DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Tuesday, January 15, 2013

'LISTEN.. LISTEN.. LISTEN..' BIWANI yang 'PROVOKE', SHARIFAH yang EMOSIONAL tapi Menantu BABAH dan PUDIN pulak yang MELATAH?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

"LISTEN.. LISTEN.. LISTEN..".. Itu adalah DIALOG yang diUCAPkan oleh seorang ahli PANEL FORUM 'Seiringkah Mahasiswa dan Politik' berNAMA Puan Sharifah ZOHRAH Jabeen yang diKATAkan memberi RESPON keterlaluan terhadap perTANYAan seorang MAHASISWA yang diKATAkan seorang ahli POLITIK PARTI Sosialis Malaysia (PSM).. FORUM yang sepatutnya berlangsung dengan SEMPURNA  di UUM itu keLIHATan terCEMAR dengan perMAINan EMOSIONAL oleh antara 2 orang WANITA ini.. Kalau menurut RAKAMan YouTUBE ini, ianya berMULA apabila Puan Sharifah tuh di'PROVOKE' oleh MAHASISWA PSM itu..->KLIK<-



Apa pun, kita MALAS menyentuh sangat apa yang diBAHASkan oleh mereka berdua.. Apa yang kita ingin KATAkan ialah ENTAH kenapa pulak Puan Sharifah ini yang jelas berBICARA meWAKILi sebuah NGO diKAITkan pulak dengan UMNO/BN oleh RAMAI penCACAI puak PR di dalam FACEBOOK? Itu yang PELIK tuh.. UMNO/BN kah yang mengutus Puan Sharifah meWAKILi PARTI itu? Seperti mana MAHASISWA PSM itu, apakah Puan Sharifah ini yang diJEMPUT oleh UUM sebagai PANELIS langsung TIDAK BERHAK untuk menyuarakan pandangannya? Apakah dalam sesebuah FORUM, hanya PIHAK yang mem'PROVOKE' aje LAYAK berCAKAP?


Kita pun bukan nak memBELA sangat Puan Sharifah ini.. Malah, EMOSIONAL selalunya seIRING dengan keBODOHan.. Oleh sebab itulah Puan Sharifah yang EMOSIONAL ini terPERANGKAP pulak dengan perMAINan PROVOKASI MAHASISWA PSM tersebut yang jelas berNIAT untuk memPOLITIKkan FORUM.. Dengan KATA lain, MAHASISWA PSM itu berjaya meROSAKkan IMEJ Puan Sharifah seterusnya berjaya pulak mengGUNAkan perantaraan MEDIA Internet untuk mengaitkannya dengan UMNO/BN.. TIDAK salah pun untuk Puan Sharifah menyokong DASAR Kerajaan UMNO/BN.. Cumanya biarlah nampak berHEMAH..

Di FACEBOOK hari ini RAMAI yang MENGUTUK dan menCERCA Puan Sharifah kerana RAKAMan EMOSIONALnya ini tanpa mereka menyedari bahawa Puan Sharifah jugak BERHAK berSUARA sebagai PANELIS FORUM itu.. Dalam KONTEKS yang SAMA, hampir TIDAK ada pulak pihak yang mengecam MAHASISWA PSM yang melakukan PROVOKASI untuk diSEBARkan bagi tujuan mengaitkannya dengan UMNO/BN? Apakah ini yang diKATAkan keTERBUKAan pemikiran MAHASISWA yang KONON-KONONnya diKATAkan MATANG untuk berPOLITIK? Itu kita kenalah TANYAkan kat 2 'MALAUN' dari UMNO/BN ini..

Ya.. Kita HAIRAN pulak KENAPA 2 orang 'MALAUN' ini yang MELATAH dengan TINDAKan Puan Sharifah itu? Apakah sebabnya mereka RASA patut MELATAH? 

TWITTER Menantu BABAH


TWITTER si Pudin

Kenapa? Yang EMOSIONALnya orang lain? PELIK bukan bila mereka MELATAH tak kena TEMPAT dan 'TIMING'?

- Adakah kerana mungkin Puan Sharifah ini sangat menyokong DASAR Kerajaan UMNO/BN hingga terlalu EMOSIONAL itu meRUPAkan satu keSALAHan pulak kepada UMNO/BN lalu  menyebabkan 2 orang 'MALAUN' ini meLATAH sedemikian? 

- Apa BEZAnya sifat EMOSIONAL Puan Sharifah ini dengan keTAKSUBan Lebai-Lebai DUNGU PAS, para 'PenJUBOR' dalam PKR dan para 'AH-Beng' dalam DAP La'anatullah terhadap segala macam pemBOHONGan dan FITNAH dari PEMIMPIN mereka? 

Ada BEZA ke antara Puan Sharifah yang EMOSIONAL ini dengan mereka yang diSEBUT tadi? Atau hanya sifat  EMOSIONAL aje yang diTONJOLkan tetapi keTAKSUBan diDIAMkan pulak? HE!HE!HE!

Tak PELIK ke? Sedangkan UMNO/BN boleh aje buat 'Don't KNOW' dan mengatakan apa yang diSUARAkan oleh Puan Sharifah itu adalah pandangannya PERIBADInya? Macamlah Lebai-Lebai DUNGU PAS, puak-puak 'PenJUBOR' dalam PKR dan 'AH-Beng' dalam DAP La'anatullah TIDAK biasa 'COVERLINE' sedemikian RUPA bila para PEMIMPIN membuat kenyataan BODOH dan memFITNAH orang? Kenapa pulak kedua-dua 'MALAUN' ini perlu MELATAH sedangkan Puan Sharifah itu diJEMPUT sebagai WAKIL NGOnya bukan sebagai WAKIL dari UMNO/BN pun? Tak ke nampak BODOH? Biarkan ia diSELESAIkan sendiri antara Puan Sharifah dan MAHASISWA PSM itu? Apa kaitan dengan UMNO/BN?

Anda PERASAN tak di mana SUARA kedua-dua orang MALAUN ini apabila PEMIMPIN UMNO/BN seperti DS Najib diFITNAH tanpa HENTI? Tak ada kan? Sedangkan FITNAH yang diTUJUkan secara 'DIRECT' kepada 'BOSS' mereka, mereka langsung TIDAK berSUARA, tetapi apabila perkara yang 'SIPI-SIPI' dan boleh aje diELAK dengan MUDAH oleh UMNO/BN, kedua-dua orang ini pulak yang semacam memBERIkan 'TARGET' untuk ISU ini diTUJUkan kepada UMNO/BN? Apakah mereka perlu meLATAH sedangkan mereka boleh aje bersikap RASIONAL seperti MAHASISWA YDP MPP UM ini? Apakah 'MALAUN' berdua itu terlampau mengejar PUBLISTI hingga sudah jadik tak RASIONAL? ->KLIK<-

Apa agak-agaknya AGENDA terSEMBUNYI mereka berdua ini terhadap UMNO/BN dengan membuat kenyataan sebegini BODOH dalam TWITTER mereka? HE!HE!HE!

Wallahualam..  

6 comments:

MAHAGURU58 said...

Assalamualaikum tuan.
Saya setuju 100% dan sama sependapat dgn tuan ttg keceluparan si Khairi dan Saifuddin didalam memperlecehkan Sharifah Zohra Jabeen yg menyokong Kerajaan BN.

KS Bawani tu anarkis Parti Sosial @ Komunis PSM dan aktivis kumpulan JERIT yg tak habis2 terjerit jerit protes itu dan ini dan hendak mentekedarah free segala benda.

Mereka hendak kerajaan sediakan semua keperluan mereka dari rumah dan pelajaran semua percuma!

Hello! Kat negara komunis pun semua itu perlu dibayar!!!

BN perlu singkirkan 2 Kuda Trojan ini sebelum barah gunting dalam lipatan mereka ini menjadi lebih parah!

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Tuan MAHAGURU,

Mereka memang patut diNYAHkan dari UMNO/BN jika PARTI ini mahu MENANG PRU-13.. Masalahnya, TIDAK ada keTEGASan terhadap mereka ini kerana DS Najib tentunya TIDAK mahu menambahkan lagi perPECAHan dalam PARTInya jika memBUANG mereka ini..

Kita faham DILEMA DS Najib tetapi sebagai ketua PARTI, dia patut melakukan sesuatu agar RAKYAT TIDAK meLIHAT PARTInya sebagai bahan LAWAK JENAKA..

Wallahualam..

MAHAGURU58 said...

Kalau hendak bersihkan barah2 dari BN ini, maka UMNO patut buang Najib, KJ, Pudin dan ganti dgn Muhyiddin Yassin selaku PM. Yg dua Keldai Trojan tu patut di ganti je dgn Sohaimi Shahadan ke atau mana mana Ketua Pemuda UMNO yang ada telor! Seperti Ungku Saleh atau Megat Zulkarnain yang dah berkali kali berani mencabar Singh is Kingg anak beranak! Itu dia yang sepatutnya! Bukan PM yang lemah segala bendanya ini!

Anonymous said...

Salam saudara senegara dan seagama, Entah kenapa hati saya agak tersentuh dgn 2 org yg memberi respon di twitter seperti yg dilampirkan didlm blog saudara ini. Tersentuh bukan kerana terharu atau kagum, tapi tersentuh kerana sedih bila bakal pemimpin (bakal kerana mereka masih muda jika dibanding dgn PM dan seangkatan)tidak 'stand up' utk kerajaan (BN) yg mereka sendiri dukung. Apa akan jadi pada masa depan? Maafkan saya, ciri-ciri 'lalang' jelas tergambar disini. Sekian. Wassalam.

Soberi Moin said...

Saudara MGuru,

Sikap saudara ini tak tumpah seperti sikap Ms Jobeen. WIll always listen to the tune of your godfather.

MAHAGURU58 said...

Saudara Soberi,
Jika godfathet yg sdra maksudkan itu Tun Dr Mahathir Mohamad ada betul nya kerana beliau lah satu2 nya PM Malaysia dimasa lalu yg berani mengajar sesiapa sahaja dari mencabar kedudukan Islam dan org2 Melayu dizaman pentadbirannya.
Tetapi saya tak sokong Tun 100% . Ada kalanya saya tulis menegur beliau juga. Tun Dr Mahathir tak sempurna dan maksum. Sama spt kita juga. Yg baik kita aokong ; yg tak betul kita tegur dan tentang. Nak buat derk tak sanggup beb.

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS