DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Wednesday, June 12, 2013

UMNO patut 'TUTUP KEDAI' di Selangor sebab pengUNDI luar di Selangor menjadi ANCAMan kepada UMNO NEGERI lain!


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

"Jangan biar Barisan Nasional (BN) bertapak lagi di negeri Selangor,"

ANGKUH bukan BUNYInya tetapi itulah yang diSEBUT oleh 'AH-Beng' PENGERUSI DHPP yang sebenarnya hanya MELUKUT di tepi GANTANG! ->KLIK<-

Kita terSENYUM apabila beberapa juruBLOG pro-UMNO/BN mengecam keANGKUHannya ini tetapi TIDAK pulak mengakui keBENARan di sebaliknya.. Ya.. Jangan diNAFIkan bahawa memang MUSTAHIL untuk UMNO/BN berKUASA semula di Selangor.. Walaupun PERIT tetapi TERIMAlah HAKIKAT yang kita NYATAkan ini.. UMNO/BN di Selangor sudah LUMPUH dan TIDAK berFUNGSI.. 

HAKIKATnya, keANGKUHan 'AH-Beng' ini ada LOGIKnya kerana kita SEMUA sedia maklum DHPP yang meRUPAkan salah satu SAYAP terBARU PAS ini hanya meWAKILi kira-kira 20 RIBU orang aje daripada 1 JUTA ahli-ahli PAS.. Jadik, secara LOGIKnya dia mampu meNAMPAKkan keANGKUHannya tatkala PAS mengalami keMEROSOTan UNDI di peringkat PARLIMEN.. Ini seHARUSnya menjadi BUKTI bagaimana MINORITI seperti 'AH-Beng' ini mampu berCAKAP sebegini ANGKUH walaupun dia hanyalah sekadar TUMPANG sekaki aje di dalam PAS.. Mungkin dia bakal mengGANTIkan Pok Nik 'ALAIHISSALAM' kelak?

IRONInya, UMNO/BN patut SEDAR bahawa keKALAHan BESAR mereka di Selangor bukan sahaja kerana penolakkan KAUM 'AH-Beng'.. Malah, keKALAHan BESAR UMNO/BN di Selangor jugak kerana RAMAI SPESIS 'PAK KADOK' Melayu/ISLAM berOTAK LIBERAL yang memecahkan UNDI khususnya untuk UMNO.. UNDI UMAT Melayu/ISLAM jelas berPECAH di Selangor sementara UNDI KAUM 'AH-Beng' adalah 'SOLID' untuk PR.. Ini kerana SPESIS 'PAK KADOK' ini meRASAkan mereka masih mampu mengekalkan keSENANGan mereka tinggal di Selangor walaupun REALITInya mereka semakin diPINGGIRkan beransur-ansur..

SPESIS 'PAK KADOK' ini sebenarnya diLAHIRkan oleh UMNO jugak.. UMNOlah yang menCIPTA SPESIS 'PAK KADOK' ini terUTAMAnya di kawasan URBAN seperti di Selangor dan KL.. UMNOlah yang menCIPTA SPESIS yang hanya mengejar keMEWAHan HIDUP tetapi ENGGAN berSYUKUR dan berTERIMA KASIH kerana UMNO/BNlah yang berUSAHA menjaga NEGARA untuk keMEWAHan itu.. 


Kita LIHAT sendiri hari ini di dalam UMNO pun golongan yang berOTAK LIBERAL diberikan JAWATAN dalam PARTI walaupun ada yang meMENANGinya secara POLITIK WANG! Inilah SPESIS yang diCIPTA UMNO akhirnya memBUNUH pulak UMNO sendiri!

TIDAK mungkin untuk UMNO walaupun tanpa KOMPONEN BN untuk meMENANGi lebih BANYAK kerusi PARLIMEN atau DUN di Selangor.. Malah, DS Najib sebagai PENGERUSI PerHUBUNGan Selangor patut memikirkan kaedah untuk menutup UMNO Selangor dan TUMPUkan seluruh keKUATan UMNO di NEGERI-NEGERI lain.. Selangor sudah menjadi KILANG untuk meLAHIRkan TOTOK PR kerana keBANYAKkan pengUNDI LUAR dari seluruh NEGARA yang beKERJA di Selangor biasanya pulang mengUNDI untuk memangkah PR.. Itulah yang berlaku di Kelantan dan Terengganu pada PRU-13 lalu.. Jadik, CEGAHlah sebelum PARAH..

TAMBAHan pulak, UMNO Selangor sendiri TIDAK ada PEMIMPIN yang mampu menyerlah dan berWIBAWA ala-ala DATUK Harun IDRIS dahulu.. PEMIMPIN yang ada di Selangor keBANYAKkannya mementingkan FULUS dan jugak cara untuk meREMBAT peruntukan PARTI.. Kita TEGASkan di sini bahawa KES MAHKAMAH DS Khir TOYO jugak akan menjadi penyebab UMNO TIDAK mungkin mengembalikan SOKONGan di Selangor seKURANG-KURANGnya untuk DUA penggal PRU.. Jadik, tak usahlah UMNO berANGAN untuk menawan Selangor.. Kita bukan nak menyokong 'AH-Beng' tadi tetapi itulah REALITI di Selangor..


KUATkah PAS di Selangor untuk meWAKILi UMAT Melayu/ISLAM? TIDAK jugak.. Kalau 'AH-Beng' di atas yang cuma 'MELUKUT di tepi GANTANG' pun mampu berCAKAP seANGKUH begini, PAS pun cuma tunggu MASA ajelah untuk menjadi seperti UMNO.. BERANI ke PAS berCAKAP tentang perUNDANGan ISLAM di Selangor ketika ini? HE!HE!HE! 


HE!HE!HE! Kalau SEBUT pasal HUDUD aje pun 'AH-Beng' tadi dah meLONCAT macam BERUK, apakah PAS boleh meYAKINkan perJUANGan mereka diTERIMA secara 'IKHLAS' oleh KAUM 'AH-Beng'? PAS sebenarnya TIDAK berKUASA pun secara REALITI di Selangor sebaliknya UMPAMA LEMBU yang diGEMBALA aje..

Wallahualam..

No comments:

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS