DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Tuesday, October 14, 2014

Secara TERSIRATnya, DATUK Kadir Jasin dah bukak semula 'SEJARAH HITAM' kePIMPINan Pemuda UMNO pada HARI ini..

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Ada pelbagai CARA untuk kita menafsir TULISan seorang 'JOURNALIST' atau pun WARTAWAN.. TIDAK SEMUA di kalangan mereka ini menyampaikan sesuatu perkara secara 'STRAIGHT Forward'.. Malah, keHEBATan seseorang WARTAWAN itu boleh diNILAI jika TULISannya itu mengAJAK pemBACAnya berFIKIR dan cuba memahami MAKSUD terSIRAT di sebaliknya.. TAMBAH pulak kalau seorang WARTAWAN tahap 'OTAI' seperti DATUK Kadir JASIN, lagilah BANYAK perkara yang cuba diSAMPAIkannya secara terSIRAT dan hanya diFAHAMi jika anda mengGUNAkan OTAK..


Oleh itu apabila DATUK Kadir menulis tentang perihal seorang MENTERI yang dikeTAHUi UMUM bukan diSUKAi RAMAI pun di dalam BLOGnya, anda kenalah seHARUSnya menCARI apa yang terSIRAT yang dia nak SAMPAIkan walaupun terpaksa HANTUK KEPALA.. ->KLIK<-

Secara keSELURUHannya, DATUK Kadir telah memBUAT perBANDINGan secara 'TOTAL' antara kePIMPINan MENTERI terSEBUT yang jugak 'BOSS' Pemuda UMNO itu dengan 'BOSS-BOSS' Pemuda UMNO yang terdahulu sejak UMNO MULA diTUBUHkan.. DATUK Kadir jugak telah menyenaraikan setiap SLOGAN kePIMPINan Pemuda UMNO sejak ZAMAN TUN Hussein ONN lagi sehinggalah kepada ZAMAN sekarang yang TIDAK ada siapa pun TAHU apakah SLOGANnya.. Mungkin SLOGAN itu seperti GAMBARan di bawah ini?


DATUK Kadir jugak turut menyatakan perSAMAan antara para 'BOSS' Pemuda UMNO terdahulu yang mana RAMAI di kalangan mereka ini AKTIF dengan keGIATan BELIA sebelum menjadik 'BOSS' Pemuda UMNO.. Sekarang nih, bila diSEBUT aje keGIATan BELIA, ianya telah diSELEWENGkan KONON-KONONnya dengan GAMBARan sebegini..


Dengan KATA lain, AHLI-AHLI UMNO sebelum ini mengenali TOKOH Pemuda mereka dengan keGIATan BELIA masing-masing sebelum menjadik 'BOSS' di dalam Pemuda UMNO bukannya setelah menJAWATnya dengan mengHULURkan 'FULUS' ke setiap CAWANGAN UMNO dulu.. Itulah perBEZAan KETARA yang DATUK Kadir SEBUT di dalam BLOGnya kepada mereka yang berFIKIR 2,3 KALI..

Kita nak TANYAlah kepada anda SEMUA.. Apakah ISTIMEWAnya 'BOSS' Pemuda UMNO ini sehingga UMNO sanggup memBUTAkan 'MATA' yang CELIK untuk menerimanya? Berapa KERATkan di kalangan anda TAHU latar belakang dia ini sebelum dia menjadik NAIB 'BOSS' Pemuda UMNO setelah berBELAS orang yang turut menCALONkan diri berSAMAnya menarik diri pada pemilihan TAHUN 2004? Kenapa agaknya? Mungkin MANTAN 'BOSS' Pemuda UMNO yang jugak NAIB PRESIDEN UMNO sekarang ini boleh menJELASkan kepada RAKYAT apa yang sebenarnya berLAKU?


HAKIKATnya, sejak daripada itulah UMNO mula LEMAH dan kemuncaknya ialah seperti apa yang kita LIHAT pada HARI ini selepas PRU-12 dan PRU-13 lalu..

Seseorang yang 'LOSER' dalam segenap ASPEK dan langsung TIDAK TAHU apa penCAPAIannya dan sumbangannya terhadap NEGARA selama ini boleh pulak diSANJUNG dan diBERIkan tempat oleh UMNO sendiri? Kenapa dia ini patut diKATAkan 'LOSER'?


  • Masihkah anda INGAT tentang KISAH 'My-TEAM' yang diWUJUDkan KONONnya untuk mengembalikan keGEMILANGan BOLA SEPAK di NEGARA kita? HASILnya? 'My-TEAM' yang diTAJA oleh dan diPROMOSIkan sebegitu RUPA hanya menjadik PASUKAN BELASAHan di arena antarabangsa.. 
  • Anda tentu INGAT bahawa dengan 'CONTRIBUTION' yang macam 'HAMPEH' menerusi 'My-TEAM' pun tiba-tiba aje dia terPILIH menjadik Timbalan PRESIDEN FAM? HASILnya, sekali lagi menyaksikan keMAJUan BOLA SEPAK NEGARA pun TIDAK ke mana sangat.. Dalam 'RANKING' FIFA masa dia pegang JAWATAN itu pun keDUDUKan NEGARA kita kat 'NOMBOR 3 ANGKA aje'..
  • Sekarang ini pun semasa dia menjadik MENTERI KBS menyaksikan NEGARA kita ini asyik terlebih SASARan aje dalam mengutip PINGAT EMAS samada di SUKAN Komanwel atau pun di SUKAN Asia.. Ye la.. Letak SASARan tuh MUDAH aje.. Pasal dapatnya belum tentu pun..
Tak ke BODOH NAMAnya jika anda SEMUA masih meLIHAT dia ini sebagai salah seorang TOKOH SUKAN? TOKOH apa ke BENDAnya asyik GAGAL memanjang lepas tuh menyalahkan orang lain dan PAKSA orang lain BERHENTI? Itu dalam BIDANG SUKAN yang KONON-KONONnya cuba diPUBLISITIkan dia ini sebagai seorang yang memBAWAkan pemBAHARUan.. Ye la.. Dulu ada ACARA yang NEGARA ini mampu MENANG PINGAT, sekarang dah makin takde.. Itu dah diKIRA sebagai pemBAHARUan la tuh.. NEGARA lain pun KAGUM dengan penCAPAIan kita .. 

Apa? Dia seorang AHLI POLITIK yang BERANI? Apa keBERANIan dia? Yang ini?


KAH!KAH!KAH! Kalau diTANYAkan BUDAK-BUDAK yang boleh diSOGOK dengan AIS KRIM RM1 di dalam Pemuda UMNO, mereka nih KAGUM KONONnya dia ini BERANI berDEBAT dengan LAWAN.. IRONInya, keHEBATan dia berDEBAT tak KIRAlah dengan Rafizi ke Ambiga ke langsung TIDAK mampu meningkatkan penCAPAIan UMNO/BN dalam PRU pun.. 'Air LIUR' yang berHAMBURan semasa berDEBAT tak akan SAMA dengan 'PELUH' seorang PEMIMPIN yang beKERJA demi RAKYAT.. Nak CONTOH? Masih INGAT tak SLOGAN 'PADE Doh' dia nih dahulu?


SLOGAN yang diREKA KHAS sebagai DAYA penarik untuk menawan NEGERI Kelantan pada PRU-12.. Punyalah 'CONFIDENT'nya dia pasal semasa PRU-11 sebelumnya, DUN Kelantan diKUASAi oleh PAS hanya dengan keLEBIHan 1 KERUSI aje.. KONONnya dengan SLOGAN sedemikian dapat menarik SOKONGan pengUNDI Kelantan untuk meMENANGkan UMNO/BN.. HASILnya? Bukan aje DUN Kelantan, DUN Perak, DUN Selangor, DUN Kedah dan DUN Pulau Pinang sekaligus TUMBANG pada PRU-12 dulu.. HEBAT sungguh penangan SLOGAN itu! HE!HE!HE!

Jadik kalau dalam BIDANG SUKAN pun 'LOSER', POLITIK pun 'LOSER', apakah perkara yang dia memPUNYAi keLEBIHan berBANDING orang lain? Nak TAHU? Haa.. Kalau bab mengira 'FULUS' berSAMA RAKAN-RAKAN 'TINGKAT 4'nya tuh memang HEBAT.. Kalau takat 'FULUS' dia aje takpe, ini 'FULUS' dari PUNCA yang tak keTAHUan..


Tak CUKUP dengan itu, 'FULUS' NEGARA di bawah KAWALan Pak MERTUAnya yang jadik PM ke-5 dulu pun dia nak peLINGKUP sebagai MODAL berMAIN dengan RAKAN 'TINGKAT 4'..


Sekarang bila DS Najib LANTIK dia jadik MENTERI KBS, lagilah 'KENCANG' dia berMAIN 'FULUS' berSAMA RAKAN-RAKAN 'TINGKAT 4' kat keMENTERIannya.. DS Najib buat PEJAM MATA aje la.. Kalau tak nanti dia KATAkan pulak KONONnya orang MUDA semakin menJAUHi UMNO..


Kalau diTANYA kepada para 'PenCACAI' dalam UMNO yang keBANYAKkannya berOTAK SINGKAT, mereka ini KAGUM dengan SIJIL OXFORD yang dia ada.. Tak KIRAlah walaupun SIJIL OXFORDnya itu menyatakan dia BELAJAR SUBJEK yang jugak boleh diPELAJARi di mana-mana IPT pun dalam Malaysia.. Kalau dia BELAJAR SAINS NUKLEAR ke..TEKNOLOGI NANO ke.. Kita pun KAGUMlah jugak.. Mungkin sebab itulah RAMAI yang ada PhD menyertai PAS kot.. Namun, seperti keBANYAKkan golongan Melayu yang GEMARkan HIBURAN, dia memang CUKUP 'EXPERT' dalam bab-bab sedemikian.. Setakat ini memang dia aje 'BOSS' Pemuda UMNO yang berBAKAT BESAR sebagai pengHIBUR sebegini..


Anda boleh mengatakan UMNO itu BODOH.. Ya.. UMNO memang BODOH tetapi untuk mengatakan UMAT Melayu/ISLAM terMASUK yang menyokong UMNO jugak BODOH ialah sesuatu yang bakal menCETUSkan TRAGEDI berDARAH.. HARI ini sepatutnya diWUJUDkan satu BENTUK 'BARRIER' antara UMNO dengan UMAT Melayu/ISLAM.. Ini kerana UMAT Melayu/ISLAM ini tak perlulah diPALITkan dengan keBODOHan UMNO yang tak RETI nak memilih PEMIMPIN.. Lagi pun, KRITERIA untuk memilih PEMIMPIN dalam UMNO TIDAK meLAMBANGkan KRITERIA yang SAMA seperti apa yang UMAT Melayu/ISLAM pernah LAKUkan turun-temurun sejak sekian LAMA.. 


Maka, ada keBENARannya apa yang DATUK Kadir TULIS dalam BLOGnya itu.. KePIMPINan dalam UMNO sudah pun diTETAPkan kepada si POLAN itu dan si POLAN ini yang selalunya diKAITkan dengan penyebaran 'FULUS' setiap kali pemilihan PARTI.. Namun begitu, kePIMPINan NEGARA ini pulak belum tentu lagi menCONTOHi CORAK pemilihan PEMIMPIN yang SAMA seperti dalam UMNO? Oleh itu, terPULANGlah kepada kita SEMUA untuk memilih bila tiba MASAnya..

Wallahualam..  

9 comments:

Anonymous said...

Siapa yg pandai menulis dan mengarang , mereka juga diantara yg SANGAT pandai berbohong
Hanya alquran SAHAJA YG tiada satu pun ayat yg membohongi kita

Anonymous said...

Anom 1:55:00AM

Kau bercakap benar mengenai Al-Quran, tapi apa yang kau merepek nieh..

Kalau Kau Sokong Khairy Jamaluddin Yang Boddoh, Banggang, Bahalul, Tolol lagi Baghal tuuuh, kau tulis ajer lah sokong dia.

Khairy Jamaluddin spt laporan di atas, pengamal rasuah politik..

Naik kerana Pak Lah HaramJaddah yg kuat tidor tapi ada hati Nak Jadi PM, dah tahu tak layak ada sakit tidor, kenapa Nak jugak Jadi PM?

Khairy diberi dan diuji oleh Allah, diangkat naik jadi Menteri Belia & Sukan..

Khairy Jamaluddin Gagal dam memajukan Industri Sukan Negara di DUA Kejohanan Besar.. iaitu Sukan Kommanwel di UK dan Sukan Asia di Incheon, Korea Selatan.

Khairy Jamaluddin sendiri yang meletakkan SASARAN EMAS, tapi Gagal.

Bukan Penulis, Bukan Pembaca, Bukan Pengulas, Bukan Peminat..Tapi Khairy selaku Menteri Bodoh..

Kepala Kecil Tapi Khairy Nak Pakai Topi Besar.. Jadi..

KHAIRY JAMALUDDIN GAGAL..

He is USELESS

Anonymous said...

Kalau tak bersebab orang tak berkata.....

Yang berkata pun bukan nak UMNO runtuh tapi nak UMNO kuat.

Pemuda melambangkan bangsa,kalau pemuda melambang kan begini...melambangkan UMNO kuat ke parah?..

Anonymous said...

KALAU tak dengki, tak busuk hati bukan Melayulah namanya. Sekarang tambah: Kalau tak MENGUMPAT, tak MENGHASUT bukan Melayulah namanya.

Ada je orang lain tak ke, pergi Oxford Salah, tak pergi Salah SEMUA salah.

Kadir Jasin ini pun satu HAL. Rumah dah kata pergi, Kubur dah kata mai...cukup cukuplahtu.

You had your days, its over. Face it. You are smart, Allah swt blessed you with the ability to write. Thus for HIS SAKE and your sake, "Write something beneficial to the Ummah, write something that will bring us together, not to incite hatred, to tear us further apart"

Enough is enough lah...see around us. Use our wisdom if we have any whats happeing to the Arabs and their nation.

We the Malays only have TANAH MELAYU...and now words are use to tear and break up apart.

Words from the supposedly intelligent people, religious and pious people who are very closed to Allah...

Anonymous said...

KJ.. the LOSER
Fucking Bitch !!
Haramjadah

Yg undi dan sokong KJ
Anjing2 kurap semuanya

Strategi Perang : Strategi #1 Bahagian 2 said...

Apa senjata yang ada pada KJ?

Anonymous said...

KALAU NAK MELAYU LIBERAL, MODEN DAN OPEN SERTA GLAMOUR BOLIH PILIH KJ. TAPI TANPA HALA TUJU UNTUK MELAYU ISLAM YANG NYATA.
KALAU DULU ADA ISLAM HADHARI, KINI ADA MELAYU ZUMBA.

KALAU NAK TENGOK MELAYU MAJU, SAYANG BANGSA DAN UGAMA DAN RASIS MELAYU YANG BETUL SAYANG MELAYU PILIH MUKHRIZ. DEMI KELANGSUNGAN MELAYU DITANAH MELAYU.

KITA YANG MEMILIH, ALLAH JUA YANG MENENTUKAN


Anonymous said...

MELAYU tak perlu takut untuk beri pandangan.
MELAYU selalu defensive , TAK SEPERTI dulu.
MELAYU tak punyai sense of direction..TERIKUT DGN RENTAK yang TIDAK MENGUNTUNGKAN MELAYU.

MELAYU AKAN PUPUS DI BUMI MELAYU.

Anonymous said...

Kecik besar.kecik.besar tulisan. Pening kepala nak.baca.

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS