DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Saturday, March 15, 2014

MANIFESTO NENEK 'DOLL' untuk KEKAL memperBODOHkan RAKYAT Selangor yang dah macam PAK KADOK..


ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

RAKYAT Selangor sering menDABIK DADA mengatakan NEGERI mereka paling MAJU dan MODEN berBANDING NEGERI-NEGERI lain.. Itu kita TIDAK NAFIkan.. Namun demikian, keMAJUan Selangor kerana adanya Kuala Lumpur dan Putrajaya.. Kalau kedua-dua BANDARAYA ini TIDAK WUJUD, agak-agak ada BEZA ke Selangor dengan NEGERI-NEGERI lain? KATAlah Kuala Lumpur dan Putrajaya ini diBINA di Johor, apakah LIMPAHan pemBANGUNan itu akan tersebar ke Selangor? Namun demikian, FAKTA ini SENGAJA diTENGGELAMkan kerana keMAJUan Selangor TIDAK seIRING dengan keMAJUan MINDA RAKYATnya..

Apabila meneliti MANIFESTO PKR untuk DUN Kajang, adalah jelas itu satu lagi CUBAan untuk memperBODOHkan RAKYAT Selangor.. Kita SETUJU apabila diKATAkan buat apa lagi nak berMANIFESTO sedangkan YB mereka sebelum ini pun belum sempat menyumbang apa-apa BAKTI lagi dah meLETAK JAWATAN?


Jadik? TIDAKkah MANIFESTO untuk DUN Kajang ini jelas CUBAan untuk nak BODOHkan RAKYAT? TAMBAHan pulak 4 perkara dalam MANIFESTO itu ialah apa yang cuba diKHAYALkan kepada RAKYAT tanpa mengambil kira FAKTA.. 

1) CONTOHnya, ISU keSELAMATan terLETAK di bawah AGENSI kerajaan PUSAT seperti POLIS.. Dalam KONTEKS ini, NAMPAK jelas NENEK 'DOLL' CALON PKR itu cuba berBOHONG dengan menyatakan sesuatu di luar KAWALANnya.. Atau mungkin jika perkara ini TIDAK berjaya diCAPAI, memang NAWAITUnya untuk menyalahkan POLIS dan kerajaan PUSAT? Sedangkan dia memang TAHU dia tak perlu berBUAT apa-apa pun..

2) Apa yang boleh diBUAT oleh NENEK 'DOLL' ini untuk menyelesaikan 'TRAFFIC Jam' di Kajang? BANGUN awal PAGI untuk jadik POLIS trafik kat tengah JALAN? Atau dia nak BINAkan JALAN sepanjang-panjang dan seLUAS-LUASnya tanpa sebarang BANTUan daripada kerajaan PUSAT? NAMPAK tak bagaimana NENEK 'DOLL' ini tak padan dengan TUA tapi masih nak MENIPU orang?

3) Anak MUDA memang selalu menjadi SLOGAN perMAINan PKR.. Ini MUDAH diFAHAMi kerana tanpa mereka yang diKATAkan anak MUDA ini, PKR hanyalah SAMPAH sarap yang cuba meRAIH SIMPATI Lebai-Lebai DUNGU PAS dan DAP La'anatullah.. Namun demikian, TIDAK RAMAI yang TAHU bahawa anak-anak MUDA di dalam PKR ini sebenarnya diajar untuk menCARI keSENANGan HIDUP tanpa perlu berUSAHA seperti orang lain.. Inilah 'MIND-Set' yang diTERAPkan..


Jika keSENANGan HIDUP yang diKHAYALkan kepada mereka itu TIDAK terCAPAI, kePIMPINan PKR akan mengAJAR mereka agar menyalahkan SEMUAnya kepada UMNO/BN.. Sebab itulah anda LIHAT sendiri bagaimana keBANYAKkan PEMIMPIN MUDA dalam PKR nih seperti ANAK 'PenJUBOR', Nik NAZMI atau Rafizi RAMLI ini bukannya CONTOH mereka yang berUSAHA dari bawah pun.. Namun demikian, dalam UMNO pun ada jugak CONTOH sebegini.. Kalau tak PERCAYA, boleh TANYA kat 'BOSS' Pemuda UMNO sendiri.. 

4) Kita boleh KATAkan ISU perBANDARan mungkin boleh diREALISASIkan kerana PKR memegang TAMPUK kerajaan NEGERI.. Namun demikian, untuk mengatakan Kajang bakal menjadi lebih BAIK daripada KL, Putrajaya atau Shah Alam, ianya TIDAK lebih daripada 'MIMPI basah' PEMIMPIN mereka.. Lagi pun, NENEK 'DOLL' ini boleh diTANYAkan apakah sumbangan dia kat Permatang Pauh selama ini? Apakah Permatang Pauh itu begitu MAJU pada HARI ini? 


Jadik, jelas sekali NENEK 'DOLL' ini TIDAK sudah-sudah nak MENIPU RAKYAT Selangor.. Malangnya, dalam KONTEKS yang SAMA kita jugak meLIHAT RAKYAT Selangor sendiri TIDAK ada keSEDARan untuk menyedarkan diri sendiri daripada diTIPU.. Ibarat PENAGIH DADAH yang selalu di'LALOK'kan dengan DADAH.. Selagi pengEDAR DADAH (PKR) TIDAK diHAPUSkan, selagi itulah mereka akan 'LALOK' untuk seLAMA-LAMAnya.. Sudah 20 TAHUN NENEK 'DOLL' ini MENIPU RAKYAT seluruh NEGARA, tetapi PENIPUannya tetap RELEVAN kerana SIKAP anda sendiri yang SUKA diTIPU dengan penampilan dan LAKONan PALSUnya..


Apakah TIDAK ada RAKYAT Selangor yang SEDAR bahawa NENEK 'DOLL' ini KUAT MENIPU? Ada.. Mereka yang seKAUM dengan CALON BN langsung TIDAK terTIPU dengan LAKONan NENEK 'DOLL' ini.. Ya.. IRONInya KAUM ini TIDAK pernah diTIPU walaupun BN menyatakan sebaliknya.. Mereka SEDAR bahawa UNDI KAUM mereka terlalu berHARGA bagi PKR untuk diSIA-SIAkan.. Oleh itu, mereka yakin PKR TIDAK sesekali akan MENIPU KAUM mereka seperti mana PKR MENIPU UMAT Melayu/ISLAM di mana-mana.. Lagi pun bukankah para PEMIMPIN mereka yang mengGENGGAM RAHSIA 'BerLENDIR' Penasihat PKR selama ini?

Wallahualam.. 

No comments:

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS