURVIVE' di negara yang MAJORITInya Melayu beragama ISLAM ini.. Jika mereka MAHU diPERDAYAkan oleh HINDRAF dan HRP dengan mempercayai DAKYAH kononnya masyarakat India diPINGGIRkan lalu mereka patut BANGKIT menentang kerajaan, TERUSkan.. Ada 20 JUTA lagi orang Melayu/ISLAM sanggup mengGANTIkan keWUJUDan mereka di negara ini! Kalau tak CUKUP, ramai lagi orang Melayu/ISLAM dari negara lain yang nak jadi WARGANEGARA di sini!

Kita juga terTANYA-TANYA apakah FUNGSI KDN dan Menterinya yang seolah-olah KAKU terhadap 'keGANASan' seperti yang berlaku di Batu Caves hari ini? Menteri KDN! SEPUPU sendiri diGANGGU oleh pertubuhan HARAM ni dok BUAT apa? Main TELOR ke? Tahun LEPAS Sultan Johor, Sultan negeri sendiri diHINA dek HINDRAF, tak de apa TINDAKkan pun?

http://www.isuhot.com/?p=1567

Jika HINDRAF dan HRP mahu diPERANGi seperti mana kita pernah memerangi KOMUNIS dahulu, kita sangat-sangat SETUJU! Kita PERCAYA ramai anak-anak muda Melayu/ISLAM akan menyertai Askar Melayu untuk memerangi HINDRAF dan HRP seperti mana ibu bapa kita lakukan semasa zaman DARURAT dahulu.. Jangan lupa dengan kisah pemBUNUHan arwah Datuk Sosilawati yang dikatakan dilakukan oleh peguam penyokong HINDRAF.. Siapa TAHU akan berlaku kejadian lebih DAHSYAT lagi jika Menteri KDN sekadar tahu beri AMARAN aje?

Pertubuhan seperti HINDRAF dan HRP sebenarnya tidak ada ASAS perjuangan dan patut diPERANGi habis-habisan.. Pertubuhan seperti ini adalah JELMAAN Tamil Tiger LTTE yang memBUNUH ramai rakyat Sri Lanka atau JELMAAN parti BJP yang meRUNTUHkan Masjid Babri di India dahulu.. Adakah kita MAHU negara ini menjadi sedemikian rupa? Alasan mereka untuk memperjuangkan NASIB kaum INDIA di negara ini juga adalah DANGKAL.. India manakah yang pernah diBANTU mereka? Mereka hanya berLAKON memperBODOHkan kaum sendiri dalam isu berikut:-

- Apa REAKSI mereka bila DAP menggunakan perkataan "Pergi Balik India" di Pulau Pinang?

- Apa REAKSI mereka bila Penasihat PKR sendiri tidak memBANTAH kandungan buku INTERLOK?

- Apa REAKSI mereka apabila Timbalan Presiden PKR pernah memanggil MP Padang Serai dengan perkataan 'PARIA'?

KeSETIAan mereka kepada NEGARA ini sebenarnya TIDAK ADA pun.. Jika Al Maunah dikatakan menDERHAKA kepada DYMM SPB YDP Agong, KENAPA pulak mereka dilihat lebih BAIK berbanding Al Maunah? Bukankah IDEALISME pertubuhan seperti inilah yang membunuh Mahatma Ghandi di India dahulu? Oleh itu kenapa KDN enggan mengusulkan keRAKYATan mereka diTARIK dan diHALAU keluar dari NEGARA ini?

Selain ITU, DS Najib sebagai Presiden BN juga harus menilai kedudukan MIC dan PPP dalam BN.. MIC dan PPP dilihat GAGAL membela masyarakat India atau sekurang-kurangnya BERANI berDEPAN dengan HINDRAF dan HRP ini.. Malah, pemimpin seperti Vell Pari dan T. Murugiah seolah-olah senada dengan TUNTUTAN HINDRAF dan HRP dalam beberapa perkara terutamanya yang menyentuh orang Melayu/ISLAM.. UMNO wajar letak calon di setiap kerusi MIC dan PPP jika mereka masih berSIKAP sedemikian.. BIAR semua TAHU MIC dan PPP mengemis UNDI kaum mana untuk menang pilihanraya..

Wallahualam..

4 comments:

hisham said...

PRU 13 nanti harap sangat2 orang melayu tidak memberi undi kepada calon bn dari kaum india.
sekiranya yang bertanding lawan bn calon pas...biarlah kita undi pas.
kalu tidak...jangan keluar mengundi.
mereka harus diajar..
aku lebih rela mengundi calon pas dari calon kaum paria ini.
sekurangnya calon pas masih sebangsa dan seugama.
seburuk mana pun orang2 pas...mereka tetap saudara kita...
sengketa antara umno dan pas hanya dalam politik.
aku percaya...tidak ada orang pas atau orang umno sanggup korbankan bangsanya sendiri.
cukuplah kita berkorban kepada bangsa yang tidak sadar diri ini..
bangsa keling ini seperti lalang ditiup angin.
arah mana angin kuat bertiup..kearah itu mereka condong.
banyak peribahasa orang2 tua dulu menceritakan keburukan dan bahayanya bangsa keling ini.
bandingkan antara ular dengan dengan keling...kenapa orang2 tua kita berpesan...pukul keling dulu sebelum pukul ular.
fikirkan lah wahai bangsa ku...
pulaukan saja mereka...tunjukan kepada keling2 ini yang kita tidak memerlukan mereka dalam negara ini.

'aku racist...peduli apa...ini negara aku..aku punya suka lah nak kata apa pun.

KZSO said...

dan jgn beri undi kat kerismuddin...menteri dlm negeri tanah melayu yg tak ader teloq... pm kena gugurkan kerismuddin dari kabinet sbb setiap kementerian yg dipegang tidak ada perkembangan dan kemajuan.kalau nak kekal pon, lantik sebagai menteri wanita ganti shahrizat yg juga gagal berfungsi...

AnakGanu said...

bodo punya pariah..haha...keling tak kenal diri sendiri...balik estet toreh getah la wei....kecik2 taknak mampus...dah besar menyusahkan orang!!!!bodoh!!arap gigi je putih..hati banyak busuk berkulat..deyyyy!!!! apa dey!!!hahaha...keling2...tak tau nak cakap apa kat keling ni...patut hentak je dorang suma ni bila jumpa kat jalan...

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

UMNO harus melihat bahawa mereka sedang diperBURUKkan sehabis daya oleh HINDRAF ini.. Kalau setakat memBURUKkan pemimpin UMNO sahaja, mungkin boleh sabar lagi tetapi apabila mereka menyetuh institusi bukan POLITIK seperti KeSULTANan Melayu, buku Interlok dan pembunuhan Sosilawati memang ramai orang Melayu/ISLAM tercabar..

Kita tak NAFIkan ada unsur LUARAN yang cuba memecahkan-belahkan negara INI.. Masalahnya, kenapa UMNO dan PAS yang seharusnya mewakili Melayu/ISLAM tunduk kepada unsur LUARAN tersebut?

UMNO langsung tak buat apa-apa bila T.Murugiah dan Vell Pari membuat kenyataan menghina terhadap Sasterawan Negara dan karyanya iaitu INTERLOK..

PAS pulak dalang pemBAKARan buku INTERLOK kerana mereka yang melakukan pemBAKARan tersebut dikatakan ahli bukan ISLAM bersekutu dalam PAS?

Menteri KDN pulak masih buat BODO mungkin nak tunggu negara jadi tahap Sri Lanka baru nak bertindak - Lari keluar negara?

Wallahualam...

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS