DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Tuesday, March 25, 2014

AWAS! Kerajaan jangan memBIARkan NEGARA kita diANCAM oleh pemBERITAan MUNAFIK CNN..

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Anda BODOH jika menyangka  MEDIA ASING seperti CNN berSIMPATI kepada MANGSA TRAGEDI MH370.. TIDAK.. Mereka langsung TIDAK berSIMPATI.. Malah, anda sebagai RAKYAT Malaysia sepatutnya lebih GUSARkan lagi peRANCANGan CNN dan jugak puak-puak PR yang menyokongnya untuk mengHANCURkan NEGARA ini.. LUPAkah anda KISAH PERANG Iraq PERTAMA yang mana WARTAWAN Peter Arnett menjadi DALANG kepada keDUA-DUA belah PIHAK? Begitu jugak TRAGEDI 9/11 yang menjadi ALASAN mereka untuk meRATAkan BUMI Afghanistan seterusnya Iraq? Kali ini GILIRan kita pulak..

Jika adan TELITI setiap LAPORan CNN, mereka cuba memBANGKITkan satu macam SENTIMEN keBENCIan terhadap Kerajaan Malaysia dan NEGARA ini.. LAPORan pemBERITAan mereka NYATA sekali BERAT sebelah dan lebih kepada USAHA untuk menimbulkan PROVOKASI kepada kerajaan.. LAPORan CNN inilah yang menjadi MODAL kepada para PEMIMPIN PR untuk mengHINA USAHA kerajaan dalam TRAGEDI MH370 ini.. Anda RASA itu SATU keBETULan? TIDAK.. TIDAK sesekali.. Ianya memang RANCANGan yang telah diATUR oleh BANYAK pihak.. CNN 'PROVOKE', PR menyalak dan MALAYSIAKINI akan mengHASUT..

Bagaimanakah CNN cuba memBUAT PROVOKASI? Sepanjang 17 HARI TEMPOH keHILANGan MH370, seKURANG-KURANGnya ada 3 LAPORan BERITA mereka cuba menimbulkan SENTIMEN dan keBENCIan terhadap USAHA kerajaan kita..

1) KEHILANGAN MH370 DIKAITKAN DENGAN PENGGANAS


Ini CUBAan PERTAMA CNN untuk menJEBAKan NEGARA kita dengan keGANASan yang selalunya berKAITan dengan UMAT ISLAM.. CUBAan CNN ialah untuk menimbulkan keMARAHan China terhadap UMAT ISLAM sekaligus menJAYAkan USAHA 'TANGAN-TANGAN GHAIB' untuk mengHANCURkan UMAT ISLAM di akhir ZAMAN ini.. Namun demikian, CUBAan CNN ini GAGAL kerana SUKAR untuk meYAKINan China bahawa NEGARA kita menjadi 'TRANSIT' kepada pengGANAS! Malah, China jugak sedia maklum bahawa TIDAK ada sebab untuk penGANAS mengGUNAkan NEGARA kita sebagai 'PLATFORM' untuk menyerang mereka..

2) MEMBERIKAN GAMBARAN BURUK TERHADAP 'PILOT' MH370


CNN memperBESARkan ISU ini.. Beberapa MEDIA UK meLAPORkan kemungkinan 'PILOT' ada masalah PSIKOLOGI kerana keTAKSUBan FAHAMan POLITIKnya.. Namun demikian, 'SCOOP' diBERIkan oleh CNN bagi meLAGA-LAGAkan RAKYAT di NEGARA kita.. KERJA-KERJA CNN lebih MUDAH kerana adanya PEMIMPIN POLITIK dalam PR yang SUDI memBERIkan PUBLISITI untuk memBURUKkan kerajaan tanpa memBERIkan sedikit pun pengHARGAan atas USAHA SAR ini.. MODUS Operandi mereka SAMA seperti yang diLAKUkan semasa Perang Iraq..


Selain itu, CNN jugaklah yang mengGAMBARkan 'PILOT' kita TIDAK SERIUS, 'PLAYBOY' dan GEMAR berFOYA-FOYA.. Habis segala GAMBAR 'Co-PILOT' diKELUARkan untuk memBURUKkannya.. Namun demikian, mereka jugak GAGAL memBERIkan GAMBARan bahawa 'PILOT' mereka langsung TIDAK meLAKUkan perBUAT sedemikian? Inilah 'DOUBLE-Standard' yang diAMALkan oleh CNN.. Malah, 'Co-PILOT' jugak cuba diGAMBARkan sebagai TIDAK berUPAYA untuk menerbangkan pesawat B777 ini walaupun ini bukan kali PERTAMA untuk dia..

3) MENGGAMBARKAN PESAWAT MH370 TIDAK SESUAI UNTUK DITERBANGKAN


Bermacam-macam TEORI diKELUARkan menerusi CNN untuk memBURUKkan keMAMPUan MAS mengendalikan penerbangan MH370.. Antara yang menarik ialah WUJUDnya ELEMEN keBAKARan dan 'PILOT' dah 'KNOCK-Out' pada MASA yang SAMA.. Kita terTANYA-TANYA apakah 'COCK-Pit' pesawat begitu terDEDAH kepada keBAKARan? Apakah 'COCK-Pit' begitu MUDAH terANCAM dan 'PILOT' kita begitu LEMAH dari segi keTAHANan FIZIKAL? KeSEMUA PERSEPSI ini cuba mengGAMBARkan keLEMAHan MAS dan kakitangannya seterusnya cuba menimbulkan keMARAHan daripada keluarga para penumpang dari China..

Dalam KONTEKS ini, Kerajaan Malaysia WAJAR berHATI-HATI dengan CNN dan jugak MEDIA-MEDIA ASING yang BERAT sebelah.. Mereka ini mampu untuk menCETUSkan pePERANGan antara 2 NEGARA demi menJAYAkan AGENDA ZIONIS Neo-CON.. Kerajaan jangan terlalu BODOH untuk terPERANGKAP lebih dalam lagi dalam perMAINan mereka ini.. Kita jugak MERAYU kepada kerajaan agar menempatkan WAKIL NEGARA kita untuk penCARIan di LAUTAN Hindi.. Jangan sesekali memBIARkan 'KOTAK HITAM' ini diambil dan diANALISA oleh mereka terlebih dahulu.. PERCAYAlah, ada 'TANGAN-TANGAN GHAIB' ketika ini!

Kerajaan harus BERANI dan TEGAS.. NEGARA kita sedang diANCAM dari LUARan dan jugak dari DALAMan secara SERENTAK.. Mereka TIDAK akan BERHENTI selagi OBJEKTIF mereka untuk menJAHANAMkan kita seperti di Mesir, Syria, Pakistan dan Afghanistan TIDAK terCAPAI.. NEGARA kita diKAMBING-HITAMkan untuk meREALISASIkan OBJEKTIF JAHAT mereka terhadap China.. Jika NEGARA kita dalam HURU-HARA, apakah ALTERNATIF bagi China untuk LALUan DAGANG di Selat Melaka dan Laut China Selatan? Kerajaan patut mengAWASI para pengKHIANAT yang memBURUKkan USAHA kerajaan dalam TRAGEDI MH370 ini..

Wallahualam.. 

  

No comments:

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS