DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

DYMM Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong

Para Pembaca

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA

HARGAILAH KEMERDEKAAN NEGARA KITA
NEGARA KITA TANGGUNG-JAWAB KITA

DOA KITA SEMUA

DOA KITA SEMUA

Sunday, March 03, 2013

PENGARAH dan Penulis SKRIP 'LAKONAN' di Lahad Datu sudah mengGELABAH bila PELAKON dah tak ikut SKRIP?



ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

Semalam kita dah menDEDAHkan perihal PERANAN seorang 'MALAUN' yang mengatakan INSIDEN pemBUNUHan di Lahad Datu itu sebagai LAKONAN UMNO/BN.. Setakat ini TIADA peNAFIan berhubung PERANANnya itu.. ->KLIK<-

LAKONAN ye.. Apabila INSIDEN ini diKATAkan sebagai LAKONAN, sudah tentu ada PENGARAH, penulis SKRIP dan PELAKONnya.. Dalam KONTEKS ini, sudah tentu BODOH benar UMNO/BN untuk mengarahkan LAKONAN sebegini DAHSYAT di Lahad Datu dan Semporna ketika ini.. Apa yang UNTUNGnya jika UMNO/BN mengarahkan LAKONAN ini? Macam le dapat KUTIPAN 'BOX Office'? Bukan macam sorang tuh yang teRAKAM dirinya berLAKON dalam VIDEO SEKS pun masih ENGGAN mengaku bahawa itu PERUTnya!

Effect 3D untuk LAKONAN di Lahad Datu tapi tak jadi

Sebenarnya, ada PIHAK lain yang sedang meRENCANAkan LAKONAN perTUMPAHan DARAH ini.. Mungkin TIDAK keterlaluan jika diKATAkan bahawa peRANCANGan ini WUJUD bukannya sehari dua, malah sudah WUJUD sejak berTAHUN-TAHUN dulu.. LAKONAN ini sudah pun tersedia sekian LAMA untuk 'SHOOTING' pada TAHUN ini sebenarnya.. Namun, MALANG sekali kerana apa yang terjadi pada HARI ini di Lahad Datu, sebenarnya sudah BANYAK lari daripada SKRIP yang diATUR oleh mereka tersebut! Mereka sebenarnya TIDAK menJANGKA pun SKRIP yang diATUR sudah CARCA MARBA seperti apa yang berlaku pada hari ini.. Anda nak TAHU ke apa SKRIP sebenarnya? Ye la.. Dah NAMA pun LAKONAN, KATAkan..

SKRIP DAN SENARIO LAKONAN YANG ASAL:-

1) PenCEROBOH yang diHANTAR oleh 'BAHALOL' KIRAM III itu sebenarnya memang sudah diRANCANG untuk perTEMPURan dengan pihak berKUASA NEGARA ini.. Sebenarnya perTEMPURan tersebut cuba diATUR dalam MASA beberapa HARI selepas penCEROBOH tersebut sampai di KG. TANDUO bukannya selepas 17 HARI mereka sampai..

2) Ini kerana pihak yang 'MenJEMPUT' para penCEROBOH itu menJANGKAkan peTEMPURan dan perTUMPAHan DARAH itu berlaku sesegera yang boleh.. Ianya  berTUJUAN untuk mengerahkan JENTERA mereka seperti SUARAM atau NGO-NGO Hak ASASI Manusia menuduh Kerajaan UMNO/BN yang meMULAkannya.. REPUTASI Kerajaan UMNO/BN akan diBURUKkan di peringkat antarabangsa seterusnya pihak ASING akan memberi TEKANAN untuk 'REGIME Change'..

Itulah SKRIP ASAL yang diRANCANG sebenarnya.. Namun LAKONAN JAHAT mereka ini TIDAK menjadi kerana KUASA Allah SWT telah mengaturnya seperti berikut..

SKRIP DAN SENARIO LAKONAN YANG DAH BERUBAH:-

1) Kerajaan UMNO/BN berTINDAK BIJAK dengan memBERIkan MASA untuk beRUNDING dan mengHUBUNGi Kerajaan Filipina terlebih dahulu.. Kalau nak diIKUTkan Kerajaan UMNO/BN boleh aje ikut seperti SKRIP yang diRANCANG oleh para pengKHIANAT NEGARA itu.. Ye la.. Dah la menCEROBOH NEGARA orang lepas tuh bawak SENJATA pulak.. Namun, ternyata ada keRAGUan tentang apa yang berlaku BAIK di pihak NEGARA ini mahu pun di pihak Kerajaan Filipina..

2) PenCEROBOH yang diHANTAR oleh 'BAHALOL' KIRAM III itu pulak yang 'HANGIN' kerana bukan sahaja terPUTUS dengan BEKALAN MAKANan, malah mereka GAGAL menDAPAT apa yang diJANJIkan oleh PENGARAH dan Penulis SKRIP yang telah mengATUR keDATANGan mereka ke Sabah dengan 'BAHALOL' KIRAM III dan Nur MISUARI.. Nak BALIK kampung pun akan diKATAkan pengKHIANAT pulak.. Tentunya akan diBUNUH jugak oleh 'BOSS' mereka di Filipina tuh.. Oleh itu, nak TAK nak mereka KENAlah buat keKACAUan seperti apa yang terjadi sekarang..

Apabila para PenCEROBOH yang diHANTAR oleh 'BAHALOL' KIRAM III sudah berLAKON tak ikut SKRIP, MULAlah mengGELABAH PENGARAH dan Penulis SKRIP tuh.. TAMBAH pulak bila MEDIA ASING dari Filipina dan REUTERS dah bagi 'SCOOP' tentang LAKONAN yang sedang diATUR di Lahad Datu ini  dengan menDEDAHkan siapakah yang bePERANAN di belakang TABIR.. Lagilah mereka mengGELABAH.. 

Gambar sekadar hiasan untuk peranan belakang tabir..

Nak tak nak mereka mengUBAH SKRIP LAKONAN dengan mengARAHkan 'CAI-CAI' mereka mengHENTAM Kerajaan UMNO/BN kerana TIDAK menjaga SEKURITI NEGARA dengan BAIK menerusi FACEBOOK dan MEDIA SOSIAL.. Seboleh-bolehnya mereka akan 'COVERLINE' dan 'DIVERT' PUBLISITI yang diBERIkan oleh MEDIA ASING tersebut yang menDEDAHkan siapakah PENGARAH dan Penulis SKRIP tuh.. Mungkin mereka MALU kot pasal PENGARAH LAKONAN pernah berLAKON dalam VIDEO SEKS dan Penulis SKRIP pulak pernah ada KES 'CANNIBALISM' GIGIT telinga orang dan LANGGAR BUDAK di Johor.. MUKA BURUK perangai pun BURUK..

PERNAH tak anda terBACA di mana-mana MEDIA seperti HARAKAH, Suara KeADILan, Sinar HARIAN atau pun ROCKET yang mengeluarkan kenyataan meWAKILi PARTI masing-masing bagi MENGUTUK penCEROBOHan NEGARA seterusnya berIKRAR untuk memperTAHANkan NEGARA kita ketika ini? Ada tak? Tak ada bukan? Ada tak mereka memBERIkan SOKONGan kepada ATM dan POLIS? Tak ada jugak bukan? Kenapa? Kerana mereka TAHU ini ialah peRANCANGan PEMIMPIN mereka yang menjadik PENGARAH dan Penulis SKRIP kepada LAKONAN berDARAH yang sudah KANTOI di Lahad Datu ketika ini..

Kita rasa patut jugak kita BERITAHU kepada DS Najib dan Kerajaan UMNO/BN bahawa lain kali jangan terlalu ANGGUK kepada TUNTUTAN puak-puak DAJAL tuh terUTAMAnya dalam SOAL SEKURITI NEGARA.. Tengok apa dah jadik bila:-

1) PeMANSUHan ORDINAN DARURAT dan AKTA KESELAMATAN DALAM NEGERI kerana berSETUJU dengan TUNTUTAN puak-puak DAJAL tuh?

2) MELAYAN KELENTONG puak-puak DAJAL tuh yang memperSOALkan pemBELIan ASET keTENTERAan KONONnya NEGARA ini TIDAK pernah berPERANG? 

3) MemBERI MUKA kepada puak-puak DAJAL ini meROSAKkan NAMA NEGARA bila mereka ke luar NEGARA?

Haa.. Yang tuh kita MINTAK MENTERI KDN tolong RESPON.. Pasal kita masih  INGAT MUKA dia terSENGIH-SENGIH di kaca TV bila ORDINAN DARURAT dan ISA diMANSUHkan melalui satu PENGUMUMAN oleh DS Najib pada TAHUN 2011 dahulu.. Hari ini ada pihak yang memBANDINGkan perTUMPAHan DARAH di Lahad Datu ini dengan TRAGEDI  Al-MAUNAH di Sauk dahulu.. Jika anda RUJUK balik peMANSUHan ORDINAN dan AKTA tersebut, anda mungkin TAHU kenapa INSIDEN di Lahad Datu ini mengambil MASA dan kenapa keKUATan ATM seolah-olah TIDAK diGEMBLENG.. Untuk itu, apa KATA diCADANGkan dia nih diHANTAR sekarang jugak ke 'GROUND Zero' di Lahad Datu? HE!HE!HE!

Perajurit terbilang NEGARA?
Lagi satu, yang sepatutnya MENTERI KDN beri PERHATIAN ialah tentang macam mana RISIKAN NEGARA hanya mampu meRISIK perkara begini setelah diDEDAHkan oleh AGENSI BERITA ASING? Apa nih? Sepatutnya sebelum berlaku lagi sudah ada yang meRISIKkan MAKLUMAT? Kalau diIKUTkan TAKTIK 'ARAB Spring', pihak yang mahu menJATUHkan sesebuah kerajaan biasanya BERJAYA mengawal UNIT RISIKAN dengan KERJASAMA beberapa JENERAL PENCEN yang TAKSUB kepada fahaman POLITIK tertentu.. Itulah yang berlaku di NEGARA-NEGARA ARAB bila seorang demi seorang JENERAL PENCEN berPALING TADAH untuk menJATUHkan kerajaan di sana.. Itu jugaklah yang cuba diATUR di NEGARA ini walaupun HAKIKATnya NEGARA ini berBEZA kerana RAKYAT cuba mengHALANG 'PenJUBOR' dan penZINA daripada menjadik PM..

Wallahualam..

5 comments:

Arjuna said...

eloklah cerita lawak ni diedaran...lu pun sama mengelabh hantar berita merpu takde bersumber...hantar berita fitnah ...sue punye olang

Anonymous said...

Arjuna aku mohon supaya Allah matikan kaum keluarga kamu dngan cara yang sama spt yg dialami oleh Pihak polis di lahad datu...lepas itu kau boleh merapu dgn berita fitnah sendiri..tak sabar aku nak lihat kau bergembira tengok keluarga mampooos..

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

ALAMAK... Dah ada 'CAI' yang PANAS BONTOT dah ke? Kalau dah PANAS BONTOT tuh pergila JUMPA 'BOSS' kamu dan sebut 'PASSWORD' M-O-K-H-T-A-R...

Wallahualam..

Anonymous said...

apa laa yang hang merepet ni syaitannnnn??!!

Tukang Dok Peghati said...

ASSALAMUALAIKUM dan SALAM SEJAHTERA..

SYAITAN itu KAWAN Pok Nik..

KAH!KAH!KAH!

Wallahualam..

ANUGERAH IKON SEKSUAL UNTUK AHLI POLITIK PR BAGI PRU-13 JATUH KEPADA

KENAPA HANYA BANGSA MELAYU SAHAJA YANG PERLU MENGINGATI SEJARAH NEGARA?

Melayu dikhianati?

Hati Awang semakin hari semakin ditoreh-toreh oleh tuntutan pelbagai pihak bukan Melayu yang bersikap terlalu rasis selepas Pilihan Raya Umum ke-12. Kita boleh tafsir apa sebabnya. Awang tidak mahu mengulas panjang kali ini, cukup sekadar disiarkan semula petikan kenyataan seorang pemimpin MCA, Tun Tan Siew Sin pada 30 April 1969 (dipetik daripada buku Khalid Awang Osman dan pernah diulas Ridhuan Tee Abdullah) untuk renungan kita semua.

''Orang Melayu menerusi UMNO bermurah hati melonggarkan syarat-syarat dalam undang-undang negara ini sehinggakan dalam masa 12 bulan selepas kemerdekaan, 90 peratus penduduk bukan Melayu menjadi warganegara. Ini berbeza dengan keadaan sebelum merdeka di mana 90 peratus daripada mereka masih tidak diiktiraf sebagai rakyat Tanah Melayu walaupun hampir 100 tahun hidup di bawah pemerintahan penjajah. Sebagai membalas kemurahan hati orang Melayu, MCA dan MIC bersetuju meneruskan dasar memelihara dan menghormati kedudukan istimewa orang Melayu dan dalam masa yang sama mempertahankan kepentingan-kepentingan sah kaum lain''.

Sebelum itu, seorang pemimpin MIC Tun V.T Sambanthan pada 1 Jun 1965 pernah berkata:

''Pada tahun 1955 kita telah memenangi pilihan raya dengan majoriti yang tinggi, selanjutnya mendapat kemerdekaan dalam masa dua tahun kemudian. Dalam jangka masa itu, kita terpaksa berbincang dan menangani pelbagai perkara termasuk soal kewarganegaraan. Persoalannya di sini, apakah yang dilakukan oleh orang Melayu memandangkan kita bercakap menyentuh perkauman?

Apakah yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin Melayu? Mereka mempunyai 88 peratus daripada pengundi menyokong mereka. Apakah yang mereka putuskan mengenai isu kewarganegaraan? ''Jika kita lihat di serata negara Asia dan Asia Timur, kita akan mendapati kaum India tidak akan diterima di Ceylon dan juga tidak diterima di Burma. Sama halnya dengan kaum Cina, mereka tidak diterima di Thailand, Vietnam, Kemboja dan di negara-negara lain. Apakah bantuan berhubung kewarganegaraan yang mereka peroleh di semua wilayah tersebut? "Di Burma, seperti yang kita semua sedia maklum, kaum India telah diusir keluar, di Ceylon mereka tidak diberikan taraf warganegara seperti juga di Burma. Saya tahu dan anda juga tahu. Apa yang sedang berlaku di Malaya? Di sini kita mendapati pemimpin Melayu berkata, ''Kita akan menerima mereka sebagai saudara, kita akan berikan mereka sepenuh peluang untuk meneruskan kehidupan di negara ini, kita akan beri mereka peluang untuk menjadi warganegara''.

Seterusnya pada tahun 1957, dengan tidak mengambil kira kebolehan berbahasa (Melayu) ribuan orang India, Cina dan Ceylon menjadi warganegara. Seperti yang saya nyatakan, saya amat bernasib baik kerana dilahirkan di negara ini. Di manakah anda boleh berjumpa bangsa yang lebih prihatin, bersopan-santun dan tertib selain daripada bangsa Melayu. Di manakah anda boleh mendapat layanan politik yang baik untuk kaum pendatang? Di manakah dalam sejarah dunia? Saya bertanya kepada anda. Ini adalah fakta. Siapakah anda untuk menjaga keselamatan kami? Saya adalah kalangan 10 peratus kaum minoriti di sini. Tetapi saya amat gembira di sini.''

Persoalannya, kini apakah pengorbanan Melayu dikhianati oleh kaum lain?

-Awang Selamat-

PANDANGAN PERKASA TENTANG LIBERALISASI 27 SUBSEKTOR PERKHIDMATAN AWAM

KENYATAAN AKHBAR DATUK IBRAHIM ALI, PRESIDEN PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)

1. PERKASA menghormati tindakan kerajaan meliberalisasikan 27 subsektor dalam bidang perkhidmatan kesihatan dan sosial, pelancongan, pengangkutan, perniagaan, komputer dan yang berkaitan dengannya berkuat kuasa serta-merta tanpa mengenakan sebarang syarat ekuiti seperti yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, pada Rabu 22 April 2009.

2. PERKASA juga menginsafi bahawa tujuan tindakan tersebut adalah untuk membentuk satu persekitaran perniagaan yang kondusif bagi menarik pelaburan, teknologi serta menjana peluang pekerjaan bertaraf tinggi. Ini bermakna langkah ini dilaksanakan demi kepentingan negara dan rakyat jelatanya.

3. PERKASA juga menghormati kenyataan kerajaan bahawa inisiatif liberalisasi ini tidak akan menjejaskan industri perkhidmatan tempatan kerana ianya dilaksanakan dibawah kawalseliaan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) menerusi Jawatankuasa Kebangsaan bagi Kelulusan Pelaburan Sektor Perkhidmatan di bawah Lembaga Kemajuan Perindustrian Malaysia (MIDA).

4. Bagaimanapun PERKASA kesal kerana kerajaan memansuhkan syarat peruntukan ekuiti 30 peratus tempatan untuk subsektor berkenaan. Ini bermakna usahawan Bumiputera tertutup peluang menyertai sektor ini walaupun ianya merupakan komponen penting dalam ekonomi negara yang menyumbang sebanyak 55 peratus kepada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) pada 2008 dengan 47.6 peratus merupakan sumbangan perkhidmatan bukan kerajaan.

5. Memang mutakhir ini wujud segolongan usahawan Bumiputera yang berkemampuan untuk bersaing menerusi sistem yang terbuka. Tetapi, jumlah usahawan yang mampu berjaya menerusi sistem meritokrasi ini pastinya masih kecil dan belum menyeluruh.

6. Oleh itu, PERKASA bimbang bahawa keputusan kerajaan ini, walaupun demi untuk negara dan rakyat jelatanya, kemungkinan ianya menjejaskan majoriti usahawan Bumiputera di sektor perkhidmatan yang diliberalisasikan ini tidak dapat dinafikan. PERKASA juga bimbang bahawa tindakan kerajaan ini menjadi permulaan kepada pemansuhan ekuiti 30 peratus sepenuhnya bagi sektor-sektor lain di masa akan datang.

7. Oleh itu, PERKASA berpendapat bahawa keputusan memansuhkan ekuiti 30 peratus dalam sektor perkhidmatan yang dilebralisasikan dua hari lalu wajar dikaji semula dengan seberapa segera. Sekurang-kurangnya kerajaan wajar menetapkan ekuiti yang yang lebih kecil daripada kadar 30 peratus sebelum ini. Pada waktu yang sama, kerajaan perlu menyatakan secara tegas bahawa tahap ekuiti 30 peratus yang dikenakan sebelum ini akan dikuatkuasakan semula sebaik sahaja ekonomi negara pulih seperti sedia kala.

8. PERKASA menyatakan pendapat serta mengemukakan saranan di atas kerana dalam apa jua keadaan adalah kurang wajar jika status Bumiputera di negara ini seolah-olah diremehkan. Tindakan seperti ini memberikan persepsi dan impak negatif kepada kesungguhan kerajaan mempertahankan program dan dasar affirmatifnya bagi masyarakat Bumiputera seluruhnya.

9. Sekian. Terima kasih dan salam takzim.

Ibrahim Ali
25 April 2009

Iklan NUFFNANG

ADVERLETS