DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Saturday, January 12, 2013

Apakah puak KOMUNIS, LGBT, HEDONISME & BODOH dalam HIMPUNan Shamsidar akan REDHA jika KALAH pada PRU-13?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Dah? Dah HABIS ke? Itu aje? Stadium MERDEKA dengan KAPASITI sekitar 35 ribu tempat DUDUK tambah dengan... OKlah.. Kira-kira 10 ribu orang atas PADANG.. Mengikut KIRAan 'EXCEL sheet' ala-ala pemilihan DAP La'anatullah, adalah KIRA-KIRA 50 ribu orang yang HADIR.. OKlah, kita tak perlu pun BANDINGkan dengan 100 ribu orang ahli-ahli UMNO yang memenuhi Stadium Bukit Jalil TAHUN lepas.. Kita BANDINGkan dengan jumlah peMINAT pasukan The RED Warriors semasa FINAL piala FA atau Piala Malaysia aje.. Harus diINGATkan bahawa 'CROWD' ini mahukan sekitar 1 juta orang dan tentunya mereka mahukan jumlah ini dari seluruh NEGARA.. Jadik? Hari ini RAMAI ke? Apa KATA polis?


OKlah, kita TOLAK tepi dulu bab penjumlahan tuh.. Apa KATA kalau kita tengok pulak SPESIS yang mengHADIRkan diri dalam HIMPUNan Shamsidar ini.. Oh ye, walaupun RAMAI di kalangan juruBLOG masih mengGUNAkan HIMPUNan KeBANGKITan RAKYAT (HKR), kita RASA lebih baik ianya diKEKALkan sebagai HIMPUNan Shamsidar sebagai mengHORMATi NAMA yang diBERIkan oleh Timbalan PRESIDEN PAS yang meRUPAkan 'Pak LAWAK' utama kali ini.. OKlah.. Kita tengok balik SPESIS manusia yang HADIR selain Lebai-Lebai DUNGU PAS dan puak-puak 'PenJUBOR' dalam PKR dan 'AH-Beng' dalam DAP La'anatullah..

1) PUAK KOMUNIS?


HE!HE!HE! Kalau tengok GAMBAR dari beberapa BLOG, begitulah penampilan mereka.. Walaupun IDEOLOGI KOMUNIS sudah LAPUK dan TIDAK lagi RELEVAN pada tahun 2013 ini, masih ada jugak SPESIS DUNGU yang mahu menJAYAkan IDEOLOGI ini.. Apa agaknya yang nak diBANGGAkan oleh mereka dengan IDEOLOGI ini? Mungkin mereka patut meRUJUK kepada pada 'AH-Beng' dalam DAP La'anatullah kenapa mereka ENGGAN pulang ke China sekiranya IDEOLOGI KOMUNIS ini patut diBANGGAkan.. Rasanya SPESIS nih memang tak SEKOLAH!

2) PUAK PENYOKONG AMALAN LGBT dan SEKS BEBAS


Ha.... Yang nih adalah 'KESAN' daripada DAKWAH Lebai-Lebai DUNGU PAS yang menyaksikan mereka yang mengAMALkan perBUATan yang diKUTUK oleh Allah SWT ini TIDAK segan untuk menonjolkan diri.. Ye la.. Pada puak-puak ini, manalah mereka TAKUTkan dengan Allah SWT walaupun menDAKWA diri masing-masing masih berAGAMA ISLAM.. Pada mereka, Pok Nik 'ALAIHISSALAM' mampu mengAMPUNkan dan menSUCIkan segala DOSA-DOSA mereka hari ini..

3) PUAK HEDONISME, 'SKIN-HEAD' dan PUNK


Yang nih pulak KONON-KONONnya berANGGAPan BUDAYA HEDONISME dan PUNK yang mereka BAWA ini akan diIKTIRAF jika diTAKDIRkan PR berKUASA selepas PRU-13.. Ini pun hasil keJAYAan DAKWAH Lebai-Lebai DUNGU PAS lah jugak.. Tak PERCAYA?


Ha.. Cuba TENGOK apa yang Pok Nik buat dengan JARInya dalam GAMBAR tuh.. Itu la tanda keJAYAan DAKWAH SESAT Pok Nik tuh.. Oppss.. Bukan dia yang berDAKWAH tetapi dia yang kena DAKWAH.. Itu la dia PE'EL orang TUA tuh..

4) PUAK BODOH tak tau nak KATA apa dah..


Err.. Yang nih RASAnya ada 'SCREW' yang longgar kot dalam OTAK dia.. Sebab tu MUDAH aje dia TELAN segala macam PROPAGANDA yang menyalahkan UMNO/BN.. Mungkin petugas di Hospital Tanjung RAMBUTAN kena 'Take NOTE'?

Baiklah, KATAlah HIMPUNan Shamsidar ini pun hanya mampu mengumpulkan setakat puluhan ribu orang aje dari seluruh NEGARA.. PRU-13 nanti dijangka ada 13 juta pengUNDI.. Ahli-ahli UMNO aje ada 3.5 juta orang ahli.. MCA pulak 1 juta lebih ahli.. KOMPONEN BN lain kalau diJUMLAHkan boleh la CECAH 1.5 juta orang.. Jadik secara KASARnya, jumlah puluhan RIBU orang nih boleh ke meNAFIkan 5.5 juta orang ahli UMNO/BN pada PRU-13 nanti? Ini tak payah pakai 'EXCEL sheet' pun boleh agak.. Apakah mereka yang HADIR pada HIMPUNan Shamsidar ini mahu menerima keputusan PRU-13 nanti jika KALAH?

Mungkin Kerajaan UMNO/BN patut mula memikirkan STRATEGI lain sekiranya puak-puak MINORITI ini ENGGAN menerima keKALAHan pada PRU-13 nanti.. Ye la.. Dengan meRUJUK kepada IDEOLOGI yang kita nyatakan di atas, kita pun tak NAMPAK bahawa puak-puak itu akan menerima RAKYAT menolak IDEOLOGI yang mereka BAWA dengan TIDAK mengUNDI PR pada PRU-13 nanti.. Elok sangatlah jika Kerajaan UMNO/BN mula mengGANDAkan USAHA dari sudut keAGAMAan agar puak-puak berIDEOLOGI sedemikian dapat diPERANGi 100%.. Jangan HARAPkan sangat 'BOSS' Pemuda UMNO yang tak buat KERJA tuh..

Dalam KONTEKS mengira jumlah keHADIRan orang dalam perHIMPUNan kedua-dua belah pihak, mungkin puak-puak PR patut meLUPAkan terus KIRAan 'EXCEL sheet' yang diperKENALkan oleh DAP La'anatullah.. Biasalah, 'AH-Beng' tuh mananya mahu mengaku mereka tuh BODOH pasal tak habis SEKOLAH.. Kita KATAkan sedemikian kerana jumlah keHADIRan untuk PROGRAM yang diANJURkan oleh puak-puak anti-PR dalam tempoh 24 JAM sebelum dan pada hari ini lebih RAMAI daripada keHADIRan untuk HIMPUNan Shamsidar ini.. IRONInya pulak, jumlah keHADIRan ini berlaku bukan di kawasan seperti KL..


- SeMALAM aje PERKASA dan NGO-NGO Melayu/ISLAM berjaya mengHIMPUNkan 12 ribu orang untuk berHIMPUN di Empangan Pedu, Kedah bagi menunjukkan keDAHSYATan Lebai-Lebai DUNGU PAS mengGONDOLkan BALAK.. ->KLIK<-



- Hari ini pulak di Semenyih, PROGRAM parti IPF yang diHADIRi oleh DS Najib pulak mempunyai keHADIRan sekitar 40 ribu orang.. IPF tu parti kecil aje, Semenyih pulak bukannya kawasan besar macam KL pun.. ->KLIK<-



- Hari ini jugak di Karak, Pahang MAJLIS yang diHADIRi oleh TPM TS Muhyiddin dianggarkan diHADIRi sekitar 20 ribu orang penduduk.. Haa.. Karak pulak tuh.. Bandar kecil antara Kuantan dengan KL.. ->KLIK<-



- PERKASA jugak berjaya mengANJURkan DEMONSTRASI sekitar 8 ribu orang di Masjid Zahir, Alor Setar semalam bagi memBANTAH kenyataan 'KHALIFAH' Lim berhubung pengGUNAan NAMA Allah SWT bagi penganut Kristian.. ->KLIK<-

Jadik, secara TOTALnya, kurang daripada 24 JAM aje puak-puak yang anti-PR ini seperti UMNO/BN dan PERKASA berjaya mengHIMPUNkan sekitar 80 ribu orang di tempat yang berBEZA.. Jumlah yang SIGNIFIKAN dan boleh diKATAkan bahawa PR TIDAK boleh berBANGGA pun dengan keHADIRan HIMPUNan Shamsidar pada hari ini.. Yang NYATAnya, kalau UMNO/BN dan PERKASA meneruskan KEMPEN sebegini hingga PRU-13, memang LUNYAI puak-puak PR nih.. Dengar khabarnya, JATI pun nak buat 'ROADSHOW' besar-besaran nanti.. Gabungan UMNO + JATI + PERKASA sudah tentu akan meLUNYAIkan terus agenda KOMUNIS, LGBT, 'SKIN-HEAD' PUNK dan BODOH pada PRU-13 nanti..

Wallahualam.. 

1 comment:

Drakulla said...

Salam, mohon kerjasama.
http://bandar-penawar.blogspot.com/

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS