DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Sunday, February 24, 2013

Pok Nik, sene ROYAT gak mu HOK sebenarnyo JELES denge BR1M nih dok?


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Kita bukanlah penTAKSUB kepada Pok Nik 'ALAIHISSALAM'.. Kalau dulu semasa PAS mula meRAMPAS Kelantan pada PRU-8 tahun 1990, kita dan RAMAI lagi RAKYAT Kelantan PERCAYA bahawa kePIMPINan Pok Nik yang diKATAkan 'MemBANGUN berSAMA ISLAM' tu lebih BAIK atau sekurang-kurangnya menyamai apa yang allahyarham TS Mohammad YAACOB pernah BERIkan kepada NEGERI itu.. Namun selepas PRU demi PRU berAKHIR dan Pok Nik menjadik ala-ala FIRAUN untuk KEKAL sampai MATI di Kelantan, RAMAI mula GOYAH dan SANGSI dengan keWARASannya.. Patut kena 'SCAN' OTAK dah Pok Nik nih..

Orang BODOH pun TAHU kenapa Pok Nik mengHINA pemBERI dan PENERIMA BR1M tuh dengan menyamakan mereka sebagai AYAM dan LEMBU.. Bukan kerana NAMA Pok Nik di'REJECT' dari menerima BR1M tuh.. Sebaliknya Pok Nik mengHINA RAKYAT yang ambik BR1M kerana dia nak 'COVERLINE' selama 23 TAHUN jadik MB Kelantan, dia asyik dok menerima dari RAKYAT bukannya memBERI! Cuba anda TANYA kepada RAKYAT Kelantan, apa yang Pok Nik pernah BERIkan kepada mereka? Sebaliknya, apa pulak yang RAKYAT Kelantan kena BERIkan kepada Pok Nik dan Lebai-Lebai DUNGU PAS yang takde KERJA pun selain dok 'BALUN' duit DERMA?

Selepas diJERKAH oleh RAKYAT yang menerima BR1M, Pok Nik cuba untuk mengendurkan keadaan.. Pok Nik disebabkan FAKTOR USIA dan mungkin kerana Allah SWT pun MELUAT dengan dia, memang akhir-akhir ini kuat MERAPU.. Malah, untuk 'COVERLINE' terhadap kenyataan pasal RAKYAT yang ambik BR1M pun dia cuba berDALIH dan memBELIT hinggakan dia sendiri tak tahu apa yang dia ingin KATAkan sebenarnya.. LUCU tetapi itulah HAKIKATnya seperti berikut,

1) 'COVERLINE' POK NIK DALAM SINAR HARIAN: ->KLIK<-


"Macam saya kata, kalau kita nak panggil ayam, panggil itik, ‘Hei itik, mari aku nak bagi ceramah agama… mana itik nak mari (datang). Tapi kena beri hampas kelapa, beri padi..ia akan datang. Bagi benda..’Hei lembu kerbau, aku nak bagi ceramah.. ia tidak akan datang, tetapi bila bagi rumput atau hampas, bagi nasi… ia akan datang. Kalau kita nak panggil orang bagi benda tetapi tidak beri ilmu, ertinya kita letak orang sama taraf dengan haiwan, "

HE!HE!HE! NAMPAKnya LEMBU dah dikeluarkan dan diGANTIkan pulak dengan ITIK? ITIK pun ada DOSA dengan Pok Nik gamaknya? Apa yang Pok Nik nak bagitahu sebenarnya? PemBERIan BR1M tuh POLITIK ke? Kalau BR1M tuh pemBERIan POLITIK, jangan HARAPlah Lebai-Lebai DUNGU PAS tuh dapat.. Ini kita LIHAT sendiri Lebai-Lebai DUNGU PAS pun terHEGEH-HEGEH ambik BR1M? Malah, para penyokong PKR dan DAP La'anatullah pun turut ambik BR1M? Apa yang POLITIKnya dalam pemBERIan BR1M nih? Yang POLITIK tuh Pok Nik aje!

"Nabi Muhammad SAW beri apa kepada orang Madinah? Berapa banyak duit diberi kepada orang Madinah?... Tetapi orang Madinah terima Nabi sebagai ketua negara. Nak panggil presiden ke panglima perang ke kepada Nabi… tetapi Baginda diterima rakyat. Yang diberi hanyalah ilmu. Umno sekarang guna duit pula, BR1M1, BR1M2… Umno silap di sini, silap tidak bagi ilmu wayhu. Mana ada ilmu wahyu dalam kebangsaan. Insya-ALLAH rakyat Kelantan juga Malaysia akan berubah fikiran kerana kita sudah bagi ilmu pengetahuan. Islam bawa benda halal. Hak halal kita kata halal, hak haram kita kata haram,"

Rasulullah SAW bukannya macam Pok Nik pun.. Toksahlah Pok Nik PERASAN sangat nak jadi NABI! Rasulullah SAW pun RAJIN memBERI sebenarnya walaupun bukan semestinya dalam bentuk TUNAI! NAMPAK sangat Pok Nik JAHIL SIRAH Rasulullah SAW sampaikan tak TAHU sifat peMURAH BAGINDA! Atau OTAK Pok Nik dah patut kena 'SCAN' dah? Pok Nik sorang aje PERASAN dia tuh bagi ilmu WAHYU KONON-KONONnya.. Walhal, UMNO/BN dah lama bagi ilmu WAHYU kepada RAKYAT termasuk Pok Nik anak-beranak! Itu pun tak tahu berSYUKUR lagi? BR1M tuh HALAL tetapi HARAM untuk Lebai-Lebai DUNGU PAS yang FASIK .. HE!HE!HE!

Satu lagi BUKTI Pok Nik MERAPU ialah dia lupa bahawa dalam ISLAM jugak wujud INSTITUSI BAITULMAL untuk memBANTU umat ISLAM dari segi keperluan termasuklah KEWANGAN.. BAITULMAL nih dijaga oleh Kerajaan ISLAM itu sendiri.. Namun demikian, dalam KONTEKS BR1M nih, ianya hampir menyamai pemBERIan ala-ala BAITULMAL kepada RAKYAT cuma BR1M nih lebih meluas dan TIDAK untuk umat ISLAM sahaja.. Jadik, SALAHkan pemBERIan BR1M nih kepada RAKYAT? Atau cuma Pok Nik seorang diri aje yang dok MERAPU mengatakan ianya SALAH pasal dia sendiri lebih suka meMINTA dari memBERI?


2) 'COVERLINE' POK NIK DALAM BERNAMA: ->KLIK<-


"Saya kata beri duit, terima, tapi pangkah PAS, duit itu masih hak mereka kerana duit kerajaan bukan Umno,"

KAH!KAH!KAH! MUNAFIK BETULlah Pok Nik nih.. Itu ke tahap ilmu WAHYU Pok Nik? Ajar orang jadik MUNAFIK, TIDAK berTERIMA KASIH dan TIDAK berSYUKUR kepada Allah SWT yang meMURAHkan REZEKI mereka? Itu ilmu WAHYU ke ilmu SETAN, Pok Nik? Kita PERCAYA Kerajaan UMNO/BN yang diTERAJUi oleh DS Najib pun TIDAK berHARAP sangat pun RAKYAT yang menerima BR1M tuh PANGKAH PARTInya.. Apa yang penting ialah RAKYAT meRASAi sendiri NIKMAT mendapat kerajaan yang PRIHATIN, EFISYEN dan AMANAH seperti Kerajaan UMNO/BN ini.. Selebihnya, RAKYAT kenalah BIJAK memBUAT perBANDINGan dengan Kerajaan PAS Pok Nik yang tak HABIS-HABIS dok PERAH duit RAKYAT!




FIRAUN zaman DULU begitu ZALIM dok kerah RAKYAT untuk memBINA PIRAMID untuk FIRAUN tuh naik ke SYURGA.. FIRAUN zaman sekarang pulak 23 TAHUN dok memerintah Kelantan sibuk dok PERAH keringat RAKYAT dan dok ROMPAK hasil titik peluh RAKYAT KONONnya untuk diSALURkan bagi JIHAD masuk SYURGA yang diFANTASIkan oleh FIRAUN itu sendiri! KeSUDAHannya, FIRAUN senang-lenang ke sana ke mari NAIK kereta MEWAH, anak-anak FIRAUN dapat TANAH berEKAR-EKAR, KRONI FIRAUN pulak dok buat SYARIKAT 'ALI BABA' untuk RAMPAS TANAH yang diusahakan oleh RAKYAT untuk diBERI kepada DAP La'anatullah yang meMUSUHi ISLAM.. BR1M diUNGKIT, dia sendiri BERI apa kepada RAKYAT?

Wallahualam..

No comments:

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS