DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Sunday, April 10, 2011

Eksklusif PRN Sarawak - Anyone who can PARALYZED the DAP will WIN the Sarawak State Election..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

"You're leading your army to the WAR not to the VICTORY!", itulah ungkapan yang diPETIK daripada FILEM Lord of The Rings - Return of The King.. Kita SENGAJA tulis semula ungkapan tersebut untuk mengGAMBARkan senario yang paling sesuai ketika PRN Sarawak ketika ini.. Umum mengetahui jentera BN yang diSOKONG oleh para BLOGGER telah pun berKAMPUNG di Sarawak untuk menghadapi LAWAN mereka sempena PRN ketika ini.. Namun, berapa KERATkah antara mereka sedar bahawa kalau TAK kena cara, BN boleh TUMBANG di banyak kerusi kalau pun tidak HILANG majoriti 2/3 DUN?

SENARIO ketika ini menyaksikan BN Sarawak di bawah kepimpinan TS Taib Mahmud menghadapi SERANGAN banyak penjuru daripada LAWAN mereka.. Ada dari gabungan PKR, PAS dan DAP, ada dari SNAP dan jugak dari calon BEBAS yang berPENGARUH.. Banyak KERUSI DUN tidak menyaksikan pertembungan satu lawan satu antara BN dengan peSAINGnya.. Ada PIHAK yang berANGGAPan senario sebegini akan memihak kepada BN.. Benarkah begitu? Adakah pemecahan UNDI lazimnya akan memihak kepada BN atau itu cuma anggapan BODOH sesetengah KAKI BODEK yang nak menyedapkan hati BOSS-BOSS mereka?

Contohnya jika diTELITI dalan pertembungan di sebuah kerusi DUN antara BN, PKR, SNAP dan calon BEBAS, BN sebenarnya terpaksa menJAWAB isu-isu yang dikemukakan oleh 3 PIHAK.. Dengan KATA lain, BN memerlukan banyak TENAGA dan MASA untuk mengetengahkan JAWAPAN kepada isu-isu yang diTIMBULkan sedangkan BN jugak memerlukan kedua-duanya untuk berKEMPEN atau menawarkan perKHIDMATan kepada rakyat jika memilih calon mereka.. Kalau calon LAWAN jenis tak sekolah atau diragui KREDIBILITI mereka, tak apa la.. Bagaimana pulak kalau calon LAWAN terdiri daripada mereka yang berPENDIDIKan tinggi, POPULAR dan peka kepada isu-isu sekeliling?

Jentera KEMPEN BN jugak tidak sedar bahawa mereka hanya menyerang BALACI peringkat bawahan tetapi mereka tidak menyerang pun KOMANDER peringkat atasan! Contohnya apabila menghadapi gabungan PKR, DAP dan PAS, BN lebih mudah menyerang PAS dan PKR tetapi GAGAL menyerang DAP.. Sedangkan antara 3 parti ini, DAP lebih DOMINAN dalam KONTEKS politik Sarawak berbanding PAS dan PKR.. Semua MAKLUM setakat mana pengaruh PAS di Sarawak dan setakat mana keKUATan PKR di sana.. Malah, kedua-kedua parti ini terpaksa berGANTUNG kepada DAP untuk sumber MAKLUMAT bagi menyerang BN.. Dengan kata lain, DAPlah yang menjadi 'COMMAND CENTRE' untuk menyerang BN di Sarawak!

Ramai dikalangan jentera BN dan para BLOGGER menyangka DAP tidak akan menDAPAT sokongan PRIBUMI Sarawak.. Bukankah itulah SENARIO yang wujud semasa PRU tahun 2008 dahulu? Siapa sangka orang Melayu boleh mengundi DAP di Perak, Selangor, Pulau Pinang, Kuala Lumpur dan Negeri Sembilan? AKHIRnya keputusan PRU 2008 menjadi ubat paling PAHIT untuk BN.. Berbanding PAS dan PKR yang mengGUNAkan SENTIMEN rakyat, DAP lebih REALISTIK kerana mereka mengGUNAkan isu-isu seTEMPAT dan mengolahnya untuk menampakkan ianya sebagai keSALAHan atau keLALAIan BN.. Inilah yang menjadi MAKLUMAT untuk diKONGSI bersama PAS dan PKR semasa PRN Sarawak ini..

Kalau di dalam peperangan sebenar, BN sepatutnya dah mengHALAkan segala MERIAM dan peluru berpandu mereka kepada DAP.. Ye la.. Kalau 'COMMAND CENTRE' tak diMUSNAHkan, macam mana nak MENANG sebuah peperangan? Namun, BN dilihat bertindak sebaliknya.. Malah, BN jugak terlampau bimbangkan SNAP dan calon BEBAS.. Kalau dari persepsi RAKYAT, calon SNAP mudah diatasi jika calon BN adalah anak TEMPATAN, popular dan peka terhadap masalah RAKYAT.. Namun, dalam SENARIO pertembungan dengan gabungan DAP, PAS dan PKR, mereka bijak bermain SENTIMEN dan menimbulkan PERSEPSI buruk terhadap BN.. Inilah yang perlu diBIMBANGkan oleh BN..

Adakah DAP tidak mempunyai keLEMAHan? Banyak... Sangat BANYAK kalau nak diDEDAHkan.. Malangnya jentera BN buat-buat tak NAMPAK dan BN lebih mudah menyerahkan kepada parti KOMPONEN mereka seperti SUPP untuk menyerang DAP.. Ini kerana BN terlampau TAKUT jika mereka menyerang DAP, mereka akan diTUDUH sebagai 'perKAUMan', 'RASIS' dan sebagainya.. Sedangkan DAP pulak sebebas-bebasnya memainkan SENTIMEN sedemikian terhadap BN? SUPP memang tidak mampu berbuat demikian kerana mereka lebih SELESA berkempen ala-ala RETRO sama seperti MCA dan Gerakan di Semenanjung.. Akibatnya nanti faham-faham aje la..

KeLEMAHan kerajaan DAP di Pulau Pinang serta bagaimana DAP 'memBAYANGi' dan 'memperALATkan' pemimpin Bumiputera dalam kerajaan PKR di Selangor dan PAS sebelum ini di Perak agar ikut kehendak mereka seakan tidak menjadi MODAL kempen BN di Sarawak.. Sedangkan etnik PRIBUMI di Sarawak sangat SENSITIF dalam SOAL ini terutamanya jika ianya menyentuh tentang TANAH dan hak-hak mereka.. BN jugak tidak BERANI menDEDAHkan pemBOHONGan DAP terhadap RAKYAT, diskriminasi DAP terhadap orang Melayu/ISLAM di Semenanjung dan betapa BIADABnya DAP dalam soal meLIBATkan agama ISLAM dan kepentingan Melayu.. BN jugak seakan 'menyorok FAKTA' tentang perkaitan DAP dengan kegiatan 'UNDERWORLD', rumah-rumah URUT dan pelacuran serta penyelewengan peruntukkan kerajaan.. Agaknya BN nak PERAM sampai bila?

Sekarang terPULANG kepada BN Sarawak dan BN Pusat untuk mengatur STRATEGI mereka.. Ingat, matlamat DAP adalah untuk men'SINGAPORE'kan negara ini bukannya takat TAWAN satu dua negeri aje.. Tidak MUSTAHIL Sarawak negeri berikutnya selepas Pulau Pinang, Perak dan Selangor.. Ada BAIKnya BN Sarawak bersikap TELUS terhadap RAKYAT dan antara keTELUSan yang perlu diTUNJUKkan kepada RAKYAT bagi menghadapi DAP ialah penjelasan tentang perALIHan kuasa di Sarawak selepas Ketua Menteri sekarang seperti yang diJANJIkan.. Jika keTELUSan ini berjaya diperjelaskan, nescaya DAP akan TUMBANG di banyak kerusi DUN dan IMPAKnya akan merebak ke Semenanjung pada PRU ke-13 kelak..

Wallahualam..

1 comment:

Bhavani said...

Hi, Some one from facebook refereed your link i have book marked it nice blogs you write see Free Ezine Article here

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS