DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Monday, March 04, 2013

Dia dah tak boleh diSUCIkan lagi daripada DOSA 'BerDARAH di Lahad Datu, Sabah?



ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

HE!HE!HE! SeMALAM dalam BLOG ini kita dah PERIHALkan kisah INSIDEN di Lahad Datu di mana kita KATAkan ada PENGARAH dan Penulis SKRIP untuk LAKONAN berDARAH di sana.. Jika anda memBACA 'POSTING' semalam, anda boleh agaklah siapakah mereka yang diMAKSUDkan.. Kemudian semasa memBACA beberapa BLOG kita terJUMPA pulak dengan KLIP YOUTUBE ini.. INDIVIDU di dalam KLIP ini cuba meNAFIkan pengLIBATan dirinya dalam INSIDEN di Lahad Datu.. Ada jugak ALASAN 'COVERLINE' untuk menyalahkan Kerajaan UMNO/BN dan TUDUHAN lain yang cuba diKAITkan dengan INSIDEN ini walaupun ianya ISU yang berLAINan..


Apa pun, NAMPAK jelas dalam KLIP YOUTUBE ini dia kelihatan 'SERIAU' dengan apa yang berlaku di Lahad Datu pada hari ini.. TIDAK seperti dirinya di PENTAS ceramah yang selalu diperlihatkan oleh 'CAI-CAI'nya.. Jika anda meneliti KLIP tersebut, anda akan PERASAN beberapa 'KEYWORD' seperti berikut..

1) KONONnya ahli keluarga KM Sabah terlibat 'meRAMPOK' duit RAKYAT Filipina 

2) KONONnya Kerajaan UMNO/BN CUAI menJAGA SEMPADAN NEGARA

3) KONONnya Kerajaan UMNO/BN terlalu LAMBAT berTINDAK terhadap peCEROBOH

4) KONONnya dia meRANCANG INSIDEN ini dengan RAKAN karibnya di Filipina..

HE!HE!HE! TENTUnya anda masih INGAT lagi KISAH bagaimana dia ini LARI ke keDUTAan TURKI kerana menuduh ada pihak ingin memBUNUHnya selepas dia KANTOI sekali lagi dalam KES 'MenJUBOR'.. Malah, begitu jugak dengan penDEDAHan VIDEO SEKS, amalan LGBT dan SOKONGannya terhadap 'SECURITY' Israel.. SEMUAnya diDALIHkan dengan menyalahkan UMNO/BN walaupun dalam keSEMUA KES tersebut, yang menjadi SUSPEK UTAMA adalah dirinya sendiri.. Dia dilihat cuba menutup keBENARan dengan menCIPTA FITNAH terhadap orang lain..

Baiklah, apa kita LIHAT satu persatu apa yang dia MERAPU untuk cuba BODOHkan RAKYAT dan menunjukkan dirinya itu SUCI di hadapan para 'CAI-CAI'nya.. RAKYAT berhak membuat peNILAIan sendiri untuk memastikan BENAR ke dia nih SUCI seperti yang diGAMBARkan..

AMALILIO SCAM

Inilah yang dia cuba KAITkan dengan KM Sabah walaupun HAKIKATnya ini adalah 'SCAM' biasa yang berlaku di mana-mana sahaja di DUNIA ini.. HAKIKATnya, orang yang terlibat dengan 'SCAM' ini sedang menJALANi HUKUMan PENJARA di NEGARA ini 2 TAHUN kerana keSALAHan memalsukan DOKUMEN perJALANan.. ->KLIK<-

Malah, Kerajaan PUSAT jugak telah pun berSETUJU untuk mengEKSTRADISI peSALAH ini kembali ke Filipina untuk diHUKUM di NEGARAnya sendiri.. ->KLIK<-

Jadik? Apa lagi ISUnya di sini yang belum selesai? Dia cuba mengaitkan KONONnya penJENAYAH ini memPUNYAi hubungan keluarga dengan KM Sabah tetapi undang-undang di NEGARA ini tetap TIDAK mengira siapa pun termasuk dirinya sendiri.. Jangan jugak kita LUPA dengan pengakuan BEKAS Timbalan GABENOR Bank NEGARA DATUK Murad KHALID tentang pengGELAPan RM3 bilion yang diKAITkan dengan orang dalam KLIP YOUTUBE ini.. Jangan buat-buat LUPA pulak.. ->KLIK<-


SEMPADAN NEGARA MUDAH BOLOS

BONGOK sebenarnya jika menyalahkan UMNO/BN kerana ini.. Ada ke sebuah PARTI POLITIK kena menjaga SEMPADAN NEGARA? JENERAL PENCEN dalam PKR tak bagi cukup MAKLUMAT ke? Dalam KONTEKS INSIDEN di Lahad Datu, adakah sesiapa menJANGKAkan penCEROBOH datang seRAMAI 200 orang memBAWA SENJATA BERAT untuk berPERANG? Ini perkara yang TIDAK akan berlaku meLAINkan ada pihak yang berSEKONGKOL untuk menJAHANAMkan NEGARA deka-dekat PRU-13..


KERAJAAN LAMBAT BERTINDAK

HE!HE!HE! Perlu ke diULANGi lagi bahawa ini adalah LAKONAN yang telah diatur oleh pihak tertentu di NEGARA ini dengan RAKAN karibnya di Filipina? ->KLIK<-     


TUDUHAN DIA DALANG INSIDEN INI

HE!HE!HE! Apakah dia LUPA pihak yang MULA-MULA sekali meLEMPARkan TUDUHAN ini ialah MEDIA ASING seperti REUTERS dan MEDIA Filipina? REUTERS mengatakan penCEROBOHan ini ada KAITAN dengan pembangkang yang diPIMPINnya.. Manakala MEDIA Filipina lebih SPESIFIK dengan menulis tanpa RAGU NAMA orang dalam KLIP YOUTUBE ini untuk diKAITkan dengan INSIDEN ini..

"Meanwhile, our Mindanao Correspondent Al Jacinto’s report, also confirms that the “intrusion” is being handled competently by officials of both Philippine and Malaysian governments.

Jacinto’s writes that “reports said the men are members of the Sultanate of Sulu and North Borneo and the Moro National Liberation Front (MNLF), and that some of them were armed, who are active in the campaign to reclaim the Malaysian oil-rich island which is part of the Sultanate.”

Jacinto also disturbingly writes that “The intrusion occurred just as former Malaysian leader Datuk Seri Anwar Ibrahim, also Pakatan Rakyat de facto leader, proposed that Sabah be granted autonomy.” Anwar Ibrahim, a Rizalian scholar, is known as a stalwart against the ruling UMNO party-led coalition in Malaysia. Now we should not be involved in the domestic politics of Malaysia." ~ MANILA TIMES

""All those who do not like P-Noy (the President’s nickname) have joined forces. This is one way to really test how this administration will react (to such an issue). Whatever happens in Malaysia, there will be a backlash on us," one source said. "In a way, whoever wants to disrupt the peace process or the gains of President Aquino has already won," the source added.

The third group is allegedly the Malaysian political opposition, which is gearing up for general elections that may be called before June. The intelligence officer said that one member of the Malaysian political opposition allied with Anwar Ibrahim was running for a post in Sabah. "Apparently, this politician was one of those who spoke with the Kirams. He supposedly gave the opposition’s support to the Kirams' claim to Sabah," the source said". ~ INQUIRER NEWS

Haa.. NAMPAK tuh? Tak RETI memBACA ke? Atau memang LULUSAN Pengajian Melayu dari UM sepertinya tak RETI memBACA dalam BAHASA Inggeris? HE!HE!HE!

Tak KISAHlah siapa pun yang diKENAL dan nak KAITkan di Filipina berhubung dengan INSIDEN ini.. Namun, dapatkah dia meNAFIkan orang dalam GAMBAR ini bukan dirinya yang bertemu dengan NUR Misuari? Nak KATA orang dalam GAMBAR ini PERUTnya lebih BUNCIT daripada dirinya pulak ke? Uii.. MALU tuh.. HE!HE!HE!


Apa SALAHnya bertemu dengan NUR Misuari? BAIKlah, siapakah sebenarnya NUR Misuari ini? Haa.. Dulu semasa dia menjadi PEJUANG BANGSAMORO untuk memBEBASkan TANAH AIRnya di Filipina, NEGARA kita ini bukan sahaja telah memBERIkannya perLINDUNGan, malah telah mengUSAHAkan perDAMAIan MNLF dengan Kerajaan Filipina.. Cubalah dia NAFIkan FAKTA ini.. ->KLIK<-

Dasar BANGSAT tak tahu berTERIMA KASIH macam inilah.. Selepas dia mendapat KUASA sebagai GABENOR ARMM, dia dah mula menyalah-gunakan KUASA hingga PRESIDEN Arroyo di Filipina mengARAHkan dia diTANGKAP.. Dia cuba LARI ke NEGARA ini tetapi diTAHAN oleh pihak berKUASA Malaysia kerana TIADA DOKUMEN perJALANan yang SAH lalu diKEMBALIkan ke Filipina.. Inilah PUNCA DENDAM PERIBADInya terhadap NEGARA ini.. Sedangkan NEGARA kita ini telah BANYAK kali memBANTUnya dan RAKYAT BANGSAMORO ke arah perDAMAIan.. Terbaru ialah perJANJIan DAMAI antara MILF dengan Kerajaan Filipina pada akhir TAHUN 2012..

PEMIMPIN bawak CELAKA akhirnya RAKYAT yang menDERITA.. Inilah SIALnya PEMIPIN seperti NUR Misuari dan jugak orang dalam KLIP YOUTUBE itu.. Dah buat TAIK, pandai pulak TUDUH orang lain yang BERAK? Ketika ini 'CAI-CAI' berUSAHA untuk menyebarkan FITNAH NUR Misuari yang cuba mengaitkan DS Najib pulak..


Hek elleh.. Dah tak CUKUP IDEA ke? Kita dah lihat keAKRABan orang dalam KLIP YOUTUBE itu dengan NUR Misuari seperti dalam GAMBAR di atas.. Apakah JAMINAN bahawa SKRIP seperti ini TIDAK boleh diatur untuk 'DIVERT'kan ISU pemBUNUHan yang berlaku kerana keSILAPan PELAKON tak ikut SKRIP yang telah pun diatur? Pernah ke kita ada GAMBAR terbaru DS Najib dengan NUR Misuari seperti GAMBAR di atas? 'CAI-CAI' patut USAHA lebih lagi untuk buat FITNAH ye..

Wallahualam..

No comments:

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS